В ШЕКСПИР - ИНТЕГРИРОВАННЫЙ УРОК ПО АНГЛ . ЯЗЫКУ И ЛИТЕРАТУРЕ
план-конспект занятия по английскому языку (8 класс) на тему
Интегрированный урок по английскому языку и литературе ,презентация ,краткая биография В. Шекспира
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
william_shakespeare.pptx | 2.79 МБ |
integrirovannyy_urok.docx | 14.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
William Shakespeare ( 26 April 1564 – 23 April 1616) was an English poet and playwrighter , widely regarded as the greatest writer in the English language and the world's pre-eminent dramatist . He is often called England's national poet and the "Bard of Avon ". His extant works, including some collaborations, consist of about 38 plays , 154 sonnets, two long narrative poems, and a few other verses, the authorship of some of which is uncertain. His plays have been translated into every major living language and are performed more often than those of any other playwright . At the age of 18, he married Anne Hathaway, with whom he had three children: Susanna, and twins Hamnet and Judith.
On April 23, 1564 a son, William, was born to John and Mary Shakespeare in Stratford-upon-Avon. His mother was the daughter of a farmer. His father was a glove-maker. William went to a grammar school in Stratford and had quite a good education. There he learned to love reading.
Shakespeare was born and spent a great part of his life in Stratford-upon-Avon. It is Mary Arden’s house, three miles north-west of Stratford. Shakespeare’s mother lived here. This is a typical farm house of the period.
It is Shakespeare’s birthplace in Henley Street. John Shakespeare lived and kept his shop in this house. His eight children were born here. Two of them died young.
This is the schoolroom where S. was educated, as many people believe.
Anne Hathaway’s cottage i s a mile from S tratford, where she was born in 1556 .
This is the place where the house in which S. died . It was a big house bought by W.S. for his family when he was still in London. Here he spent the last years of his life. Unfortunately, t he house was destroyed.
This is the Holy Trinity Church where S. was buried. Visitors coming to Stratford admire the beauty of the church and honour his memory. It’s interesting that he died on his birthday, 23 April, 1616.
Another memorial to W.S. is the Royal S. Theatre. The present building was constructed in 1932. The first building was opened on S. birthday in 1 8 79 and destroyed by fire in 1926.
The bronze statue of S. presented to S tratford by Lord Ronald Sutherland Gower in 1888. S. figure is high above the ground and on the ground there are small figures of S. famous characters. This place is visited by many people .
Предварительный просмотр:
Интегрированный урок
Литература и Английский язык .
Разработан учителем ГБОУ СОШ школа № 341 английского языка Ермошиной Яной Юрьевной для использования в 8 классе .
2017 год Санкт - Петербург .
Пояснительная записка
Разработка данного урока была составлена для учащихся 8- 9 классов для использования на уроках английского языка и литературы . В течении урока учащиеся знакомятся с краткой биографией В. Шекспира . Что в дальнейшем можно применять на уроках литературы , пополняют словарный запас по теме театр , закрепляют грамматику пассивного залога и используя вопросы как план, могут в объеме10 -12 предложений рассказать о биографии поэта . Для урока бала разработана презентация, что позволяет использовать наглядный ряд для лучшего запоминания материала .
Ход урока .
- Find the meaning of these words in the transponder listen to their pronunciation and try to remember .
(pre-emineut ,dramatist , authorship )
- Find examples of Passive Voice in the presentation slides and determine the time ( 8 examples )
- Find answers to questions in the presentation.
- When and where did he live ?
- Who was his father ?
- Had he got a family ?
- What did he learn his living ?
- When did he become famous?
- Where did he play ?
- When did he die ?
- Where did he buried?
- What interesting facts have you known from the text ?
- Use your answers as a plan and briefly tell a biography of Shakespeare.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Интегрированный урок по английскому языку, русской литературе и МХК. Литературная гостиная «200лет Царскосельскому лицею».
Урок посвящён Царскосельскому лицею.200 лет прошло с тех пор, как открылся Императорский лицей в Царском Селе недалеко от Санкт-Петербурга – очень престижное образовательное учреждение, где обучались ...
Интегрированный урок по английскому языку и литературе на тему: Тема: Волшебная сказка зимы. Magic winter 1. Психологический настрой. Интегрированный урок по английскому языку и литературе на тему: "Волшебная сказка зимы"
Цель данного урока - увидеть красоту зимней природы, особенность ее изображения в поэзии, музыке, живописи...
Интегрированный урок по русскому языку и литературе в 5 классе
Интегрированный урок-игра по русскому языку и литературе в 5 классе по теме "Путешествие по королевству "Русский язык"...
Интегрированный урок "Математика, русский язык и литература", 5-6 класс
Аннотация УМП УМП предназначен для освоения и закрепления таких тем математики, как запись натуральных ч...
ИНТЕГРИРОВАННЫЙ УРОК ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ И ЛИТЕРАТУРЕ НА ТЕМУ «УНЫЛАЯ ПОРА! ОЧЕЙ ОЧАРОВАНЬЕ!». 6 КЛАСС.
ИНТЕГРИРОВАННЫЙ УРОК ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ И ЛИТЕРАТУРЕ НА ТЕМУ «УНЫЛАЯ ПОРА! ОЧЕЙ ОЧАРОВАНЬЕ!». 6 КЛАСС....
Комплексный анализ текста по теме: «Глагол как часть речи. Группы глаголов по значению». Интегрированный урок-проект русского языка и литературы в 5 классе «На урок с К.Г.Паустовским» (по учебнику С.И.Львовой, В.В.Львова)
Проект практико-ориентированный, по характеру групповой, по времени – краткосрочный, по предметно-содержательной области – межпредметный (русский язык и литература), связан с изучением творчеств...
Подготовка к заданию 9.3 ОГЭ по русскому языку. Конспект интегрированного урока по русскому языку и литературе. Подготовка к сочинению на тему ЧТО ТАКОЕ ДОБРОТА? КАКОГО ЧЕЛОВЕКА МОЖНО НАЗВАТЬ ДОБРЫМ?
В МАТЕРИАЛАХ ПРЕДСТАВЛЕН ОПЫТ РАБОТЫ ПО ПОДГОТОВКЕ УЧЕНИКОВ К ЗАДАНИЮ 9.3 ОГЭ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ В 6-9 КЛАССАХ. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МОДЕЛИ СОЧИНЕНИЯ 9.3 НА УРОКАХ ЛИТЕРАТУРЫ И ЛИТЕРАТУРНЫ ПРОИЗВЕДЕНИЙ ПРИ НА...