Урок в 9 классе The Russian Federation, the USA, the UK
материал по английскому языку (9 класс) по теме
Разработка урока в 9 классе в рамках темы “It’s a big world! Start travelling now!” к УМК М.З. Биболетовой, расширяющая кругозор в области страноведения.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Урок в 9 классе с презентацией | 2.33 МБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №1 им. А.К. Просоедова
План - конспект
открытого урока в 9 классе М (07.02.13)
по теме “It’s a big world! Start travelling now!”
Учебник Биболетовой М.З.
Enjoy English 9 класс
“The Russian Federation, the USA, the UK”
учитель иностранного языка –
М.Н. Шмакова
2012-2013 учебный год
Цели:
Образовательная:
- Систематизация и расширение кругозора в области страноведения (Россия, США, Великобритания);
- Обучение анализу учебного материала по теме.
Развивающие:
- Активизация аудирования с полным пониманием прослушанного с опорой на текст;
- Развитие познавательной и коммуникативной деятельности учащихся;
- Совершенствование умения высказываться логично и связно;
- Тренировка монологической и диалогической речи.
Воспитательная:
- Формирование гражданского и патриотического самосознания;
- Привитие интереса к культурам англо-говорящих стран;
- Воспитание чувства толерантности учащихся к представителям других культур и народов;
- Развитие умения работать в коллективе, культуры общения.
Оборудование: мультимедийное оборудование, презентация в Power Point
Ход урока.
1. Организационный момент (2 мин):
Приветствие.
- Good morning students! (Good morning teacher!)
I'm glad to see you! (We are glad to see you too!)
Sit down, please.
- Who is on duty today? (I am on duty today.)
Who is absent? What day is it today? (Today is the 7th of February)
Thank you, sit down.
Задача:
- Look at the screen, please. Today we’ll speak about the symbols of three countries: the United Kingdom, the United States of America and the Russian Federation. (Читают названия на слайде)
2. Фонетическая зарядка (2 мин):
Read the transcriptions and translate the words:
[redꞌrəʊz] – Red Rose
[ꞌθisl] – Thistle
[li:k] – Leek
[ꞌdæfədil] - Daffodil
[ꞌʃæmrɒk] – Shamrock
[læƞꞌkæstriəns] – The Lancastrians
[ꞌjɔ:kists] – The Yorkists
3. Речевая разминка (4 мин):
- How do you understand the word “symbols”? Explain, please.( Учащиеся, учитель дают объяснение слову «символы»)
A Symbol is something that represents countries. (a flag, the State Emblem, a flower, a tree, a song etc.) (Слайд 3)
Finish my statements about Russia, Great Britain and America.
(Учащиеся заканчивают предложения учителя)
- The official name of Great Britain is…(the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
- The official name of Russia is…(the Russian Federation)
- The official name of America is…(the United States of America)
- The longest river in Russia is…(the Lena)
- The longest river in the USA is…(the Mississippi)
- The longest river in the UK is…(the Severn)
Let’s remember the important information about these countries. Answer my questions, please.
(Отвечают на вопросы учителя)
- What does the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consist of?
(The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consists of four historic parts: England, Scotland, Wales and Northern Ireland.)
- What does the United States of America consist of?
(It consists of 50 states and the District of Columbia)
- What does the Russian Federation consist of?
(It consists of 21 republics, 6 territories (krai), 49 provinces (oblast’)…)
4. Проверка домашнего задания (4 мин):
- Let’s speak about the floral symbols of the UK. At home you were to remember the legends.
What is the floral symbol of England (Scotland, Wales, Northern Ireland)? Why is it so?
(Учащиеся объясняют, какие цветы и почему являются символами Англии, Уэльса Северной Ирландии и Шотландии)
- And do you know the floral symbol of Russia?
What is the poetic name of our country? What tree can we name as our national symbol?
- Развитие лексических навыков (4 мин):
Семантизация слов береза, ромашка (символы России)
Работа со словарями
6. Физ.минутка (1 мин):
- I think you are tired. Close your eyes. Count to 5. Open your eyes. Look at the screen and relax.
A Star Counter (презентация)
7. Работа в группе (8 мин):
Let’s go on.
Everyone has a sheet of paper. Read the statement about one of the flags.
(Делятся на группы по утверждениям о флагах).
You have 3 minutes to prepare the description of your flag.
And now your time is over. Who wants to begin?
(В своей группе готовят описание флага и рассказывают о нем)
8. Активизация аудирования с полным пониманием прослушанного с опорой на текст (13 мин):
Look at the screen, please. What do you see?
Right you are. This is the State Emblem of Russia.
Open your books, page 194 and listen to the new information attentively.
Take the cards and do the task in your group.
Карточка:
True, False, Not Stated
1. The State Emblem of Russia is a horseman with DOUBLE-HEADED EAGLE on a shield.
a) TRUE b) FALSE c) NOT STATED
2. The State Emblem of the UK appeared after the union with Scotland.
a) TRUE b) FALSE c) NOT STATED
3. Congress selected the bald eagle as the emblem in honor of the early American colonists.
a) TRUE b) FALSE c) NOT STATED
4. A white headed eagle is the most beautiful bird in the USA.
a) TRUE b) FALSE c) NOT STATED
5. The State Emblem of Russia symbolizes the sovereignty of our country.
a) TRUE b) FALSE c) NOT STATED
6. The mythic animal the Scottish Unicorn symbolizes the courage of the nation.
a) TRUE b) FALSE c) NOT STATED
9. Объяснение домашнего задания, итоги урока (2 мин):
- Open your diaries, write down your home task. (Задание на доске – essay).
- You worked well today.
- Diana, your mark is…
- The lesson is over, goodbye!
The Union Jack
The Stars and Stripes
The Imperial Flag
the red cross of Saint George
fifty stars
the white stripe (frankness and generosity)
the white diagonal cross of Saint Andrew
thirteen red and white stripes
the blue stripe (honesty and wisdom)
the red diagonal cross of Saint Patrick
the red stripe (courage and love)
appeared in 1606
appeared in 1776
appeared more than 300 years ago
The United Kingdom
The USA
Russia
True, False, Not Stated
- The State Emblem of Russia is a horseman with DOUBLE-HEADED EAGLE on a shield.
- TRUE b) FALSE c) NOT STATED
- The State Emblem of the UK appeared after the union with Scotland.
- TRUE b) FALSE c) NOT STATED
- Congress selected the bald eagle as the emblem in honor of the early American colonists.
- TRUE b) FALSE c) NOT STATED
- A white headed eagle is the most beautiful bird in the USA.
- TRUE b) FALSE c) NOT STATED
- The State Emblem of Russia symbolizes the sovereignty of our country.
- TRUE b) FALSE c) NOT STATED
- The mythic animal the Scottish Unicorn symbolizes the courage of the nation.
- TRUE b) FALSE c) NOT STATED
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация "The Russian Federation" 10 класс, учебник К.И Кауфман
Пезентация содержит материал о столице России - Москве. Материал можно использовать на обобщающем уроке, а также при подготовке к монологическому высказыванию по теме....
The Russian Federation
презентация...
the Russian Federation
Презентация к уроку страноведения. 10 класс....
"The Russian Federation" презентация
презентация...
Открытый урок "Дебаты: Olympic games 2018. Should Russian Federation have taken part?"
Дебаты посвящены противоречивой актуальной теме "Олимпийские игры 2018: Должна ли была Россия принимать в них участие?"....
План-конспект урока по теме «Some facts of Russian Federation and the most beautiful sightseeings»
План-конспект урока по теме «Some facts of Russian Federation and the most beautiful sightseeings» ...
Тест страноведение "The UR, the USA, The Russian Federation"
Тест страноведение "The UR, the USA, The Russian Federation"...