Календарно-тематический план для 5 кл.(Биболетова М.З.)
календарно-тематическое планирование по английскому языку (5 класс) по теме

Календано-тематический план составлен по новому УМК Биболетовой М.З.-5кл.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon kalendarnoe_planirovanie5_kl.doc162 КБ

Предварительный просмотр:

                               Календарно-тематическое планирование (5а класс).

Дата

№ урока

Тема

Лексический материал

Грамматический материал

Классная работа

Домашняя работа

Unit 1

 


Hello! Nice to see you again!


1.


2.



3.


Sec.1


«Говорим о первом дне в школе»


Science, Maths, P.E.,Art, Literature, History, French, I.T.

Study, foreign, language, timetable.

       Present, Past, Future Simple

Ex.1-11p 8-10,

 

Ex.11-21 p 11-13


Ex.22-32, p 15

Ex.1p42


Ex.2, p 42


Ex 3 p 42


4.


5.

Sec. 2


«Я хотел бы быть в России»

     Improve, miss, invitation,

Invitation lesson

           Present, Past, Future Simple

Ex. 33-38, p 16-18



Ex 39-43, p.18

Ex.4, p 42



Ex 5 p. 42

6.

Sec.3 Talking about the summer holidays








«Говорим о летних каникулах»

to create,

to pick berries,

to gather mush-

rooms,

to recognize,

to make a fire,

spend a lot

time outdoors,

to take put in,

to take photos,

to go abroad,

famous,

a writer,

a museum,

an artist,

a scientist,

a musician,

Мод. глаг can, could, may

Ex. 44-52 p.20-22

Ex.6 p.42

7.

«Говорим о летних каникулах»

vegetables,

fruit, to sun-

bathe, at the

seaside

Past Simple

(review)

many, much,

a little, a few,

a lot of

Wh-Questions

53–61

Ex.7, p.42

8.

«Говорим о летних каникулах»

to go sightsee-

ing, Greece,

seashell

many, much,

a little, a few,

a lot of

Wh-Questions

62–69

Ex.8

9.

«Говорим о летних каникулах»

Ex.70-75

Ex.9

10.

«Говорим о летних каникулах»

(c/р)

11.

Section 4. Talking about places of interest

to return,

a language

Comparative

and superlative

adjectives

Ex.76–85

Ex.10

12.

Говорим об интересных местах

  a tradition  

Prepositions

86–92

11

13.

Section 5. Talking about school clubs

а school club

Word forma-

tion (-er, -ist,

93–102

12

14.

Школьные клубы

It’s cool

Like to do =

like doing

something

103–110

13

15.

Школьные клубы

Tag questions  

111–121

14

16.

Section 6. Creating rules for students and teachers

responsible,

creative, soci-

able, independ-

ent, a grade,

Future Simple

(review).

Modal verbs

(should /

shouldn’t)

122–132

15

17.

Самостоятельная работа. «Правила для уч-ся и родителей»

18.

Section 7. What do you know about British schools?

a school uni-

form, foreign,

British, Span-

ish, German,

French, Drama,

Science,

a library

History, In-

formation

Technology,

Literature,

Nature Studies

Present Simple

(review)

133–141

16 / 17

19.

Британские школы

Plural nouns

42–150

18 / 19

20.

Section 8. Reading for pleasure “Time for school”

Рабочая тетрадь

21

Progress сheck (Part I, Part II).

Проверочная работа.

С.47 ауд, чтение

22

Работа над ошибками

23,24

Project “Welcome to our school website”

С.51

Unit 2. We are going to travel to London

1.

Section 1. Welcome to East Square London School!

to suggest, to

be responsible

for smth / sbd,

a social

programm

Tag questions

(review).

Word forma-

tion (suffix

-tion

1–7

1

2.

Лондонская школа

to arrange

stay at /

at school

a group

Past Simple

(review)

8–13

2

3.

Лондонская школа

to wake up,

to hurt, a body,

to have a sore

throat, to fall

ill,

to get well

soon

Modal verb

shall

Tag questions

(review)

14–21

3

4.

Section 2. What are you going to do?

to play sport,

a cinema,

a magazine,

a newspaper,

to go out

Be going to

(do something)

22–29

4

5.

Что собираешься делать?

to decorate,

a sound /

to sound

Be going to

(do something)

30–37

5

6.

Что собираешься делать?

с/р

Ford formation

(sound /

to sound)

a souvenir,

a badge,

to take off,

to shake hands

Be going to

(do something).

38–44

6 / 7

7.

Что собираешься делать?

8.

Section 3. Creating a school album for British friends

 

Present

Continuous

45–50

8

9.

Школьный альбом

Present Simple /

Present

Continuous

51–57

9

10.

Школьный альбом

Present Simple /

Present

Continuous

(review)

58–63

10

11.

Section 4. What are you doing for the winter holidays?

special, a meal,

to consist of, a skating ring

64–71

11 / 12

12.

Зимние каникулы

Be going to

(do something).

Present

Continuous

(review)

72–76

13 / 14

13.

Зимние каникулы

а biscuit,

to leave,

to work hard,

another

Present / Past

Simple

77–81

15 / 16

14.

Зимние каникулы

15.

16.

17.

Section 5. Reading for pleasure “The Puppy Who Wanted a Boy”

Рабочая тетрадь

18.

Progress check (Part I, Part II)

Проверочная работа.

С.82 ауд, чтение

19.

Работа над ошибками

20,21

Project “New Year celebration”

С.85

 22.

Говорение

С.84

23.

Обобщение

Unit 3. Faces of London

1.

Section 1. What places of interest would you like to see?

a host family,

a theatre,

a museum,

a square,

a stadium,

the UK = the

United King-

dom and

Northern Ire-

land

Articles

1–10

1

 2.

Какие интересные места ты бы посетил?

 dates

to be founded in,

to be famous

for, a cathedral,

ancient, to be

full of,

hospitable

Present Con-

tinuous (re-

view),

1–18

2

3.

Какие интересные места ты бы посетил?

Present Simple /

Present Con-

tinuous

19–23

3

4.

Section 2. Discovering places of interest

to be situated,

a sight,

a tower,

a fortress

Indefinite

article the

24–32

4

5.

Открываем новые места

take care of,

take place,

a beefeater,

a raven

Present Simple /

Present

Continuous

(review).

Tag questions

(review)

33–41

5

6.

Открываем новые места

a palace, royal,

east, west

Wh-Questions  

42–47

6

7.

Section 3. Excuse me, can you…?

Present Simple

(review)

48–57

7

8.

Этикетные диалоги (с/р)

It’s worth…

I’ve been to…

58–67

8

9.

Этикетные диалоги

face-to-face,

a politician,

activities

Word formation

(suffix -er)

(review)

68–74

9 / 10

10.



11.

Section 4.

Just for fun

come true, turn

left / right

peace,

in peace,

to be surprised

Present / Past

Simple (re-

view)

Regular and ir-

regular verbs;

Participle I and

Participle II

75–84



85–95

11



12 / 13

12.

Лондонские парки

already, ever,

just, lately,

never, recently,

yet

Present Perfect

96–107

14

13.

Лондонские парки

Present Perfect

108–112

15

14.

Лондонские парки

to be rich in,

to be proud of,

free, amazing

Present Perfect

113–121

16

15.

Section 6. I’d like to invite you to a party

to chart,

to have

a barbecue,

to play board

games

Past Simple

(review)

122–132

17

16.

17.

Пригласить на вечеринку

a slice (of)

Present Perfect

(review)

133–142

18 / 19

18.

Section 7. Talking about famous people

a novel,

an adventure,

a character

Past Simple /

Present

Perfect

(review)

143–150

20 / 21

19.

Говорим о знаменитых людях

Past Simple /

Present

Perfect

(review)

151–154

22 / 23

20.

Говорим о знаменитых людях

Past Simple /

Present

Perfect

(review)

155–161

24 / 25 /

26

21.

22.

23.

Section 8. Reading for pleasure “The Great Escape”

Рабочая тетрадь

24.



Progress check (Part I, Part II)

Проверочная работа.

С.138 ауд. чтение

25.


26.

27.

Работа над ошибками

Project “Welcome to our town!




С.142

28,

Говорение

С.141

29

Обобщение

Unit  4.  Learning more about each other

1.

Section 1.

May I ask you a question?

unforgettable

 

Present Simple /

Present

Continuous /

Present Perfect

1–7

1

2.

Могу я тебя спросить?

Change /

to change /

an exchange,

change euros

for pounds,

for a change,

an opportunity,

homesick,

to have an

Present / Past

Simple

Present

Continuous

(review)

8–13

2

3.

Section 2. Getting on well with the family

prepositions

to get on well

with smb,

curious, a good

sense

of humour,

naughty,

serious,

understanding

Present Simple

(review),

14–17

3

4.

Ладить с семьей

athletic,

friendly,

loving, talking,

obedient,

smart,

intelligent,

wise, polite,

tactful, to be

interested (in),

plump

Present Simple

(review)

18–26

4

5.

6.

Ладить с семьей

с/р

Word

formation:

un-, im-, in-,

non-athletic,

impolite

27–38

5 / 6

7.

8.

Section 3. You have got a pet, haven’t you?

quit

Present / Past

Simple

(review)

39–46

7 / 8

9.

Section 4. Do we have the same hobbies?

Wh-Questions

57–61

11

10

У нас одинаковое хобби?

 

Present Simple /

Present

Continuous

62–65

12

11.

У нас одинаковое хобби?

Present / Past

Simple

66–68

13

12.

Section 5.

What are you going to be?

an actor,

a computer

to be going to

(review)

69–72

14 / 15

13.

Кем ты собираешься быть?

programmer,

an engineer,

a fire-fighter,

a house wife,

a librarian,

a manager,

a nurse,

a police office,

73-75

16

14.

15.

Кем ты собираешься быть?

с/р

to protect,

a bodyguard,

to treat

76–79

17 /

18

16.

17.

Section 6. Reading for pleasure “About British traditions” (see a Workbook)

18

Progress check (Part I, Part II)

Проверочная работа.

С.168 ауд., чтение

19

Работа над ошибками

20

21

Project “Let’s act out the story!”

22.

Повторение

80-82

23.

Повторение

82-84

24.

Повторение

85-86

25

Говорение

С.170

26-29

Обобщение

Итого:

105


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Календарно-тематическое планирование по М.З. Биболетовой к учебнику "Английский язык с удовольствием"

Данный материал удобен для оформления классного журнала и одновременно отражает всё содержание учебного материала в конкретном классе...

Календарно-тематическое планирование по М.З. Биболетовой к учебнику "Английский язык с удовольствием"

Данный материал удобен для оформления классного журнала и одновременно отражает всё содержание учебного материала в конкретном классе...

календарно-тематическое планирование 3 класс умк Биболетова М.З.

календарно-тематическое планирование по английскому языку 3 класс к умк "Enjoy English" М.З. Биболетова. планирование соответствует ФГОС...

Календарно-тематическое планирование уроков английского языка. Биболетова, 9 класс

Календарно-тематическое планирование уроков английского языка в 9 "В"классе на 2015-2016 уч.год. УМК  "Enjoy English", Биболетова М.З....

Календарно -тематическое планирование 5-11 класс Биболетова М.З.

календароно-тематическое планирование к учебнику Биболетова М.З, "Веселый английский"...