урок английского языка
учебно-методический материал по английскому языку (7 класс) на тему
Урок по теме «Зачем мы изучаем английский язык?» в 7 ом классе является 5ым в серии уроков по теме «Английский язык в мире». Урок спланирован по учебнику Биболетовой Мерем Забатовны и др авторов в соответствии с государственными образовательными стандартами, программой и календарно-тематическому плану.
Цели урока:
· Учить выражать свою точку зрения.
· Совершенствовать речевые умения учащихся, включая элементы аргументации и рассуждения, развивать критическое мышление учащихся.
· Обобщить лексику и грамматику для продуктивного использования в устной речи.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
khayrullina_r.r._konspekt_uroka.docx | 26.01 КБ |
Предварительный просмотр:
План-конспект урока английского языка “Why do people learn English?” в 7 классе к УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой «Enjoy English».
Цели урока:
- Учить выражать свою точку зрения.
- Совершенствовать речевые умения учащихся, включая элементы аргументации и рассуждения, развивать критическое мышление учащихся.
- Обобщить лексику и грамматику для продуктивного использования в устной речи.
- Создать мини-проект эссе
Задачи урока:
-учебным практическим аспектом являлись: умение читать текст с выборочным извлечением информации;
-развивающим аспектом были: развитие чувства языка, языковой догадки, памяти во всех ее видах, логики, развитие сенсорного восприятия, мотивационной сферы, умения общаться, таких черт характера, как трудолюбие, воля, целеустремленность, активность, умение учиться, развитию рефлексии;
-воспитательные аспекты обучения: формирование уважения и интереса к культуре страны изучаемого языка и народу, ее носителю; воспитание культуры общения; воспитание потребности в практическом использовании английского языка в различных сферах деятельности, умение работать в группе, уважать мнение других.
Тип урока: урок развития критического мышления учащихся
Ход урока
1.Оргмомент.Hello, Boys and girls! Hello dear guests! I am very glad to see you. I am fine and you? Let’s start our lesson.
- Boys and girls, the topic of our lesson is very interesting I think. After watching the film you’ll guess it I hope. Now I offer you a film. Please be very attentive and be active. FILM.
- Did you like the film? Did you understand it? What is the film about? (It’s about English language, it’s importance, and role in different areas).
- You are absolutely right. Would you like to continue the film?
- OK. In order to make it we have to talk about reasons for learning English and find out why you and your friends learn English. So, the topic of our lesson is “Why do we study English?”
- So, what do you think, why has English become an international language nowadays and what is English for us?
( pupils)
- All of you are right. By the way, do you like English?
2. Фонетическая зарядка. Look at the screen, please. You can see flags of different countries there. Name the countries using your cards.
- The USA –
- The UK –
- Canada –
- New Zealand –
- Norway –
- Mexico –
- Finland –
- Sweden–
- Poland –
- Hungary–
What is common to these countries? ( люди говорят на английском языке)
Look at the map and answer the questions, please. Which country’s map can you see? That’s right.
What languages are studied in our country? (русский, татарский, английский)
- Why? (It’s easier than other subjects for me)
3.Речевая зарядка.
Teacher: And do we have to learn English?
Now let’s speak what is English language for us. Agree or disagree with me, please.
P/I think….. I am sure …. I believe…. I don’t think that….I can’t agree that…I’ll never believe that…
Most adults already speak some English, because English is very common and very useful.
People will speak one international language.
All the people of the world will speak English and will forget their own languages.
(Ученики отвечают на вопросы).
What do you think, what will we do in our lesson? What will we discuss today?
Of course, about English. And we will talk about why we study English.
3. Развитие навыков аудирования. Прослушивание учащимися аудиозаписи текстов и контроль понимания прослушанного.
Now take your clusters. Listen to the students talking about their reasons for learning English. Fill in the table.
Name | Reason/Purpose for learning English |
Michael | He often visits his relatives and friends in Britain. He likes to read British youth magazines. |
Hans | He is going to be a pilot. Every pilot should speak English. He learns English to use the Internet. |
Janis | He learns English to make new friends and to know the latest musical news. |
4.Развитие навыков говорения.
Very good. Now take your new clusters .Tick the reasons why you study English and write two reasons yourself.
I study English because
- I’ll need it for my future education
- My parents want me to study this foreign language
- I want to have good marks
- I want to read English books in the original
- I would like to visit English-speaking countries
- I want to watch TV programmes on the BBC Channel
- I want to make friends in different countries
- I have it in my school program
5. Развитие навыков чтения.
Brilliant. We will continue. Take your new clusters. Read the texts. Decide whether the following sentences are true (T) or false (F).
About 20 % of the world’s population speaks English.
Doctors and scientists try to answer the same questions all over the world. They find it easy to exchange their ideas in English.
English has become a means of communication within some countries where different groups of people speak different languages. For example, in India there are 15 official languages and thousands of dialects. People
From different parts of the country often do not speak each other’s language. English is the only solution to their communication problems.
English is called the language of the sky and the sea. Every pilot and ship’s captain must speak English to communicate with each other.
Most vocabulary in the modern computer science is in English. 80% of all information in the world’s computers is in English.
English is the language of politicians. English along with French and German is spoken at their summit meeting. Most international journalists have to know English, too.
English is the language of rock and pop music. Most of world known singers sing their songs in English.
US and British companies produce thousands of films, videos and TV programmes every year. They are shown all over the world with subtitles and dubbing.
- Doctors and scientists exchange their ideas in Chinese.
- There are 15 official languages and thousands of dialects in India.
- Every ship’s captain must speak English.
- Most vocabulary in the modern computer science is in Russian.
- English is the language of politicians.
- Most of world known singers don’t sing their songs in English.
6.физминутка
If You're Happy And You Know It
If you're happy and you know it, clap your hands!
If you're happy and you know it, clap your hands!
If you're happy and you know it,
Then your face will surely show it.
If you're happy and you know it, clap your hands!
If you're happy and you know it, stamp your feet!
If you're happy and you know it, stamp your feet!
If you're happy and you know it,
Then your face will surely show it.
If you're happy and you know it, stamp your feet!
If you're happy and you know it, shout Hooray!
If you're happy and you know it, shout Hooray!
If you're happy and you know it,
Then your face will surely show it.
If you're happy and you know it, shout Hooray!
If you're happy and you know it, do all three!
If you're happy and you know it, do all three!
If you're happy and you know it,
Then your face will surely show it.
If you're happy and you know it, do all three!
7.Грамматика.
Grammar discoveries
That, who, which
Who/that is when we talk about people
Which/that is when we talk about animals and things
- Have you talked to the lady … lives on the ground floor?
- I like the blouse … I am wearing.
- It was the best film … I’ve seen recently.
- Has Andrew bought the book ... he wanted?
- The people … have arranged the competition care about our future.
- These are the flowers … we have grown in our garden.
8. Закрепление материала.
Teacher: Good job! Now take your next clusters. Read the list of possible reasons for learning English and against learning English. Put them in two columns.
- Learning foreign languages takes too much time.
- English is necessary for communication with people when you are abroad.
- If you know English, you can get information from different newspapers and different radio stations.
- Watching English and American films in the original is more interesting than watching them in translation.
- When you are abroad as a tourist, the guide helps in all situations.
- Learning English is interesting and exciting.
- Most interesting films are translated into Russian.
9 . Итоги урока.
To sum up, we can say that learning English is not an easy thing.
But to know English today is absolutely necessary for every educated person.
Now take your last cluster and write our conclusion.
10. Домашнее задание.
Your homework is to make presentation about English-speaking countries.
Список литературы:
1. Биболетова М. З., Трубанева Н. Н. Учебник английского языка "Enjoy English - 7" для 7 кл. общеобразоват. учрежд-й. - Обнинск: Титул, 2009 г.
2. Биболетова М. З., Бабушис Е. Е. Рабочая тетрадь к учебнику английского языка "Enjoy English - 7" для 7 кл. общеобразоват. учрежд-й. - Обнинск: Титул, 2008 г.
3. Английский язык. 7 класс: поурочные планы по учебнику М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой "Enjoy English - 7"/ автор-составитель Е. Н. Петрова. - Волгоград: Учитель, 2008 г.
4. Барашкова Е. А. Грамматика английского языка: сборник упр-й: части I, II: 7 кл.:к учебнику М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой "Enjoy English - 7".- М.: Издат-во "Экзамен", 2006 г.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учителя английского языка Н.А. Гордеевой.
Урок английского языка в 4 классе по учебнику Forward 3 (авторы М.В.Вербицкая, О.В. Оралова, Б. Эббс, Э.Уорелл, Э.Уорд), раздел 9. «Снег идёт». Урок 25 «Dora\'s Trip» учите...
«Использование научно-популярной и художественной литературы на уроках английского языка в современной школе» «Использование научно-популярной и художественной литературы на уроках английского языка в современной школе»
лексика в английском языке....
Современный урок английского языка и педагогические технологии на уроках английского языка как второго иностранного
размышления на тему в виде статьи...
Разработка урока английского языка в ПО SmartNotebook:"XC и игровые приемы на уроке английского языка"
Разработка для урока английского языка по теме:"Earth Day" в ПО Smart Notebook с использованием дополнения к ПО SMART NOTEBOOK 11- Extreme Collaboration, которое дает возможность учащимся ...
Разработка урока английского языка к УМК "Форвард" 6 класс автор Вербицкая М. Цикл 2, урок 1.по теме "Daily routines" учитель английского языка МБОУ "Лицей № 1 им.А.П.Гужвина г.Камызяк" Егорова В.С.
Данная разработка урока представляет собой в соответствии с ФГОС для проведения урока в 6 классе по теме " Распорядок дня" и грамматической теме " Настоящее простое время"...
Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"
Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"...
Урок английского языка в 6 классе по теме « Путешествие по Великобритании» по УМК И.Н.Верещагиной, О.В.Афанасьевой «Английский язык для 6 класса общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка» , издательство « Просвещени»
Обобщающий урок по ФГОС с применением технологии синвейн и ИКТ технологии...