Календарный план по английскому языку для 9 класса (к учебнику Афанасьевой О.В. 6 год обучения)
календарно-тематическое планирование по английскому языку (9 класс) по теме
Календарный план расчитан на 100 часов за учебный год, адаптирован к общеобразовательной школе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_kalendarnyy_9_klass_yjd.docx | 38.34 КБ |
Предварительный просмотр:
I четверть | ||||||
Дата | № | Кол-во часов | Тема | Лексика | Грамматика | Примечание |
Повторение | ||||||
Unit 1 | 1-4 | Weather | Введение новой лексики: weather forecast, to miss, to keep late hours, a forecast, to forecast, to expect, daily, calm, a mist, misty, changeable, to look out for, delight, warning, lengthen, strengthen, bonny, a bee, nasty, in bold, cool and wet, stuffy. Употребление a.m./ p.m. Диалоги: “Good weather”, “Bad weather”. Текст: “The Weather Forecast” | Употребление The Present / Past Indefinite. Употребление The Present/Past Continuous | ||
Unit 2 | 5-8 | Climate | Введение новой лексики: dull, half circle, severe, to beat, a make, an influence, to influence, human, a human, to ruin, a greenhouse, the greenhouse effect, heat, to produce, huge, a coast, fragile, fierce, carbon, dioxide, oxygen. Диалог: “At the Zoo”. Текст: “Climate” Словарный диктант. | Употребление The Past Ind./the Present Perfect. Введение нов. грамматического материала: The Present Perfect Continuous Tense. Употребление предлогов “in”, “out”. | ||
Unit 3 | 9-14 | The Natural World | Введение новой лексики: average, got mixed, an anorak, least, windsurfing, a shepherd, to bark one’s head off a dodo, a dinosaur, to gasp, rare, to frown, to rescue, to drown, a leash, cancer, daze, shade, rubbish, common, extinct, a pigeon, to endanger, a species, an insect, a mammal, to destroy, a habitat, cardboard, to damage, to include, to cure, a creature. Имена собственные – названия стран. Текст: “At the Zoo” Текст: “Natural World in Danger” Монологическое высказывание: “We must protect our environment” | Повторение метоимений: личных, притяжательных, возвратных. The Passive Voice в the Present/Past Indefinite. | ||
октябрь | Unit 4 | 15-18 | Man and the Natural World | Введение новой лексики: pollution, a clause, suitable, to weigh, an environment, to pollute, to cause, destruction, a shortage, a population, a dump, to dump, waste, acid, skin, layer, positive, an ambulance, negative, a traffic jam, poison, to poison nuclear, a weapon, to survive, safe. Диалог: “Where do you want to live?” Текст: “This Fragile Planet” | Условные предложения первого типа. Употребление сравнительной степени прилагательных. Употребление So/Neither. | Poem “He Loves the Ocean” |
Unit 5 | 19-22 | Ecology | Введение новой лексики: brain, telly, term, to clear, a bite, to pile, a bit, a mess, a society, a can, to can, to spoil, a disaster, to praise, similar, forth, an owl, a dove, wisdom, a glove, rubbish, dumpers, to recycle, choosy, path, gate, bush, fence, dig. Текст: “Apple Jam” Текст: “Clean up the Countryside Society” | Косвенная речь. Словообразование: -er, -or; -tion, ment, -ness, less, ly. | ||
Unit 6 | 23-26 | Consolidation One | Диалог: “In a Pet Shop”. Аудирование: “Weather Forecast on the Radio” Словарный диктант. Повторение лексики. | Повторение грамматики. | ||
Всего: | 26 | |||||
II четверть | ||||||
Дата | № | Кол-во часов | Тема | Лексика | Грамматика | Примечание |
Great Britain | ||||||
ноябрь | Unit 7 | 1-3 | How much do we know about Britain? | Повторение лексического и страноведческого материала изученного в 8-ом классе. Викторина: “How much do we know about Britain?” Текст: “Halloween Party.” Введение новой лексики: festival, a bucket, a bowl, to take, a soaking, wow. | ||
Unit 8 | 4-7 | England | Имена собственные – названия городов. Введение новой лексики: to admire, scenery, a plain, a meadow, a valley, a hedge, to excite, exciting, to attract, attractive, flat, rest, a shape, to connect. Диалог: “A Holiday in Scotland.” Текст: “Discover Britain: England.” | Употребление its/it’s. Употребление Participle I, II | ||
декабрь | Unit 9 | 8-11 | England | Введение новой лексики: Nescafe, per 1 kg, per 100g, for 2 l, per 1 lb, a crown, to crown, to reign, reign, to defeat, undefeated, defeat, to remind. Диалог: “Queen’s Presents.” Текст: “Royal London.” Information: “Elizabeth.” The family tree of the Windsors. Словарный диктант. Монологическое высказывание: “English” | Употребление “Such”/”So”. Exclamatory Sentences. | |
Unit 10 | 12-15 | Shakespeare’s Land | Введение новой лексики: a twin, a deer, to please, pleased, stupid, a thief, to scream, wicked, wickedly, exact, exactly, to act, a low, a bank, to earn, a top, for a while. Диалог: “At the theatre.” Текст: “William Shakespeare.” Текст: “The Actors Come to Town.” Монологическое высказывание: “Outstanding people” | Complex Object | ||
Unit 11 | 16-18 | Consolidation Two | Диалог: After the play.” Текст: “Greetings Cards” Составление почтовых и поздравительных открыток. Введение новой лексики: a royal coach, a host/hostess of the programme sympathy, wedding, an anniversary, hospitality, to prefer (preferred, preferred), nearby. | |||
Unit 12 | 19-21 | Holidays | Викторина: “Questions about Christmas.” Текст: “A Christmas Carol” 2 части. Монологическое высказывание: “Holidays and Traditions.” | Song “Jingle Bells!” | ||
Всего: | 21 | |||||
III четверть | ||||||
январь | Unit 13 | 1-6 | Scotland | Введение новой лексики: to earn the girl’s love, go ahead, a hook, to strike a bow, a chasing, a roe, farewell, valour, worth, to wander, a strath, trade, a grave, a rock, devotion, to bury, to hang, prosperous, picturesque, modest, smart, to strike, striking, to be lined with something, a torrent, long-pouring, flood, the Clyde, tattoo, marble. Диалог: “An Interview with the Headmaster.” to make somebody + Adj to let/make somebody do something to be allowed / made to do something Употребление “to” Имена собственные по теме: “Scotland” Текст: “Scotland the Beautiful” Диалог: “Have you ever been to Scotland?” | Poem “My Heart’s in the Highlands” | |
Дата | № | Кол-во часов | Тема | Лексика | Грамматика | Примечание |
янв./ февраль | Unit 14 | 7-12 | Wales | Употребление: have to do something, have got to do something. Phrasal Verb: to look. Complex Verb: hear/ feel, do/doing something. Введение новой лексики: to enter, agriculture, agricultural, to argue, an argument, to injure, to be injured, injured, to rescue, rescue, to serve, a service, at one’s service, brief, in brief, a cathedral, fluent, fluently, a stream, a path, a sword. Диалог: “Wales” Монологическое высказывание: “Great Britain”. | Повторение Active / Passive Voice в the Past Indefinite. Употребление предлогов “in”, “on” . Повторение употребления предлогов “at”, “for”, “through”, “after”, “up”, “in”. | Пословица: “He who knows” |
The USA | ||||||
Unit 15 | 13-18 | How much do we know about the USA? | Викторина: “The USA”. Монологическое высказывание: “Mother’s Advice” Диалог: “A Trip to the USA” Имена собственные по теме: “The USA” Монологическое высказывание по карте. | Исчисляемые и неисчисляемые существительные (употребление с “a/an”). Повторение Exclamatory sentences. | ||
фев./ март | Unit 16 | 19-24 | Geographical Outlook | Введение новой лексики: mighty, to rise, to stretch, a shore, a beach, a desert, a chain, an attraction, a skyscraper, mixture, to melt, a melting pot. Имена собственные по теме: “The USA” Текст: “Country and People” | The Past Perfect Tense. Употребление сущ. и числит. millions/million. | Song “This Land is Your Land” |
Unit 17 | 25-30 | Political Outlook | Введение новой лексики: a representative, to represent, a trunk, a support, to support, to obey, a term, an amendment, to declare, a bill, a decision, to rote, a court, to judge, a judge, a citizen, no matter how all in all, armed forces. Имена собственные по теме: “Political Outlook” Текст: “Who Rules the Country” | Повторение Reported Speech. Употребление предлогов: “for”, “of”, “to”, “in”, “at”, “by”. | Song “America the Beautiful” | |
Всего: | 30 | |||||
IV четверть | ||||||
апрель | Unit 18 | 1-5 | American Presidents | Phrasal Verb “to take”. Употребление “Enough”. Введение новой лексики: private, to shoot, to shoot an arrow, to measure, a measure, to trust, to respect, respect, wisdom, an event, shy, to retire, a crowd, to push, poverty, a stepmother, a stepfather, to encourage, to borrow, swiftly, sight, keen, afterward, an oak, planter, career, to preserve, to make a better living, crops, from then on, Emancipation, Proclamation, governor. | Повторение и сопоставление The Past Simple, the Past Continuous, the Past Perfect. | Poem “The Arrow and the Song” |
Unit 19 | 6-9 | Consolidation Three | Диалог: “I’ve been to the USA”. Текст: “American Food and Drink” Текст: “A President from Chicago”. Введение новой лексики: a doughnut, to help yourself, freight, a workaholic, to relax. | Повторение предлогов места. Повторение времен глагола. | ||
Australia | ||||||
апрель/май | Unit 20 | 10-14 | Geographical Outlook | Введение новой лексики: a hemisphere, wheat, a peach, an apricot, a pear, a berry, a swamp (y), sand (y), vast, humid, lonely, except, only, to occupy, to inhabit (ed), least, least of all. | Повторение:
Новый материал: The Future Continuous Tense Сопоставление: The Past Continuous/ the Future Continuous Phrasal Verb “to give”. Употребление “most/least”. Словообразование с приставками: “un-”, “in-” | |
Дата | № | Кол-во часов | Тема | Лексика | Грамматика | Примечание |
Unit 21 | 15-18 | Climate and Wildlife | Введение новой лексики: extraordinary, extremely, to surf, to lay, lay the table, lay edds, to grow up, a grow-up, to resemble, a bush, bushy, to beat, about the bush, curious, graceful, to notice, a notice, suitable, to escape, constant. Названия флоры и фауны Австралии. Текст: “The Most Extraordinary Country to Explore”. | Закрепление the Future Continuous Tense. Повторение the Present/Future Simple Tense и the Present Continuous Tense. Повторение союзов: “when”, “if”, “before”, “as soon as”. Повторение словообразования с помошью суффиксов -y, -in. Повторение косвенной речи. Порядок слов в предложении. Повторение наречий времени. Phrasal verb “to make”. Повторение послелогов: “up”, “out”, “off”. | ||
Unit 22 | 19-21 | Consolidation Four | Диалог: “I’m from Sidney”. Текст: “Words we use” | Повторение употребления наречий времени. Повторение косвенной речи. Повторение глаголов с послелогами. | ||
Всего: | 21 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Календарный план по английскому языку для 6 класса (к учебнику Верещагиной И.Н. 4 год обучения, часть 1)
Календарно-тематический план расчитан на 100 часов в учебном году. Учебни к Верещагиной И.Н. расчитан на школы с углубленным изучением языка, в нашей общеобразовательной школе в 6 классе мы изучаем 1 ...
Календарный план по английскому языку для 8 класса (к учебнику Верещагиной И.Н. 5 год обучения)
Календарный план расчитан на 100 часов за учебный год, адаптирован к требованиям общеобразовательных школ....
Календарно - тематическое планирование Английский язык 9 класс (к учебнику О.В. Афанасьевой для школ с углубленным изучением английского языка)
Планирование рассчитано на 170 часов (34 учебных недели, 5 часов в неделю).Подробно расписала уроки по темам. Надеюсь, кому - то пригодится, так как в прошлом году нигде не нашла планирования к этому ...
календарный план по английскому языку 6 класс
календарный план на новой программе...
Рабочая программа и Календарное планирование по английскому языку. 2 класс. О. В. Афанасьева, И. В. Михеева.
Рабочая программа и календарное планирование по английскому языку. Учебник Rainbow English. О. В. Афанасьева, И. В. Михеева. 2 класс. Учебник в 2х частях. Количество часов: 72 часа....
Приложение 1 к рабочей программе по английскому языку 6 класс к учебнику Афанасьевой "Rainbow English". КТП
6 класс КТП...
Рабочая программа по английскому языку 6 класс к учебнику Афанасьевой "Rainbow English".
Рабочая программа 6 класс....