Обобщающий урок по теме "Страны и континенты"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Данный урок проводится в 5 классе в качестве обобщающего по теме «Страны и континенты».
Тип урока: обобщающий
Цели урока: обобщить изученный материал о странах и континентах; расширить кругозор учащихся средствами английского языка.
Задачи урока:
1. Обобщить и закрепить основные знания, умения и навыки уч-ся по теме;
2. Расширить знания учащихся по данной теме;
3. Продолжить развитие интереса у учащихся к изучаемому языку;
4. Воспитывать гражданско-патриотическое отношение к России – крупнейшей стране мира;
5. Расширить словарный запас учащихся;
6. Закрепить фонетическую грамотность учащихся;
7. Продолжить обучение учащихся разговорным формулам – клише.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Открытый урок по теме "Страны и континенты" | 127.31 КБ |
prilozhenie_1.docx | 12.08 КБ |
prilozhenie_2.docx | 35.51 КБ |
strany_i_kontinenty.ppt | 1.79 МБ |
Предварительный просмотр:
Урок английского языка в 5 классе по теме:
Подготовила и провела:
учитель первой категории
Марьина В.В.
Москва, 2014
Пояснительная записка
Данный урок проводится в 5 классе в качестве обобщающего по теме «Страны и континенты».
Тип урока: обобщающий
Цели урока: обобщить изученный материал о странах и континентах; расширить кругозор учащихся средствами английского языка.
Задачи урока:
- Обобщить и закрепить основные знания, умения и навыки уч-ся по теме;
- Расширить знания учащихся по данной теме;
- Продолжить развитие интереса у учащихся к изучаемому языку;
- Воспитывать гражданско-патриотическое отношение к России – крупнейшей стране мира;
- Расширить словарный запас учащихся;
- Закрепить фонетическую грамотность учащихся;
- Продолжить обучение учащихся разговорным формулам – клише.
Знания, умения, навыки и качества, которые актуализируют/ приобретут/ закрепят ученики в ходе урока:
- Знание названия континентов, стран, столиц;
- Знание названия языков и национальностей изучаемых стран;
- Умение узнавать и описывать флаги изучаемых стран;
- Умение использовать межпредметные связи (география, история);
- Умение понимать информацию на слух;
- Умение использовать разговорные формулы – клише;
- Навыки владения грамматическим материалом (Present (Past) Simple)
Необходимое оборудование и материалы:
- Мультимедийный проектор, экран
- Компьютер
- Интерактивная доска
- Раздаточный дидактический материал
- Иллюстрации по теме
- Географическая карта мира (мультимедиа)
- Кроссворд “Countries and Flags” (мультимедиа)
Список литературы:
- Интернет- сайт «Википедия»
- Верещагина И.Н. Английский язык: учеб. пособие для школ с углубленным изучением англ. яз. – М.: Просвещение, 2008
- Верещагина И.Н. Английский язык: Учебн.для V кл. шк. с углубл. изучением англ.яз., лицеев, гимназий, колледжей/ И.Н.Верещагина, О.В. Афанасьева.- М.: Просвещение, 2012.
Ход урока:
- Организационный момент.
T: - Good morning, students!
S: - Good morning, good morning,
Good morning to you.
Good morning, the teacher,
We are glad to see you!
T: - I’m glad to see you, too! Sit down. Who is on duty today?
Sd: - I’m. Today is the 18- th of March. Today is Tuesday. Nobody is absent.
- Сообщение темы и целей урока. Работа с мультимедийным кроссвордом «Страны и флаги»
T: - Look, here is the crossword. Your task is to guess the name of the country using prompts.
Crossword “Countries and flags”
1. | C | A | N | A | D | A | |||
2. | S | C | O | T | L | A | N | D | |
3. | R | U | S | S | I | A | |||
4. | F | R | A | N | C | E | |||
5. | I | T | A | L | Y | ||||
6. | G | E | R | M | A | N | Y | ||
7. | I | N | D | I | A | ||||
8. | E | G | Y | P | T | ||||
9. | U | S | A |
- Here are some instructions to make sure that you know how to do it.
- All the words are closed with different colours. Choose the number. Click it (do it with a single click). You will see the prompts.
- You may use one or more prompts. Click the star, you will see the picture(s). They can help you (if you use less prompts, you will get more points).
- Guess the name of the country. Describe the national flag of chosen country in some words.
- Click the sign “choose the flag”. Click the chosen flag.
- If you are right, the closed word will be opened.
- If you have a mistake, you’ll see the word ‘wrong”. Try again.
- Click the sign “next word”.
- When all the words are guessed, you will be able to open the code word.
- Guess the code word; click the sign “code word”.
Prompts
- … is situated in Northern part of American continent.
… has two official languages – English and French.
the most popular sport is hockey
… is ruled by the Queen of Great Britain.
- … has three official languages – English, Gaelic, Scots.
… is ruled by Queen Elizabeth II.
… is one of the parts of the UK.
Main words: Loch Ness, Military Tattoo, kilt.
- … is the largest country in the world.
Main words: cheburashka, birch tree, the Kremlin, Vladimir Putin
- … is located in Western Europe.
The official language is French.
Main words: the Eiffel Tower, Louvre Museum, Napoleon Bonaparte
- … is located in Southern Europe on the boot-shaped peninsula.
… has mountains: The Apennine, The Alps.
Main words: Juventus, Colosseum, Pompeii.
- … is a country in Central Europe.
… After World War II …. was divided into two separate states –
East and West.
Main words:, Michael Schumacher, BMW, Angela Merkel.
- … has two official languages – Hindi, English.
… is a country in South Asia.
… is washed by Indian Ocean, the Arabian Sea.
Main words: the Taj -Mahal, Bengal tiger.
- … is a country mainly in North Africa.
…
… is famous for its ancient civilization.
Main words: Pharaohs, Pyramid,
- …. is situated in North America.
… consists of 50 states.
… is washed by the Atlantic Ocean, the Pacific Ocean..
Main words: skyscrapers, the White house, the Statue of Liberty
T: - And now can you guess the topic of the lesson? You are right – the topic of today’s lesson is “Continents and countries”! (slide 1)
T: So you know that different people have different traditions, they live in different countries and on different continents, they speak different languages.
And today we’ll try to revise everything you know about countries and continents, about nationalities, their languages and flags. Now let’s start our lesson.
- Фонетическая зарядка: Фонетическая отработка географических названий
At first we remember some words. Repeat after me, please.
Africa ['æfrɪkə]
America [ə'merɪkə]
Asia ['eɪʃə]
Australia [ɔs'treɪlɪə]
Antarctic [ænt'ɑːktɪk]
Canada ['kænədə]
China ['ʧaɪnə]
Egypt ['iːʤɪpt]
England ['ɪŋglənd]
Europe ['juərəp]
France [frɑːns]
Germany ['ʤɜːmənɪ]
Italy ['ɪt(ə)lɪ]
Spain [speɪn]
the Vatican ['vætɪkən]
Vietnam [ˌviːet'næm]
Well done. Thank you very much.
- Речевая зарядка.
T: - Now could you answer the questions, please?
- What is the name of the planet we live on?
- How many continents are there on it? What are they? (show at the map)
- How many oceans are there on our planet?
- What separates the continents from each other?
- What is the largest country in the world?
- What is the smallest country in the world?
- Could you name some countries in Europe?
- Could you name some countries in Asia?
- Could you name some countries in Africa?
- What continent has only one country?
- What English-speaking countries do you know?
Very well! You know everything!
V. Актуализация полученных знаний. Учебный разговор происходит на базе лексики учебника.
Let us review the names of some countries, their capitals, languages and nationalities.
Finish the following sentences:
English
French
Spanish is the national language of …
German
Italian
Russian
Work in pairs. And now fill in the table, please. You have to write the country, the capital and the nationality.
Country | Capital | Nationality |
China | ||
Washington, DC | ||
Italy | ||
Russian | ||
France | ||
German | ||
Canberra | ||
Spanish (Spaniard) | ||
Ottawa |
Let’s check it. That’s right! Thank you.
VI Учебная ситуация: на международной конференции.
T: - Imagine that you’re at an international conference. Say what your name (nationality) is, where you are from, what is the capital of your country and what language you speak.
EXAMPLE: Hi, my name is Laurence. I’m from France. I’m French. The capital of my country is Paris. My language is French.
Answers:
Hi, my name is Lisa. I’m from Russia. I’m Russian. The capital of my country is Moscow. My language is Russian.
Hi, my name is Carmen. I’m from Spain. I’m Spanish. The capital of my country is Madrid. My language is Spanish.
Hi, my name is Mary. I’m from Great Britain. I’m English. The capital of my country is London. My language is English.
Hi, my name is Lee Sayolin. I’m from China. I’m Chinese. The capital of my country is Peking. My language is Chinese.
Hi, my name is Tony. I’m from Australia. I’m Australian. The capital of my country is Canberra. My language is English.
Hi, my name is Van Lee. I’m from Vietnam. I’m Vietnamese. The capital of my country is Hanoi. My language is Vietnamese.
Hi, my name is George. I’m from Canada. I’m Canadian. The capital of my country is Ottawa. My languages are French and English.
Hi, my name is Hans. I’m from Germany. I’m German. The capital of my country is Berlin. My language is German.
Hi, my name is Ella. I’m from Italy. I’m Italian. The capital of my country is Rome. My language is Italian.
Hi, my name is Linda. I’m from the United States. I’m American. The capital of my country is Washington DC. My language is English.
VII Рефлексия
- So you can see that English is the language of international communication. Wherever you go everyone will understand you if you speak English. But even in English-speaking countries there are some differences in using language. You will know about it during our next lesson.
- For today our lesson is over. I have only two questions: Have you enjoyed the lesson and have we reached the purpose? How can I get the answer on my questions? I’ll know the answer when you fulfill these blanks. You know how to do it. We did it a lot of time. While you are doing this work I am counting your points to give you marks.
(на партах уч-ся находятся бланки для заполнения по трем параметрам: понравился ли урок, что я теперь знаю и что я теперь умею. Во время заполнения бланков учитель подсчитывает баллы и выставляет оценки уч-ся)
Name | ||||
What emotions do you feel? Choose the drawing that reflects your spirits: | Positive | Neutral | Negative | |
know Now I
can … | how to name the continents | |||
how to name the countries and their capitals | ||||
how to name the nationalities and their languages | ||||
how to work with multimedia crossword | ||||
recognize the flags of different countries | ||||
understand the information | ||||
find necessary information |
- You know that we’ll have a week of English in our school. That’s why you should prepare the wall papers about different countries.
- Our lesson is over. Goodbye.
[Введите текст]
Предварительный просмотр:
Name | ||||
What emotions do you feel? Choose the drawing that reflects your spirits: | Positive | Neutral | Negative | |
know Now I
can … | how to name the continents | |||
how to name the countries and their capitals | ||||
how to name the nationalities and their languages | ||||
how to work with multimedia crossword | ||||
recognize the flags of different countries | ||||
understand the information | ||||
find necessary information |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
[æ] – Africa ['æfrɪkə] [ə] - America [ə'merɪkə] [eɪ] - Asia ['eɪʃə] [ɪə] – Australia [ɔs'treɪlɪə] [ɑː] - Antarctic [ænt'ɑːktɪk] [aɪ] - China ['ʧaɪnə] [iː] - Egypt ['iːʤɪpt] [ɜ ː ] - Germany ['ʤɜːmənɪ] [ju] - Europe ['juərəp] [ɪ] - Italy ['ɪt(ə)lɪ]
What is the name of the planet we live on? How many continents are there on it? What are they? How many oceans are there on our planet? What separates the continents from each other? What is the largest country in the world? Could you name some countries in Europe? Could you name some countries in Asia? What continent has only one country? What English-speaking countries do you know?
English French Spanish is the national language of … German Italian Russian Arabic Finish the following sentences:
Country Capital Nationality China Washington, DC Italy Russian France German Canberra Spanish (Spaniard) Ottawa
Ex.: Hi, my name is Van Lee. I’m from Vietnam. I’m Vietnamese. My language is Vietnamese. Pierre / France Kate/ Great Britain Carmen / Spain Ahmad / Egypt Sara/ Canada Hans / Germany Lisa / Russia Monica / Italy Harry / the USA
nadaca ncerfa ssirua yalti pyget nchai snipa aidin
of China of Vietnam of France of Germany of India of the United States of Russia
THANK YOU
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
мультимедийный урок-соревнование "Страны и континенты"
Данный урок разработан в качестве обобщающего для уч-ся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка по курсу Верещагиной И.Н.Урок включает в себя работу с мультимедийной картой "Страны и к...
Урок - игра "Будущее ледяного континента" 7 класс, Антарктида.
Чтобы заинтересовать детей с ОВЗ на уроках чаще использую занимательные моменты, игры. Эта игра используется при изучении материка Антарктида. Цель этой игры - обобщить и расширить знания учащихся о с...
Обобщающий урок по теме "Страны и континенты"
Учитель на своих уроках не только носитель преподаваемого языка, но и человек, который знакомит учащихся с иноязычной культурой.Они видят в нем интересного собеседника,который "представляет" им ...
Технологическая карта урока. Тема урока « Десятичные дроби» ( обобщающий урок-путешествие по теме) 5 класс
Технологическая карта урока 5 класс А.Г.Мордкович "Десятичные дроби"...
Интегрированный урок " По странам и континентам", 7 кл.
Интересный и увлекательный , познавательный урок на двух языках : французском и английском. Цель урока - выявление качества и уровня овладения знаниями...
Обобщающий урок-игра в 8 классе "Путешествие по континенту Химия"
Презентация может стать шаблоном для проведения в игровой форме обобщения и закрепления знаний учащихся по теме "Основные классы неорганических соединений". Проверить умение составлять формулы с...
Методическая разработка урока "По странам и континентам"
Методическая разработка интегрированного урока в 7 классе.Разработали учитель географии Мазурова В.И. и учитель ОБж Гладкова НюФ.Цель урока: продолжить работу по организации проектной деятельности уча...