Образец задания импровизационного уровня и информативного уровня интеллектуально-преобразовательной деятельности
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме
Данный материал является примером преобразовательной деятельности импровизационного и информативного уровня.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Образец задания интеллектуально-преобразовательной деятельности | 19.01 КБ |
Предварительный просмотр:
Пример интеллектуально-преобразовательной деятельности
(Импровизационный уровень)
1. The Hermitage; was built in 1764, royal residence; museum, 1852; the largest art gallery in the world; works of art, artifacts, multimedia presentations.
2. The State Russian Museum , the largest depositary of Russian fine art;
Was established on April 13, 1895 by Nicholas II; a large collection of paintings and applied art; temporal exhibitions, multimedia presentations.
3. Saint Isaac`s Cathedral, the largest Russian Orthodox cathedral; is dedicated to Saint Isaac of Dalmatia; was built between 1818 and 1858, by the architect Auguste Montferrand; beautiful interior, a colonnade, panoramic view.
4. The Peter and Paul Fortress, the fort and prison ; founded by Peter the Great in 1703; the State Museum of Saint Petersburg History; the tombs of Russian Emperors and Empresses, xhibitions, interactive exhibits, multimedia presentations.
- and
Тексты к интеллектуально-преобразовательной деятельности (информативный уровень).
Завершите предложения, заполнив пропуски словами:
1. Collection - art and culture - exhibitions
The State Hermitage is a museum of _________________ in Saint Petersburg, Russia. One of the largest and oldest museums in the world, it was founded in 1764 by Catherine the Great and has been open to the public since 1852. Its collections contain over three million items including the largest __________ of paintings in the world. There are also temporal _______________.
2. Private - depositary – was established
The State Russian Museum is the largest __________of Russian fine art in Saint Petersburg. It is also one of the largest museums in the country.
The museum ________________ on April 13, 1895 by Nicholas II in honor of his father Alexander III. Its original collection was composed of artworks taken from the Hermitage Museum, Alexander Palace, and the Academy of Arts. After the Russian Revolution of 1917, many _________collections were given to the Russian Museum.
3. Multimedia –prison - fort
The Peter and Paul Fortress is the original ___________ and prison of St. Petersburg founded by Peter the Great in 1703 and built to Domenico Trezzini's designs from 1706-1740. In the early 20th century, it was still used as a __________.
Today it houses the State Museum of Saint Petersburg History. Here you can see the tombs of Russian Emperors and Empresses, permanent exhibitions as well as interactive ____________ presentations.
4. Architect – panoramic -basilica
Saint Isaac's Cathedral in Saint Petersburg is the largest Russian Orthodox cathedral in the city. It is the largest orthodox __________ and the fourth largest cathedral in the world. It is dedicated to Saint Isaac of Dalmatia, a patron saint of Peter the Great. The Cathedral was originally the city's main church and the largest cathedral in Russia. It was built between 1818 and 1858, by the French-born ___________ Auguste Montferrand. It has beautiful interior and a famous colonnade from which you can get a ___________view of the city.
- and
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Формирование навыков и умений при работе с аутентичными текстами(задания повышенного уровня сложности и высокого уровня сложности) в процессе обучения английскому языку
Это статья- презентация для педсовета по обучению учащихся начальной школы английскому языку с использованием аутентичных текстов- ресурсов....
Образец задания по чтению.
Образец задания по чтению.Тема:"Животные"6 класс УМК Биболетова М.З....
."Деление натуральных чисел "-III этап.Интеллектуально-преобразовательная деятельность
Интеллектуально-преобразовательная деятельность...
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика)
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика) Цель: оценка уровн...
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика)
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика) Цель: оценка уровн...
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика)
Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика)...
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности. Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика)
Диагностика уровня сформированности базовых компонентов учебной деятельности. Методика оценки уровня сформированности учебной деятельности (Авторы Г.В. Репкина, Е.В. Заика). Из опыта моей работы....