Фонд оценочных средств по общеобразовательной дисциплинеОУД.02 Иностранный язык (английский язык) специальности: 43.02.03 Стилистика и искусство визажа43.02.12 Технология эстетических услуг43.02.13 Технология парикмахерского искусства
методическая разработка по английскому языку на тему
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
fos_i_kos_43.02.03_1_kurs.doc | 395 КБ |
Предварительный просмотр:
ДЕПАРТАМЕНТ ОБРАЗОВАНИЯ ГОРОДА МОСКВЫ
ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ГОРОДА МОСКВЫ
«ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ КОЛЛЕДЖ № 34»
Фонд оценочных средств
по учебной дисциплине
ОУД.03 Иностранный язык» (английский)
для специальности
43.02.03 Стилистика и искусство визажа
(код, наименование специальности)
Москва,
2017/2018 уч. г.
ОДОБРЕН Предметной (цикловой) комиссией «Общеобразовательных гуманитарных дисциплин » | Разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта по специальности среднего профессионального образования по специальности |
43.02.03 Стилистика и искусство визажа (код, наименование специальности) | |
Протокол № ___1____________ От «_31_ » _августа__2017 г. __ | |
Председатель предметно (цикловой) комиссии ____________ Ухина Т.В. (подпись) (Ф.И.О.) | Заместитель директора _____________ Кузнецова Н.Ю. (подпись) (Ф.И.О.) |
Составитель (автор) Меренцова Виктория Юрьевна
преподаватель ГБПОУ ТК№34
( Ф.И.О., ученая степень, звание, должность, квалификационная категория)
Согласовано:______________________________________________
Ф.И.О., должность, наименование организации
1. Общие положения
Фонд оценочные средства (ФОС) предназначен для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу учебной дисциплины Иностранный (английский) язык.
ФОС включает контрольные материалы для проведения текущего контроля и промежуточной аттестации в форме зачета и контрольной работы.
ФОС разработан на основании:
основной профессиональной образовательной программы по специальности СПО
- 43.02.03 «Стилистика и искусство визажа».
рабочей программы общеобразовательной дисциплины
- ОУД.03Иностранный (английский) язык.
2. Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке
ПАСПОРТ
ФОНДА ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ
по учебной дисциплине ОУД.03 Иностранный язык» (английский)
для специальности
43.02.03 Стилистика и искусство визажа
1,2 семестры
Результаты обучения (освоенные умения усвоенные знания) | ПК, ОК | Наименование темы | Уровень освоения темы | Наименование контрольно-оценочного средства | |
Текущий контроль | Промежуточная аттестация | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
В результате освоения дисциплины обучающийся должен уметь: | |||||
У 1. Применять активную лексику по теме занятий в устной речи и на письме. Применять при речевом общении и на письме основные фонетические, лексические и грамматические нормы современного английского языка. | ОК 1, ОК 2, ОК 4, ОК 6, ОК 7 ОК 8, | Все темы | 1,2 | Вводное тестирование Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы по теме –применение изученной лексики и грамматики в упражнениях различного типа. | Контрольная работа №1 – 1 семестр |
У 2. Владеть монологической речью: делать устное сообщение на заданную тему; делать пересказ прочитанного текста; составлять план устного речевого высказывания; употреблять фразовые глаголы, идиоматические выражения. | ОК 1, ОК 2, ОК 4, ОК 6, ОК 7 ОК 9 | Тема 1.1. Приветствие, прощание, представление себя и других людей в официальной обстановке Тема 1.2.Описание человека (внешность, личностные характеристики /качества/ род занятий) Тема 1.3. Семья и семейные отношения (отношения между представителями разных поколений) | 2,3 | Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы по теме –применение изученной лексики и грамматики в упражнениях различного типа. | Зачет во 2 семестре |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
У 3. Владеть диалогической речью: запрашивать информацию, давать краткие и полные ответы на вопросы;вести диалог-обмен мнениями, суждениями оценочного характера выражать просьбу, побуждение к действию; высказывать своё мнение, одобрение/неодобрение, давать оценку явлениям, событиям, фактам по изучаемой теме; употреблять стандартные выражения и разговорные формулы (клише) в различных коммуникативных ситуациях. | ОК 1, ОК 2, ОК 3, ОК 6, ОК 7, ОК 8, ОК 9, | Тема 1.4. Описание жилища и учебного заведения (здание, обстановка, условия жизни, техника, оборудование) Тема 1.5.Распорядок дня студента колледжа Тема 1.6. Хобби. Досуг / Leisure Тема 1.7. Описание местоположения объекта (адрес, как найти) Тема 1.8. Еда, способы приготовления пищи, традиции питания Тема 1.9. Магазины, товары, совершение покупок Тема 1.10. Физкультура и спорт. Здоровый образ жизни. Sport and Health. Keeping Fit. | 2, 3 | Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы по теме –применение изученной лексики и грамматики в упражнениях различного типа. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
У 4.Использовать знания правил орфографии и грамматики; - правильно писать по памяти активную лексику; Делать тезисные записи по теме на основе прочитанного материала, делать выписки из прочитанного, трансформируя материал; писать рассказ/эссе с опорой на прочитанный материал; оформлять документы на английском языке (бланк, анкета)3 составлять тематический словарь; составлять словарь фразовых глаголов, устойчивых выражений; выполнять коллективные задания проектного характера; выполнить самостоятельно проверочную работу. Владеть навыками составления электронных сообщений. | ОК 1, ОК 2, ОК 3, ОК 4, ОК 6, ОК 7, | 2, 3 | Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы по теме –применение изученной лексики и грамматики в упражнениях различного типа. | 2 семестр – Зачёт | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
У 5. Извлекать необходимую информацию из различных источников. Использовать основные приемы обработки информации. | ОК 4, ОК 5, ОК 8 ОК 9. | Тема2.2. Этикет делового и неофициального общения. Дресс-код. Телефонные переговоры. Правила поведения в ресторане, кафе, во время делового обеда Все темы | 2, 3 | Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы по теме –применение изученной лексики и грамматики в упражнениях различного типа. | ||
В результате освоения дисциплины обучающийся должен знать: | ||||||
основные понятия в грамматике, грамматический минимум, необходимый для чтения, перевода и письма: - части речи, типы предложений и порядок слов в них; - местоимения; - числительные, даты; - формы глагола - безличные предложения; - предлоги места, направления, времени; - артикли; владеть технологиями самообразования. | ОК 2 ОК 8, ОК 9, | Все темы | Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы по теме –применение изученной лексики и грамматики в упражнениях различного типа. | |||
нормы речевого поведения в социально-культурной, учебно-научной, официально-деловой сферах общения. | Все темы | Проверка самостоятельных и практических работ. Тестовые работы. |
В результате освоения дисциплины обучающийся должен овладеть общими компетенциями , включающими в себя способность:
ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.
ОК 2. Организовывать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.
ОК 3. Принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность.
ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.
ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.
ОК 6. Работать в коллективе и в команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.
ОК 7. Брать на себя ответственность за работу членов команды (подчиненных), результат выполнения заданий.
ОК 8.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.
ОК 9. Уметь работать с информацией в глобальных компьютерных сетях;
Требования к результатам освоения дисциплины
(Содержатся в программе учебной дисциплины)
- применять в практике речевого общения основные фонетические, лексические и грамматические нормы современного английского языка;
- употреблять активную лексику по теме занятия;
- владеть монологической и диалогической речью;
- правильно употреблять разговорные формулы (клише) в коммуникативных ситуациях;
- высказывать своё мнение, одобрение/неодобрение, сомнение, давать оценку явлениям, событиям, фактам по изучаемой теме;
- вести этикетный диалог с соблюдением норм, принятых в странах изучаемого языка, и использованием адекватных речевых средств;
- запрашивать информацию (устная постановка вопросов);
- давать краткие и полные ответы на вопросы;
- вести диалог-обмен мнениями, суждениями оценочного характера
- выражать просьбу, побуждение к действию;
- составлять связный текст с использованием ключевых слов на бытовые и профессиональные темы;
- делать устное сообщение на заданную тему (с предварительной подготовкой);
- делать краткий или подробный пересказ прослушанного или прочитанного текста;
- работать с различными источниками информации, владеть основными способами поиска профессиональной информации на английском языке;
- работать со словарём и другой справочной литературой;
- использовать знания правил орфографии и грамматики на письме;
- составлять и писать план прочитанного текста;
- составлять и писать план прочитанного текста;
- делать тезисные записи по теме на основе прочитанного материала, делать выписки из прочитанного, трансформируя материал;
- писать рассказ/эссе по опорным фразам;
- оформлять документы на английском языке (бланк, анкета и т.п.);
- писать личные и деловые (официальные) письма;
- составлять тематический словарь, словарь фразовых глаголов, устойчивых выражений;
- выполнять коллективные задания проектного характера;
- выполнить самостоятельно проверочную работу.
Использовать приобретенные знания и умения в практической деятельности и повседневной жизни для:
- общения с представителями других стран, ориентации в современном поликультурном мире;
- получения сведений из иноязычных источников информации (в том числе через Интернет), необходимых в образовательных и самообразовательных целях;
- расширения возможностей в выборе будущей профессиональной деятельности;
- изучения ценностей мировой культуры, культурного наследия и достижений других стран; ознакомления представителей зарубежных стран с культурой и достижениями России.
В результате освоения дисциплины обучающиеся должны знать лексический минимум:
- нормы речевого поведения в социально-культурной, учебно-научной, официально-деловой сферах общения;
- грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (сословарем) иностранных текстов профессиональной направленности.
Лексический материал должен включать слова и словосочетания, отражающие сферу будущей профессиональной деятельности студентов.
Грамматический материал: систематизация знаний об основных понятиях в грамматике.
- лексику в рамках изученной тематики, включающую также слова и словосочетания, отражающие сферу будущей профессиональных интересов студентов;
- нормы речевого поведения в социально-культурной, учебно-научной и официально-деловой сферах общения;
- практическую грамматику, необходимую для общения на иностранном языке, а также для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов;
- орфографические и пунктуационные нормы современного английского языка;
- общепринятые правила письменного этикета в условиях официального и неофициального общения.
Критерии оценки выполнения письменных и устных заданий
Отлично:
1. Ставится за работу, выполненную без грамматических, лексических и орфографических ошибок. С незначительными помарками.
2. Все коммуникативные задачи реализованы, соблюдены нормы лексико-грамматического и стилистического оформления письменной речи.
3. Языковые ошибки не существенны.
Хорошо:
1. Ставится за отдельные грамматические ошибки, не затрудняющие понимание.
2. Возможно наличие негрубых орфографических и лексических ошибок.
3. Диапазон языковых средств не вполне соответствует поставленной коммуникативной задаче.
Удовлетворительно:
1. Ставится за наличие нескольких не очень грубых грамматических, лексических и орфографических ошибок, что значительно затрудняет понимание.
2. Диапазон языковых средств заметно ограничен, есть нарушения связанные с нормами оформления письменной речи.
3. Коммуникативные задачи реализованы не полностью или часть из них реализована не вполне адекватно.
Неудовлетворительно:
1. Ставится за наличие грубых грамматических, лексических и орфографических ошибок, значительно затрудняющих понимание.
2. Коммуникативные задачи не реализованы, содержание не отвечает поставленным задачам.
Состав КОС
для промежуточной и итоговой аттестации обучающихся
по учебной дисциплине ОУД.03 Иностранный язык» (английский)
для специальности
43.02.03 «Стилистика и искусство визажа»
1,2 семестры
№п/п | Наименование КОС | Материалы для преставления в ФОС |
1. | Вводное тестирование 1 семестр | Комплект контрольных заданий. |
2. | Контрольная работа 1 1 семестр | Комплект контрольных заданий по вариантам. |
3. | Дифференцированный зачет 2 семестр | 1. Перечень тем для подготовки обучающихся к зачету. 2. Комплект заданий для устного зачета по учебной дисциплине. |
Тест по дисциплине «Английский язык»
(входной контроль)
для студентов I курса
Условия выполнения задания:
- Задание выполняется в аудитории во время занятий
- Максимальное время выполнения задания: 45 минут
- Вы можете пользоваться словарем
Критерии оценивания:
40-37 правильных ответов – оценка “5”
36-33 правильных ответов – оценка “4”
32-28 правильных ответов – оценка”3”
менее 28 – оценка”2”
- Выберите единственный вариант ответа 2 points
1.Выберите правильный вариант множественного числа:
а) сhild
b) childs
b) children
c) childrens
2. Подберите нужное местоимение: 1 point
I know there is ….. in that box.
a) some
b) something
c) anything
3. Выберите правильный вариант употребления притяжательного падежа: 1 point
Can I take my __________watch, please.
a) fathers
b) father`s
c) fathers`
4. Выберите правильный вариант, чтобы закончить предложение: 1 point
The symbol of the USA is a _________ .
a) red rose
b) maple leaf
c) bald eagle
- Вопросы с несколькими вариантами ответов
Вставьте нужные формы глаголов в предложения: 9 points
- ...you like to go for a drive this weekend?
- You ... a dictionary to translate this text into Russian.
- If you have a toothache you ….. go to the dentist at once.
- He … at school yesterday.
- We … a dictation at the lesson tomorrow.
- I … English words at this moment.
- He usually ... detective films in the evening.
- This computer ... very often, use another one.
- This poem ... by Pushkin many years ago.
- was
- should
- will write
- was written
- need
- is used
- am learning
- would
- watches
- Выберите нужное сопутствующее слово, чтобы закончить предложение:
3 points
1) We have ___________ done this work, you may check it.
2) I saw this man two days … .
3) They wrote a dictation at the English lesson ….
a) yesterday
b) already
c) ago
- Соедините названия англоязычных стран с их столицами: 3 points
1) The USA a) London
2) Great Britain b) Canberra
3) Australia c) Washington, D.C.
- Прочитайте текст и затем выполните задания на понимание прочитанного:
The first stamp in the world was an English stamp. It was made in 1840 to pay the postage on letters going to different parts of the country.
Stamps are always interesting because they have pictures on them of the countries they came from; pictures of animals and birds living in jungles or on far-away islands; and pictures showing people dressed in their national costumes.
A stamp collection is not only a good textbook of history and geography. It is also a source of information on many other subjects.
Sometimes there are mistakes on stamps. For example, the St. Kitts and Nevis stamp, issued in 1903, showed Christopher Columbus looking through a telescope, an instrument which was unknown in his day. On a German stamp, issued in 1956 in commemoration of the composer Schumann, the music printed on the stamp was not written by Schumann. The people knowing music well saw this mistake at once.
Определите верны ли следующие предложения. Выберите T, если утверждение верно и F, если неверно: 4 points
- The first stamp in the world was made in the USA. T F
- The first stamp appeared in the 19-century. T F
- A telescope was already known in the time of Columbus. T F
- In 1956 a stamp in commemoration of Shubert was made. T F
- Расставьте слова в предложениях в правильном порядке: 4 points
1) do the shopping/I/every Saturday/at the market
2) has/he/already/this work/done
- Образуйте необходимую по смыслу часть речи от глагола, данного в скобках:
2 points
1) We can find all the necessary __________ in the Internet. (inform)
2) I have recently read a very …. book about adventures. (interest)
Задайте разделительный вопрос к данным предложениям: 2 points
3) You are going to pass examination in History, ……. ?
4) My little sister is playing with her doll now, ….?
Закончите предложение, употребив инфинитив или герундий: 4 points
5) They always enjoy _________ interesting programmes on TV. (watch)
6) I wonder if this movie is worth …. (see).
Вставьте артикль a, an, the, если необходимо: 4 points
7) I want to go for ___ walk with my dog.
8) Some people enjoy going to ….. theatre very much.
Задания для чтения
Variant 1
I. Read the words:
Knight, weight, hook, crook, war, look, cook, want, dare, hare, snow, blow, down, how, low, now, town, , shop, shut, sheet, phase, phrase, phone, tenth, thanks, thick, thin, three, they, them, thus, rhythm, next, text, box, six, exam, exist, example, queen, question, quarter, knee, knight, knife, wrote, write, ink, pink, sink, think, rank, song, sing, thing, rang, ring, spring, king, angry, hungry, language, English, Jane, Jack, just, jump, joke, jam, gym, gentle, large, go, get, gate, golf, egg, gap.
II. Write the transcription:
Luck, shop, chalk, phrase, thick, three, thus, next, exam, exist, queen, quarter, knight, song, angry, jump, large, gun, mention.
Задания для чтения
Variant 2
I. Read the words:
Mine; did, bit, lift, hit; first, girl, firm, bird; type, by, fly, my; mystic, hymn, mere, ear, fear, deer, beer, high, light, might, fight, knight, weight, hook, crook, war, look, cook, want, dare, hare, snow, blow, down, how, low, now, town, mouse, eighteen, right, night, sight, reader, leader, helper, bright, engineer, soon, spoon, about.
II. Write the transcription:
Daughter, care, pure, ear, high, fight, crook, want, blow, down, helper, thus, next, exam, quarter, knight, song.
Лексико-грамматический тест №1
Variant 1
I. Напишите транскрипцию: hate, bad, art, rose, pot, pork, tree, net, serve, blue, fun, curls, mine, hit, bird, fly, mystic
II. Вставьте артикль « the» где необходимо
- Russia 4) Sun 7) Black sea
- USA 5) Neva 8) Atlantic Ocean
3) Browns 6) Scotland 9) Netherlands
III. Заполните пропуски правильной формой глагола to have или to be
1. Their son…. a businessman .
2. He ….. a cassette.
3. I ... glad to see you. How ... you?
4. The dog ... in the garden.
5. My parents ... workers.
6. The book ... on the table.
7. I …. never been to France.
8. There … a book on the table.
9. He … just come back home.
IV. Заполните пропуски правильной грамматической формой глагола to eat
1. I often…..soup for dinner.
2. What ……you……now?
3. What…..you…..for breakfast tomorrow?
4 .…….you already…..that watermelon?
5. I……just…..an apple.
6. She……vegetables every day.
7. My sister usually…..porridge in the morning
8 …..you ever…..a pineapple?
9. We…..the soup in the hour.
V. Напишите множественное число следующих существительных
Boy, suit, school, glass, dress, scarf, child, nose, city, table, girl, garden, kitchen, wolf, cat, fly, fox, woman.
Лексико-грамматический тест №1
Variant 2
I . Напишите транскрипцию
Clean, chap, shape, shop, phase, phone, thanks, they, text, six, example, knee, knife, wrote, where, ink, ring
II. Вставьте артикль « the» где необходимо
1) France 4) moon 7) Caspian sea
2) UK 5) Ob 8) Pacific Ocean
- Europe 6) Wales 9) Titanic
III. Заполните пропуски правильной формой глагола to have или to be
1. These boy…..students.
2. Much time …..often spent by my relatives together.
3. The man…..waiting for her at the moment .
4. She …..finished her work when we came in.
5. I never…..been to the USA.
6. We….students of the college.
7. There …..no magazines in the table .
IV. Заполните пропуски правильной грамматической формой глагола to eat
1. Yesterday they…..vegetables for breakfast.
2. What……you…..for dinner yesterday?
3. He…..not…..now.
4. She always ….. sandwiches for breakfast.
5. At that moment, she….. …… some ice-cream.
6. We seldom……cakes.
7. He…..never……pineapple.
8. She…..already……the soup when we came.
9. When…..you….. porridge with milk?
V.Напишите множественное число существительных .
Puppy, dog, cake, man, clock, watch, shelf, child, foot, driver, story, mouse, work, postman, lady, fox, bench, leaf.
Контрольная работа №1
Дисциплина - Иностранный язык» (английский)
Специальность -
(шифр и наименование специальности)
Группа - ________________
Ф.И. _______________________________________________________________________
Вариант 1
Компетенции | № теста | Задание | Вариант ответа |
Total: 25
Your score
Контрольная работа №1
Дисциплина - Иностранный язык» (английский)
Специальность -
(шифр и наименование специальности)
Группа - ________________
Ф.И. _______________________________________________________________________
Вариант 2
Компетенции | № теста | Задание | Вариант ответа | ||||||||||||||||||||||
I |
|
| |||||||||||||||||||||||
II |
|
| |||||||||||||||||||||||
III |
|
| |||||||||||||||||||||||
IV |
|
Total: 25
Your score:
Контрольная работа №1
Дисциплина - Иностранный язык» (английский)
Специальность -
(шифр и наименование специальности)
Группа - ________________
Ф.И. _______________________________________________________________________
Вариант 3
Компетенции | № теста | Задание | Вариант ответа | ||||||||||||||||||||||
ПК.2.3 ПК.2.4 | 1 |
|
| ||||||||||||||||||||||
2 |
|
| |||||||||||||||||||||||
ПК.2.3 ПК.2.4 | 3 |
|
| ||||||||||||||||||||||
ПК.2.5 ПК.4.1 ПК.3.3 | 4 |
|
Total: 25
Your score:
Контрольная работа №1
Дисциплина - Иностранный язык» (английский)
Специальность -
(шифр и наименование специальности)
Группа - ________________
Ф.И. _______________________________________________________________________
Вариант 4
Компетенции | № теста | Задание | Вариант ответа | ||||||||||||||||||||||
1 |
|
| |||||||||||||||||||||||
II |
|
| |||||||||||||||||||||||
III |
|
| |||||||||||||||||||||||
IV |
|
Total: 25
Yourscore:
Контрольная работа №1
Дисциплина - Иностранный язык» (английский)
Специальность -
(шифр и наименование специальности)
Группа - ________________
Ф.И. _______________________________________________________________________
Вариант 5
Компетенции | № теста | Задание | Вариант ответа | ||||||||||||||||||||||
I |
|
| |||||||||||||||||||||||
II |
|
| |||||||||||||||||||||||
III |
|
| |||||||||||||||||||||||
IV |
|
Total: 25
Your score
Лексико-грамматический тест№2
I variant
I . Translate into English
1) способность
2) долина
3) одаренный
4) сдавать экзамен
5) с хорошими манерами
6) цифровой компьютер
7) открытие
8) грим
9) награда
10) общественная деятельность
II. Choose the proper words and fill the blanks.
- Four general categories of hobbies may …each other.
a) take part b) enjoy c) include d) overlap
- My brother … a model airplane on Sunday.
a) has made b) had made c) made d) makes
- My friend …. a hobby long ago.
a) chose b) have chosen c) has chosen d) had chosen
- People had to get food, clothes and ….. .
a) shelter b) machines c) cars d) technologies.
- …… make our life and work easier.
a) principles b) laws c) tools d) facts
6) If you were there, you … it.
a) could do b) do c) did d) could have done
III. Translate into English.
- Хотелось бы, чтобы вы послушали эту музыку.
- Если бы я увидел этот фильм, я бы рассказал тебе об этом.
- Она заставила его сделать это.
- Кажется, что он знает ее очень хорошо.
- Я хочу, чтобы они сделали это.
- Было бы полезно прочитать эту книгу.
IV. Make up special questions. 1)They often watch a television show.
2)Science provides the basis of modern technology.
3)They usually pass tests.
Лексико-грамматический тест№2
II variant
I . Translate into English
1) осматривать достопримечательности
2) быть похожим
3) в широком смысле
4) профессиональное образование
5) обязательный
6) изобретение
7) объяснять
8) сценарий
9) кукольный театр
10) драматург
II. Choose the proper words and fill the blanks.
1)Handcrafts … a lot of hobbyists.
a) attracts b) was attracted c) are attracted d) attracts
2)I … the foreign languages now.
a) am learning b) was learning c) learnt d) are learning
3)My friend …. a hobby long ago.
a) chose b) have chosen c) has chosen d) had chosen
4)It …… interesting to see this performance.
a) would be b) were c) was d) been
5) We wish they …… here.
a) be b) were c) will be d) was
6) Digital computers ….. with numbers.
a) deal b) refers c) solve d) measure
III. Translate into English.
- Я хочу, чтобы вы они пришли ко мне.
- Говорят, что он учится здесь.
- Если бы у меня было время, я бы посетил это представление.
- Было бы интересно прочитать эту книгу.
- Он обязательно придет.
- Хотелось бы, чтобы вы посмотрели этот фильм.
IV. Make up special questions.
- He visits different kinds of theatres.
- They can develop theories.
- People visit libraries and museums.
Тематический перечень
для устного зачета
по учебной дисциплине: ОУД.03 Иностранный язык» (английский)
для специальности: 43.02.03 « Стилистика и искусство визажа»
- About yourself
- Great Britain
- Climate of Great Britain
- London and Its Places of Interest
- British Traditions
- The USA
- Washington, DC
- Moscow/Places of Interest in Moscow
- The Towns of the Golden Ring
- Cross-cultural Understanding.
- Environmental Problems.
- Climate on the Earth.
- At the Airport
- Phone etiquette.
- Personal development. Skills and competencies.
- Job Satisfaction. Why do people work?
Вопросы по изученным темам
для устного зачета
по учебной дисциплине: ОУД.03 Иностранный язык» (английский)
для специальности: 43.02.03 « Стилистика и искусство визажа»
- About yourself:
- What is your name / surname?
- What is your nationality?
- What country are you from?
- What is your occupation?
- Where do you live? What is your address?
- Is your house/flat large?
- What is your occupation?
Are you married or single?
- Do you have a dog?
- What is your hobby?
- What country would you like to see?
- What foreign languages can you speak?
- Do you enjoy learning English?
- Great Britain
1. Where is the United Kingdom situated?
2. What islands do the British Isles consist of?
3. What is the difference between the United Kingdom and Great Britain?
4. What ocean and seas are the British Isles washed by?
5. How many parts does the Island of Great Britain consist of and what are they called?
6. What country does Northern Ireland border on in the south?
7. Which four countries together form Great Britain?
8. What separates Great Britain from France?
9. What is the climate like in Great Britain?
10. What is the population of Great Britain?
11. What city is the capital of the U. K.?
12. What kind of state is Great Britain?
13. What powers does the Queen have?
14. Why does the Queen have two birthdays?
15. Who is next in line to the throne after Prince Charles?
16. How many people speak English worldwide?
17. Who was the leader in Great Britain during most of the Second World War?
18. Who is the Prime Ministers of Great Britain today?
3. Climate of Great Britain
- Does the Gulf Stream flow from the Gulf of Mexico along the western shores of England?
- What kind of climate does Great Britain have?
- Several features of Britain’s geography make the weather the way it is: mild, changeable, and famously unpredictable.
- What are three main features that determine the climate of Great Britain? What features of Britain’s geography make the weather the way it is: mild, changeable, and famously unpredictable.
- Do you think geography influences a country’s people?
- Are the English ports ice-free?
- Are the English rivers frozen during winter?
- Is it very hot in Britain in summer?
- What reputation does the weather of the United Kingdom have?
- Does it rain very often?
- What happens when there is a heavy fog in Great Britain?
- What's the average temperature in the country in the summer time?
- What's the average temperature in the country in the winter time?
- Does it rain very often in all seasons in Great Britain?
4. London and Its Places of Interest
1. What comes to mind when you hear the word ‘London’?
2. What is the heart of the financial life of the country?
3. What are the famous places in London?
4. Can you name any monuments or famous buildings?
5. When was London founded?
6. Why is Piccadilly famous?
7. Do you think London is a good place for shopping?
8. Do you think London is a cheap or expensive city?
9. When was London founded?
10. What purpose was the Tower built for?
11. What is the Tower of London now?
12. Where are the monarchs crowned and buried?
13. What is the official residence of the British government?
14. What is the official monarch’s residence?
15. Who lives in Downing St 10?
5. British Traditions
- What nation is considered to be the most conservative in Europe?
- What is the attitude of the British to their culture and traditions?
- Why does the Queen have two birthdays?
- Why is the Queen birthday celebrated on a day in the summer?
- How is the ceremony of Trooping the Colour look like?
- What is the attitude of the British to their pets?
- When people leave work on Friday evening what do they say to each other?
- Are the British people the world's greatest tea drinkers?
- What is High Tea?
- Compare Russian and English traditions of drinking tea. Discuss the following issues:
- time when people drink tea
- what is added into tea
- what dishes and food products people have with tea
- What does Traditional food in Britain include?
- What types of restaurants are popular in Great Britain?
- Is it true that more and more English people are becoming interested in healthy eating?
- What hobby is the most popular in Britain?
- What is Britain most famous for?
6. The United States of America
1. What are the native people of the USA?
2. Where were the first immigrants from?
3. The first Pilgrims to reach America seeking religious freedom were not only English, were they? They were victims of the political and religious wars raging across Europe, weren’t they?
4. What is special about American nature? The American continent differs very much from Europe. There are a lot of animals in America, which you can't find in Europe. What are they?
5. When the first Europeans came to America they saw many strange plants and they took some of them to Europe. Do you know which ones they were?
6. What sports do the Americans like?
7. What is the largest city of the USA?
8. What stereotypes |ˈsteriətaɪps| about the Americans are there?
9. Do you imagine the situation when people from other countries can suffer from cultural shock in the USA?
10. What tour would you recommend for someone who enjoys stories by Mark Twain? Does a riverboat voyage on the Mississippi River suit this kind of person?
11. In what town was Mark Twain raised? - It is located along the Mississippi River, Missouri, which later provided the setting for Tom Sawyer and Huckleberry Finn.
12. The population in the USA includes people of different nationalities. Centuries ago they brought their native holidays to America. Which holidays marked in the United States are not uniquely American, are not original for America?
13. What holidays were originated in America?
14. There are two great places of interest near Los Angeles. What are they?
15. What language is spoken in the USA?
7.Washington, DC
1. What are the famous Washington’s Sights?
2. In what year did Washington become the nation's capital?
3. What does D.C. stand for?
4. On what street is the White House?
5. What would a tour of the capital be without a look at the White House?
6. This famous memorial is a tall obelisk that sort of resembles the number one. What memorial is this?
7. Many capital cities lie along a river or another body of water. Which river forms one of the borders of Washington, DC?
8. Washington, DC, has been the site of many political protests and marches. Which landmark provided the backdrop for Martin Luther King, Jr., in 1963 when he delivered the famous "I Have a Dream" speech?
9. Did George Washington ever live in DC?
10. What is the largest library in the world?
11. Is admission to the Smithsonian /smɪθˈsoʊniən/ National Museum of Natural History free?
8. Moscow/Places of Interest in Moscow
- Who founded Moscow?
- When did Moscow become the capital of the principality of Moscovia?
- What is the centre of the city?
- Who are these people? What is their role in the history of the capital?
a) Ivan Martos b) Ivan the Terrible c) Pozharsky
- Which is the most famous Kremlin Tower?
- What can tourists see in Red Square?
- What collection has Historical Museum?
- What are the most famous streets in Moscow?
- What gallery in Moscow is a symbol of Russian art?
- Who was the founder of the gallery?
- What is the difference between the Tretyakov Gallery and the Museum of Fine Arts?
- When was The Cathedral of Christ the Savior originally built?
- Who collected money for it?
- Who destroyed the Cathedral?
- When was the construction of the new Cathedral of Christ the Savior completed?
9. The Towns of the Golden Ring
1. Is there is an official list of cities which make up the Golden
Ring?
2. Which cities make up the Golden Ring?
3. Why have the towns been called "open-air museums"?
4. Which city is considered to be the unofficial capital of the Golden
Ring?
5. How long does it take to get to Yaroslavl from Moscow?
6. What is SergievPossad famous for?
7. Who founded Troitse-SergievaLavra in the 14th century?
8. What is the former capital of mediaeval Russia?
9. What is a kind of symbol of the town Vladimir?
10. Who decorated the Uspensky Cathedral in Vladimir?
11. What real masterpiece of Russian architecture is situated
on the River Nerl?
12. Is Bogolyubovo located far away from Vladimir?
13. How far from Moscow Is Suzdal located?
14. Why does this city remain largely the same as ages ago?
15. Are railroad connections good with the Golden Ring cities?
10. Cross-cultural Understanding
- What kind of people domany companies need to work effectively in different countries?
- In what situations do people suffer from cultural shock? Why?
- What should we do before meeting someone from another country?
- What problems do cultural differences cause?
- How do you think British and American attitude to ‘good eye contact' differs from African?
- Are stereotypes usually accurate?
- Where do stereotypes come from?
- Do unfairstereotypescause problems in relationships between people?
- What are the ways to cope with these problems?
- In what categories would you divide people?
- Are people of the world different? (Yes, they are).
- But are people of the world equal?(No, they aren’t).
- What makes them unequal?
- What advice or suggestions could you give to visitors to your country?
11. EСOLOGICAL/ Environmental PROBLEMS
1. What is environment?
2. Is pollution always caused by humans?
3. What Environmental Problems that face the world today do you know?
4. How does human activity affect the environment?
5. Does world industry pollute the atmosphere greatly?
6. Are big industrial corporations responsible for helping the environment?
7. What alternative forms of energy do you know?
8. How are forests good for the environment? What is happening to them?
9. Why do we call rainforests the lungs of our planet?
10. Why do you think people continue killing animals and picking up herbs and rare flowers?
11. When did the most horrible ecological disaster happen?
12. Do you think houses will be more environmentally friendly in the future?
13. Would you install a solar heating system in your house to help the environment?
14. What are some local environmental problems you have noticed?
15. Do you think that it is necessary to recycle things? What ways can you think of to reduce the amount of packaging used?
12. Climate on the Earth
1. How often do you check the weather forecast?
2. Do you believe that human actions are mainly responsible for present-day accelerated global warming? Why /why not?
3. What is the "greenhouse effect"? Can you explain how it operates?
4. Cars and industry produce the greatest amount of carbon dioxide, don’t they?
5. Is global warming dangerous to human life?
6. More energy in the atmosphere will lead to more active weather systems, with more frequent and more violent storms, more severe weather events such as storms, floods, and hurricanes, do you agree with this statement?
7. What are the potential consequences of global warming
8. What can we do to prevent warming?
9. Is increasing nuclear power a good way to fix global warming? Why/ why not?
10. What actions could we personally take as individuals to improve the situation?
11. Have you ever experienced extreme weather?
12. What do you know about British weather?
13. In what way is British weather most famous for?
14. Is this kind of weather good for gardening?
15. Are gardens good for the environment?
13. Travelling by air. At the Airport
1. What are the main reasons people travel by air nowadays?
2. What are three things you're supposed to do before the flight takes off? (First, you will line up for check-in. Then will go through departing passport control, and you will go through security screening.)
3. Do you travel by air with a lot of baggage or do you like to travel light?
4. What kind of luggage can you carry onto an airplane? (The small bag you take with you on the airplane is called a carry-on.)
5. Do you need to put your carry-on bags through the X-ray machine at security?
6. What items should not be included in your hand baggage?
(Sharp items, including knives, box cutters, scissors and swords, are forbidden, as are sporting items such as baseball bats, golf clubs, and hockey sticks. Other prohibited items for carry-ons include firearms, axes and hammers. Explosive or flammable materials are prohibited in both carry-on and checked baggage.)
7. Is it important to pay attention to plane safety?
8. Are planes really safer than cars? (A British study shows that flying is 15 times safer than driving.)
9. What seat do you prefer: window, center or aisle?
10. What do you like to do during the flight?
11. Have you ever met an annoying person during a flight?
12. Do you consider yourself as "a nervous flyer"?
14. Phone etiquette.
1. Is a call the right way to communicate?
2. Why should you generally not answer phone on the first ring? (Callers do not expect this and will be taken off guard.)
3. What is the ideal time to pick up the telephone?(The second or third ring)
4. In what way should the phone be answered? (With a positive greeting such as “Hello,” “Good Morning,” or “Good Afternoon)
5. It is appropriate to say "who's calling please"?
6. Are interruptions possible when a caller is speaking?
7. Is it good if some peoplefor clarity speak either too loud or too low?
7. Whatisnecessary to say if someone must be put on hold?
8. What is the ideal response to a question where there is not a definite answer instead of “I don’t know”? (“I’ll check on that for you.”)
9. When is it possible to talk about personal issues on a business call? (You should not talk about personal issues on a business call until you have established a personal relationship with your business contact).
10. What positive closureisnecessarywhen ending a phone call?
15. Personal development. Skills and competencies
1. Competencies are divided into two large groups. What are they?
2. What kind of knowledge and what traits of character should you have to succeed?
3. What skills are most valued by employers?
4. What ability is crucial in the world of business?
5. Why is it important to develop intercultural competence?
6. What comes to mind when you hear the word ‘qualification’?
7. Do you think qualifications should be the same in each country so they can be used all over the world?
8. What traits of character do you need for building good relationships with partners and clients?
9. How would you describe your personality?
10. Do people with large salaries have a lot of competencies, skills and knowledge?
11. What motivates people at work? Bonuses, challenges, promotion?
12. Do you think that doctors, nurses, teachers, ambulance crewsshould have the highest level of competence and knowledge?
13. Which age-groups are worst affected by unemployment?
14. Are there many migrant workers in our country?
15. What kind of jobs do migrant do in our country?
16. Job Satisfaction. Why do people work?
16. Job Satisfaction. Why do people work?
1. Why is job satisfaction so important?
2. What kind of job satisfaction do people want to get when they begin to work?
3. How can companies create a better working environment for employees?
4. Is there a positive link between job satisfaction and productivity?
5. What exciting and unusual perks do companies offer their staff nowadays?
6. People who often work the longest hours are not able to spend enough time with family and friends, don’t they?
7. Are employees engaged in meaningful and challenging work more creative and motivated?
8. Do employees need a break during a day when they relax in the games rooms?
9. Does job satisfaction relate to how well people communicate with each other at work?
10. Does a team leader or boss have to provide mentoring the employees’ needs?”
11. Is company's management style important?
12. When do you think employees feel stressed?
13. Can people feel stressed by a lack of job stability?
14. Is there a link between chronic workplace stress and serious health issues such as depression?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольно-оценочные средства по дисциплине Иностранный язык (английский)
Контрольно-оценочные средства (КОС) предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся.КОС включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме ...
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ «Английский язык» по программе подготовки специалистов среднего звена (ППССЗ) специальности: 23.02.04 «Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, строительных, дорожных машин и оборудования» (по отраслям)
Разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта среднего профессионального образования по специальности 23.02.04 «Техническая эксплуатация подъёмно-транспортных, ст...
ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ «Английский язык» по программе подготовки специалистов среднего звена (ППССЗ) специальности: 38.02.01 «Экономика и бухгалтерский учет» (по отраслям) (базовый уровень)
Разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта среднего профессионального образования по специальности 38.02.01. «Экономика и бухгалтерский учет» (по о...
Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык" (немецкий) 1 курс
Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык" (немецкий) 1 курс...
Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык" (немецкий) 2-4 курсы
Фонд оценочных средств по дисциплине "Иностранный язык" (немецкий) 1 курс...
Фонд оценочных средств для итоговой аттестации обучающихся по дополнительной предпрофессиональной общеобразовательной програме в области изобразительного искусства "Живопись"
Фонд оценочных средств для итоговой аттестации обучающихся по дополнительной предпрофессиональной общеобразовательной програме в области изобразительного искусства "Живопис" .Предметная обла...