Урок английского языка на тему "Как дожить до 100?"
план-конспект урока по английскому языку на тему

Корнелюк Оксана Петровна

Урок английского языка на тему "Как дожить до 100?" для студентов СПО 4 курса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon урок английского языка60 КБ

Предварительный просмотр:

План урока английского языка.

Тема:  HOW TO LIVE TO BE 100?

Цели:

  1. познавательный аспект:

- знакомство с особенностями уклада жизни долгожителей;

- умение извлекать информацию культурологического характера.

     2)  развивающий аспект:

          - развитие умения аудировать с извлечением конкретной информации;

          - развитие умения монологической речи;

          - развитие способности к распределению внимания, догадке, к    

            сравнению и сопоставлению;

          - развитие способности к поиску конкретной информации в тексте,

            способности к осмыслению восприятия;

          - развитие способности формирования выводов из прочитанного,

            способности осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые

            действия;

           - развитие воображения.  

     3)  воспитательный аспект:

           - воспитание здорового образа жизни;

           - формирование потребности занятием физической культурой и

             спортом.

  1. учебный аспект:

           - развитие умения читать;

Сопутствующие задачи:

          - развитие умения аудировать;

          - развитие умения монологической речи.

                         Речевой  материал:

bad habits                          to keep to a diet                     to be married                          

smoking                             to suffer from                         full English breakfast

drinking alcohol                to have illnesses                     fruit

taking drugs                       to go in for sport                    vegetables

drinking much coffee        to do exercises                       dairy products

long lived people               to travel                                  healthy food

Оснащение:

аудиозапись «What should we do to keep fit?», таблица, текст, презентация.

                                      Ход урока

  1. Речевая подготовка.

a) приветствие.

b) беседа о здоровом образе жизни по картинкам.

                1) What should people do to keep fit?

      2) What shouldn’t people do to keep fit?

       

  1. Работа с аудиозаписью:

а) прослушивание записи:

    Listen to the dialogue and answer the question:

    Does Steve keep to a diet?  

          b) обсуждение диалога:

             Does Steve go in for sport?  What sport does he go in for?

             Does he have bad habits?     What does he do to keep fit?

             So, what should people do to keep fit?

   3. Работа с текстом:

          a) первое предъявление текста “How to live to be 100?”

          b) проверка понимания общего содержания текста. Студенты

              отвечают на вопрос: “ Do all these people keep to a diet?”

          c) второе предъявление текста “ How to live to be 100?”,

               заполнение таблицы.

          d) проверка детального понимания прочитанного.

              Работа студентов по вопросам:

  1. What jobs have they had?
  2. Where do they live now?
  3. Do they go in for sport?
  4. What do they like doing?
  5. What countries have they been?
  6. Have they had bad habits?

 

  1. После текстовый этап:

a) выражение мнений студентами о причинах долголетия:

             Why do you think these people have lived so long?

How many reasons can you find?

Would you like to live to be 100? Why/ why not?

          b) высказывания студентов об образе жизни, который ведут они;

              What do you do to be 100?

              What do you do to look young?

  1. Подведение итогов.

Выставление оценок.

Домашнее задание: write a essay about the reasons for long - living.

Joyce Bews

   Joyce Bews was 100 last year. She was born and grew up in Portsmouth on the south coast of England, where she still lives. For many years she was a dressmaker, and she didn't marry until she was 65. Her husband died of lung cancer only 10 weeks after they married. It was then that she gave up smoking. Joyce has had only one serious illness in her life - she had pneumonia when she was 20. She has lived in Australia and America. She lived in Australia after her husband died, and she went to America when she was 75. She has just returned from a holiday in Spain with her niece, aged 75. She says: I’m not sure why I've lived so long. I've never exercised but I've always eaten well, lots of fruit. My youngest brother has just died, aged 90.

Tommy Harrison

Tommy Harrison is exactly 100 years old. He's a retired engineer. His wife, Maude, died 14 years ago. They had no children and now he lives alone in his flat in Bristol. Bill has smoked all his life. First he smoked cigarettes, about 10 a day, but 40 years ago he changed to a pipe. He has only been ill once in his life, and that was just before the First World War, when he had rheumatic fever. The only time he visits his doctor is to get a certificate to say that he can still drive his car. Every day he has a full English breakfast - bacon, eggs, toast and marmalade. He has only been abroad once, to France during the war. He says: 'I still go dancing and swimming but I don't want to live for ever, perhaps 12 more months. My father lived until he was 99.'

Alice Patterson-Smythe

Alice Patterson-Smythe was born just over 100 years ago in Edinburgh. She now lives in Norfolk. She drove ambulances in the First World War, and worked as a school secretary until she retired. She has been a widow for 25 years and has three children, six grandchildren, and 11 great-grandchildren. She smoked quite a lot when she was a young girl but she gave up when she was 68 because she had a heart attack. Her nineties were the best years of her life because her millionaire grandson took her on his aeroplane to visit Tokyo, Los Angeles, and Miami. She says: '1 love life. I play golf once a week and do Latin American dancing, and I eat lots of fruit and vegetables. We are a long-lived family – my mother was 95 when she died.’

   

Food

Job

Sport

Hobby

Bad Habits

Joyce Bews

Tommy Harrison

Alice Patterson-Smythe

Food

Job

Sport

Hobby

Bad Habits

Joyce Bews

Tommy Harrison

Alice Patterson-Smythe


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.

Урок английского языка  в 4 классе  по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт».  Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...

Разработка урока английского языка в ПО SmartNotebook:"XC и игровые приемы на уроке английского языка"

Разработка для урока английского языка по теме:"Earth Day" в ПО Smart Notebook с использованием дополнения к ПО SMART NOTEBOOK 11-  Extreme Collaboration, которое дает возможность учащимся  ...

Разработка урока английского языка к УМК "Форвард" 6 класс автор Вербицкая М. Цикл 2, урок 1.по теме "Daily routines" учитель английского языка МБОУ "Лицей № 1 им.А.П.Гужвина г.Камызяк" Егорова В.С.

Данная разработка урока представляет собой  в соответствии  с ФГОС для проведения урока в 6 классе по теме " Распорядок дня" и грамматической теме " Настоящее простое время"...

Урок английского языка в 5-м классе «С днем рождения!». Кейс-технологии на уроках английского языка Фарафонова А.П., учитель английского языка

Цель: Развитие коммуникативных компетенций связанных с речевой деятельностью учащихся. Задачи: Научить составлять пожелания с днем рожденья в рамках иноязычной культуры письменной речи.Познакомить с ж...