Презентация "История Олимпийских игр"
презентация к уроку по английскому языку (8 класс) на тему

Кубышина Ольга Анатольевна

В презентации представлены материалы по возникновению и развитию олимпийского движения. Предназначены для учащихся средних и старших классов.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл olympic_games.pptx982.86 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The Olympic Games. Олимпийские игры.

Слайд 2

The world's greatest international sports games are known as the Olympic Games. The Olympic idea means friendship, fraternity and coo­peration among the people of the world. The Olympic Move­ment proves that real peace can be achieved through sport. The Olympic emblem is five interlinked rings: blue , yellow , black, green and red . Any national flag contains at least one of these colors.

Слайд 3

The original Olympic Games began in ancient Greece in 776 B.C. These games were part of a festival held every fourth year in honour of God Zeus at the place called Olympia. It was a great athletic festival, including competitions in wrestling, foot racing and chariot racing, rowing and others. The games were for men only. Greek women were forbidden not only to participate but also to watch the Olympics .

Слайд 4

Usually the Olympic Games began before the middle of the summer. Best athletes arrived from many Greek states to Olympia to compete in running, long jumps, throwing of dis­cus and javelin and wrestling. In the course of time fist figh­ting (boxing) and chariot races were also included in the Games.

Слайд 5

All athletes took an oath that they had been preparing well for the Games and promised to compete honestly and keep the rules of the sacred Olympics. The athletes took part in all kinds of competitions. Winners were called « olympionics », they were awarded olive wreaths and cups of olive oil. This tradition has survived. In our time sportsmen often get cups and wreaths for winning the first place in sports competitions.

Слайд 6

At the end of the nineteenth century a Frenchman called Baron Pierre de Coubertin decided to try to revive the Olympic Games. At that time, Europe was divided by wars. Coubertin thought that the Olympic Games could help to bring peace. He thought highly of sport. He de­scribed the Olympic spirit in the following words: "The important thing is not winning but taking part." These words are still remembered today. Coubertin believed very strongly that sports­men must not compete for money, but for glory and for the honour of their country. At first, nobody was interested in his ideas. But Coubertin did not give up and worked hard. In 1894, he formed the International Olympic Committee and on 5 April 1896, The Olympic Games began again, after nearly fifteen centuries. In 1913, Coubertin found an emblem of five linked rings. They became a symbol of the Olym­pic Games. These five rings represent five parts of the world: Europe, America, Australia, Afri­ca, Asia. Since then the Olympic Games have become the most important sports event in the world. They are held once every four years. The greatest wish for all the sportsmen is to win a medal, or simply to take part in the Olympic Games.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«1000 Олимпийских искр знаний» (единый олимпийский урок, посвящённый празднованию 1000 дней до игр зимней олимпиады 2014 )

Цели урока: познакомить  с историей Олимпийских игр, Олимпийскими символами и традициями.развивать  познавательный  интерес к олимпийским играм.воспитывать патриотизм, гражда...

Сценарий воспитательного мероприятия "от истоков Олимпийских игр древности до Олимпийского движения в России"

Данное мероприятие помогает сплотить детей, реализовать творческий потенциал учащихся, способствует формированию мотивации к учебной деятельности и выявить знания в области физической культу...

Внеклассное мероприятие по олимпийскому образованию. Викторина "Олимпийские игры" (6-8 класс)

Викторина проходит в 4 тура: «Разминка», «Исключи лишнее», «Верите ли вы, что …», «Герои спорта». Викторина сопровождается мультимедийной презентацией. В викторине могут принимать участие от 2 к...

"Знатоки спорта , олимпийского движения, олимпийских игр."

    В      Викторина для 8-9 класса «Знатоки спорта, олимпийского движения, олимпийских игр»...

Презентация к уроку, раздел "Основы знаний о физической культуре" на тему: "Олимпийские мгновения. 22 Олимпийские игры в Москве-1980 год" для учащихся 8-9 классов

Презентация демонстрирует участников Олимпиады, Московские рекорды, олимпийские клятвы, сильнейшую команду Олимпиады, героев игр....

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА Олимпийского урока "Ценности Олимпийского и Паралимпийского движения"

При  разработке  данного  материала  мы  руководствовались  следующимсоображением:  необходимо дать школьникам наиболее полное представление об идеологии, фило...

Академический урок с элементами ЭОР по физической культуре на тему: «Возрождение Олимпийских игр, роль Пьера де Кубертена в их становлении и развитии, цель и задачи олимпийского движения, олимпийские идеалы и символика». 5класс

КОНСПЕКТ АКАДЕМИЧЕСКОГО УРОКАОборудование и инвентарь: наглядные пособия, интерактивная доска, компьютер.Место проведения: кабинет.Задача: освоение учащимися исторических основ Олимпийского движения. ...