Открытый урок по английскому языку по теме "Путешествие" 8 класс
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Баранова Елена Александровна

Урок целесообразно применить на заключительном этапе изучения темы. Тип урока: комплексное применение знаний и способов деятельности.Цель урока: развитие социокультурной компетенции, расширение,  углубление и систематизация знаний по теме "Путешествие". Задачи урока:образовательные- развивать речевые навыки учащихся,активизировать употребление в речи лексики по теме "Путешествие", совершенствовать навыки устной речи,письма,чтения, аудирования; совершенствовать грамматические навыки употребления модальных глаголов( must,should,ought to,have to,need);развивающие: развивать внимание, воображение, память. способность к догадке, коммуникабельности, осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия; расширять кругозор, развивать умение оценивать полученную информацию и применять ее в реальной ситуации;воспитательные: формировать уважение к культуре другой страны; воспитывать коммуникативную культуру общения.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok.docx852.07 КБ

Предварительный просмотр:

E:\британия\uk_4.jpg

Ход урока

  1. Организационный момент. T.   Good morning, children! I am glad to see you. P1 P2P3…T. Take your seats and let’s begin our lesson.
  2. Речевая разминка. T. Who can say what date is it today? P1

        T.  What is the weather like today? P2

        T.  What  temperature is it today ?P3

        T. Do you like the weather ? Why? P4

        T. Winter is coming. What holiday is in winter? P5

        T . Why do people like holidays?

        P6 …because they have a rest from the work.

T.The question is how can people rest from the work? What can they do?

        P1 They can watch TV.

        P2        …eat favourite  dishes.

                                  P3       …play sports.

                                   P4       …play computer games.

                                P5       …go to the cinema.

                                P6       …meet with friends.

                                P7       …travel somewhere in Russia and abroad.

T.What are the most favourite destination of Russian tourists?

P8 They are Turkey, Egypt, Spain ,Greese and India.

T. What do you think is more interesting: travel to warm countries or to English-speaking countries. P9

T.What English-speaking countries do you know?

P10 I know the UK, the USA, Australia, New Zealand, Canada.

T. What country would you like to visit? Would you like to visit the UK?

Millions of people visit the UK every year.

III.Аудирование. T.Listen to the text and say what are the reasons for visiting the UK?

P1 Britain is a living history.

P2 There is much to see there.

P3 I want to practice English.

P4 Iwant to visit large cities: London, Oxford, Edinburgh…

P5 I want to visit Liverpool, the home of Beatles.

   IV.  Целеполагание.

T. What is London? P1 London is the capital of England, the most famous European city. T. Do you know any places of interest in London? Ps We do. T. Let’s see what you know. Let’s go on excursion to London. Look at the screen, watch the pictures and say what you know about it?

    V. Совершенствование навыков устной речи.  Презентация с эффектом анимации «Welcome to London».

C:\Users\Сергей\Desktop\1.pngC:\Users\Сергей\Desktop\2.png

C:\Users\Сергей\Desktop\3.pngC:\Users\Сергей\Desktop\4.png

VI.Совершенствование  навыков  поискового  чтения.Тестовое задание по чтению.Т. I see you know something about London. But do you know the history of London? Let’s read it.

VII.Физкультминутка.

IIX.Систематизация  грамматических  навыков. Активизация употребления в речи модальных глаголов «must, should, ought to, have to, need».

T.What should we do planning the trip to London? We should think of things we will need to have holiday abroad. What you must/should/ought to/have to/need/take for the trip to London?

T. How can you get to London?

P1 …by plane and by  ship

T.What means of transport do you choose?

P2 Ship. Travelling by sea is an exciting journey.

P3 To my mind, travelling by air is the most thrilling.

P4 I agree with P3. It’s more comfortable and quicker.

T. It’s clear that we’ll get to London by plane.

IX.Ролевая игра  «In a Travel Agency».

T. Imagine you are in a travel agency to discuss the accommodation. One agent will tell you about stayng at a hotel, another –about staying with a host family.You will be given the cards with information about conditions of each place, the same information is on the board. Study it, compare and speak about your choice.

        Staying at the hotel.

The hotel is in zone 4 of the London transport system( it’s usually 10 minutes walk to the nearest underground station).

There are usually double room with a bathroom.

The hotel always has a restaurant.

The hotel serves English breakfast.

You will be welcome with warm and friendly staff.

Staying with a host family.

Location in zone 3 of the London transport system(you can easily go to the centre of London by local transport).

A comfortable room with  good  living conditions.

A balanced diet with 3 meals a day: breakfast, packed lunch and dinner.

A home  environment  where you are supported to speak English.

Your host family  expect you to leave at 8 a.m. and to be at home at 7 p.m. for dinner every day except Saturdays and Sundays.

Travel Agent1 I invite you to a comfortable hotel with good conditions. Do you agree  to stay at a hotel?

P1 I do because you feel yourself free and independent.

P2 You can go out and come back at any time you want.

P3 You can visit your friends in the evening.

TA1 Do you agree with them?

P4 I am afraid I can’t agree. The disadvantage is one meal a day. You’ll have to have lunch in a café, it may be expensive.TA1 Is that all? P4No, the other reason is less contact with the English.

P5  No one gives you advice if you need. Nobody helps you if you’ll feel bad.

P6  Only outside look at the English way of life.

Travel Agent 2 Staying with a host family has more advantages. They are the next:

 3 meals a day.

Inside look at the English way of life.

A great chance to practice English. What’s your opinion?

P7 I am of the same opinion. The family can help you if you need. They can give an advice what to see in London.

TA2 Are you of the same opinion?

P8  I don’t like the idea to leave a family at 8 a.m. and be in only at 7 p.m.

P9  By the way the family may be unfriendly.

P10 Meal may be not tasty.

Group 1  We’ll chose staying at a hotel.

Group 2  We are for staying at a host family.

X. Проектно-исследовательская работа. Поиск материала в Интернетe. Now we should think how we can book tickets on the plane. We need a direct flight from Samara to London. Let’s go to Internet.

http://buruki/ru/route/KUF-LON

anywayanyday www.airtickets.ru/

www.momond.ru/KUF-LON

T. You must find out the following information:

1. Flight schedule for London and Samara.

2. Time of the departure from Samara.

3.Time of the arrival in London.

4.The airport of arrival in London.

5. Flight time.

6. Price.

XI .Рефлексивно-оценочный этап. So, I ‘m glad we use our knowledge in a practical work. Let’s do the last task today. Take these cards and write tips for travellers.

Tips for Visitors.

Dear friends,

Welcome to…

The best way to go to London is …

You must…

You should…

You need to…

Don’t forget to …

XII. Hometask. Collect your cards. Thank you for your work today. I enjoyed it. Your hometask  is to make a presentation about one of  sights of  London using Internet.

E:\британия\6864347.jpgE:\британия\427.jpeg


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по английскому языку 3 класс для общеобразовательных школ.(2 часа в неделю) Тема: « Weather\Seasons »

Пояснительная записка1.       Фамилия  имя отчество автораБерезовская А.В.2.       Место работы (полное наименование ОУ)ГБОУ СОШ ...

Открытый урок по английскому языку 2 класс по темам "The Alphabet", "Animals" ""

Данный урок прденазначен для учащихся 2 класса, 4 четверть. Тип урока- обощаяющий, урок- конкурс.  На уроке проходит повторение и закрепление материала, повторение лексических единиц, грамматичес...

Школа - это весело. Конспект открытого урока по английскому языку 5 класс.

Школа - это весело. Конспект открытого урока  по английскому языку 5 класс....

Открытый урок по английскому языку 2 класс "The ABC"

Открытый урок по английскому языку 2 класс по УМК Биболетова "Enjoy English"...

Открытый урок по английскому языку 3 класс "Части тела" (Биболетова М.З.)

Урок-путешествие по теме "Части тела". Во время урока учащиеся путешествуют по планетам солнечной системы, выполняя различные задания по теме. Закрепление грамматического материала "Спряжение глагола ...

Презентация к открытому уроку по английскому языку 2 класс, Family and friends 2, Presents

Презентация+конспекст урока по английскому языку...

Открытый урок по английскому языку 2 класс (УМК "Rainbow English" 2 класс)

В данной разработке представлен открытый урок по УМК Афанасьевой, Михеевой Rainbow English. Урок проводился по 2-й части учебника, Step 30. Этот шаг был разделен мною на 2 этапа (в данном уроке были и...