Внеурочная деятельность: Сценарий мероприятия - мюзикл «Alice’s Birthday»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему
Сценарий мероприятия по внеурочной деятельности
мюзикл «Alice’s Birthday»
для учащихся 4х, 5х классов
Задачи:
I. Познавательный аспект.
познакомить детей c культурой стран изучаемого языка (музыка, история, театр, литература, традиции, праздники и т.д.);
способствовать более раннему приобщению младших школьников к новому для них языковому миру и осознанию ими иностранного языка как инструмента познания мира и средства общения;
формировать некоторые универсальные лингвистические понятия, наблюдаемые в родном и иностранном языках;
способствовать удовлетворению личных познавательных интересов.
II. Развивающий аспект.
развивать мотивацию к дальнейшему овладению английским языком и культурой;
развивать учебные умения и формировать у учащихся рациональные приемы овладения иностранным языком;
приобщить детей к новому социальному опыту за счет расширения спектра проигрываемых социальных ролей в игровых ситуациях;
формировать у детей готовность к общению на иностранном языке;
развивать технику речи, артикуляцию, интонации.
развивать двигательные способности детей через драматизацию.
познакомить с основами актерского мастерства и научить держаться на сцене.
III. Воспитательный аспект.
способствовать воспитанию толерантности и уважения к другой культуре;
приобщать к общечеловеческим ценностям;
способствовать воспитанию личностных качеств (умение работать в сотрудничестве с другими; коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность);
обеспечить связь школы с семьей через вовлечение родителей в процесс подготовки постановок.
Оформление: костюмы, декорации, интернет-ресурсы, ноутбук, проектор.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
stsenariy_meropriyatiya_po_vneurochnoy_deyatelnosti.docx | 19.22 КБ |
Предварительный просмотр:
Сценарий мероприятия по внеурочной деятельности
мюзикл «Alice’s Birthday»
для учащихся 4х, 5х классов
Задачи:
I. Познавательный аспект.
познакомить детей c культурой стран изучаемого языка (музыка, история, театр, литература, традиции, праздники и т.д.);
способствовать более раннему приобщению младших школьников к новому для них языковому миру и осознанию ими иностранного языка как инструмента познания мира и средства общения;
формировать некоторые универсальные лингвистические понятия, наблюдаемые в родном и иностранном языках;
способствовать удовлетворению личных познавательных интересов.
II. Развивающий аспект.
развивать мотивацию к дальнейшему овладению английским языком и культурой;
развивать учебные умения и формировать у учащихся рациональные приемы овладения иностранным языком;
приобщить детей к новому социальному опыту за счет расширения спектра проигрываемых социальных ролей в игровых ситуациях;
формировать у детей готовность к общению на иностранном языке;
развивать технику речи, артикуляцию, интонации.
развивать двигательные способности детей через драматизацию.
познакомить с основами актерского мастерства и научить держаться на сцене.
III. Воспитательный аспект.
способствовать воспитанию толерантности и уважения к другой культуре;
приобщать к общечеловеческим ценностям;
способствовать воспитанию личностных качеств (умение работать в сотрудничестве с другими; коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность);
обеспечить связь школы с семьей через вовлечение родителей в процесс подготовки постановок.
Оформление: костюмы, декорации, интернет-ресурсы, ноутбук, проектор.
Действующие лица:
Alice -
2 birds –
Bear -
Dog –
Cat -
Mouse –
Hare -
Butterfly –
2 kittens -
Kitten’s mother –
Fox -
Wolf -
ACT 1
Alice - ` Hello, dear friends! Do you know who I am? I live in a beautiful house near the forest. Today is a wonderful day, do you know why? That is because today is my birthday and I’m waiting for my guests (поёт)
It’s Bithday time, it’s Birthday time
Time for games and time for toys,
Time for happy boys and girls,
Time for games and presents, too
Time to laugh and say “Thank you” (слышит голоса, прячется за деревьями)
Birds – We are the birds. We are hurring up to Alice’s Birthday. We want to be the first. We like to sing songs!
SONG
Two little birds, two little birds
Like singing in the forest - 2
They sing when summer days are bright,
They sing when winter snow’s white
Two little birds, two little birds
Like singing in the forest - 2
Alice -Who is singing here? Oh, my first guests! I’m glad to see tou! You are welcome!
Birds – Happy Birthday to you! We wish you luck!
Alice – Thank you, my dear birds! Oh! Somebody is coming here! They are a dog and a bear!
Bear – Hello!, I’m a bear! I like berries and honey. And it’s my present for you, Alice!
Alice – Oh, thank you, dear Bear!
Dog – Bow-wow! I’m a dog. I live in a doghouse. I’m a domestic animal. I watch my master’s house. For my job I get a bone and meat. Look! It’s my favourite bone! I’ll give it as a present for Alice. Dear Alice! Many happy returns on the day!
Alice – Thanks a lot! Can you help me with my Birthday cake?
All – Yes, sure! With great pleasure!!!
Let’s go!(убегают)
ACT 2
Cat – Little mouse! Little mouse! I want to speak to you!
Mouse – Yes, please!
Cat - Little mouse! Little mouse! Where is your house?
Mouse – Little cat! Little cat! I have no flat!
I’m a poor mouse! I have no house!
Cat – OK! Little mouse! Little mouse! Come into my house!
Mouse – Little cat, Little cat – I can not do that - You can eat me!!!
Cat – You are not right, my Little mouse! Let’s go with me! Today is Alice’s Birthday! I’ll give her a bottle of milk as a present!
Mouse – All right! I’ll give her some cheese as a present!
Cat – OK! Let’s go! Who is coming here?
Hare – Hello! I’m a hare. I live in the forest. I’m white in winter and grey in summer.My tail is short and my ears are long. I can jump and run. I can’t swim! I like to eat carrots and cabbage. So I have this carrot as a present for Alice!
Mouse - Let’s go together!
Mouse - Hurry up!
Butterfly – Hi! Who are you?
Hare – I’m a funny hare!
Cat – Let me introdece myself! I’m a clever cat!
Mouse – And I’m a little mouse! A mouse without a house… And who are you???
Butterfly - I’m a nice butterfly! Glad to meet you!
(Выбегают котята) –Glad to meet you , too!
Cat – Butterfly, Butterfly!
Where do you fly?
Mouse - So quick and so high
In the blue, blue sky?
Butterfly – Yes, it’s about me! Listen to the song! ( на мотив Ёлки “Прoванс”)
I am a butterfly
I like to sing and dance in blue, blue sky
My flowers’re so fine
The colours so warm and so bright
And I can fly and sing
About lovely rainbow after rain
But sky is so blue
And sun is shining so brightly
(все звери вместе)
Alice, today is Alice’s Birthday – a party
And we give her some presents, the presents for the party,
Alice’s Birthday we have today
Everything is OK
Animals from forest want to celebrate it in Provans…….hey…
Cat – Are you ready to go?
All – Yes!
(рифмовка Are you ready?
Are you ready, are you ready,
Are you ready to go?
- not quite, not quite
Just a minute, don’t rush me!
Hurry up! Hurry up! Hurry up! Hurry up!
- I’ll be ready in a minute,
In a minute, in a minute!
I can’t find my keys!
I can’t find my keys!
Come on! Let’s go!
Come on! Let’s go!
- I can’t find my socks!
- I can’t find my socks!
Come on! Let’s go! Let’s go! Let’s go!
- I can’t find my shoes!
- I can’t find my shoes!
Come on! Let’s go! Let’s go! Let’s go!
Your keys are in your hand!
Your socks are in your shoes!
Your shoes are on the floor! Let’s go!-2 .
Act 3.
(Уходят без котят, котята останавливают маму)
MK – Stay at home!
Kittens - Mummy! Mummy! We want you to take us with you!
Kitten’s Mother (KM) – Don’t ask me about it! Your behaviour is so bad! Many times I asked you to be good kittens, but you ignored it!
Kittens – We’ll be good! Mother, please!
KM – Promise me to remember the rules of good behaviour and keep them.
Kittens – Yes, sure! Mother, please!
KM- OK! We’ll go together!!!
Kittens – Harrey! Harrey!!!
(песня А.Лорак «С первого взгляда» подтанцовка)
– Mother Cat, I am your Mother Cat,
You are mine,
You are the kittens mine.
I love you,
Your are my real life,
You must be
For my great love
You know –
you are my kittens, you are my kittens
I love you,
My dear kittens, my dear kittens,
And it’s true -
You know:
Kittens - Be so funny, be so happy – we love you!
MС – Your are my kittens, my dear kittens – “Thank you!” OK – lets go!
Kittens – Harrey! Harrey!
(уходят)
Act 4.
Fox – Hello, I’m a fox! I live in this forest. I’m red. I’m clever and cunning. I have a bushy tail. I can catch a rabbit and a cock….Oh, this is my brother Wolf!
Wolf - Yes, it’s me! I live in the forest, too! I’m a wild animal. I’m big and grey. My teeth are big and sharp! I can catch a rabbit and a hare! I like a hen, too! I’m going to a Birthday party with my sister Fox! And this hen is a present for Alice! Sorry, we have to go!
Fox – OK! Let’s go!
Act 5.
(выходит Алиса со всеми зверями)
Wolf – Dear Alice! Happy Bithday to you!
Fox – We wish you success!
Alice – Hello, friends! Glad to see you! How many animals have come! Thanks for your presents! But now it’s just the time for my Birthday cake!
(music, бабочка выносит торт)
Butterfly – Dear Alice! Let me greet you on your Birthday and wish you all the best!
Bear – Your duty is to blow the candels, Alice!
Все - Do it, please!
Animals – Yes! You are right! (задувает свечи)
Animals – You have a date to celebrate
Which comes but ones a year.
And today we’d like to say –
From all of us to you:
( все поют)
Happy Birthday to you!
Happy Birthday to you!
Happy Birthday, dear Alice!
Happy Birthday to you!
Hare – And now let’s dance!!! (все танцуют под видеоклип «Мишки Гамми»)
Песня Алисы -– Алины Литвиненко (на мотв С.Тарабаровой «Дай мне знак»)
Rafrain-
It’s my Birthday Party today, it’s my Birthday Party today,
Come and sing and we are, we are so happy today!
Everybody is so nice, everybody is so good,
It’s my Birthday, OK, and we are in good mood!
Forest is my home, animals are funny…
We’re today together, we are (today) together…
In my life, you know, you are the best, (you know )–
I love you, I love you , be so friendly!
Rafrain-
It’s myBirthday Party today, it’s my Birthday Party today,
Come and sing and we are, we are so happy today!
Everybody is so nice, everybody is so good,
It’s my Birthday, OK, and we are in good mood!
Alice – Thank you very much, my dear friends, my dear animals from the forest!
Bear – As you see we are all together!
Dog – We are different but friendly!
Вirds - 1,2 – It’s very important/ to be good and friendly!
Butterfly – It’s very important to live in peace and friendship!
Fox – It’s very important to be useful!
Wolf – It’s s difficult to be so kind!
Bear – Be kind – and everything wiil be all right!
Cat – Love each other!
Kitten 1– We are the family! Kitten 2 – Our family is the best!
Финальная песня “All children like to play”
All children like to play
And travel far away
To have a lot of friends
To have a lot of pets
We like the baby’s smile
And sunrise in the sky
In summer we like sport
In winter snowballs
We sing about frosty winter days
We sing about skis, about skates
We sing about funny snowman
We’re friendly children
And we are OK!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Внеурочная деятельность. Разработка мероприятия "Здоровый образ жизни"
Беседа падагога с детьми о здоровом образе жизни....
СЦЕНАРИЙ МЕРОПРИЯТИЯ «Ч А Й – Н А Ш ЛЮБ И М Ы Й Н А П И Т О К » (внеурочная деятельность 8 класс)
СЦЕНАРИЙ МЕРОПРИЯТИЯ «Ч А Й – Н А Ш ЛЮБ И М Ы Й Н А П И Т О К »(внеурочная деятельность 8 класс) + презентация...
Внеурочная деятельность. Сценарии культурно-досуговых мероприятий.
Культурно-досуговая деятельность является одним из важнейших средств воспитания, направленных на формирование у подрастающего поколения эстетического вкуса и стремления к самосовершенствованию.Не...
ДИЗАЙН-ПРОЕКТИРОВАНИЕ ВО ВНЕУРОЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ. КОНСПЕКТЫ ЗАНЯТИЙ И СЦЕНАРИИ МЕРОПРИЯТИЙ МЕТОДИЧЕСКОЕ ПОСОБИЕ ДЛЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ И СТУДЕНТОВ
Цаплин, А.О.Дизайн-проектирование во внеурочной деятельности. Конспекты занятий и сценарии мероприятий: методическое пособие для преподавателей и студентов / А.О. Цаплин. – Оренбург: ГБУ РЦРО, 2...
Сценарий мероприятия по внеурочной деятельности "Осенние праздники" в 5 классе
Сценарий развлекательного мероприятия для учащихся 5 классов, приуроченного к традиционному празднику англоговорящих стран – Хэллоуину. Включает историческую справку, сидячие и подвижные конкурс...
Внеурочная деятельность учащихся: мероприятие "Орел и решка в Германии" на немецком языке
Диалоги к презентации внеклассного мероприятия "Орел и решка в Германии" на немецком языке для первого года обучения немецкому языку как второму иностранному....
Внеурочная деятельность. Сценарий новогоднего спектакля "Чудеса своими руками".
Сценарий новогоднего спектакля....