People and animals in the country and in the city.
план-конспект урока (английский язык) по теме

Донцова Юлия Васильевна

Разработка урока  для учащихся четвертого класса на тему"People and animals in the country and in the city". 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon people_and_animals_in_the_country_and_in_the_city.doc93.5 КБ

Предварительный просмотр:

Класс: 4

Тема урока: People and animals in the country and in the city.

Место и время проведения урока: 4 класс, вторая четверть.

Цели урока:

Формирование коммуникативной компетенции учащихся

Практические:

- развитие умений восприятия и понимания иноязычной речи на слух (речь учителя и учащихся на уроке);

- развитие умений и навыков речи (монологическая речь в рамках темы урока);

- развитие навыков письма (в рамках темы урока);

Развивающие:

- развитие памяти и мышления (в рамках темы урока);

- развитие внимания, логики и языковой догадки учащихся (в рамках темы урока);

- развитие умений коллективной деятельности (в рамках темы урока);

Воспитательные:

- воспитывать интерес и уважение к стране изучаемого языка;

Общеобразовательные:

- расширение кругозора обучающихся (в рамках темы урока);

Задачи урока:

- совершенствование интонационно-произносительных навыков (в рамках темы урока);

- введение нового лексического материала и формирование навыков его использования в речевой деятельности;

-совершенствование навыков техники чтения (чтение текста).

Оснащение урока:

Биболетова М.З. учебник английского языка для 4 класса общеобразовательных учреждений.

Доска, мел, раздаточный материал, картинки с изображением животных.

Языковой материал:

Лексические единицы: an eagle, a dolphin, a whale, an ocean, a mountain, a sea.

Форма работы с классом:

Фронтальный опрос, групповая работа, индивидуальная работа.

Структура урока:

- организационный момент – 2 мин

- речевая зарядка – 2 мин

- фонетическая зарядка – 2мин

- проверка домашнего задания – 4 мин

- основная часть урока – 26 мин

- подведение итогов – 1 мин

- домашнее задание – 2 мин

- выставление оценок – 1мин

Ход урока:

 Организационный момент:

T : Good afternoon, boys and girls! I am glad to see you.

P : Good afternoon. We are glad to see you too.

T : How are you?

P : We are fine, thanks. How are you?

T : I am fine, thank you. Sit down please.

Речевая зарядка:

T : Tell me, please, who is on duty today?

P : I’ am on duty today.

T : What date is it today ? What day of week is it today ? How do you like the weather todayр? Is it cold or hot, is it rainy, is it snowy ?

T : Who is absent today ?

P : Nobody is absent.

T : Thank you, sit down, please.

T : Today we shall have a talk about our pets, learn the new words, read the text about pet’s names, and отгадываем загадки.

Let’s begin our lesson.

Фонетическая зарядка:

T : Look at the blackboard, please. Let’s remember some English sounds which are very important for us today. Repeat after me:

[i:] – please, sea, eagle

[e] – weather, elephant, desert

[əʊ] – cold, road, ocean

[aʊ] – town, flower, mountain

[ei] – game, whale, today

Проверка домашнего задания:

T: Ok, boys and girls, let’s check your homework, exercise number 1, at page 48. Some letters of the words are missing. You should fill them (Выполняем задание).

Ознакомление учащихся с новым лексическим материалом по теме «Животные»:

T: You can see the new words on the blackboard. Repeat the words after me.

an eagle

a dolphin

a whale

an ocean

a mountain

 a sea

carry

thing

Основная часть урока:

T: Tell me, what is the theme of the lesson today?

P: People and animals in the country and in the city.

T: Ok, tell me please:

Do you like animals?

Have you got a pet at home?

What’s its name?

What does it like to eat?

What can it do?

T: Very good, look please at the blackboard, you can see the pictures of animals. Say which animals live:

On a farm      b) in the zoo    c) in the forest

(выходят к доске, и соотносят картинки и слова).

T: It’s time to read the text about animal. Open your books page 44, exercise 33.

I give you 3 minutes, to read the text to yourself, and change the pictures a words.

(Учащиеся читают текст про себя, заменяя картинки словами).

T: Read the text aloud. (Учитель просит прочитать текст вслух по цепочке).

T: Tell me, what animal it is?

Совершенствование навыков аудирования:

T: Next task, it’s time to work in pairs, you should to restore the dialogue. Then, we shall listen to your dialogues. (Восстанавливают диалог, расставляя реплики в нужном порядке).

  1. Have your got a pet?
  2. What’s its name?
  3. What does it like to eat?
  4. What does it like?
  5. What can it do?

  1. Ashby.
  2. Ashby is big, kind and strong.
  3. Yes, I’ve got a camel.
  4. Ashby helps my father to carry things.
  5. Grass and apples.

T: Listen and check the dialogue.

Compare these animals, using as many adjectives as possible:

 (useful, clever, curious, funny, big, beautiful).

T: Very good, now I propose to you to listen to me and guess the animal. What is it?

It’s grey and very small. It can run fast. It likes cheese very much. (Mouse)

It’s big and grey. It’s very strong. It’s got a big nose. It lives in Africa. It can drink 7 liters of water at a time. (Elephant)

It’s brown. It can climb the trees. It’s got 4 legs and a long tail. It’s very funny and cuddly. (Monkey)

It’s green. It can jump and swim. It can’t fly. (Frog)

It’s a pet. It can be yellow, green, red, white. It’s not big. It can fly. (Parrot)

It’s green, it can run and swim. It lives in Africa. It hunts in the day and at night. (Crocodile).

The animal with a beautiful white skin with black stripes (Zebra).

Подведение итогов:

T: Thank you very much for your work.

Домашнее задание:

Write the stories about your pets. You will answer the questions on the cards and make up the stories. (Каждый ученик получает карточку с вопросами, которые являются планом рассказа).

  • Have you got a pet?
  • What pet have you got?
  • What is his name?
  • How old is your pet?
  • What colour is your pet?
  • What can your pet do?
  • What does your pet like to eat and to drink?
  • Do you play with your pet?

Выставление оценок:

T: I give excellent marks − to …, good − to ….

T: The lesson is over. Good-bye!

Приложение

                               

                       

                 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по теме "HELP ANIMALS IN THE COUNTRY AND IN THE CITY"

Конспект урока по теме "Животные в городе и селе"...

«РЕОРLE AND ANIMALS IN THE COUNTRY AND IN THE CITY»

Класс: 4-а  Тип урока: Урок обобщения и систематизации знаний.  Задачи урока:               1.Cовершенствование умений и н...

Презентация к уроку (4 класс) по теме: "Animals in the country and in the city"

Это презентация  к уроку "Animals in the country and in the city" для 4 класса к учебнику Биболетовой "Enjoy English". Надеюсь, что презентация поможет сделать урок красочным и запоминающимся....

«People and animals in the country and in the city»

Развитие ответственного и бережного отношения к природе, воспитание любви к животным, создание положительной мотивации к изучению английского языка.   Совершенствование  лексических и г...

Обобщающий урок по английскому языку в 4 классе по теме "People and animals in the country and in the city"

Данный урок  поможет учащимся вспомнить и закрепить лексику по теме " Животные " ....

Методическая разработка по английскому языку по теме: "People and animals in the country and in the city"

Методическая разработка по английскому языку по теме: "People and animals in the country and in the city"...

Урок "Animals in the country and in the city "

Урок "Animals in the country and in the city " методическая разработка...