Интегрированный урок для 10 класса
план-конспект урока по английскому языку (10 класс) по теме
Интегрированный урок по правилам дорожного движения
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
integrirovannyy_urok_dlya_10_klassa.docx | 33.76 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема урока «Безопасность дорожного движения»
Цели урока
1. Обучающая
Обобщение, систематизация и активизация знаний учащихся по теме урока.
2. Воспитательная
Расширение кругозора. Воспитание ответственности за своё здоровье и безопасность.
3. Развивающая
Дальнейшее развитие языковых навыков по теме урока на уровне монологических логических высказываний
1. Организационный момент и формулирование целей урока:
Every year, the third Sunday of November is the World Day of Remembrance for Road Traffic Victims.
Almost 4,000 people are killed and many hundreds of thousands injured on roads throughout the world every day. Most of these vehicle accidents can be prevented if safety measures are followed.
Идея ежегодного проведения Дня памяти жертв дорожных аварий принадлежит "Road Peace" - британскому благотворительному фонду помощи жертвам ДТП, который отмечает этот день с 1993 года.
Road Peace the national charity for road crash victims
The users of a road include pedestrians, cyclists, motorists, their passengers, and passengers of on-road public transport, mainly buses and trams.
I think that you know rules of the road and you are safety-conscious pedestrians. But right now we are going to find out how well you know the rules.
Health is our wealth that’s why we must follow the rules of the road.
The motto of our lesson is “Keep safe, stay alive!”
2. Просмотр видео и работа с новой лексикой. Now I want you watch a Video. Look at the blackboard. You see the words
Embrace life… Translate me, please. What is this video about? Do you have any ideas? You can speak Russian…
Always wear your seat belt. Do you always wear your seat belt when you are in a car?
Seat belt is one of our new words. You translated new words at home. Now repeat after me:
- seat belt
- pedestrian
- accident
- safety-conscious
- to park
- to concentrate
- to run across the road
- traffic light
Match the words with their definitions:
- A person who is walking in the street and not travelling in a car
- Event that happens unexpectedly
- Strap fastened a passenger in a car
- To give your full attention to sth
- To stop and leave a car in a place for a time
- Set of coloured lights (red, yellow, green) that control the flow of traffic
Now write down the letters in these words:
- se_t belt
- ped_strian
- acc_dent
- to p_rk
- saf_ty-conscio_s
- to conc_ntrate
- to run acr_ss the ro_d
- tr_ffic l_ght
Complete the sentences with the given words. Rules of the road.
Rules of the road.
accident seat belt route window
- Always try to find a safe ……………….. if you walk to school.
- It is important to wear a …………………. in the car.
- Don’t put your arms and head out of the …………. of the car.
- Being naughty in the car can make the driver have an …………….
crossing talk lights visible
- You need to put your car ………….. on in the dark.
- You should try to find a good ……………….. place when you cross big roads.
- You shouldn’t stand and ………………….. to the bus driver on the bus.
- It is important to wear bright clothes so you are …………. at night.
3. Работа в парах по использованию новых слов в контексте. Now you work in pairs.
A Traffic dialogue
Read the conversation between Tom and his Dad. Choose the right words from the list below.
Dad: Come on Tom, we’re going to be late.
Tom: OK Dad, here I am. Let’s go.
Dad: Have you got your ……………………. (1) on?
Tom: Oops, no. Have you got the ……………(2) on, Dad?
Dad: No, be quiet.
Tom: Put the lights on Dad, its dangerous in the………………..(3)
Dad: Oh, OK. WHAT? Stupid driver. MOVE! I hate traffic.
Tom: Dad, don’t get ………………(4) when you are driving.
Dad: OK,OK. Oh no what a bad child!
Tom: What happened?
Dad: A boy ……………(5) the road. I couldn’t see him. Now, let me park here.
Tom: Don’t park on the …………………. (6) Dad!
Dad: You have lots of orders today! Have you had lessons about………………(7) at school today?
Tom smiles
Now practice the dialogue. Help Tom’s Dad to be a good driver!
Answer my questions:
Who are the participants of the situation which the dialogue describes? – Tom, his dad and a boy. ( a driver, a passenger, a pedestrian).
What did Tom forget?
What did his dad forget?
What did a pedestrian (a boy) forget?
So, why do accidents happen on roads? (Drivers drive too fast. Drivers don’t use car lights. They use mobile phones. They park on corners. They get angry. They park on corners.
4. Формулирование правил поведения на дороге для водителей, пассажиров и пешеходов. Lets sum! You have got cards.
DRIVERS
SHOULD CONCENTRATE ALL THE TIME.
SHOULD NOT DRIVE TOO FAST
SHOULD NOT USE A MOBILE PHONE
SHOULD NOT GET ANGRY
SHOULD NOT PARK ON CORNERS
SHOULD NOT DRIVE WITH NO LIGHTS
SHOULD NOT DRINK ALCOHOL
PASSENGERS
SHOULD NOT HAVE TOO MANY PEOPLE IN A CAR
SHOULD WEAR SEAT BELTS
SHOULD NOT PUT ARMS AND HEARD
OUT OF THE WINDOW OF THE CAR
PEDESTRIANS
SHOULD NOT RUN ACROSS THE ROAD
SHOULD BE SEEN AT NIGHT
LOOK AND LISTEN
CONCENTRATE ON THE ROAD
CROSS IN A SAFE PLACE
SHOULD NOT WALK ON THE ROAD
5. Работа с текстом по истории появления светофора.
6. Домашнее задание. H.W. I can say that our health depends on us. My advice for you is: Keep safe, stay alive. Your H.W. is to read the text about traffic light. Be happy and good luck. Thank you very much for your attention. Good-bye.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
интегрированный урок 10 класс (биология, география)
интегрированный урок 10 класс (биология, география) Лес- наш дом...
География и математика -интегрированный урок 6 класс
урок 6класс "География и математика "...
интегрированный урок 6 класс Береза - источник вдохновенья
интегрированный урок по русскому родному языку и изобразительному искусства 6 коласс "Береза-источник вдохновения"...
Интегрированный урок (5 класс) "Бутерброды"
Интегрированный урок расчитан на проведение как в делимом, так и неделимом классе. Ведущая задача урока - развивать социокультурную компетенцию в контексте диалога культур. На уроке ученики узнают ист...
Методическая разработка интегрированного урока. 7 класс.Тема: «Быт и нравы России XVII века языком фразеологии»
Изучение быта и традиций русского народа языком фразеологизмов играет большую роль в духовно-нравтсвенном воспитании учащихся, помогает лучше понять душу народа, его менталитет....
интегрированный урок 8 класс "Энерготраты человека и пищевой рацион"
Урок способствует эффективному усвоению знаний об обмене веществ, энерготратах, правилах рационального питания. Учащиеся получают возможность выявлять необходимость соответствия калорийности пищи энер...
Конспект интегрированного урока 4 класс
Конспект интегрированного урока по математике и трудовому обучению для учащихся 4 класса по теме "Круг. Окружность."...