Разработка урока на тему "Школьные предметы" в 5 классе
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Разработка урока на тему "Школьные предметы" в 5 классе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_shkolnye_predmety_5_klass.docx | 24.6 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема: «Школьные предметы»
цель:
Воспитательный аспект
- прививать детям любовь и понимание необходимости изучения страны изучаемого языка
- создавать условия для формирования коммуникативной культуры
- формировать потребности и способности к учебному сотрудничеству и партнерству
Развивающий аспект
- развивать навыки грамотного и логически связанного изложения мысли
- развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей
- развитие самостоятельности, усидчивости
- развитие творческой активности
Образовательный аспект
- систематизация языковых знаний
- формирование умений и навыков коллективного речевого взаимодействия
- автоматизация лексических навыков
Формы организации познавательной деятельности
Методы обучения: репродуктивный, продуктивный, частично- поисковый
Средства обучения: наглядность, дидактический материал, ИКТ
Ход урока
1. Организационный момент:
T:Good morning,
Good morning,
Good morning to you!
Good morning, dear children,
I am glad to see you!
P: Good morning,
Good morning,
Good morning to you!
Good morning, dear teacher,
We are glad to see you!
T:- How are you today, ?
-I’m fine! Thank you.
T: How are you today?
- I’m super! Thank you.
T: How are you today ?
-I’m not bad! Thank you.
T: Sit down, please.
The Englishmen always begin their conversation with the strangers about the weather. And it’s also traditional to begin our lesson with the conversation about the weather.
T Мarat, do you like the weather today?
Мarat: Yes, I do
T: Gulgena what is the weather like today?
Gulgena: It’s cold and windy.
T: Guzel, what date is it today?
Guzel: It’s the 12th of October.
T: Ainaz, what day of the week is it today?
Ainaz: It’s Wednesday.
T: Today we’ll speak about schools in Russia and Great Britain? About your school life, your school subjects and a school of your dream. Let’s start our lesson with a phonetic exercise.
2. Фонетическая зарядка
T: Recite the poem «A Good Rhyme» all together. Begin, please!.
Mind the clock and keep the rule
Try to come in time to school!
T: Well done!
We’ve learned a lot of words and word combinations about school. Let’s repeat them after me. (слова-карточки висят на доске)
Subject | Drama | to study | to get marks |
T: Shamil, what lessons do you have today?
Shamil: We have Russian language, Maths, I.T., Russian literature and English today
T: Dima, what is your favourite lesson?
Dima: My favourite lesson is Maths because I get good marks in Maths.
T: What about you, Nikita?
Nikita: My favourite lesson is Information Technology because we can use computers.
3. Основной этап
T: Children, today we have a guest at our lesson, Barbara Grey from Britain came to visit us. (Картинка учительницы- Барбары Грей). Let’s greet her!
- How do you do, Barbara!
- Nice to see you!
T: Recently we have read the dialogue about her and learned some information about her. Now you have a good opportunity to ask her questions and learn more information about British schools and students. Imagine you are the reporters of our school newspaper. (Ученики задают вопросы Барбаре Грей)
Развитие навыков диалогической речи
- Where are you from, Barbara?
- How old are you?
- Have you got a nickname?
- When does the school year start in Britain?
- Do the British children wear a uniform to school?
- How many holidays do the British children have at school?
- What are they?
- At what age do the students go to a secondary school?
- How long does the lesson last?
- Do students in Britain learn foreign languages at school?
- How many lessons do the children have every day?
- What subjects do the students learn at school?
T: It’s so an interesting question. To answer this question you should do the crossword puzzle. Find 9 subjects British students have at school.
Контроль лексики по теме (кроссворд выдается каждому ученику)
S | C | I | E | N | C | E | W | U | M |
I | J | P | H | Q | U | X | B | G | A |
G | D | R | A | M | A | Y | E | K | T |
E | L | O | S | F | R | E | N | C | H |
R | A | H | I | S | T | O | R | Y | S |
M | U | S | I | C | F | G | L | M | O |
A | B | F | E | L | I | Y | Z | W | E |
N | N | E | N | G | L | I | S | H | Q |
Ответы: 1)Science 2)Maths 3)German 4)Drama 5)French 6)History 7)English 8)Art 9)Music
T: Well done! I see you are tired. Let’s do some exercises.
Физкультминутка
(звучит песенка Head and shoulders, ребята под музыку выполняют упражнения. Приложение 2)
Head and shoulders,
Knees and toes,
Knees and toes,
Knees and toes.
Head and shoulders,
Knees and toes,
Eyes and ears, mouth and nose.
T: Ok. Barbara, our children are ready to demonstrate to you their projects about schools of their dream. Would you like to watch them? (ученики заранее поделены на 2 группы, каждая группа показывает свою презентацию)
T: Thank you for your presentations. The schools of your dream are very unusual, comfortable and modern. I think it will be interesting to study there. Do you agree, Barbara?
Barbara Grey: They were great and I liked them very much. I suppose you are clever pupils and always ready with your homework
4. Подведение итогов
T: Children, do you like our lesson today?
P: Yes, we do.
T: And I liked it too. Thank you for your active work at the lesson. I give good and excellent marks today. And I want to finish our lesson with the song «Go To School». (Учитель включает видеоклип песни и все хором поют на мотив песни «Учат в школе»
песня” Go to school”
Where do children learn to read
Write and count, draw and speak?
In the classes, in the classes, in the classes.
Where do children learn to play,
Hopscotch, tag and other games?
After classes, after classes, after classes.
МБОУ Бурбашская СОШ
(Открытый урок в 7 классе)
Учительница английского языка:
Мухутдинова Г.С.
2012-2013 учебный год
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока на тему "Предмет, методы и функции политологии"
Материал данного урока можно использовать в 11 классе (в курсе обществознания) и на уроках политологии в техникумах....
Методическая разработка урока по учебному предмету "Сценическая речь"
Урок по теме «Речевой тренинг» (элемент разминки) проведён с учащейся 3 класса.Цель: Совершенствование знаний, умений и навыков выполнения речевого тренинга.Задачи: знать комплекс упражнен...
Разработка урока - КВН по предмету «Русский язык и культура речи» Тема: «Фразеология»
Цели: показать на примере фразеологизмов богатство и многообразие русского языка; закрепить умение определять фразеологизмы, отличать их от свободных сочетаний слов.Оформление: на доске - плакат...
Методическая разработка урока по учебному предмету «Математика». Тема урока: «Решение тригонометрических уравнений» (10 класс)
Урок-обобщение по теме "Тригонометрические уравнения"....
Разработка урока для учащихся 8 класса по теме: "Декорирование деревянных предметов"
Разработка урока для учащихся 8 класса может использоваться при изучении раздела "Художественные ремесла" программы "Технология. Технологии ведения дома". В разработке урока предст...
РАЗРАБОТКА УРОКА ПО ЧЕРЧЕНИЮ 8 КЛАСС. Проецирование – общие сведения. Прямоугольное, косоугольное проецирование. Три проекции предмета.
В уроке используется современная образовательная технология – исследования в обучении.Урок по программе, учебник «Черчение» под редакцией А.Д.Ботвинникова, В.Н. Виноградова, И.С. Выш...
Методическая разработка урока по учебному предмету "Технология"в 10 классе.
Вводный урок по учебному предмету "Технология" в 10 классе.Знакомство с типологией культуры современного общества, роль технологии в общей культуре...