Разработка цикла уроков по теме «How does globalization influence our country and our town?» («Как глобализация влияет на нашу страну и наш поселок?») с применением технологии проблемно-ориентированного обучения (PBL)
методическая разработка по английскому языку (9 класс) на тему
Данная авторская разработка предназначена для обучающихся старшего звена. В ее основе лежит принцип личностно-ориентированного подхода, направленный на развитие у школьников позитивного отношения к процессу обучения и мотивации к дальнейшему овладению английским языком, а также развитие мышления, воображения, памяти и языковой догадки.
Уроки рассчитаны на коллективную и индивидуальную работу учеников в классе с применением мультимедиа проектора, интерактивной доски, персональных компьютеров с выходом в интернет, а так же подразумевают самостоятельную индивидуальную и групповую работу обучающихся во внеурочное время.
В предлагаемой разработке автором представлен богатый методический и творческий опыт по применению инновационного метода проблемно-ориентированного обучения (PBL), а так же использованию информационно-коммуникационных технологий при обучении иностранному языку.
Данная разработка состоит из 6 уроков, основанных на шести стадиях PBL: постановка учебной проблемы, генерирование идей и построение плана решения проблемы, изучение проблемы, самостоятельное изучение, решение проблемы, рефлексия и обратная связь.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
pbl_9_klass.docx | 24.07 КБ |
Предварительный просмотр:
PBL Lesson Plan
Subject Information | |||||
Names of designers: | Gumerov M.A. | Date of design: | 08/04/2014 | ||
Subject: | English | Topic: | Globalization | ||
Title of the problem: | How does globalization influence our country and our town? | ||||
Learning outcomes: | |||||
Knowledge: 1. Awareness that Russia is part of the global space. 2. Expanding vocabulary, obtaining information in political, economic and cultural fields. 3. Clear understanding of the practical value of English proficiency. | Skills: 1. Educational and social skills development. 2. Obtaining information from different sources. 3. Self-evaluation. | Attitudes: 1. Critical evaluation of information. 2. Making decisions. 3. Development of creative thinking. |
Lesson | Stage of the PBL Process | Activities | Resources(Facilitator)/ Deliverables (Students) |
1 | Teambuilding | 1. Mix Pair Share , Rally Robin 2. Mix-Freeze-Group 3.Tic-Tac-Toe 4. We like… | T: 1. Name the most popular cars in Apastovo and their producing countries. 2. Which national cuisines are presented in Kazan?
2. Which place did Dina Garipova take in Eurovision Song Contest in 2013? 3. How many times a week do you have English lessons? 4. How many countries are included in G8? 5. How many countries make up the UK? Ss make up sentences with the following words: international, trade, exchange, similar, foreign, goods, global, partners, cooperation. Ss fill in the chart “We like…” (Appendix 1) and think up and present their team cheer. |
2 | Problem Launch | 1.Take Off Touch Down 2. Continuous Round Robin (Brainstorming) 3. A/R Guide 4. Work with the FILA chart | T: 1.Which of you knows such foreign cars as Mercedes-Benz, Mazda, Opel and Renault? 2. Who has ever heard of such people as Eminem, Akon and Pitbull? 3. Who wears brand clothes and shoes from Adidas, Reebok and Nike? 4. Who has ever eaten pizza? (Sushi, in McDonald’s) 5. Who knows what globalization is? On the board: Globalization means… Video “Globalization: friend or foe?” Ss fill in a table with statements referring to the content of the video (before and after watching) (Appendix 2). T (after watching): 1. Have your answers changed and why? 2. Which of these statements are the most important to you and why? Ss fill in the FILA charts. (Appendix 3) |
3 | Problem Analyzing | Obtaining information from different sources | Ss collect information in the Internet, libraries, clothes, cosmetics and food shops. |
4 | Problem Reassessing | 1. Ss develop their FILA charts. 2. Ss write an essay on the problem. | Ss add information to their FILA charts and write an essay on the problem “How is globalization manifested in our country and our town?” |
5 | Solution Presenting | Preparing a presentation | Ss design a presentation in Power Point using their essays, photos, pictures from the Internet, etc. |
6 | Reflection and Assessment | 1. Presenting works 2. Self-evaluation 3. Assessment of the teacher. | Ss present their projects in front of the class. Ss fill in self-evaluation cards (Appendix 4). T assesses students’ answers (Appendix 5). |
Appendix 1
We like
Appendix 2
A\R Guide - Fill in the table “+”, “-“ before and after watching the video
before | after | |
In all things, globalization has influenced and continues to change us. | ||
Through the worldwide market there’s better access to better products from different countries. | ||
Globalization promotes understanding and goodwill among different countries. | ||
The world is becoming more and more interconnected. | ||
Globalization may lead to loss of cultural identity. | ||
Globalization can increase spread of communicable diseases and cause social degeneration. | ||
Because of globalization developed countries can stifle the development of under-developed countries. |
Appendix 3
Globalization has influenced and continues to change us.
There’s better access to better products from different countries.
Globalization promotes understanding and goodwill among different countries.
Globalization may lead to loss of cultural identity.
Globalization can increase spread of communicable diseases and cause social degeneration.
How has globalization changed our country and our town?
Facts
| Ideas
|
Learning issues
| Action plan
|
Appendix 4
Self-evaluation card
Criterion | Questions to ask yourself | Score (1-5) | |
1 | Balance of contribution | Did I participate equally with the rest of the group when we prepared the presentation? | |
2 | Content | Did I bring any useful/original ideas? | |
3 | Language | Did I use the language in political, economic and cultural fields? | |
4 | Task achievement | Did my group achieve the task we set for ourselves? | |
Total Score |
Appendix 5
Evaluation card for the teacher
Student’s name | What exactly he/she did in the group | Content | Fluency | Accuracy | Participation |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
MEТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ЦИКЛА УРОКОВ ПО ТЕМЕ: «ИСТОРИЯ ОДНОЙ ИКОНЫ»
Методическая разработка цикла «История одной иконы» создана на основе федерального компонента государственного стандарта, примерной программы основного общего образования по иностранным языкам(о...
конспект урока по теме «Шотландия — страна замков и озер» с применением технологии проблемного обучения
конспект урока по теме «Шотландия — страна замков и озер» с применением технологии проблемного обучения...
Цикл уроков по теме причастия 7 класс с технологией дифференцированного обучения
Цикл уроков по теме причастия 7 класс с технологией дифференцированного обучения...
Цикл уроков по теме причастия 7 класс с технологией дифференцированного обучения
Цикл уроков по теме причастия 7 класс с технологией дифференцированного обучения...
Разработка цикла уроков по теме "Футбол"
В данном материале представлен конспект нескольких уроков, с применением презентаций....
Методическая разработка "Система уроков по лирике С. А. Есенина в 9 классе с применением технологий личностно-ориентированного обучения"
Данный материал может быть использован при подготовке к урокам литературы по лирике С.А. Есенина в 9 классе...
Разработка урока по математике в 5 классе по теме: «Деление десятичной дроби на натуральное число» с применением технология проблемно-диалогического обучения
Урок по теме: «Деление десятичной дроби на натуральное число» - это урок изучения нового материала и первичное закрепление знаний. Урок проведен с применением технологии развивающего обуче...