Конспект урока "Развитие навыков говорения. Чем могу помочь?" 7 класс
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Толмачёва Людмила Николаевна

Урок нацелен на формирование и совершенствование коммуникативных навыков и умений учащихся.

Скачать:


Предварительный просмотр:

УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ ГОРОДСКОГО ОКРУГА ЧЕХОВ

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа №3

142300, г. Чехов, ул. Лопасненская, строение 1/1

тел. 8-496-72-2-38-70, 8-496-72-6-52-74

school3uochehov@mail.ru, https://school3.edumsko.ru/

        

План-конспект

открытого урока по английскому языку

в 7 классе

Составил: Толмачёва Людмила Николаевна,

        учитель английского языка 

Тема урока: «Чем могу помочь? Покупки».

Цель урока:  Формирование и совершенствование  коммуникативных  навыков и умений  учащихся.

Задачи:

Образовательные:

  • Формирование умения вести диалог по теме;
  • Развитие умений учащихся оперировать известными понятиями, составлять высказывания с помощью опор.

Развивающие:

  • Формирование способности и готовности вступать в иноязычное общение;
  • Развитие внимания, коммуникативности, воображения;
  • Развитие мыслительной деятельности, умения переноса знаний в новую ситуацию;
  • Развитие языковой догадки.

Воспитательные:

  • Показать значимость умения решать коммуникативные задачи через диалог;
  • Воспитание коммуникативной компетентности учащихся.

Оборудование:  учебник, компьютер, раздаточный материал, иллюстрированный материал, аудиозапись.

Этапы урока

Учитель

Ученик

Время

1.Введение

Hello, students! How are you?

What date is it today?

We’re fine, thanks. And you?

Today is Tuesday the 18th of March.

2.Речевая разминка

Agree or disagree.

  1. It is spring now.
  2. We don’t go shopping in winter.
  3. A shop assistant is a person who buys things.
  4. We can shop on the telephone or by Internet.
  5. When we want to buy something we go to school.

So, what are we going to talk about?

3.Основная часть

Lots of people like going shopping. But what is the word ‘Shopping’ associated with for you?

 

                               Shopping

Do you like shopping?

How often do you go shopping?

Who do you usually go shopping with?

What do you prefer  buying clothes or food?

We buy different things in different kinds of shops. Do you know any kinds of shops?

Yes, you are right.

In your books on page 88 there is a table. Open your books. In ex.1 you can see the names of the shops.  Listen to me and repeat the words.

clothes shop

stationary shop

toy shop

optician’s

sports shop

chemist’s

 jeweler’s

 electronics shop

You can see different things in ex.1. Where would you buy them? There is an example conversation. Let’s read it.

A: What do you need?

B: Some crayons.

A: Ok. Let’s go to the stationary shop.

In pairs change the conversation                                                   using the example.

Jobs in shops

You know that lots of people work in shops. What are they?  Listen to me and try to guess. You can see the jobs on the board.

  1. I help customers.
  2. People pay me money.
  3. I clean the shop.
  4. I protect the shop.
  5. I am in charge of the shop and staff.

     Well done!

And now let’s practice. Let’s  complete the sentences using the jobs in ex.2

  1. security guard
  2. cleaner
  3. manager
  4. shop assistant
  5. cashier

Well, when you come to the shop you have to be polite. If you don’t hear or understand clearly what someone says, you can ask the person to say it again or give you more information. You can use question words followed by  did you say? 

For example: Where did you say?

                       How much did you say?

To be polite, begin by saying Excuse me or    I’m sorry.

And now let’s listen and read to the dialogues.

Answer the questions.

  1. What are Dave and Aiko trying to find out?
  2. What do Dave and Aiko say before they ask their second questions?

 

Excellent!

to buy

to sell

to choose

to try on

polite

cheap

expensive

customer

shop assistant

chemist’s

shoe shop

newsagent’s

department store

manager

shop assistant

security guard

cleaner

cashier

  1. Cashier – B – people pay me money.
  2. Manager – A- I am in charge of the shop & staff.
  3. Shop assistant – D – I help customers.
  4. Security guard – E – I protect the shop.
  5. Cleaner – C- I clean the shop.

1)Dave is trying to find out how much the candy bar costs. Aiko is trying to find out where the potato chips are in the store.

2)I’m sorry’./ Excuse me.

4. Физкультминутка

It’s time to relax.

Listen to me and do the instructions.

Stand up and look around

Shake your hands and turn around

Stamp your feet upon the ground

Clap your hands and then sit down.

5. Работа в парах

Ok, let’s go on working. You can see the dialogue. Put it in the correct order. If you are ready, listen and check.

Were you right? Well done!

And now work with a classmate. Imagine that you want to buy something in a shop. Prepare a dialogue asking and answering questions. You’ll get a piece of paper. There are some words there to help you. Present your dialogues to the class.

Well done! Your dialogues were great!

B: Hello. How much are these chocolates?

C: 15 cents each.

B: Excuse me. How much did you say?

C: 15 cents each.

B: Oh, 15. Thanks.

6.Заключительный этап

Well, we’ve talked about shopping today. Thanks for your work. You were great!

Your homework will be to prepare and learn the dialogue by heart. Have a nice day! Good bye!!!

Good bye!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка конспекта занятия по совершенствованию грамматических навыков говорения. Грамматическая тема:видо-временная система глагола.

Форма урока-нетрадиционная. Интегрированный урок (русский и английский) с использованием ИКТ. Цель: найти сходства и отличия в видовременных системах глаголов русского и английского языков. ...

Методическая разработка конспекта занятия по совершенствованию лексических навыков говорения. Заимствования, англицизмы.

Цель: Познакомить учащихся с заимствованными словами, их ролью и значением в языке, сформировать навык чувствовать заимствованные слова в родном языке.Сопутствующая задача: расширение словарного запас...

Говорение как вид речевой деятельности. Методика формирования навыка говорения на старшем этапе обучения при подготовке к ЕГЭ.

Условия иноязычного общения в современном мире, когда иностранный язык является средством общения, познания, получения и накопления информации, предопределили необходимость владения всеми видами речев...

Конспект урока здоровья «Упрощать ли английский? Развитие навыков говорения»

Конспект урока здоровья «Упрощать ли английский? Развитие навыков говорения»...

Конспект урока 8 класса. "Каникулы для подростков. Формирование навыков говорения".

План-конспект урока для учащихся с ЗПР 8 класса на тему: " Каникулы для подростков. Формирование навыков говорения"....

План-конспект урока «Развитие навыков говорения и аудирования по теме «Мой дом» , 2 класс

Место урока в системе уроков: Spotlight 2, Module 1, Unit 3a (2 класс (базовый уровень)Тип урока: урок актуализации знаний и умений...

Методическая разработка к открытому уроку для 7 класса - "Праздники и вечеринки - Кейс метод как современный способ в развитии аудитивных навыков и навыков говорения у обучающихся".

Урок посвящённый отработке навыков говорения и развития аудитивных навыков с помощью методики применения такого современного способа как "Кейс метод". Использование данного метода на уроках ...