Методическая разработка Our fragile planet
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме
Открытый урок в 8 классе по теме «Экология»
учителя английского языка
ГБОУ СОШ № 213 Топчий Н.Б.
Our fragile planet
Тип урока: обобщающий.
Цели: формирование обобщённых знаний по теме и оперирование ими.
Учебный аспект: систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала по теме, закрепление навыков говорения с использованием грамматических структур Conditionals Type I.
Развивающий аспект: развитие личностной активности учащихся, развитие способности к анализу, обобщению и формулированию собственных выводов.
Психологический аспект: радость совместного труда, создание ситуации успеха.
Воспитательный аспект: учить учащихся бережно относиться к окружающей среде, воспитывать активную жизненную позицию, формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе.
Практический аспект: коллективное создание микро-проекта.
P R O C E D U R E
Greeting. Introduction to the theme of the lesson.
Teacher: Good afternoon, boys and girls! Please, greet our guests and sit down.
Now I suggest you watching a video. And while watching, think about what the topic of our lesson is today.
VIDEO Slide 2
Well, what are your feelings? And what is the topic of our lesson today? Right!
Slide 3 Let’s call it «Our fragile planet».
Nowadays there are a lot of ecological problems. Many people all over the world are worried about it and discuss it in Russian, English and other languages. Not only grown-ups but teenagers. Today I suggest us speaking about ecology and thinking how we can help.
Our lesson today is unusual: you will work in two creative groups and at the end of the lesson you are to make the project.
Vocabulary.
Let’s revise some useful vocabulary on the topic “environment”. Slides 4-5
а) Give English equivalents to the following Russian words and word-combinations on the board.
b) Divide the verbs into two groups: positive and negative (T. does on the board and after that shows the answers – slide 24)
T. gives both groups mini-vocabularies to use.
Grammar.
Let’s revise some useful grammar aspect: conditional sentences type I.
The rule is given on the board. Look at the pictures and make sentences (T. does slide 6)
Ps of group 1 – slides 7, 9, 11.
Ps of group 2 – slides 8, 10, 12.
Video clips.
Each group watches a clip, discusses it for 15 sec. and gives a slogan to each one (4 clips for each group). Slides 13-20
Making a mini-project “Golden rules” TREE. Slide 21
Teacher: Now let’s think what can we personally do to help the environment nowadays?
Tell about things we can do to help the environment. (Students work in 2 groups. One group generates ideas that people of the Earth should do and the other group that they shouldn’t do to save our planet. Time is limited up to 5minutes. Pupils write their ideas on the leaves of green and yellow colours and hang them on the board, one by one giving the explanations).
Conclusion. Slide 23
Teacher: Today we’ve tried to summarize our knowledge on the topic “Environmental problems” and to find out some ways how to save our planet Earth. I believe you’ll always think and take care about the environment, the place where you live. I’d like you to remember this saying “Conserve your planet. It’s the only one you’ve got!”.
At the end of the lesson Ps fill in the Evaluation form.
LESSON EVALUATION FORM
(Individual)
1.The most interesting thing(s) I’ve learned.
2.What I’m proudest of doing.
_________________________________
3.My biggest problem(s).
__________________________________
4.What I could have done better.
__________________________________
Comments:_________________________
Slide 22
Teacher: Thank you for your creative and active work. Good byе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Урок Экология | 17.31 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 8 классе по теме «Экология»
учителя английского языка высшей категории
ГОУ СОШ № 213 Топчий Н.Б.
Our fragile planet
Тип урока: обобщающий.
Цели: формирование обобщённых знаний по теме и оперирование ими.
Учебный аспект: систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала по теме, закрепление навыков говорения с использованием грамматических структур Conditionals Type I.
Развивающий аспект: развитие личностной активности учащихся, развитие способности к анализу, обобщению и формулированию собственных выводов.
Психологический аспект: радость совместного труда, создание ситуации успеха.
Воспитательный аспект: учить учащихся бережно относиться к окружающей среде, воспитывать активную жизненную позицию, формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе.
Практический аспект: коллективное создание микро-проекта.
P R O C E D U R E
Greeting. Introduction to the theme of the lesson.
Teacher: Good afternoon, boys and girls! Please, greet our guests and sit down.
Now I suggest you watching a video. And while watching, think about what the topic of our lesson is today.
VIDEO Slide 2
Well, what are your feelings? And what is the topic of our lesson today? Right!
Slide 3 Let’s call it «Our fragile planet».
Nowadays there are a lot of ecological problems. Many people all over the world are worried about it and discuss it in Russian, English and other languages. Not only grown-ups but teenagers. Today I suggest us speaking about ecology and thinking how we can help.
Our lesson today is unusual: you will work in two creative groups and at the end of the lesson you are to make the project.
Vocabulary.
Let’s revise some useful vocabulary on the topic “environment”. Slides 4-5
а) Give English equivalents to the following Russian words and word-combinations on the board.
b) Divide the verbs into two groups: positive and negative (T. does on the board and after that shows the answers – slide 24)
T. gives both groups mini-vocabularies to use.
Grammar.
Let’s revise some useful grammar aspect: conditional sentences type I.
The rule is given on the board. Look at the pictures and make sentences (T. does slide 6)
Ps of group 1 – slides 7, 9, 11.
Ps of group 2 – slides 8, 10, 12.
Video clips.
Each group watches a clip, discusses it for 15 sec. and gives a slogan to each one (4 clips for each group). Slides 13-20
Making a mini-project “Golden rules” TREE. Slide 21
Teacher: Now let’s think what can we personally do to help the environment nowadays?
Tell about things we can do to help the environment. (Students work in 2 groups. One group generates ideas that people of the Earth should do and the other group that they shouldn’t do to save our planet. Time is limited up to 5minutes. Pupils write their ideas on the leaves of green and yellow colours and hang them on the board, one by one giving the explanations).
Conclusion. Slide 23
Teacher: Today we’ve tried to summarize our knowledge on the topic “Environmental problems” and to find out some ways how to save our planet Earth. I believe you’ll always think and take care about the environment, the place where you live. I’d like you to remember this saying “Conserve your planet. It’s the only one you’ve got!”.
At the end of the lesson Ps fill in the Evaluation form.
LESSON EVALUATION FORM
(Individual)
1.The most interesting thing(s) I’ve learned.
_________________________________
2.What I’m proudest of doing.
_________________________________
3.My biggest problem(s).
__________________________________
4.What I could have done better.
__________________________________
Comments:_________________________
Slide 22
Teacher: Thank you for your creative and active work. Good byе.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.
Аннотацияк учебно-методическим разработкам внеклассных мероприятий по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....
Методическая разработка урока по теме "People and Planet Earth. Environmental Protection"
Конспект урока по теме "People and Planet Earth. Environmental Protection". К УМК Английский язык: учебник для V класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей. И.Н...
The Fragile Planet
конспект интегрированного открытого урока на экологическую тематику...
Методическая разработка урока по теме " Our Precious Planet"
Разработка может быть применена при изучении условных предложений и применении данной грамматической конструкции в разговорных ситуациях...
Методическая разработка урока английского языка по теме: «Экология. Защита окружающей среды» “Are you a Friend of the Planet?”
Данный материал будет полезен при проведении уроков иностранного языка в старших классах...
Методическая разработка для 5 класса по теме "Planets of the Solar System"(“Планеты солнечной системы”)
Методическая разработка для 5 класса по теме "Planets of the Solar System"(“Планеты солнечной системы”).УМК «Английский язык. V класс. Учебник...