Разработка открытого урока по теме "Достопримечательности Лондона"
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс) по теме

Иващенко Анна Александровна

Урок для 6 класса. Учебник Биболетова.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka_2.doc42 КБ

Предварительный просмотр:

- приветствие (2 мин):

T- Good morning, children and dear guests. I’m very glad to see you.

Today we’ll have an unusual lesson. Let’s read the motto of our lesson. Do you know the Russian proverb to these words? ("Лучше один раз увидеть, чем сто раз услышать”).

T- Today at the lesson we’ll try to do so.  Now let’s watch the video and guess about the theme of the lesson.

T- So, how do you think, what we will speak about?

- постановка целей, задач урока (5 мин):

T-Today we’ll even have a trip to London. Аt the lesson you’ll have a table. During the lesson you will come across with the information, which you should fill in the table by yourself.  

T- And now let’s speak a little. Answer my questions, please.

1) What do you know about London?

2) Have you ever been to London?

3) Is London a city or a town?

4) On what river is London situated?

5) And what would you like to learn about London at our lesson?

 sights of London, about history of the city, London’s museums

T- Ok, at the lesson we will do a lot of things: we’ll visit many interesting places, we’ll read and speak a lot. And I hope you’ll get desirable information.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

- фонетическая зарядка (2 мин):

 Let’s start our trip with phonetic drills. Please, open your books at p.66, ex. 17. Listen and repeat after the tape.

- проверка домашнего задания (11 мин):

T- Now we are in London. Let’s check your home task. Let’s speak about the sights of London. Come to the blackboard, please.

( Презентация о достопримечательностях Лондона.)

T-Thank you for your work. It was well done.

- викторина (1 мин):

T- And now let’s have a quiz about sights of London. Please, look at the blackboard finish the sentence.  

- физкультминутка (2 мин):

T-You worked hard, I think you are tired a little. Now let’s relax and have fun. Stand up, please.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

- диалогическая речь (5 мин):

T- OK, you know a lot about sights of London. But we can lose our way. It will be very important for you to ask for help. If you know the way you should be able to help the person to find the way. Take these cards and translate them into English. And then show you own dialogue with your partner. You have two minutes to do it.


Card 1

Card 2

- Простите меня. Не могли бы вы сказать, как найти Вестминстерское Аббатство.

- О это очень просто. Вы видите Дом Парламента. Рядом с Домом Парламента вы можете увидеть Вестминстерское Аббатство.

- О спасибо большое.

- Простите меня. Я ищу Кровавую Башню. Я так хочу ее увидеть. Не могли бы вы мне сказать, где она, пожалуйста?

- О она просто напротив вас Вы не знаете ,но Кровав я Башня это часть Лондонского Тауэра.

- О спасибо большое.

T- Well done! I think you are ready to travel.

 - чтение (7 мин):

T- There are not only historical places in London but also a lot of museums. Let’ visit some of them. Work in groups. You should jigsaw a puzzle, read a text and share the information with your classmates. You have 3 minutes.

- резервное задание (3 мин):

Fill in the gaps:

Was, stay, stands, can, lived, gives

For a long time The Tower of London___a fotress, a prison, and a palace. Many queens and kings ___there. In the Tower you __ _see the famous Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ , will the White Tower ___”The raven master is a person who ___them food.

  • подведение итогов (2мин):

T- I think our lesson comes to the end. It’s time to summarize all you knew about London. Take, please your tables and let’s check the information, you filled in. 

T- Did you like the lesson?

 What did you like most of all?

 Would you like to visit London?

 What would you like to see there?

 I hope you will be able to have this trip.

T- Open your diaries. Your marks are … Your home task is p. 74, ex 9. You should draw the map of London and write down the sights.

T- Find on your tables faces, expressing the mood. Chose, which expresses you mood and put it in this box.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

открытый урок по теме Лондон

Обобщающий урок по теме Лондон для 5-6 классов...

Разработка открытого урока по теме:"Достопримечательности Лондона"

Работа представляет собой разработку для проведения итогового урока по теме: Достопримечательности Лондона в 5 классе....

Открытый урок "Тур по Лондону" (ФГОС)

Данный урок является заключительным по теме "Достопримечательности Лондона". Урок разработан на основе ФГОС. ...

Методическая разработка открытого урока "Достопримечательности Лондона" (Биболетова, 5 класс)

Методическая разработка открытого урока "Достопримечательности Лондона" по учебнику Enjoy English 5-6 Биболетовой с приложениями к уроку и презентацией....

Методическая разработка открытого урока для 6-го класса по теме "Парки Лондона"

Данный урок поможет учащимся совершить незабываемую виртуальную экскурсию по паркам Лондона....

Методическая разработка открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику «Enjoy English-5» Тема: «Лондон».

Урок разработан по учебнику М. З Биболетовой и Н.Н. Трубаневой "Английский с удовольствием" для 5 класса.Тема : "Лондон"...