Открытый урок по теме :"Teenage Problems"
учебно-методический материал по английскому языку (8 класс) на тему

Иванова Анна Вячеславовна

Данный урок был разработан для 8 класса на основе материала УМК « Laser B 1» Malcolm Mann , Macmillan 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_po_teme_problemy_podrostkov._2015_god.docx27.78 КБ

Предварительный просмотр:

 8-й класс

Тип урока: Урок закрепления знаний и совершенствования речевых умений и навыков по теме «Проблемы подростков».

Цели и задачи урока:

Предметные:

  • применение на практике речевых знаний, умений, навыков;
  • формирование и активизация навыков работы с прослушиваемой информацией.

Метапредметные:

  • развитие общих познавательных способностей;
  • развитие мыслительных операций (анализа, синтеза, обобщения);
  • развитие внимания, речевых навыков и навыков аудирования.

Личностные:

  • воспитание культуры общения;
  • воспитание толерантности, формирование навыков объективно оценивать свои возможности.

Оборудование:

CD диск No 1 к учебнику « Laser B 1» Malcolm Mann , Macmillan , ПК, интерактивная доска .

Программное обеспечение: учебник « Laser B 1» Malcolm Mann , Macmillan

Формы обучения:

  • групповая работа;
  • фронтальная работа;
  • индивидуальная работа;
  • парная работа.

Методы обучения:

  • частично-поисковый;
  • репродуктивный.

Ожидаемые результаты урока:

  • Закрепление навыков аудирования при работе с прослушиваемой информацией.
  • Расширение объема навыков ведения диалога.
  • Повышение культуры общения.

План урока:

  • Организационный момент.
  • Разминка.
  • Закрепление лексики
  • Развитие навыков монологической речи
  • Контроль монологической речи
  • Развитие речевых навыков и навыков аудирования.
  • Развитие  навыков диалогической речи.
  • Подведение итогов урока. Рефлексия.

Ход урока

Look through the poem and try to guess what we are going to discuss today. Yes, you are right. We'll speak about teens' problems. 

  1. Разминка

Warm up

Let’s warm up. Answer my questions, please.

What can make you happy?

What can make you nervous, annoyed, and disappointed?

II. Закрепление лексики

Vocabulary

Let’s remember the words from the dictionary corner

the state when two people have agreed to marry

(to be engaged)

to have a romantic relationship with someone

( to go out with somebody)

to officially end your marriage to someone

 (to get divorced)

extremely beautiful or attractive

(gorgeous)

the woman whom a man is going to marry

 (a fiance(e))

a journalist who writes an article in a newspaper or magazine in which someone gives advice to readers about their personal problems

(agony aunt)

to feel unable to understand or think clearly what someone is saying or what is happening

(to feel confused)

III. Развитие навыков монологической речи

(Collecting ideas)

Let’s go back to the poem, read it and discuss

Why is nothing ever easy?

Why are some boys so very sleazy?

Why can’t I have that brand new dress?

Why am I under so much stress?

Why don’t my parents ever believe me?

Why can’t they ever see…?

Why do I feel so often unhappy?

There’s a reason for all these problems and tears

I’m going through…

What problems of teenagers are mentioned in the poem?
P: Relationship between teenagers and their parents.

What other problems can teenagers face?

  • Family problems
  • Personal problems
  • School  problems
  • Violence
  • Drug addiction
  • Drinking problems

 Fill in the Word Web.

scheme

(lack of privacy, subcultures, difficulties with getting education and finding the job)

IV. Контроль монологической речи

Give a  minute talk on the following topic: It’s not easy to be a teenager

V.  Развитие речевых навыков и навыков аудирования.

Who can help teenagers to solve their problems?

  • Parents
  • Adults
  • School
  • The Government

                         and

                               teenagers themselves!

Now you are going to listen to part of a radio programme in which an agony aunt gives advice to callers. As you listen, decide whether these statements are true (T) or false (F).

VI. Развитие  навыков диалогической речи.

Now we are going to work in pairs (in groups of 2 or 3).
You will have different situations to talk about. Make your dialogues. You can take notes on the main ideas your group come up with. One of you is a 14-year-old teenager who is asking for advice and another is a person who is trying to help his friend. You have about 3 minutes to prepare your dialogues.
2. Possible situations.
a). Help! I’m going to summer camp next month and I’ll have to make new friends. The problem is I’m really shy! Are you good at making new friends? How do you do it? Have you ever been in similar situation? Any suggestion would be useful.
Write soon.
Love,
Alison.
b). I’ve had an argument with my best friend, and we’re not talking to each other. I’m really upset about it. Do you ever argue with your best friend? What kind of things do you argue about? What do think I should do to become friends with Linda again? Have you ever been in similar situation? What did you do?
Write soon.
Love,
Christine.
c). Have you ever been let down by a girl friend? I think that’s what’s happened to me. My girl friend has told me she doesn’t want to go out with me any more. I feel rejected, alone and miserable. What do you think I should do about it? Have you ever been in a similar situation? Any suggestions would be useful!
Write soon.
Love,
Andrew.
d).  Do your parents criticize you when you don’t do well at school? Mine seem to put under so much pressure. What can I do? Do you think I should tell them that it’s making me unhappy? How can I explain to get top marks. Should I speak to a teacher?
Write back soon with your advice.
Love,
Ann.
f).  …have your friends ever forgotten to invite you to a party? I think that’s what happened to me. A girl from our class is having a birthday party and everyone’s going – except me! I haven’t been invited. Should I say something to her? Should I just ignore it and not invite her to my next party? Do you think I should go to the party anyway? Help!
Students discuss the situations.
In my opinion your dialogues were argumentative and the advice was very useful and mature.

VII. Подведение итогов урока. Рефлексия.

Today we’ve spoken about different problems of teenagers have and discussed situations they can find themselves in.
The lesson is almost over. Let’s reflect on it…

What’s been interesting today? What’s been easy? What’s been difficult?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка с использованием ЭОР в 9 классе по теме Teenagers’ Problems

Урок "Подростки, их проблемы" в 9-х классах – обобщающий в цикле уроков, он включил в себя практически весь изученный по теме материал.        Основные практические ...

Обобщающий урок по теме "Teenage Problems" (Проблемы подростков) 7 классс по УМК М.З.Биболетова "Английский с удовольствием"

Урок на закрепление лексики по теме, модальных глаголов, Пассивного залога,Условных предложений. Модульный урок с использование технологических карт...

Открытый урок по теме "Teenagers: Their Life and Problems"

Открытый урок в 9 классе коррекционой школы (VII вид)УМК «Новый курс английского языка для российских школ: 5-й год обучения. 9 кл.: учебник для общеобразовательных учреждений» Авторы: Афанасьева О.В....

План-конспект открытого урока по английскому языку по учебнику Кузовлева 10 класс с использованием ИКТ тема:" Teenagers\' problems\'\'.

План-конспект открытого урока составлен по всем требованиям данного учебного материала.Открытый урок -это активизация и закрепление лексики по теме:"Проблемы подрастающего поколения".Позновательная це...

Технологическая карта открытого урока английского языка по теме «Teenagers’ problems»

Лексический, грамматический материал по теме урока с презентацией и видеороликом....

Открытый урок по теме Ecological problems and the Earth для 7 класса

План-конспект открытого урока для 7 класса по учебнику Spotlight 7, Module 8...

Урок английского языка в 10-11 классах на тему: "Teenage problems" (технология "Обучение в сотрудничестве")

Урок английского языка в 10-11 классах на тему: "Teenage problems" (технология "Обучение в сотрудничестве")....