Методические разработки
презентация к уроку по английскому языку по теме

Горбатова Александра Петровна

Материал для усовершенствования навыков устной речи

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon otkr._ur._po_gramm.ppt1.88 МБ
Office presentation icon sport.ppt2.45 МБ
Файл otkrytyy_urok_semeynoe_schaste.docx24.58 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

МОУ «Средняя общеобразовательная школа № 35» г. Саранска Мультимедийная презентация по английскому языку на тему «Спорт» для 8-го класса по УМК В.П. Кузовлева Учитель: А.П. Горбатова 2010-2011учебный год

Слайд 2

Задачи урока: Познавательный аспект: Знакомство с информацией о роли спорта в жизни человека, о спорте в Мордовии, России и Британии. Учебный аспект: Расширение общеобразовательного кругозора учащихся при работе со страноведческими сведениями, развитие умения пользоваться справочной литературой и основами информационной технологии. Развивающий аспект: Развитие воображения, фантазии, творческого мышления и самостоятельности. Воспитательный аспект: Воспитание положительного отношения к различным видам спорта в Мордовии, России и Британии. Оснащение урока: Компьютер, мультимедийный проектор, презентационный материал, созданный в программе « Power Point » .

Слайд 3

SPORT IN OUR LIFE Sport is the tops! Being a sportsman is great but hard.

Слайд 4

Listen to me and repeat the words after me: cricket, darts, horse-racing, rugby, cycling, pony-trecking, water polo, a referee, a forword, fencing, aquatics, wrestling, jachting, ski-jumping, climbing, speed-skating, skipping, boating, diving, figure-skating, boxing, calisthanics, weight-lifting.

Слайд 5

ANSWER THE QUESTIONS 1. Do you go in for sport? 2. What is your favorite sport? 3. Why is it necessary to go in for sport? 4. What sports do you play in summer? (winter)? 5. Is boxing popular in your class? 6. Do sports and physical training make people strong and healthy? 7. What are the most popular teenagers’ sports in Mordovia? 8. What sport are you fond of?

Слайд 6

TRANSLATE INTO RUSSIAN 1. Chess is a game for clear thinkers. 2. Boating keeps you fit and helps you to relax. 3. Hockey players are big, fast and strong. 4. People usually play darts in pubs in Britain. 5. If you want to be a cyclist you must be fit, fast and skilled. 6. Fishing is popular in Britain and in Russia. 7. Figure – skating is a living theatre. 8. Tennis is an indoor or an outdoor game. 9. Good health is above wealth.

Слайд 7

THE HISTORY OF SPORT Let’s discuss it using Present Perfect Progressive. have/has + been V 3 ;for, since.

Слайд 8

THE ENGLISH AND AMERICANS ARE GREAT LOVERS OF SPORT Many kinds of sports have taken the origin in England and in America. Is it so?

Слайд 9

THE MOST POPULAR SPORTS IN RUSSIA What achievements do Russian sportsmen have in the most popular sports?

Слайд 10

FOOTBALL. FOOTBALL! FOOTBALL? YES!!! Football is a very ancient game. The history of football contains different names, places and events. What are the main dates in the history of football?

Слайд 11

SPORT IN MORDOVIA Sport is an important part in the life of many people in our republic. Many sportsmen from Mordovia are at the top of sport. How well do we know them?

Слайд 12

SPORT IN MY LIFE

Слайд 13

SOME HISTORIC FACTS ABOUT OLYMPIC GAMES To watch or to participate?

Слайд 14

Which arguments do you agree or disagree with? Complete the statements. 1. To have a healthy mind you must have... 2. Sport builds... 3. Sport teaches you... 4. Sport helps people to become... 5. Sport causes... 6. Sport takes a lot of... 7. Sport helps to work off... 8. Sport teaches people to lose and... 9. Sport makes people... 10. Sport teaches you to be... And now will you go in for sport?

Слайд 15

CROSSWORD Sport plays a large role in everyday life that even if you are not fond of sport you can do this crossword. Find the names of sports in the crossword.

Слайд 16

Across : 1.Favourite sport in England. 2.Self – defence.A gentle form of 11 down. 3.A game similar to tennis. 4.Canada’s national sport. 5.Indoor sport on ice. 6. Both Olga Korbut and Nelly Kim won gold medals at the Olympics in this sport. 7.V…..... 8.A very fast and dangerous sport. Down : 1.The ball in the game looks as though someone sat on it. 2.A sport played at Wimbledon. 3.This includes things like running,jumping,etc. 4.An English game foreigners find difficult to understand. 5. Popular winter sport. 6.English pub game. 7.A violent sport. 8.Done in water. 9.It is dangerous to attack someone who takes part in this sport. 10.Sport on two wheels.11.Played on horseback. Prince Charles is quite good at it! CROSSWORD



Предварительный просмотр:

План – конспект урока  по теме:

 « Family Happiness. What is it like? »

по УМК В.П. Кузовлева

Учитель английского языка МОУ СОШ №35 г. Саранска, Республики Мордовия

Горбатова Александра Петровна.

Саранск 2010

Задачи: Закрепить навыки устной речи о семейном счастье.

Цель урока: подготовка к монологическим высказываниям о семейном счастье, её ценностях, взаимоотношениях между членами семьи и родственниками.

Воспитательные задачи:

 развивать чувство долга и высокой ответственности между членами семьи и родственниками.

Оснащение урока:

Компьютер, видеопроектор, визитки, карточки для ролевой игры.

Ход урока:

1.Организационный момент:

  Today we'll speak about our families & the family happiness.  I think that nowadays it is a great problem to be a happy family because of many not so easy problems. We seldom think whose descendants we are, open the family albums, read old letters & diaries.

  We'll try to discuss this difficult but interesting theme. Let's prove that the Russian statement «Иван, не помнящий родства» does not belong to our families.

2. Фонетическая зарядка:

Listen to me & repeat these proverbs after me. I think they are interesting. ( на слайде написаны пословицы):

1. East or West, Home is best. (В гостях -  хорошо, а дома – лучше)

2. Home, sweet home. ( Дом - мой милый дом.)

3. As the baker – so the buns? As the farther – so the son. (Яблочки от яблони далеко не падают.)

4. Like father – like son. (Каков отец – таков и сын.)

5. There is no place like home. (Милее родного дома нет ничего.)

6. There is a black sheep in every flock . (У каждой семьи есть свои недостатки)

3.Речевая зарядка

And now say which of these proverbs you will mention if you speak about the members of your family. ( спросить учащихся, используя клише).

I am sure that…

4. Проверка выполнения домашнего задания. 

I asked some pupils to prepare the information about your family portraits. . Introduce your family traditions in short, please.

5.Закрепление изученного материала

1. a) And now guess who is who?

1. My brother's child is my... (nephew)

2. My sister's doughter is my... (niece)

3. My father's brother is my... (uncle)

4. The children born at the same time of the same mother are ... (twins)

b) сестра твоей мамы    (aunt)    

   брат твоего отца      (uncle)

   папа твоей мамы   ( grandfather)

   мама твоей мамы    (grandmother)

   сын твоей мамы    (brother)  

   дочь папиной сестры  (cousin)

   сын моей сестры   (nephew)

   бабушка твоей бабушки   (grandgrandmother)

   

Ролевая игра

Now I want you to interview a Russian family. They are the Orlovs. Come here 2 pupils, please. (дать визитки, распределить роли). You are the mother of this family and you are the farther. Imagine, please, that it is a well- known Russian-family. And you are the journalists (остальным в классе) of the Russian newspaper «Moscow News ». Please, interview them. Ask questions about their names, ages, hobbies, occupations, family customs and traditions, favourite sports etc.

Использовать информацию из карточек.

Alexander Orlov

Age: 40

Date of birth: 18.10.1950

Place of birth: Saransk, Mordovia

Occupation: a manager in the shop

Favourite sports: boxing & tennis

Hobbies: making up a family tree & taking photos of the relatives

Telephone: 725568

Maria Orlova:

 Date of birth: 10.08.1956

Place of birth: Ardatov, Mordovia

Occupation: a doctor of the private hospital

Hobbies: music & dancing

Favourite sports: tennis & figure-skating

Family traditions: celebrating holidays and spending outdoors with relatives together

6. На слайде даются утверждения.

A) Read these statements & say which of them unite the members of the family & make them friendly, strong unit & which do not unite.

1. Going on trips ( hikes ) together.

2. Discussing all the family plans together.

3. Visiting museums, theatres, exhibitions & exchang opinions about them.

4. Showing no interest in what the others like.

5. Helping each other in everything.

6. Remaining indifferent to what happens to the other members of the family.

7. Sharing the same joys & troubles.

8. Being on good terms with all your relatives.

9. Running household & managing family budget together.

10. Showing our love, kind-heartedness attention in everyday life.

11. Being no place for selfishness together.

12. Creating the family happiness together.

13. Understanding & consideration for others are very important in family relationships.

 14. Keeping your granny's birthday I inviting all your relatives on your mother's & farther's side.

B) And now, say, please, what unites our families. Сделать вывод.

7. Now let's read & translate the following items (на слайде).

If there is right in the soul.

There is beauty in the in the person.

If there is beauty in the person.

There will be harmony in the home.

If there is harmony in the home.

There will be order in the nation.

If there is order in the nation.

There will be peace in the world!

a) Translate it, please.

b) Do you like it?

c) And what is a friendly family?

8) Выводы.

What should we do to unite the members of the family?

 Should we follow the family traditions and the customs?

Should we be flexible and tolerant?

Should we trust each other?

Should we respect others if we want others` respect?

Say it in one sentence, please. ( спросить всех учащихся по «цепочке»).

9) Оценки за урок и их комментарий.

10) Homework: You are to make reports about the family happiness, using the statements & questions of this lesson.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка по физкультуре по теме: Методическая разработка внеклассного мероприятия "Веселые старты" для учащихся начальной школы по предмету: "Физическая культура"

Внеклассное мероприятие "Веселые старты" проводится с целью пропаганды здорового образа жизни, где учащиеся развивают двигательные качества, укрепляют здоровье, дружеские отношения....

«Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внеклассного мероприятия, посвященного 1150-летию образования российской государственности «Откуда есть пошла земля русская…» методическая разработка интегрированного внекласс

Данная  работа  посвящена  1150- летию образования российской государственности. В  работе  представлены: история образования российской государственности, история симво...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Методическая разработка Методическая разработка (для факультативных занятий по английскому языку для учащихся 10-11 классов) Создание банка дистанционных уроков с использованием инструментов современного интернета (Googl Docs, Delicious/BobrDoobr, Mind

Методическая разработка входит в серию дистанционных уроков английского  и немецкого языков , разрабатываемых с целью подготовки учащихся к выполнению письменной части ЕГЭ по указанным дисциплина...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...