Урок - путешествие по теме "Нью- Йорк"
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему
Тема урока: «New York, New York…»
Цель урока:
1. Дидактическая: создать условия для применения ЗУН.
2. Цели по содержанию
a) воспитательная: формировать интерес к истории, традициям и культуре страны изучаемого языка, воспитание толерантности;
b) развивающая: развивать память, логическое мышление и внимания;
c) образовательная: создать условия для применения ЗУН в знакомой и новой ситуации;
3. Практические задачи урока: развитие навыков чтения, аудирования, лексико - грамматических навыков.
Тип урока: комбинированный
Учебник: УМК М. Кауфман «Happy English.Ru» (учебник и рабочая тетрадь)
Используемое оборудование: компьютер, мультимедиа проектор.
Краткое описание: Урок английского языка по теме "Путешествия". Форма урока: виртуальное путешествие.
Технология: информационно-коммуникационная
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_nyu-york.docx | 40.33 КБ |
new_york_new_york.pptx | 306.53 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема урока: «New York, New York…»
Цель урока:
- Дидактическая: создать условия для применения ЗУН.
- Цели по содержанию
- воспитательная: формировать интерес к истории, традициям и культуре страны изучаемого языка, воспитание толерантности;
- развивающая: развивать память, логическое мышление и внимания;
- образовательная: создать условия для применения ЗУН в знакомой и новой ситуации;
- Практические задачи урока: развитие навыков чтения, аудирования, лексико - грамматических навыков.
Тип урока: комбинированный
Учебник: УМК М. Кауфман «Happy English.Ru» (учебник и рабочая тетрадь)
Используемое оборудование: компьютер, мультимедиа проектор.
Краткое описание: Урок английского языка по теме "Путешествия". Форма урока: виртуальное путешествие.
Технология: информационно-коммуникационная.
План урока:
- Организационный момент. Приветствие. Вступительное слово учителя: сообщение темы, цели, задачи урока.
T: Look at the map and say what country is it?(Посмотрите на карту и скажите что это за страна?)
P: The USA (США)
T: You’re right. It’s The United States of America. And tell me, please. What’s the name of the main city? (Вы правы, это Соединённые Штаты Америки. А теперь назовите главного города США?)
P: New York.( Нью-Йорк)
T: Well done. It’s New York. The theme of our lesson is New York. Today we are going to walk around New York.(Молодцы, Да – это Нью-Йорк. И сегодня мы собираемся прогуляться по Нью-Йорку)
- But before we begin our trip. Let’s check your knowledge about the USA and make a quiz. (Но прежде, чем мы начнём наше путешествие. Давайте проверим ваши знания о США и ответим на вопросы викторины?)
Задание «Quiz»(Викторина)
1) How many states are there in the USA?
a) 48
b) 50
c) 52
2) What is the name of the American flag? (слайд № 1-флаг США)
a) Union Jack
b) Union flag
c) Stars and Stripes
3) When Christopher Columbus discover America? (слайд № 2-портрет Колумба)
a) in 1482
b) in 1592
c) in 1692
4) When is the birthday of the United States celebrated? (слайд №3- эпизоды праздника)
a) on December the 25th
B) on July the 4th
c) on March the 8th
5) The Statue of Liberty was designed by Frederic Bartholdi and was given to the USA in 1884 as a symbol of Franco-American friendship. Who was the model for the statue? (слайд №4-портрет матери скульптора)
a) Bartholdi’s mother
b) Bartholdi’s wife
c) Bartholdi’s daughter
6) The big Apple is a popular nickname for what? (слайд №5 виды Нью-Йорка)
a) Los Angeles
b) New York
c) Chicago
7) Your American friends say to you « Let’s go and see a ball game « What do theу mean? (слайд №6- соревнования по бейсболу)
a) volleyball
b) basketball
c) baseball
8) How often do American people choose a new president?
a) every 4 years
b) every 4 years
c) every 3 years
9) Where in the USA can you find the Golden Gate Bridge? (слайд №7-вид моста)
a) San Francisco
b) San Diego
c) New Orleans
10) The Republican Party is represented by an elephant. What animal represents the Democratic Party? (слайд №8 -осел)
a) a monkey
b) a donkey
c) a tiger
3. Фонетическая зарядка (повторение слов ex. 2 p. 10 Listen the words and expressions and repeat them after the speaker) (Послушай слова и выражения и повтори за диктором)
To do some sightseeing, let’s do Manhattan, to do smth instead of smth, to stand for smth, a masterpiece, an impression, Manhattan, Brooklyn, Queens, the Hudson, Staten Ireland, Bronx, borough, the Empire State Building, sights, the Statue of Liberty, Central Park, the Rockefeller Center, the Guggenheim Museum, a skyscraper, a ferry, a flier, to give somebody a treat.
- Look at this words again and say(посмотрите на слова снова и ответьте)
Which of them are the names of places in New York? (Какие являются названиями мест Нью-Йорка?)
Which of them are the names of New York’s main attraction? (Какие являются главными достопримечательностями Нью-Йорка?)
Which of them is the name of the river in New York?( Название реки в Нью-Йорке?)
- Listen the conversation and say what places Misha, Rob, Mark, Emily are planning to visit?( ex. 3 p. 11)(послушайте беседу и скажите что планируют посетить Миша, Роб, Марк, Эмили?)
- Fill in the claster (Boroughs of New York).(Заполнить кластер – районы Нью- Йорка)
- Look through the flier and say if the following information is TRUE, FALSE, NOT MENTIONED.(Просмотреть флайер и сказать какая информация правильная, какая неправильная и о какой не упомянуто в тексте?)
The Empire State Building
Find the Big Apple’s mega star – The Empire State Building, which became the tallest skyscraper in New York on September 11, 2001 (the Twin Towers of World Trade Center used to be higher).
FACTS AND FIGURES
Architects: Shreve, Lamb, Harmon Associates
The work started: January 22, 1930.
The work was completed: November 13, 1931
The speed: 4,1/2 floors per week
Total time: one year and 45 days including Sundays and holidays
Cost: $40,948,900 (including land)
Total height; 443.2 meters to top of the lightning rod
Floors: 103
Steps: 1,860 from street level o 102nd floor
Weight: 365,000 tons
ADMISSION FEES AT THE BUILDING
ESB audio tour $6.00
Adult (18-61) $14.00
Youth (12-17) $13.00
Child (6-11) $9.00
Seniors (62+) $13.00
Military in uniform Free
Toddles (5 or younger) Free
- ESB stands for The Empire State Building.
- The Empire State Building is the tallest building in the world.
- It took less than two years to build it.
- The Twin Towers of the World Trade Center were destroyed by terrorists.
- The Twin Towers of the World Trade Center used to be the tallest building in New York.
- The tickets for Misha, Rob, Mark, Emily will cost $36
- Look through the flier and choose the right answer. (Просмотреть флайер и выбрать правильный ответ).
CHICAGO
The hit which was born on Broadway! The name on everybody’s lips is …Chicago! This fantastic musical is still the biggest hit in town. Thousands of people come to Broadway to see this great show. That’s because there’s nothing like Chicago live – the atmosphere is electric and the tears are real. Chicago is Broadway at its best. So come on! Don’t miss the fun!
- In this flier “Chicago” is
- A city in America
- A name of the musical
- A name of the theater
- In the flier “Broadway” means
- A very big street
- The main street in New York
- The home of the most famous American shows and musicals.
- Answer the questions using the information from the fliers.(Ответить на вопросы, используя информацию из флайеров)
THE SOLOMON R. GUGGENHEIM MUSEUM.
Even if you’re not interested in modern art, you shouldn’t miss a chance to visit one of the world’s most extravagant museums. Named the Solomon R. Guggenheim Museum in honor of its founder, the museum is in fact better known for its amazing building, which was opened in 1959 and immediately became the focus of critics. Frank Lloyd Wright, who broke all the old standard rules and came up with a totally new concept of style. Come and see this architectural masterpiece, which has not lost its ability to excite and surprise.
THE ROCKFELLER CENTER
Discover the story behind the creation of the Rockefeller Center! Find out all about the times when the building was being built. Listen to the fascinating stories about the Rockefeller Center Christmas trees, which are the largest and the most beautiful in New York. The Rockefeller Center guide will lead you through our buildings and gardens that make up this “city within a city”
THE STATUE OF LIBERTY.
The millions of immigrants who had come to America by sea were welcomed by a very tall woman. She was wearing a robe and her right arm was holding a torch high in the air. The woman is still there looking out to sea. She is the Statue of Liberty, one of the most famous symbols of America. Would you like to see her close enough to almost touch her? Give yourself a treat and book our helicopter tour now. Our flight also includes Midtown, which gives you a perfect opportunity to get a bird’s eye view of Manhattan’s famous skyscrapers.
- was designed by the famous architect Frank Lloyd Wright?
- was built by Rockefeller?
- used to welcomed millions of immigrants?
- is famous for the largest Christmas tree in New York?
- contains a collection of modern art?
- looks out the sea?
- Use the information from the fliers, fill in the gaps and complete the notes.( Используя информацию из флайеров заполнить пропуски, чтобы получился рассказ о Нью-Йорке).
New York is on the… River. Another name for New York is… It consists of five boroughs:…. The heart of New York is….. It has a lot of…..
One of them is the Empire State Building. It is the tallest… in New York but only since…. One of New York’s most famous museum is …. It’s famous for its building, which was designed by… Those who are interested in theater will be able to enjoy different musicals and shows on…. The fastest way to see New York is by … You need to buy a… and it will take you all over the city.
- T: Our trip has ended. I hope you all enjoyed it.(наша экскурсия завершилась. Я надеюсь, что вам она понравилась)
T: Did you like the lesson? What have we done today?(вам понравился урок? Чем мы сегодня занимались?)
- T: Your home task will be to make a poster about a place of interest in New York which would you like to visit?(Вашим домашним заданием будет – сделать плакат о одной из достопримечательности Нью- Йорка).
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
50 STATES
Stars and Stripes
Christopher Columbus
Independence Day
Frederic Bartholdi The Statue of Liberty
NEW YORK
Baseball
4 YEARS
T he Golden Gate Bridge
A donkey
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок-путешествие КИЖИ ( Тире между подлежащим и сказуемым) Урок-путешествие в 8 классе
Цели урока:Образовательные:Обобщить, систематизировать изученные теоретические сведения о постановке тире, закрепить умения пунктуационного и интонационного оформления предложений с тире, совершенст...
Урок - путешествие в 10 классе по теме «Путешествие по Британии».
Цели урока:Активизировать выученную лексику по теме; углубить знания учащихся по теме; способствовать расширению общего и страноведческого кругозора; развивать мышление, слуховой контроль, зрительную ...
Урок- путешествие по МХК в 10 классе на тему " Путешествие от Нижнего до Кижей"
Нетрадиционный урок МХК в 10 классе. Урок- путешествие. На уроке реализуются межпредметные связи : МХК, литература, история, география....
Урок-путешествие "Путешествие в Древний Египет"
Обобщающий урок для 5 класса после изучения темы "Древний Египет". Урок с применением информационных технологий (проектор, компьютер, презентации). Урок состоит из пяти частей, есть театрализованная ч...
Урок – путешествие «Бунтовщик хуже Пугачева ...» (путешествие по главам книги «Путешествие из Петербурга в Москву» А.Н. Радищева).
Цели урока: охарактеризовать и проанализировать сущность мировоззрения А.Н. Радищева, показать нравственный облик писателя. Учащиеся развивают умения выделять главное, применять ранее полученные ...
План-конспект урока "Прогулка по Нью-Йорку"
Прогулка по Нью-Йорку9 класс...
урок-путешествие в Нью-Йорк
Увлекательный урок про достопримечательности Нью-Йорка....