Методическая разработка урока по теме Appearance and Character
методическая разработка по английскому языку на тему
Данная разработка раскрывает следующие темы - Лексика "внешность и характер человека", грамматический материал - глаголы to be и to have
В данной разработке реализуются следующие цели
Цели и задачи:
1. Образовательные:
1) систематизация и обобщение знаний лексического материала по теме «Внешность и характер»
2) контроль усвоения лексического материала по теме «Внешность и характер»
3) изучение и закрепление нового грамматического материала «Глагол have (has), have got (has got)
4) совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по всем видам речевой деятельности – аудирование, чтение, письмо и говорение
2. Развивающие:
1) развитие у студентов памяти, внимания, логического мышления
2) формирование у студентов коммуникативных умений, коммуникативной компетенции.
3. Воспитательные:
1) создание положительной мотивации к дальнейшему изучению языка, понимание его важности, желание использовать иностранный язык в будущей практической деятельности
2) воспитание культуры речи и общения
Методы обучения: словесные, практические, игровые.
Виды речевой деятельности: чтение, говорение, письмо, аудирование.
Режим работы: фронтальный, в парах, групповой, индивидуальный.
Формируемые компетенции: коммуникативная – речевая, языковая, социокультурная, учебно-познавательная.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
metodicheskaya_razrabotka_-_appearance_and_character.doc | 99 КБ |
Предварительный просмотр:
Министерство образования Республики Башкортостан
Государственное бюджетное профессиональное
образовательное учреждение
Октябрьский нефтяной колледж им. С.И.Кувыкина
Методическая разработка
по теме
Appearance and Character
Выполнила преподаватель Гарипова Г.Я.
Октябрьский
2016
Учебно-методическая карта занятия
Предмет: английский язык.
Тема урока:
- Грамматическая: глагол to have (has), have got (has got).
- Лексическая: Appearance and character (Внешность и характер).
Цели и задачи:
- Образовательные:
- систематизация и обобщение знаний лексического материала по теме «Внешность и характер»
- контроль усвоения лексического материала по теме «Внешность и характер»
- изучение и закрепление нового грамматического материала «Глагол have (has), have got (has got)
- совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по всем видам речевой деятельности – аудирование, чтение, письмо и говорение
- Развивающие:
- развитие у студентов памяти, внимания, логического мышления
- формирование у студентов коммуникативных умений, коммуникативной компетенции.
- Воспитательные:
- создание положительной мотивации к дальнейшему изучению языка, понимание его важности, желание использовать иностранный язык в будущей практической деятельности
- воспитание культуры речи и общения
Межпредметные связи: культура речи, русский язык.
Обеспечение урока:
- Дидактический материал:
- ТСО: проектор, ноутбук, колонки.
Методы обучения: словесные, практические, игровые.
Виды речевой деятельности: чтение, говорение, письмо, аудирование.
Режим работы: фронтальный, в парах, групповой, индивидуальный.
Формируемые компетенции: коммуникативная – речевая, языковая, социокультурная, учебно-познавательная.
Ход урока
- Организационный момент (Organization Period): Приветствие студентов, гостей, сообщение целей и темы урока.
- Good afternoon, ladies! I am really glad to see you today. Sit down, please. Good afternoon, dear colleagues. Welcome to our lesson. Well, ladies, I hope you feel refreshed and full of energy!
- The topic of today’s lesson is Appearance and character. We will practice our vocabulary and learn new grammar material “The Verb to have”.
- Лексико-фонетическая зарядка (Lexical-phonetical warming-up) – работа со словами и выражениями, изученными на прошлом уроке, в форме фронтального опроса (контроль знания лексики и формирование навыков аудирования).
- Translate the following words from English into Russian.
- Translate the following words from Russian into English.
- Актуализация и закрепление лексики.
Do you know a lot about traits of character? What positive and negative traits of character do you remember?
- Fill in the table of definitions, putting the words they define into the left column:
Generous, hardworking, mature, naïve, kind, confident, silly, mean, naughty, unfriendly, funny, immature, introvert, pompous, extravert, nice, cunning, versatile, smart, lazy, insecure, ambitious, strong, noisy, stubborn, easy-going, arrogant, shy, honest, sensitive
Moody | A person whose feelings change too quickly. |
This person in not very confident and worries a lot about how he/she behaves, looks like, what he/she does | |
A person who gives more of something, especially money, than is usual or expected; a helpful person | |
A person, who behaves in a very proud and unpleasant way towards other people, because they believe that they are more important than others | |
An adult who behaves like a child | |
A person feels very nervous and don’t usually talk in a big company | |
Gentle and caring; warm-hearted | |
A person who always believes that people are honest and kind and that everything is easy in life | |
A person who behaves badly and doesn’t do what he/she is told | |
A person who prefers to say only truth | |
Friendly and pleasant | |
A person who can deceive to have a benefit for him/herself | |
This person likes to be loud, to talk loudly, to laugh loudly, to shout and make noises | |
Intelligent | |
This person does only what he/she wants and doesn’t like to change his mind | |
A person who knows a lot about different subjects and has a plenty of skills; a well-rounded person | |
This person prefers to spend time with people | |
A person who feels comfortable only alone | |
This person always has plans for the future and strives to make them happen | |
A couch-potato, a homebody; a person whose hobby is to do nothing | |
This person doesn’t usually use his/her brain | |
This person is not easily annoyed, worried or upset | |
A person who feels sure about his/her actions, ideas and abilities | |
This person thinks he/she is more important that he/she really is | |
A workaholic; a person who works and studies hard | |
A grown-up person | |
Confident, determined, not easily worried by other people | |
This person usually behaves in such a way that makes everyone laugh | |
Stingy; not willing to spend money | |
A person who understand other people’s feelings; this person can easily be offended | |
The person who doesn’t want to be friends with anybody |
- Divide the words from Task 1 into 3 columns:
Positive | Neutral | Negative |
kind | shy | unfriendly |
2.3. Find synonyms to these words:
1. kind -
2. strong -
3. sensible -
4. extrovert -
5. arrogant -
- Read the text
There are different types of people.
- Partygoer a person who attends parties frequently
- Risk taker someone who risks loss or injury in the hope of gain or excitement
- Smart dresser a person who habitually dresses in a smart or elegant way
- Loner a person who prefers not to associate with others
- Free spirit a person who thinks and acts in a free way without worrying about norms or social rules
- Outdoor person (outdoorsman) a person devoted to outdoor recreational activities or simply spends much time outdoors
- Wimp a weak and cowardly or unadventurous person
- Home lover a person who enjoys being at home and who is fond of their family
- Chatterbox a person who talks constantly, esp about trivial matters
- Daredevil a reckless person who enjoys doing dangerous things
- Thrill seeker (adrenaline junkie) one who appears to favor stressful activities; a person who enjoys taking part in extreme sports and other activities involving physical risk
- Объяснение нового грамматического материала «Глагол to have (has) и оборот have got (has got).
1. В разговорной речи для выражения значения иметь, обладать в настоящем времени употребляется оборот have (has) got, если речь идет о единично, конкретном случае наличия данного предмета, явления или состояния.
He has got (he`s got) a car. – У него есть машина.
I have got (I`ve got) a new sweater. – У меня новый свитер.
Повествовательное предложение | Вопросительное предложение | Отрицательное предложение |
They have got a large family. She has got a nice flat. | Have they got a large family? Has she got a nice flat? | They have not got a large family. She has not got a nice flat. |
2.Глагол to have выражает значение иметь, обладать, владеть, если речь идет о постоянном случае наличия данного предмета, явления или состояния.
She always has a lot of work to do. – У нее всегда много работы.
Повествовательное предложение | Вопросительное предложение | Отрицательное предложение |
She always has a lot of work to do. They usually have a lot of time for cooking. | Does she always have much work to do? Do they usually have much time for cooking? | She does not always have much work to do. They do not usually have much time for cooking. |
Глагол to have в значении иметь никогда не употребляется во временах группы Continuous.
3. Глагол to have в сочетании с некоторыми существительными (breakfast, dinner, supper, lesson, a shower, a break, etc.) утрачивает свое первоначальное значение иметь и приобретает значение, обозначающее процесс: to have dinner – обедать, to have supper – ужинать и т.д.
Указанные сочетания могут быть потреблены во временах группы Continuous
He is having coffee now. - Он сейчас пьет кофе.
- Актуализация полученных знаний: выполнение упражнений на закрепление упражнений.
4.1. Now let’s practice the use of the verb have
- Выполнение письменной работы.
Now, let’s do a small test. We will see how you understand the material of our today lesson.
Please, prepare shits of paper. Sign them. Put down your names, your last names and your variant.
Test
- Match the personality types to their descriptions.
Personality Types
The Relaxed One The Talker The ‘Yes’ Person
The Perfectionist The Fireman
1. _____________________
You are rushing from one task to the next, not because there are lots of them, but because of poor planning in the first place. You are very reactive, but not a good planner. Every event is a crisis and you are busy putting out fires. That’s why tasks pile up around you.
2. _____________________
Your problem is that you are not able to say “No” and take too many responsibilities. All anyone has to do is ask, and you will do it. This is how your work piles up. You take so many tasks: leader of this, secretary of that, organizer of this and that, etc.
3. _____________________
You are too “laid back” or “too cool for school” that it interferes your ability to finish tasks. You put off things in the future. “Yes, next week, I will do it.” You avoid tasks so nothing gets done.
4. _____________________
You are born to socialize so you can easily talk to people. You have great communication skills and you use them every chance you get. But every interaction becomes a long drawn out conversation, especially if there is a task you need to do. You are a task avoider as well.
5. _____________________
You want everything to be too perfect and precise that you feel that no rushed job can be a good job. Finishing tasks to your satisfaction is such a problem you always need more time.
- Домашнее задание: learn the new words.
- Подведение итогов (The Conclusion of the Lesson)
Our time is up.
Well, ladies, your work today was exceptional.
Your marks are …
Thank you for the lesson, for your clever answers.
The lesson is over. You may be free.
Приложение
INTRODUCING ONE’S SELF
AM/HAVE
I am _____________________.
I ____ __________ years old.
I ____ a/an ________________.
I ____ from ________________.
I ____ married/single/divorced/widowed.
I like ______________________.
I don’t like _________________.
I ____ tall/short/medium height.
I ____ long/short/medium length hair.
I ____ skinny/plump/average weight/overweight.
I ____ blue/green/brown/black/hazel/ eyes.
I ____ moustache/beard.
I wear glasses/contact lenses/earrings/a ring.
DESCRIBE YOUR PERSON
HIS/HER NAME IS _________________
HE/SHE…
…IS__________YEARS OLD.
...IS__________.(NATIONALITY)
…SPEAKS____________.
…IS FROM___________________.
…LIVES IN___________________.
SHE/HE IS SINGLE/PACSED/MARRIED/DIVORCED/WIDOWED.
SHE/HE HAS A BOYFRIEND/GIRLFRIEND.
SHE/HE HAS_________CHILDREN/______DAUGHTER(S) AND ________SON(S).
SHE/HE….
…LIKES TO _____________.
…DOESN’T LIKE TO__________.
APPEARANCE
HE/SHE…
…IS TALL/SHORT.
…IS FAT/SKINNY.
…HAS LONG/SHORT HAIR.
…HAS BLACK/BROWN/RED/BLOND/GREY HAIR/IS BALD.
…HAS BROWN/BLUE/HAZEL/GREEN EYES.
…WEARS GLASSES/CONTACT LENSES/BRACES.
…WEARS A HAT/EARRINGS/A NECKLACE/A BRACELET/A RING.
…HAS A MOUSTACHE/A BEARD.
…HAS A PIERCING/TATTOO.
PERSONAL INTERESTS
Sports | Hobbies or School subjects | Food or Drinks |
Football basketball tennis skating swimming yoga running | Listening to music watching TV reading books playing computer games playing the piano playing the guitar English Maths | Pizza chocolate ice cream fruit spaghetti cookies |
He likes+ SPORT+ (,) HOBBIES+ (and)FOOD She likes+ SPORT+ (,) HOBBIES+ (and)FOOD |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по теме: Методы решения задач по теме «Системы счисления» в различных средах.
Урок можно использовать при повторении курса информатики в 11 классе, учащимся предлагается вспомнить алгоритмы перевода чисел из одной системы счисления в другую, работу в среде эле...
Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»
Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...
Методическая разработка урока по теме «Тема, идея, проблема текста».
Как показал опыт, при сдаче ЕГЭ по русскому языку в написании сочинения (часть С) у учащихся возникают затруднения именно в выделении проблемы пр...
Методическая разработка урока по теме "Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности"
Тема «Высшая нервная деятельность. Поведение. Психика.».Урок «Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности».Цель урока: освоение учащимися знания о вк...
Методическая разработка урока по теме "Обобщение по теме "Имя рилагательное"
Урок групповой, очень нравится детям такая форма. За урок бывают опрошены все дети и повторена вся тема....
методическая разработка урока по теме "Повторение темы Вес тела. Невесомость"
урок был разработан в мимио (интерактивная доска). Сохранен как презентация...
Методическая разработка урока по теме "А.П. Чехов. Рассказ «Тоска». Тема одиночества человека в мире" (9 класс)
Методическая разработка урока по теме "А.П. Чехов. Рассказ «Тоска». Тема одиночества человека в мире" (9 класс)...