Разработка урока - My food (Еда) - 3 класс
план-конспект урока по английскому языку на тему

Баскова Надежда Геннадьевна

Данный урок разработан по теме My food (Еда) для систематизации и обобщения знаний учащихся.

Урок-игра  посторен в виде соревнования между командами и направлен на развитие таких навыков, как чтение, говорение, аудирование и письмо; на закрепление таких грамматических тем,  как глагол “to be” в настоящем времени, множественное число существительных, а также исчесляемые и неисчисляемые существительные.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon razrabotka_uroka_-_my_food_eda_-_3_klass.zip1.77 МБ

Предварительный просмотр:

Lesson plan

Class: 3a                                                                                                                              Date:  December, 23rd 

Theme: Winnie and Tiger have breakfast

Aim:  to assist in development and improvement of lunguage skills

Objectives:

     Educational:   -      to work under forming reading, writing, speakin and listening skills;

  • to fix students’ knowledge of grammar material about the verb “to be” in     Present, plural of nouns, countable and uncountable nouns.

Developmental:    -        to develop mental activity os students so students will be able to apply their         knowledge of   vocabulary in speaking and reading.

        Bringing-up:    -       to support the interest of studying English.

Material needed:  computer, cards with tasks, classical music.

Stage of activity

Tipe of interaction

Time

Notes

1

2

3

4

5

6

7

Organization moment: - Good morning, dearchildren!

-  Good morning, Good morning!

Good morning to you!

Good morning, Good morning

I’m glad to see you!

Today we’ll have an unussual form of work. We’ll  learn English with help of computer. We’ll speak, read and write. Are you ready? So , let’s begin our lesson. Please, devide into 4 groups. (slide 1)

Warm up: nouns (slides 2-3): Составьте из букв слова

* aeT         * gEg
* eaMt       * lkiM
* eaCk       * ouSp
* ppAle      * eeSwt
* seeeCh   * taPoto

Let’s check: (slide 4): Tea, Egg, Meat, Milk, Cake,          Soup, Apple, Sweet , Cheese, Potato

Grammar  work: 1) the verb “to be” in   Present.

 (slides 5-6): Вставьте в пропуски am/is/are.

1.   He … Tom. He likes cakes.
2.   I … Jane. I like to eat some soup.
3.   She … Alice. She likes cheese.
4.    It … a cat. It likes much milk.
5.   … you Sam? Would you like some tea?

Let’s check: (slide 7): 

1.   He is Tom. He likes cakes.
2.   I am Jane. I like to eat some soup.
3.   She is Alice. She likes cheese.
4.    It is a cat. It likes much milk.
5.   Are you Sam? Would you like some tea?

2) Plural of nouns (slides 8-9): Запишите существительные

во множественном числе:

apple, tomato, сake, carrot, sweet, lemon, egg, potato, сabbage.

Let’s check: (slide 10): apples, tomatoes, cakes, carrots, sweets, lemons, eggs, potatoes, сabbages.

Checking of homework:  countable and uncountable nouns: (slides 11-12): Much или many?  

Cabbage, apple, milk, juice, tomato, butter, potato, bread, meat, carrot, sweet, tea, cheese, egg.

Let’s check: (slide 13):

          Much             Many
      cheese          cabbages
      milk                 apple
s
     juice               tomato
es
    butter              potato
es
      bread              carrot
s
      meat               sweet
s
       tea                  egg
s

Reading and speaking:  Dialogue (slides 14-15):

Составьте диалог, расставив фразы в правильном порядке:

- Hello!        

  - Thank you.
 - Would you like some tea?
- Hello!
- No, thank you. I would like some honey.  
- Here you are.  

Let’s check: read , please. (slide 16):

- Hello!        
- Hello!
- Would you like some tea?
- No, thank you. I would like some  honey.                
- Here you are.
- Thank you.

 Hometask: Act out the dialogue. (on the card)

Conclusion:   (slide 17): Our lesson is coming to the end. You have worked hard today. The group number .. . wins today.  The 2nd place …, the 3rd … . Your marks are … . Thank you for the lesson. You may be free. Good bye!

T-CL

CL-T

CL-S-T

CL-S-T

CL-S-T

CL-S-T

S-S

CL-S-T-SS

S-S

T-CL

T-S

5

5

5

5

5

7

10

1

2

computer

computer, cards with tasks, classical music.

computer, cards with tasks, classical music.

computer, cards with tasks, classical music.

computer, cards with tasks, classical music.

computer, cards with tasks, classical music.

computer, cards with tasks

blackboard, cards with tasks

blackboard


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока истории в 10 классе "Опыт прошлого - уроки настоящего"

Тема  урока: «Опыт прошлого – уроки настоящего»Предмет:история РоссииКласс:10УМК(авторы): В.И. Буганов  П.Н.Зырянов  История России конец XVII-XIXвек, М. «Просвещение», 2006г.Автор урок...

Модель-разработка урока гимнастики в 7 классе по теме: "Развитие координационных способностей на уроке гимнастики"

В целях получения информации учащимися на уроке используется применение ИКТ, что способствует более успешному восприятию и запоминанию. Для развития КС  были выбраны и физические упраж...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Технологическая карта урока. Тема: "Food", 3 класс

Технологическая картаурока английского языкатема: «FOOD» Класс: 3Касьянова Маргарита ВикторовнаТема урокаFood/ ЕдаТип урокаФормирование новых понятийОборудование1.       ...

Методическая разработка урока по биологии 7 класс Тема урока "Класс Насекомые. Общая характеристика"

Метидическая разработка урока по биологии 7 класс. Тема урока "Класс Насекомые. Общая характеристика." Тип урока: комбинированный, с использованием ИКТ (лицензионная программа по биологии 7 ...

Вводный урок. Раздел "Food". 3 класс

Вводный урок. Раздел “Food”. УМК «Английский язык. 3 класс. Учебник для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка с приложением на электронном н...