Праздники в России(6 класс) Подготовила учитель английского языка Елисеева Маргарита Николаевна МАОУ СОШ №31
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Подготовленный урок направлен на:

  •  формирование личностно-значимого отношения обучающихся к нравственным и духовным ценностям;
  •  воспитание толерантности, позитивного и заинтересованного восприятия иноязычной культуры.

 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа № 31»

Комбинированный урок
английского языка

«Holidays in Russia»

(6 класс)

По учебнику М.З. Биболетовой, О.А. Денисенко, Н.Н.Трубаневой «Английский с удовольствием»

 (Enjoy English)

Подготовила:
Елисеева  Маргарита Николаевна, учитель английского языка

Тамбов

2015 год


Комбинированный урок английского языка                                                «Holidays in Russia» (6 класс)

Елисеева Маргарита Николаевна,
учитель английского языка  

Цель:

  • активизация речемыслительной деятельности и познавательной активности с целью подготовки учащихся к последующему участию в процессе межличностного и межкультурного взаимодействия.

Задачи:

Образовательные:

  • систематизировать и активизировать лексико-грамматический материал по теме «Holidays»;
  •  совершенствовать умения устной речи по теме в форме монолога и диалога;
  •  учить использовать речевые клише и формулы вежливости, позволяющие вести диалог-обмен мнениями;
  •  формировать навыки чтения с полным пониманием текста страноведческого характера.

Развивающие:

  •  создать условия для развития интеллектуальной, эмоциональной и мотивационной сферы учащихся;
  •  способствовать развитию инициативы и творческой деятельности учащихся.

 Воспитательные:

  •  воспитывать культуру поведения и умственного труда учащихся;
  •  формировать личностно-значимое отношение к нравственным и духовным явлениям;
  •  способствовать формированию учебного сотрудничества и партнёрства;
  •  воспитывать толерантность, позитивное и заинтересованное восприятие иноязычной культуры.

Используемое оборудование и средства обучения:

  • ноутбук, мультимедийный проектор, экран, звуковые колонки.
  •  мультимедийная презентация «Праздники в России»
  • наглядные пособия (карточки, картинки)

Тип урока: комбинированный урок.

Формы работы:

фронтальная, индивидуальная, групповая.

Методы обучения:

словесно-наглядный, проблемно-поисковый, (эвристический), самостоятельная работа, иллюстративный.

Методические приемы:

  • рассказ учителя,
  • проблемные вопросы,  
  • работа над новыми понятиями,
  • творческие задания.

Используемая литература:

  •  учебник М.З. Биболетовой, О.А.Денисенко, Н.Н. Трубаневой  «Английский с удовольствием» (“Enjoy English”) 6 класс, 2012 год
  •  рабочая тетрадь №1 к учебнику М.З. Биболетовой, О.А.Денисенко, Н.Н. Трубаневой  «Английский с удовольствием» (“Enjoy English”) 6 класс

Приложения:

Презентация (http://www.calameo.com/accounts/2009201).

Ход урока:

1. Вступление.

Т: -Hello, boys and girls! I’m glad to see you! Sit down, please. You’re so nice today! We’ve got a lot of guests at the lesson. I’ll hope you’ll work hard and at the end you’ll enjoy our lesson. So let’s start.

2. Речевая разминка. (Слайд №1)

Т: -What season is it now?

P: - It is spring.

T: -Do you like spring? Why?

P: -It is green and bright. I have my birthday in spring. I can go by bike and walk a lot. We celebrate Victory Day, Women’s Day, Easter and May Day in spring.

T: -Well, and today we are going to speak about holidays and traditions in Russia.

3. Активизация лексического материала. (Слайд №2).

Т: - First of all, look at the board. There is the kea-word -”Holiday” here. What things come to your mind when you think about holidays? Give some more associations to these holidays using words from our unit.
Now I want you to complete the spider-gram.

       Holiday:  parade, carnival, day off, tradition, celebration, festivities, rest, feast, festival, special day, activities).

4. Целеполагание.

Well, now you can say about what holidays we can speak. What information should we know about each holiday.

         
4. Активизация грамматического материала (Предлоги времени) в контексте с данной темой. (Слайд № 3).                                                                                                                                                                                              

T: -As we speak about holidays, let us do one task to say the time of celebrating and the name of the holiday. Pay attention to proper prepositions, please.

-June, 1-February, 14-March,8- February,23-April,1- June,12-September,1-January,7-May,9-May,1.

Let us start with the sentence .Christmas is on the… of

5. Самостоятельное, творческое использование сформированных умений и навыков. (Слайд 4-23).

T: There are some symbols connected with the celebrations and traditions. Now I want you to guess what holiday it is according to the symbol and besides, there are some activities for people and children. Look at the pictures and say what people do on each holiday.

(Pupils answers).                                                                                                                              

-make presents for relatives

-make telephone calls

-have a picnic with friends

-buy presents for friends and relatives

-send postcards

-cook special dishes

-go out with friends

-invite friends to their places

-set off fireworks

-people have parties to see New Year in

-make funny costumes and put them on; play trick on friends.

-go to the church and stay for a service.

-have parties, light candles and give each other gifts

-dye eggs and present their relatives and friends with them

-people congratulate members of the armed forces.

6.Практиковать обучающихся в понимании небольших текстов на слух.  

T:  Just now, we spoke about different activities and then I want you to listen to my description and try to guess what holiday it is.

-This holiday has no fixed date. This day is a symbol of the eternal life. People dye eggs and give them to one another. (Easter)

-This holiday is very popular, especially with children. There is a fur tree in every home. All children get presents from Father Frost. (New Year).

-On this day, you should not show signs of bad tone. You can meet someone who try to pull your leg. The lack of humor is the worst sign of this day. (Fool’s Day).

-It is a bit like Christmas but without presents. It is a big day for sports. This day means-“giving thanks for God”. (Thanksgiving Day).

-It is a very good day for flowers shops. People send cards without names. It is a special day for people in love. (St. Valentine’s Day).

-This holiday is devoted to the wonderful birth. People nowadays try to please their friends and relatives, giving presents to them. (Birthday).

-This holiday appeared many years ago. On the day men do all domestic work in their flats. Men give women flowers and presents. (Women’s Day

7. Коммуникативная игра. Актуализация знаний лексического материала.

T: choose one of the sheets with the name of the holiday and write an acrostic trying to use all the adjectives, which can define the celebration.

Exciting                                                         Crist

Amusing, ancient, attractive                          Modest, magnificent, musical

Sacred,                                                           Amazing

Tasty                                                              Sacred

Entertaining

Religious                                                                                                                                      

Humorous                                                      Native

Amazing                                                         E

Lovely, long                                                  Warm

Lucky                                                             Young

Old                                                                  Exotic                                                                                                                          

Wonderful, warm                                           Amazing

Exotic, entertaining                                        Rare                                      

Energetiс

Naturel, nice

T: As for me I enjoy the New Year because it is young (остальные участники добавляют).

8.Совершенствование навыков в устной речи в форме монолога.

T: now I want you to tell us about your favourite holiday. (рассказы учащихся).

9. Ознакомление обучающихся с национальным праздником в США. (Cлайд №24).

T: Each country has its main holiday. What is the main holiday in the USA? You will learn about it, if you complete the chart. So, fill in the text using suitable connected words from the chart.

Приложение №1.

This holiday is one of the most important because on this day the USA declared their independence. Besides, it is the America’s birthday celebrations. Though it is a state holiday, people celebrate it with picnic and fireworks. By the way, for many people it is a day to relax and entertain themselves.

Questionnaire:(Independence Day)

-What holiday is it?

-When do people celebrate it?

-When did the US declare their independence?

- How do people celebrate it?

- Is it a national holiday?

-What do people like most about it?

- Do they eat any special food?

-Is there a similar holiday in our country? (Victory Day).

-What is it?  How do people celebrate it?

10. Совершенствовать умения устной речи по теме в форме диалога.

T: I know you like holidays and of course you like giving and getting presents and you like to celebrate holidays. Now I offer you to organize a holiday. You will work with the dialogues: “At the shop”.

Put the phrases in the right order to make up a dialogue between a buyer and a shop-assistance.

Приложение №2.

Dialogue№1

-Hello? Can I help you?

 Good day. Yes, you can. I want to buy a present to my friend.

-How old is she?

She is 11.

-Oh! I think it will be useful to present a photo album.

No, she does not like to take photo.

-What about the perfume?

Yes, it is fine.

 -I advise you to choose such smell as freshness. I think she will be glad to have it.

 Dialogue №2.

-Can I help you?

Yes, you can. I want to buy a present for my friend.

 -How old is he?

He is 12.

  -Oh! It will be useful to present a book.

I do not want to present such gift because he does not like reading. He enjoys playing computer games.

-What about a CD?

I think he will be glad to have it.

6. Заключительный этап. Релаксация.

T: -Thank you very much. I hope you’ll really enjoy your Christmas parties. And now I want you to decorate our Christmas tree. I am very pleased with your work today. What about you? If you liked the lesson and you learned something new, then put a red ball on the tree , the blue one - if you didn’t like the lesson.

 Your home task is to write a letter to your friend about your holidays.

                              -What holidays are most popular in our country.

                              -What your favorite holiday is and how you celebrate it

                              -If you prefer to give presents or to get presents, why?

 Thank you for the lesson. I am satisfied with your answers. Your marks are...

Goodbuy.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Holidays in Russia ( 6 класс) по учебнику М.З. Биболетовой , О.А. Денисенко, Н.Н. Трубаневой « Enjoy English » Подготовила учитель английского языка Елисеева Маргарита Николаевна МАОУ СОШ №31 Тамбов 2015

Слайд 2

Completing the spider gram carnival day off celebration festival festivity special day traditions parade having a rest Holiday

Слайд 3

Matching the holidays and the dates February, 14 New Year February, 23 Christmas April, 1 Motherland Defender’s Day March, 8 Women’s Day June, 12 May Day September, 1 Victory Day January, 7 Independence Day May, 9 Day of Knowledge January, 1 St Valentine’s Day March, 25 Fool’s Day

Слайд 4

Matching the pictures with their activities

Слайд 8

Completing the text . matching the parts of the text using : because, that’s why, by the way, though, besides This holiday is one the most important holidays ….. on this day the USA declared their independence. …. , it’s the America’s birthday celebration. …. it is a state holiday, people celebrate it with picnics and fireworks. …. , for many people it’s a day to relax and to entertain themselves.

Слайд 9

HOMEWORK WRITE A LETTER TO YOUR FRIEND ABOUT HOLIDAYS : WHAT HOLIDAYS ARE MOST POPULAR IN OUR COUNTRY ; WHAT YOUR FAVOURITE HOLIDAY IS AND HOW YOU CELEBRATE IT ; IF YOU PREFER TO GIVE OR TO GET PRESENTS, WHY ?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Аналитический отчет о результатах профессиональной деятельности учителя английского языка Зуботаревой Елены Николаевны

Аналитический отчет о результатах профессиональной деятельности учителя английского языка Зуботаревой Елены Николаевны...

Портфолио учителя английского языка Величко Людмилы Николаевны

ПЕРСОНАЛЬНЫЕ ДАННЫЕ УЧИТЕЛЯ1.Ф.И.О      Величко Людмила Николаевна2. Дата рождения    20.11.77 г.р.3. предмет    -   английс...

План работы над темой по самообразованию учителя английского языка Писаревской Натальи Николаевны

План работы над темой по самообразованию учителя английского языка Писаревской Натальи НиколаевныТема «Формирование УУД на уроках английского языка в рамках реализации ФГОС»Уч...

"Защита окружающей среды"(8 класс) Подготовила учитель английского языка Елисеева Маргарита Николаевна МАОУ СОШ №31

Подготовленный урок направлен на  умение работать в командевоспитание чувство любви и бережного отношения к окружающей среде.формирование чувства ответственности за сопричастность к проблема...

Путешествие на самолете(9 класс) Подготовила учитель английского языка Елисеева Маргарита Николаевна МАОУ СОШ №31

Подготовленный урок направлен на воспитание уважения к культуре страны изучаемого языка, умение работать в команде, умение преодолевать трудности для достижения намеченной цели....

Доклад «Научно-исследовательская деятельность учащихся: теория и практика современной школы» Авторы: Коркина Ирина Николаевна, учитель английского языка, Тимофеева Оксана Николаевна, учитель литературы, ГБОУ гимназия №114, Выборгского р-на Санкт-Петербург

laquo;Если ученик в школе не научился сам ничего творить, то и в жизни он всегдабудет только подражать, копировать, так как мало таких, которые бы, научившись копировать, умели сделать самостоя...