“Food and Refreshments” (раздел 9)
презентация к уроку по английскому языку (6 класс) на тему

Болат Аяна Конгар-ооловна

Цель урока: дальнейшее совершенствование лексических и грамматических навыков (употребление модального глагола “should”); сопутствующая задача: обучение аудированию, составлению небольших письменных высказываний.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkr_urok_eda.docx23.16 КБ
Файл prezentatsiya_uroka_eda.pptx394.91 КБ

Предварительный просмотр:

Учитель: Болат Аяна Конгар-ооловна

Класс: 6

Учебник: Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс «Английский в фокусе»

Тема урока:  “Food and Refreshments” (раздел 9)

Цель урока: дальнейшее совершенствование лексических и грамматических навыков (употребление модального глагола “should”); сопутствующая задача: обучение аудированию, составлению небольших письменных высказываний.

Языковой материал:

а) учебные микротексты,

б) материал для повторения: лексика по теме «Еда» (oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, fish, pears, honey, popcorn, cola, cheese, yogurt, hamburgers, nuts, sweets, salad, cabbage, carrots, hot dog, cakes, chocolate, bread, meat, fruit, vegetables). Общий вопрос с вспомогательным глаголом Do/ Did; повелительное наклонение глагола для выражения приказания или отрицательной просьбы.  

Оснащение урока: компьютер, проектор, аудиозапись.

Ход урока:

1. Организация класса и проверка домашнего задания (7 мин.).

2. Экспозиция (2 мин.)

3.Активизация употребления языкового материала предыдущих уроков (6 мин.)

4. Работа с микротекстом (10 мин.)

а) заполнение таблицы,

б) аудирование микротекста,

5.Совершенствование грамматических структур на основе микротекста (12 мин.)

а) упражнение в построении вопросов (парная работа),

б) составление плаката «Как быть здоровым» (групповая работа)

6. Подведение итогов (2 мин.).

7. Домашнее задание (1 мин.).

Этап урока

Деятельность

учителя

Деятельность учащихся

Примечания

1. Оргмомент и

проверка

домашне-го задания

Hello, my dear

friends. How are you getting on?

First of all let`s check

your homework.

Hello, dear teacher.

Fine, thank you.

2. Экспозиция

Everyone knows that health is the most important treasure (сокровище) in our life. And what should we do to be healthy?

Give some suggestions, please.

Well done. Today we`ll check your suggestions.

I see one of your points is about our food. Once somebody says a proverb: “We are what we eat”.

What should we do to be healthy?

We should…

-  do morning exercises,

- go to do sport,

- eat good fresh foods,

- go for a walk,

- go to bed in time,

- clean our teeth twice a day.

Заполне-ние

ассоциограммы

3.Активизация языкового материала предыдущих уроков

What do we eat every day?

Which is your favourite food? Make a list of six things.

You know that food may be healthy and unhealthy. Write the words on your list in two columns.

Now compare your answers with your partner using the structures:

(называют продукты)

oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, fish, pears, honey, popcorn, cola, cheese, yogurt, hamburgers, nuts, sweets, salad, cabbage, carrots, hot dog, cakes, chocolate, bread, meat.

My favourite foods are…

(ответы  отдельных учащихся)

I think that … is healthy but my friend thinks that it`s unhealthy.

We both think that … is healthy.

на экране предлагаются картинки продук-тов, после их называ-ния под картинками появляются подписи  

На экране таблица для заполнения

Дается логико-синтаксическая схема.

4. Работа с микротекстом

а) заполне-ние таблицы,

б) Проверка аудирова-нием микротекста

What food keeps us healthy? What does it do for our health?

You see a table with 4 columns:

1) Keep you healthy,

2) Give you energy,

3) Help you to grow and make you strong,

4) Empty foods.

Under the table there are some foods (bread, eggs, meat, nuts, sweets, fruit, crisps, vegetables). The table is filled partially (частично). Your task is to complete the table with these words.

Now listen and check your answers.

 Read 5 statements and tick true ones (), false ones (x).

Now look at the list of your favourite foods again and say.

1) Is your favourite food healthy? Why?

2) Were you right?

3) Was your friend right?

It gives us vitamins, energy, help children to grow, be strong.

Заполняют таблицу.

Keep you healthy:

1)  vegetables, 2) fruit.

Give you energy: 3) nuts,

4) bread,

Help you to grow: 5) eggs,

6) meat,

Empty food: 7) crisps,

8) sweets.

1) All foods are good for you.

2)Vitamins and minerals help you to keep healthy.

3) Fruit and vegetable are full of sugar and fat.

4) Sweets, crisps and cola keep you healthy.

5) You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.

- My favourite food is  (un) healthy because…

- I was right that…

- My friend was right that…

Таблица для заполне-ния на экране

5.Совершенствова-ние грамматических структур

а) упражне-ние в построе-нии вопросов (парная работа)

б) составле-ние плаката «Как быть здоровым»

At the beginning of the lesson you said some facts that help us to be healthy.

Do you always or from time to time follow them?

And your friend? Check how healthy he/she is.

Ask and write the answers.

В вопросы следует подставить вспомогательный глагол:

- для настоящего простого времени….? (do)

- для прошедшего простого времени…? (did)

Score your answers

Divided into three groups. Imagine that you are doctors. Write the list of advice to your patients. The first group uses the verb “should”.

The second one - the verb “should not”.

The group number three uses “don`t + verb”.

You have 4 minutes and then one person of every group represents your advice.

(задают общие вопросы, подставляя do/does)

Do/ did you…?

1)…have breakfast yesterday?

2)… have breakfast every day?

3)… eat fresh fruit and vegetables once a day?

4)… eat cakes and sweets three times a day?

5) … drink cola many times a week?

6) … eat late yesterday evening?

7) …clean your teeth twice a day?

8) …do exercises yesterday?

9) …do some sport every week?

10) …play computer games for more than one hour a day?

11) …watch TV late at night?

12) …go to bed late?

(подсчитывают результаты теста).

Group № 1: You should walk every morning. …

Group № 2: You shouldn`t eat cakes three times a day. …

Group № 3: Don`t watch TV late at night. …

6. Подведе-ние итогов.

Did you know anything new at our lesson?

Did you change your attitude about your food? How?

7.Задание на дом

Paint a poster for yourself “How to be Healthy”


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

How to be healthy…

Слайд 2

What do we eat every day?

Слайд 3

What do we eat? Oranges fish chocolate Eggs pears bread Apples popcorn meat… Tomatoes cheese Chicken popcorn Yogurt cabbage Hot dog cake Carrots hamburgers Nuts cola …

Слайд 4

FOOD healthy/ unhealthy 1) … 2) … 1)… 2) …

Слайд 5

My favourite foods are… I think that … is healthy but my friend thinks that it`s unhealthy. We both think that … is healthy.

Слайд 6

What does this food do for our healh ? BREAD EGGS MEAT NUTS SWEETS FRUIT CRISPS VEGETABLES Keep you Healthy: 1 …., 2 …… Give you energy : cereals, 3 ….., pasta, 4. …. Help you to grow and make you strong : cheese, 5 … 6 …., fish Empty food: 7 ……, cola, 8. ……

Слайд 7

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок по теме Friends в разделе Food в 3 классе по УМК English-3 И.Н.Верещагиной, Т.А.Притыкиной

Конспект урока по теме Friends в разделе Food по УМК И.Н.Верещагиной, Т.А. Притыкиной English-3 разработан с учетом требований ФГОС, содержит технологическую карту урока с приложениями и презентацию....

6 класс. Module 9. Food and refreshments. Упражнения для совершенствования лексико-грамматических навыков.

Дополнительные упражнения для отработки лексико-грамматического материала по теме "Food and Refreshments". Spotlight 6, Module 9. Лексика: Еда, напитки, емкости и упаковки, меню в ресторане,...

Вводный урок. Раздел "Food". 3 класс

Вводный урок. Раздел “Food”. УМК «Английский язык. 3 класс. Учебник для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка с приложением на электронном н...

“Food & Refreshments”

Методическая разработка урока 6-го класса "Food & Refreshments&rdquo...

Открытый урок по теме "Food and refreshment", Spotlight 6 (Module 9)

План-констпект открытого урока по теме "Еда и напитки"...

Контрольная работа по разделу "Food and Shopping"

Контрольная работа по разделу "Food and Shopping" для 8 класса УМК Spotlight-8...

Тест по теме "Food and Refreshments"

Контрольная работа №9 по теме "Еда и напитки" для 6 класса ( Spotlight 6)...