Методическая разработка урока по теме Appearance and Character
методическая разработка по английскому языку на тему

Гузель Гарипова

Данная разработка раскрывает следующие темы - Лексика "внешность и характер человека", грамматический материал - глаголы to be и to have 
В данной разработке реализуются следующие цели 

Цели и задачи:

1.     Образовательные:

1)    систематизация и обобщение знаний лексического материала по теме «Внешность и характер»

2)    контроль усвоения лексического материала по теме «Внешность и характер»

3)    изучение и закрепление нового грамматического материала «Глагол have (has), have got (has got)

4)    совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по всем видам речевой деятельности – аудирование, чтение, письмо и говорение

2.     Развивающие:

1)    развитие у студентов памяти, внимания, логического мышления

2)    формирование у студентов коммуникативных умений, коммуникативной компетенции.

3.     Воспитательные:

1)    создание положительной мотивации к дальнейшему изучению языка, понимание его важности, желание использовать иностранный язык в будущей практической деятельности

2)    воспитание культуры речи и общения

 

Методы обучения: словесные, практические, игровые.

 

Виды речевой деятельности: чтение, говорение, письмо, аудирование.

 

Режим работы: фронтальный, в парах, групповой, индивидуальный.

 

Формируемые компетенции: коммуникативная – речевая, языковая, социокультурная, учебно-познавательная.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon metodicheskaya_razrabotka_-_appearance_and_character.doc99 КБ

Предварительный просмотр:

Министерство образования Республики Башкортостан

Государственное бюджетное профессиональное
образовательное учреждение

Октябрьский нефтяной колледж им. С.И.Кувыкина

Методическая разработка

по теме

Appearance and Character

Выполнила                                             преподаватель Гарипова Г.Я.

Октябрьский

2016

Учебно-методическая карта занятия

Предмет: английский язык.

Тема урока:

  1. Грамматическая: глагол to have (has), have got (has got).
  2. Лексическая: Appearance and character (Внешность и характер).

Цели и задачи:

  1. Образовательные:
  1. систематизация и обобщение знаний лексического материала по теме «Внешность и характер»
  2. контроль усвоения лексического материала по теме «Внешность и характер»
  3. изучение и закрепление нового грамматического материала «Глагол have (has), have got (has got)
  4. совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по всем видам речевой деятельности – аудирование, чтение, письмо и говорение
  1. Развивающие:
  1. развитие у студентов памяти, внимания, логического мышления
  2. формирование у студентов коммуникативных умений, коммуникативной компетенции.
  1. Воспитательные:
  1. создание положительной мотивации к дальнейшему изучению языка, понимание его важности, желание использовать иностранный язык в будущей практической деятельности
  2. воспитание культуры речи и общения

Межпредметные связи: культура речи, русский язык.

Обеспечение урока:

  1. Дидактический материал:

  1. ТСО: проектор, ноутбук, колонки.

Методы обучения: словесные, практические, игровые.

Виды речевой деятельности: чтение, говорение, письмо, аудирование.

Режим работы: фронтальный, в парах, групповой, индивидуальный.

Формируемые компетенции: коммуникативная – речевая, языковая, социокультурная, учебно-познавательная.

Ход урока

  1. Организационный момент (Organization Period): Приветствие студентов, гостей, сообщение целей и темы урока.
  1. Good afternoon, ladies! I am really glad to see you today. Sit down, please. Good afternoon, dear colleagues. Welcome to our lesson. Well, ladies, I hope you feel refreshed and full of energy!
  2. The topic of today’s lesson is Appearance and character. We will practice our vocabulary and learn new grammar material “The Verb to have”.
  3. Лексико-фонетическая зарядка (Lexical-phonetical warming-up) – работа со словами и выражениями, изученными на прошлом уроке, в форме фронтального опроса (контроль знания лексики и формирование навыков аудирования).
  1. Translate the following words from English into Russian.
  2. Translate the following words from Russian into English.

  1. Актуализация и закрепление лексики.

Do you know a lot about traits of character? What positive and negative traits of character do you remember?

  1. Fill in the table of definitions, putting the words they define into the left column:

Generous, hardworking, mature, naïve, kind, confident, silly, mean, naughty, unfriendly, funny, immature, introvert, pompous, extravert, nice, cunning, versatile, smart, lazy, insecure, ambitious, strong, noisy, stubborn, easy-going, arrogant, shy, honest, sensitive

Moody

A person whose feelings change too quickly.

This person in not very confident and worries a lot about how he/she behaves, looks like, what he/she does

A person who gives more of something, especially money, than is usual or expected; a helpful person

A person, who behaves in a very proud and unpleasant way towards other people, because they believe that they are more important than others

An adult who behaves like a child

A person feels very nervous and don’t usually talk in a big company

Gentle and caring; warm-hearted

A person who always believes that people are honest and kind and that everything is easy in life

A person who behaves badly and doesn’t do what he/she is told

A person who prefers to say only truth

Friendly and pleasant

A person who can deceive to have a benefit for him/herself

This person likes to be loud, to talk loudly, to laugh loudly, to shout and make noises

Intelligent

This person does only what he/she wants and doesn’t like to change his mind

A person who knows a lot about different subjects and has a plenty of skills; a well-rounded person

This person prefers to spend time with people

A person who feels comfortable only alone

This person always has plans for the future and strives to make them happen

A couch-potato, a homebody; a person whose hobby is to do nothing

This person doesn’t usually use his/her brain

This person is not easily annoyed, worried or upset

A person who feels sure about his/her actions, ideas and abilities

This person thinks he/she is more important that he/she really is

A workaholic; a person who works and studies hard

A grown-up person

Confident, determined, not easily worried by other people

This person usually behaves in such a way that makes everyone laugh

Stingy; not willing to spend money

A person who understand other people’s feelings; this person can easily be offended

The person who doesn’t want to be friends with anybody

  1. Divide the words from Task 1 into 3 columns:

Positive

Neutral

Negative

kind

shy

unfriendly

2.3. Find synonyms to these words:

1. kind -

2. strong -

3. sensible - 

4. extrovert -

5. arrogant - 

  1. Read the text

There are different types of people.

  • Partygoer a person who attends parties frequently
  • Risk taker someone who risks loss or injury in the hope of gain or excitement
  • Smart dresser a person who habitually dresses in a smart or elegant way
  • Loner a person who prefers not to associate with others
  • Free spirit a person who thinks and acts in a free way without worrying about norms or social rules
  • Outdoor person (outdoorsman) a person devoted to outdoor recreational activities or simply spends much time outdoors
  • Wimp a weak and cowardly or unadventurous person
  • Home lover a person who enjoys being at home and who is fond of their family
  • Chatterbox a person who talks constantly, esp about trivial matters
  • Daredevil  a reckless person who enjoys doing dangerous things
  • Thrill seeker (adrenaline junkie) one who appears to favor stressful activities; a person who enjoys taking part in extreme sports and other activities involving physical risk

  1. Объяснение нового грамматического материала «Глагол to have (has) и оборот have got (has got).

1. В разговорной речи для выражения значения иметь, обладать в настоящем времени употребляется оборот have (has) got, если речь идет о единично, конкретном случае наличия данного предмета, явления или состояния.

He has got (he`s got) a car. – У него есть машина.

I have got (I`ve got) a new sweater. – У меня новый свитер.

Повествовательное предложение

Вопросительное предложение

Отрицательное предложение

They have got a large family. She has got a nice flat.

Have they got a large family? Has she got a nice flat?

They have not got a large family. She has not got a nice flat.

2.Глагол to have выражает значение иметь, обладать, владеть, если речь идет о постоянном случае наличия данного предмета, явления или состояния.

She always has a lot of work to do. – У нее всегда много работы.

Повествовательное предложение

Вопросительное предложение

Отрицательное предложение

She always has a lot of work to do. They usually have a lot of time for cooking.

Does she always have much work to do? Do they usually have much time for cooking?

She does not always have much work to do. They do not usually have much time for cooking.

Глагол to have в значении иметь никогда не употребляется во временах группы Continuous.

3. Глагол to have в сочетании с некоторыми существительными (breakfast, dinner, supper, lesson, a shower, a break, etc.) утрачивает свое первоначальное значение иметь и приобретает значение, обозначающее процесс: to have dinner – обедать, to have supper – ужинать и т.д.

Указанные сочетания могут быть потреблены во временах группы Continuous

He is having coffee now. - Он сейчас пьет кофе.

  1. Актуализация полученных знаний: выполнение упражнений на закрепление упражнений.
    4.1. Now let’s practice the use of the verb have

  1. Выполнение письменной работы.

Now, let’s do a small test. We will see how you understand the material of our today lesson.

Please, prepare shits of paper. Sign them. Put down your names, your last names and your variant.

Test

  1. Match the personality types to their descriptions.

Personality Types

The Relaxed One                 The Talker                 The ‘Yes’ Person

The Perfectionist                 The Fireman

1. _____________________

You are rushing from one task to the next, not because there are lots of them, but because of poor planning in the first place. You are very reactive, but not a good planner. Every event is a crisis and you are busy putting out fires. That’s why tasks pile up around you.

2. _____________________

Your problem is that you are not able to say “No” and take too many responsibilities. All anyone has to do is ask, and you will do it. This is how your work piles up. You take so many tasks: leader of this, secretary of that, organizer of this and that, etc.

3. _____________________

You are too “laid back” or “too cool for school” that it interferes your ability to finish tasks. You put off things in the future. “Yes, next week, I will do it.” You avoid tasks so nothing gets done.

4. _____________________

You are born to socialize so you can easily talk to people. You have great communication skills and you use them every chance you get. But every interaction becomes a long drawn out conversation, especially if there is a task you need to do. You are a task avoider as well.

5. _____________________

You want everything to be too perfect and precise that you feel that no rushed job can be a good job. Finishing tasks to your satisfaction is such a problem you always need more time.

  1. Домашнее задание: learn the new words.

  1. Подведение итогов (The Conclusion of the Lesson)

Our time is up.

Well, ladies, your work today was exceptional.

Your marks are …

Thank you for the lesson, for your clever answers.

The lesson is over. You may be free.

 

Приложение
INTRODUCING ONE’S SELF

AM/HAVE

I am _____________________.

I ____   __________   years old.

I ____  a/an ________________.

I ____ from ________________.

I ____  married/single/divorced/widowed.

I like ______________________.

I don’t like _________________.

I ____  tall/short/medium height.

I ____ long/short/medium length hair.

I ____ skinny/plump/average weight/overweight.

I ____ blue/green/brown/black/hazel/ eyes.

I ____ moustache/beard.

I wear  glasses/contact lenses/earrings/a ring.

DESCRIBE YOUR PERSON

HIS/HER NAME IS  _________________    

HE/SHE

…IS__________YEARS OLD.

...IS__________.(NATIONALITY)

…SPEAKS____________.

…IS FROM___________________.

…LIVES IN___________________.

SHE/HE IS SINGLE/PACSED/MARRIED/DIVORCED/WIDOWED.

SHE/HE HAS A BOYFRIEND/GIRLFRIEND.

SHE/HE HAS_________CHILDREN/______DAUGHTER(S) AND ________SON(S).

SHE/HE….

…LIKES TO _____________.

…DOESN’T LIKE TO__________.

APPEARANCE   

HE/SHE…

…IS TALL/SHORT.

…IS FAT/SKINNY.

…HAS LONG/SHORT HAIR.

…HAS BLACK/BROWN/RED/BLOND/GREY HAIR/IS BALD.

…HAS BROWN/BLUE/HAZEL/GREEN EYES.

…WEARS GLASSES/CONTACT LENSES/BRACES.

…WEARS A HAT/EARRINGS/A NECKLACE/A BRACELET/A RING.

…HAS A MOUSTACHE/A BEARD.

…HAS A PIERCING/TATTOO.

PERSONAL INTERESTS

Sports

Hobbies  or    School subjects

 Food or Drinks

Football   basketball  tennis

skating   swimming  yoga

running  

Listening to music  

watching TV   reading books    

playing computer games

playing the piano

playing the guitar

English   Maths  

Pizza   chocolate    ice cream    fruit

spaghetti  cookies

He likes+ SPORT+ (,) HOBBIES+ (and)FOOD

She likes+ SPORT+ (,) HOBBIES+ (and)FOOD


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме: Методы решения задач по теме «Системы счисления» в различных средах.

Урок можно использовать при повторении  курса информатики в 11 классе,  учащимся предлагается вспомнить алгоритмы перевода чисел из одной системы счисления в другую, работу в среде эле...

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

Методическая разработка урока по теме «Тема, идея, проблема текста».

Как показал опыт, при сдаче ЕГЭ по русскому языку в написании сочинения (часть С) у учащихся возникают затруднения именно в выделении проблемы пр...

Методическая разработка урока по теме "Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности"

Тема «Высшая нервная деятельность.  Поведение. Психика.».Урок «Вклад отечественных ученых в разработку учения о высшей нервной деятельности».Цель урока:  освоение  учащимися знания о вк...

Методическая разработка урока по теме "Обобщение по теме "Имя рилагательное"

Урок групповой, очень нравится детям такая форма. За урок бывают опрошены все дети и повторена вся тема....

методическая разработка урока по теме "Повторение темы Вес тела. Невесомость"

урок был разработан в мимио (интерактивная доска). Сохранен как презентация...

Методическая разработка урока по теме "А.П. Чехов. Рассказ «Тоска». Тема одиночества человека в мире" (9 класс)

Методическая разработка урока по теме "А.П. Чехов. Рассказ «Тоска». Тема одиночества человека в мире"  (9 класс)...