Методическая разработка урока в 7 классе
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме
Предлагаемая методическая разработка урока поможет начинающему учителю при составлении плана урока. Какие задачи и цели урока поставить, какие методы и формы работы выбрать-здесь вы найдете все.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
passivnyy_zalog_7_klass.doc | 54.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Павлова Луиза Никоноровна
учитель английского языка
МБОУ «Большебикшихская СОШ»
Класс: 7
УМК : « Enjoy English» М.З. Биболетова , Н.Н. Трубанева
Тема: «Пассивный залог»
«The Passive Voice».
Цель: развивать грамматические навыки и умения.
Задачи:
- совершенствовать грамматические навыки по теме «Страдательный залог»;
- тренировать навыки диалогической и монологической речи;
- развивать лексические навыки;
4. воспитывать положительное отношение к иноязычной культуре.
Форма урока: комбинированный урок.
Методы урока:
- объяснительно-иллюстративный;
- проблемно-поисковый;
- элементы игровых технологий.
Тип урока: урок обобщения и систематизации.
Формы работы: фронтальная, самостоятельная, парная
Приёмы: работа по карточкам, работа с доской, приёмы словесной и контекстуальной догадок, приём – практичность теории.
Оборудование: дидактический материал; ТСО (экран, проектор, компьютер); мультимедийные технологии; карточки с заданием, магнитофон с аудиокассетой, плакаты с символами, УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English 7».
Ход урока:
1.Орг. Момент
T: Good-morning children!
P: Good-morning!
T: I am glad to see you too! Sit down, please!
What is the date today?
What is the day of the week today?
Now listen to the poem and say : “ Why does this poem sound?”
(In what topic we do learn this poem?, What grammar rule is there in this poem?)
P: We will repeat the Passive Voice!
T: You are right! Look at the screen! And what will we do today?
O.k., let’s start!
2. Фонетическая зарядка.
T: Remember the irregular verbs. You can see the list of the verbs on the screen. You should find an irregular verb and you should name the second and the third form.
Bear, create, draw, read, buy, bite, open, like, keep ect.
T: Very well! There are some regular verbs in this list. Name them and the third form.
3. Речевая зарядка!
T: Look at the screen! You can see some pictures. You should make up some sentences using the Passive Voice.
The first picture: The book was read yesterday.
The second picture: 1)TV is watched sometimes. 2)Cartoon is watched sometimes.
3)The flowers will be watered tomorrow.
4)The homework is done every day.
5)The door was opened last week.
6)The picture will be drawn next month.
7)A cake is divided into some pieces every morning.
4. Актуализация знаний.
T: Check your memory! Remember the rule about the Passive Voice.
P: Страдательный залог ( The Passive Voice ) образуется при помощи вспомогательного глагола to be в соответствующем времени, лице и числе и III формы основного глагола (Participle II ).
T: You are right! Look at the screen!
Now it’s time to do an exercise! Look at the screen! And you can see the card with the task on your desk. You should open the brackets and find the sentences in the Active Voice. I’ll give you 5 minutes to do this task.
1) 1. The story about Walt Disney
( write) two days ago.
2. Disneyland (open) last Sunday.
3. English (speak ) all over the word.
4. The brother (create) fairy tales every day.
5. A disk with cartoon ( buy) in some days.
6. The park (divide) into six areas.
7. The feature film ( show) tomorrow.
8. Our class visit cinema last week.
Let’ s check up!
Very well! And now “ What sentences are in the Active Voice? Change these sentences using the Passive Voice!
Fairy tales are created every day.
Cinema was visited last week.
5. Физ. Минутка!
T: Let’s rest! You are tired! Stand up! If you hear a sentence with the passive voice, you will clap! If you hear a sentence with the active voice, You will stamp! .
1.The book was read.
2.I read a book.
3.The film is watched.
4.The door was opened.
5.She opens the door.
6. The homework is done.
7. They do the homework.
8. The picture was drawn.
9. The flowers is watered.
10. The story is written.
11. I write the story
6. Аудирование .
T: Let’s work in pairs! Now we will listen to the text and you should do the task! I’ll give you the cards with the task! At first you should Say what sentences are: true or false, not stated in the text.
I will read two times!
1)Walt Disney was born in Chicago, 1901.
2)The first Mickey MOUSE cartoon was drawn in 1929.
3)Disneyland was opened in Florida.
4)This kingdom of fantasy and fairy tales was created by Walt Disney.
5)Walt Disney died in
New -York at the age of 65.
6) Disneyland is situated near to Los Angeles.
Let’s check up!
And now complete the sentences. I’ll give three minutes!
1)Walt Disney was born….
2) Disneyland……...
3) Mickey MOUSE is Disney symbol ……..
3) Donald Duck was created………..
4) The first Mickey MOUSE cartoon…………
5) His films ……..
a) and it is famous all over the word.
b) by Walt Disney .
c) was drawn in 1928.
d) are still shown at the cinema
e) was opened in California.
f) in Chicago, 1901.
Check up your sentences! Alena , read!
Very well! The last exercise! Fill in the blanks!
Walt Disney
Walt Disney ………… in Chicago, 1901. The first Mickey MOUSE cartoon …………. in 1928. Mickey MOUSE is Disney symbol and it is famous all over the word. Donald Duck …………… by Walt Disney. The first full length-cartoon feature film, "Snow White and the seven Dwarfs." was made in 1937. Disneyland …………. in California. It is the most famous place in the world. This kingdom of fantasy and fairy tales …………… by Walt Disney. The park is divided into six areas and there is so much to see and do in each. Children all over the world like to visit ………….
Walt Disney died in ………… at the age of 65. His films are still shown at the cinema, and because of their timeless quality they will be shown for years.
7. Рефлексия!
T: That’s all for today! Look at the blackboard! If you know the Passive Voice very well, you should put such symbol here!
If you must learn the Passive Voice, if you don’t know this rule very well, you should put such symbol here!
If you are indefinite, you should put such symbol here!
Вывод !
Оценки!
8. Дом. Задание
Your homework will be the following: to ask the questions to the text.
The lesson is over! Good –bye!
Список литературы:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока "7 класс Вложенные циклы"
Рассматриваемая тема расширяет базовый курс по информатике для средней школы и отнесена к теме Программировние. Теоретический материал темы раскрывается в ходе выполнения учащимися цикла практических ...
Методическая разработка урока. 9 класс. Музыка "серьёзная" и музыка "лёгкая".
Данный урок проводится в восьмом классе по программе Д.Б.Кабалевского, под редакцией Г.П.Сергеева, Е.Д.Критской. Урок по планированию проводится во второй четверти....
методические разрадотки,презентации к уроку и конспекты уроков : Методическая разработка урока 6 класс математика "Проценты. Решение текстовых задач"
Урок по теме " Проценты" составлен так, что начало урока представлено как путешествие в сказочную страну.Решение текстовых задач показывает межпредметные и метопредметные связи. Происходит...
Методическая разработка урока - мастер - класса по английскому языку в 9 классе "Международные организации по защите прав человека"
Урок английского языка разработан к УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. для 9 класса. В ходе урока учителем решались следующие цели:Учебный аспект:...
методическая разработка урока "Семейства класса Двудольные"
данная разработка является конспектом открытого урока для 6 класса "Семейства класса Двудольные"....
"Железо - представитель металлов побочных подгрупп", Методическая разработка урока, 9 класс
Урок построен как путешествие в оздоровительный комплекс "Железо", что позволяет раскрыть практическую значимость этого металла. В разработке много интересного дополнительного материала и использованы...
"Железо - представитель металлов побочных подгрупп", Методическая разработка урока, 9 класс
Урок построен как путешествие в оздоровительный комплекс "Железо", что позволяет раскрыть практическую значимость этого металла. В разработке много интересного дополнительного материала и использованы...