Разработка урока по английскому языку "Московский зоопарк"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Ершова Ксения Валерьевна

Разработка урока по английскому языку для 6 класса  по учебнику "Spotlight" по теме "Московский зоопарк". Цель данного урока формирование навыков изучающего чтения, совершенствование лексических навыков и формирование положительной мотивации к изучению иностранного языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zooparki.docx12.13 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока Московский Зоопарк

Тип урока: комбинированный (направленный на формирование навыков пользования языковым материалом).

Цели:

учебная – формирование навыков изучающего чтения, совершенствование лексических навыков (задачи: формирование навыков пользования языковым материалом на основе изученного ранее материала);

развивающая – обучение умению использовать изученную лексику в устной речи;

воспитательная – формировать положительную мотивацию к изучению иностранного языка за счет создания «ситуации успеха» и применение активных форм обучения.

Задачи урока:

  1. повторить лексику по теме «Животные»
  2. развивать умение чтения текста с извлечением конкретной информации
  3. развивать умение монологической речи

Материалы: мультимедийная презентация, раздаточный материал(карточки)

Ход урока

Организационный момент:

Teacher : Hello! Glad to see you. How are you?

-What is the date today?Who is absent today?

-Lets look at the blackboard, please. You can see different words and word expressions.Lets read them. (кластер-тема урока)

-What do you think about the subject of our lesson?

-You are right. We are going to speak about zoos.

Актуализация опорных знаний:

-Look at the blackboard, please.

Be careful what you say or do when you visit the animals in the zoo.

Teacher : Why should people be careful?

Pupil1 : Some animals are dangerous.

Pupil 2 : Some animals are wild and aggressive.

Pupil 3 : Some animals are big, others are small.

Teacher : You quite right. Do you know the animals well ?

Pupils : Yes, we do.

Teacher : Let ` s have a guessing game. Do you like riddles? Listen to me and guess what it is. 

1 :  It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to neat meat and fish. It is very wild. It lives in the water. What is it ? ( a crocodile )

2 : It is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to eat honey, berries, fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest. It can be very aggressive but in the zoo it is very funny and nice. What is it ?  ( a bear ) 

3 - I have a very nice tail. I can fly. I` m covered with colourful feathers. I can talk. I am very funny. I am a

 4 ; It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean but it is not a fish.  What is it ? ( a whale )

5I have four legs, I have no teeth. I can swim and dive. I carry my house around with me. I am a ..( tortoise)

 6 : it is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and drink 200 liters of water. It lives in Africa and India. It is kind, clever and very intelligent. What is it ? ( an elephant )

7 : this animal is very unusual. It can` t walk, it can` t run, it can`t fly, it can only jump. It has a front pocket and in the pocket it carries a baby. It lives in Australia. What is it ? ( a kangaroo )

-What is London famous for?

-You know, London zoo is  one of the best zoos in the world. Last lesson we learnt a lot of interesting things about London Zoo. And today lets get new information/ You have to read the text and say if the statesments are true or false.

                                            London Zoo.

Exotic animals were first taken in Britain in the 13th century when King Henry III received a gift of leopards and elephants. The animals lived in the Tower of London in a special place.

Later the King of Norway presented Henry III with a polar bear. The bear liked to go fishing in the Thames .

Five hundred years later, Queen Charlotte was given the first zebra to come to Britain. She kept it near the Buckingham House. A lot of people came there to see it.

Giraffes have been an attraction at London zoo since 1839. Soon the giraffes were moved to Regent’s park. One female gave birth to 6 babies within 5 years.

Today there are thousands of exotic animals at London zoo.

                                                                                                                                                     

  1. The exotic animals didn’t live at London zoo.            
  2. Leopards lived in the Tower of London.
  3. The polar bear swam in the Thames.
  4. People liked zebra.
  5. Giraffes have been an attraction at the zoo for many times

Физ.минутка

Hands up, hands down

Hands on hips,

Sit down. Stand up,

Hands to the sides,

Bend left, bend right

Hands to the shoulders

1-2-3-4, back 1-2-3-4.

Введение нового материала:

Работа с текстом:

Teacher : Thank you. Good work. I see, that you know the animals very well and we can speak about them for a long time. They live all around us but if you want to see exotic animals you should go to the zoo. Am I right? There are many zoos in the world  but we` ll speak about Moscow  Zoo today. Lets open you books at p. and read text about it.

-And now you should answer for my questions.

1/

2/

3/

4/

Закрепление материала

Составление монологических высказываний

-Who takes care of animals?

-Yes,they are  zookeepers. And now you should do this task. Match the words in 2 boxes to make up word combinations.

Feed animals,    buy,   take care of,   clean,   walk,   give  some animals, love

 

Fruit and vegetables, animals every day, animals’ cages, an elephant, well, animals

-What would you do if you were a zookeeper?Answer the questions using the word combinations above.

If I were a zookeeper I would ……

 Make up sentences.

1 go, animals, to the zoo, people, to see

2. to help, want, we, animals, endangered

3. London zoological Society, join, you, can

4. has, animals, a lot of, London Zoo

5. defends, Zoological Society, animals

    6.is situated, in Regent’s Park, London Zoo 

 
7. Zoo, like, children 

 Подведение итогов урока

It`s time to sum up and we do it in unusual way. Let`s create a poem!(cоздание синквейна)

What can you speak about now?

A zoo is

funny and enjoyable

(We can)walk, stretch and jump

(It`s )full of fun

(Its)an animal park.

-Ну а сейчас давайте посмотрим на доску. Вы видите дерево,это яблоня-ожиданий,

 а у вас на столах находятся плоды для этого чудо-дерева. Сейчас мы все плоды разместим на нем. Но делать надо это, соблюдая правило:

Красный-мне все понравилось и у меня все получалось.

Желтый-мне понравился урок,но я не со всем справился

Зеленый-у меня ничего не получилось на уроке.

-The lesson is over.  I’d like to thank you for a good work at the lesson. I give excellent marks to …,good – to ….

                               London Zoo.

Exotic animals were first taken in Britain in the 13th century when King Henry III received a gift of leopards and elephants. The animals lived in the Tower of London in a special place.

Later the King of Norway presented Henry III with a polar bear. The bear liked to go fishing in the Thames .

Five hundred years later, Queen Charlotte was given the first zebra to come to Britain. She kept it near the Buckingham House. A lot of people came there to see it.

Giraffes have been an attraction at London zoo since 1839. Soon the giraffes were moved to Regent’s park. One female gave birth to 6 babies within 5 years.

Today there are thousands of exotic animals at London zoo.

                     True or False                                                                                                                  

 1.The exotic animals didn’t live at London zoo.

2.Leopards lived in the Tower of London.

3.The polar bear swam in the Thames.

4.People liked zebra.

5.Giraffes have been an attraction at the zoo for many times

         

London Zoo.

Exotic animals were first taken in Britain in the 13th century when King Henry III received a gift of leopards and elephants. The animals lived in the Tower of London in a special place.

Later the King of Norway presented Henry III with a polar bear. The bear liked to go fishing in the Thames .

Five hundred years later, Queen Charlotte was given the first zebra to come to Britain. She kept it near the Buckingham House. A lot of people came there to see it.

Giraffes have been an attraction at London zoo since 1839. Soon the giraffes were moved to Regent’s park. One female gave birth to 6 babies within 5 years.

Today there are thousands of exotic animals at London zoo.

        True or false

1.The exotic animals didn’t live at London zoo.

2.Leopards lived in the Tower of London.

3.The polar bear swam in the Thames.

4.People liked zebra.

5.Giraffes have been an attraction at the zoo for many times

 Кто быстрее?

1.bookshelf  

пол

2.carpet

камин

3.bathroom

ковер

4.fireplace

книжная полка

5.pantry

ванная комната

6.palace

кладовка

7.floor

дворец

8.kitchen

мебель

9.furniture

кухня

10.fridge

раковина

11.mirror

холодильник

12.sink

зеркало

Кто быстрее?

1.bookshelf  

пол

2.carpet

камин

3.bathroom

ковер

4.fireplace

книжная полка

5.pantry

ванная комната

6.palace

кладовка

7.floor

дворец

8.kitchen

мебель

9.furniture

кухня

10.fridge

раковина

11.mirror

холодильник

12.sink

зеркало

                     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока "Вы бывали в зоопарке?"

Урок составлен на основе здоровьесберегающей технологии, способствует развитию познавательного интереса учащихся, формированию гуманного отношения к животным, расширению общего кругозора, развитию нав...

Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Мой веселый английский".

Данная разработка урока является внеплановой (его можно использовать, если у вас остались резервные уроки в конце четверти)....

Разработка урока по английскому языку для 2 класса по УМК "Английский с удовольствием – «Enjoy English» М.З. Биболетова, О.А. Денисенко и др. Тема: Буква Ss. Цвета.

Обучение рассказывать о себе, опираясь на рисунок и используя речевые образец, учить вести диалог- расспрос, используя вопрос: Have you got…? Учить понимать на слух общее содержание небольших текстов ...

Разработка урока по английскому языку по теме "В зоопарке"

Разработка урока по английскому языку для 2 класса по теме "В зоопарке" к УМК по английскому языку М. З. Биболетова, в соответствии с требованиями ФГОС ООО...

Разработка урока по английскому языку на тему "В зоопарке" для 5-го класса по УМК "Spotlight"

Разработка представляет собой технологическую карту и презентацию к ней. В ходе урока обучающиеся повторяют ЛЕ "Животные зоопарка" и знакомятся с НЛЕ "Части тела животных". В русле грамматики - изучен...

Разработка урока по английскому языку в 6 классе по теме "Лондонский зоопарк"

Урок соответствует требованиям  ФГОС. Тип урока - комбинированный....

Разработка урока по английскому языку в 5 классе. Тема: “At the zoo” (“В зоопарке”). УМК "Spotlight" ("Английский в фокусе"), 5-й класс, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули).

Разработка  урокапо  английскому языку в 5 классе. Тема: “At the zoo” (“В зоопарке”).  (УМК "Spotlight" ("Английский в фокусе"), 5-...