конспект открытого урока на английском языке на тему: "Достопримечательности Нью-Йорка. "
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему
Цель: - формирование личности учащихся, обладающих необходимыми знаниями и
умениями по теме.
- углубление и закрепление знаний о стране изучаемого языка
- создание условия для успешного формирования навыков монологической речи, лексических навыков по теме урока.
Задачи урока:
Обучающие:
- развитие умения диалогической и монологической речи;
- активизация ранее изученных лексических единиц и речевых образцов;
- умение систематизировать и обобщать полученные знания.
- совершенствовать учебно-информационные, учебно- коммуникативные умения;
Развивающие:
- развивать навыки аудирования, чтения и устной речи
- развитие инициативной речи;
- развитие мыслительной деятельности и познавательных интересов;
Воспитательные:
- воспитание культуры общения учащихся;
- формирование лингвистической и социокультурной компетенции.
Оснащение урока: Компьютер, видеопроектор, экран, презентации, видео и аудио фрагменты из фильма и мюзикла, декорации, реквизиты.
Планируемые образовательные результаты:
Личностные:
- формирование мотивации к изучению иностранного языка
- развитие умения планировать своё речевое и неречевое поведение
- совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической речи,
Метапредметные:
- формирование уважительного отношения к культуре, истории страны изучаемого языка
Предметные:
- развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия
- совершенствование монологической речи
- обучение логическим действиям анализа и синтеза
Формы работы: групповая, индивидуальная, фронтальная, которые позволили обучающимся развивать навыки их самостоятельной деятельности, а также показали их творческую активность.
- Good morning, pupils!
- How are you?
- Who is on duty today? What the date is it today? What the day of the week is it today? ( написать на доске дату заранее).
- Do you like travelling ? And why?
- Yes, I do. Because it’s interesting.
- I enjoy travelling because it’s exciting
- As for me, I prefer to travel because it’s fantastic.
- I like it because travelling expand our outlook.
- What country would you like to visit?
- England, France, Germany, China, America.
- Unfortunately, we don’t have an opportunity to visit all of this countries. Let’s travel to the United States of America.
- The USA. (фиксировать на доске)
- There are a lot of states in America. But which one would you like to visit?
- Maine, Connecticut, Virginia, Washington , New York.
- So, let’s have a look at the pictures and define the place where they were performed. ( просматривают презентацию)
- So, what are your ideas ?
- They are musicals.
- What about the place?
- They are shown on Broadway. (картинка Бродвея на экране.)
- Right you are. And what is Broadway?
- It is one of the sights of New York!
- Exactly. So the topic of our lesson is…
- The sights of New York. (написать тему на доске).
- Now we are going to listen to the musical and do the task. Your task is fill in the gaps using appropriate words. You will listen to it twice. ( слушают песню еще раз и заполняют пропуски) . I give you twenty seconds to look through your papers then you will listen the song again.
- Now let’s exchange your sheets of paper between each other and check. Let’s check your variant. (проверяют, читая). Let’s read it in a chain. Please assess your results. If you find one mistake you should put excellent mark. If you find two mistakes you should put good mark . If you find three mistakes you should put satisfactory mark . ( написать на доске) . Thank you very much! (собрать работы). Will you give me your sheets of paper.
- As far as you understand , today is the final lesson of this unit. And we should concretise the information about the sights of New York.. You’ve chosen the favourite sight. So let’s listen to your project.
- Who wants to be the first?
- Our project is devoted to the Statue of Liberty.( Рассказывают.)
- The millions of immigrants who had to come to America by sea were welcomed by a very tall woman. She was wearing a robe and her arm was holding a torch high in the air. The woman is still there looking out to sea. She is the Statue of Liberty, one of the most famous symbols in America. Would you like to see her close enough to almost touch her? Give yourself a treat and book our helicopter tour now. The flight also includes Midtown, which gives you a perfect opportunity to get a bird’s eye view of Manhattan’s famous skyscrapers: The Empire State Building, the Chrysler and the Pan Am buildings.
- Thank you! The next project.
- Говорит капитан.- Hello. Do you remember one of the seven Wonders of the world in America?
- No, we don’t.
- Have you ever seen the film King kong?
- Yes, we have.
- We offer you to watch the fragment from this film!
Pay attention to the building and then name it. (Учащиеся смотрят фрагмент из фильма «Кинг конг»
- The Empire State Building.
- Yes, you are right.
- 1 реб. The Empire State Building is a 102-story skyscraper located in Manhattan, New York, The Empire State Building was designed by William F. Lamb .
- 2 реб. The building's opening coincided with the Great Depression in the United States. The building's spire was originally designed to be a mooring mast and depot for dirigibles.
3 реб. In 1964, floodlights were added to illuminate the top of the building at night. Since 1976 the spire has been lit in colours chosen to match seasonal and other events, such as St. Patrick's Day, Christmas, Independence Day and Bastille Day. After the death of actress Fay Wray (King Kong) in late 2004, the building stood in complete darkness for 15 minutes.
4 реб. The Empire State Building has one of the most popular outdoor observatories in the world, having been visited by over 110 million people. The 86th-floor observation deck offers impressive 360-degree views of the city.
5 реб. The Empire State Building also has a motion simulator attraction located on the 2nd floor. It is called the New York Sky ride tour over the city.
- Thank you! And the last project.
1. … Manhattan - is the heart of New York, and one of the five boroughs. it consists of nine small islands which connected by bridges and ferries. In addition, Manhattan is the most expensive borough of New York without the main street.
2. Dutch explorer Peter Minuit bought the island from the Indians tribe for about $ 24.
So, the name of the island of Manhattan in an Indian language means "place of drunkenness" or "the place where we had been poisoned."
Originally the island was settled by immigrants from Holland, then began to appear block of houses which were divided strictly along the national feature.
3. Well, The famous Statue of Liberty, and a fort in the shape of eleven point star, is located on Liberty Island, which is a part of Manhattan.
4. Roosevelt Island and Manhattan are connected by cable way, like a tram.
More over, getting around Manhattan is best on foot because the transport is stuck in traffic.
5. One of the biggest and most famous parks in the world - Central Park is located. On the island. Its length is 4 km and the width - 800 meters. Besides, there is St. Nicholas Cathedral In Manhattan.
- Let’s sum up our lesson and vote what project is the best. You have the name of the sights on the sheets of paper on your desks. But remember you can’t vote for your own one. Let’s vote.
- Показывают.
- Well, I see now. According to the results of the voting every project is scored an equal number of votes. In my opinion each of this project is perfectly done . These sights are really worth seeing. You’ve got excellent marks. Thank you!
Will you write down your homework to write an essay “Travelling to New York”. The lesson is over. Good-bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...
Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Достопримечательности Лондона"
В этом документе представлен конспект внеклассного мероприятия по английскому языку на тему Достопримечательности Лондона". предназначено для учащихся 5 класса...
Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.
Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...
конспект открытого урока по английскому языку в 7 классе по УМК "Английский в фокусе" по теме "Спасем Землю"
Урок по экологии в 7 классе "Спасем нашу Землю"- урок освоения новых лексических и грамматических структур по данной теме.Обучающиеся получают возможность не только расширить знания по роблемам ...
План-конспект открытого урока по английскому языку по теме "Достопримечательности Англии".
План-конспект открытого урока по английскому языку по теме "Достопримечательности Англии"....
Урок по английскому языку на тему «Достопримечательности Лондона»
Урок по английскому языку на тему "Достопримечательности Лондона"...