Конспект урока в 6 классе по теме "My family"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

 

Класс: 6

Тип урока: комбинированный

Цель урока: 1. систематизировать изученную лексику по теме «My family»;

 2. учить строить высказывания с элементами рассуждения.

3. развитие навыков  монологической речи.

Задачи урока:

обучающие:  - повторение и закрепление ранее пройденного лексического материала по теме “Family”

-преодоление коммуникативного и эмоционального барьера при говорении на английском языке;

- составление проектной работы по теме «Семья»

развивающие:

- развивать навыки аудирования;

- развивать навыки самостоятельной работы;

- развивать внимание, мышление,  логику высказывания.

воспитательные:

 - воспитывать интерес к англоязычной культуре, быть вежливым;

- развивать интерес к изучению английского языка;

Оборудование: компьютер, проектор.

Методы обучения:

- словесный  метод;

- наглядный  метод;

- практический  метод;

- метод самостоятельной работы.

     -использование технологии личностно-ориентированного подхода

    - использование компьютерных, здоровье сберегающих технологий

 

 Формы организации познавательной деятельности:

- индивидуальная;

- фронтальная;

 

 

Средства обучения:

- аудиовизуальные (компьютер, медиапроектор);

- информационные (компоненты УМК, раздаточный материал);

- медиа ресурсы (презентация).

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon tipuroka.doc44.5 КБ
Файл prezentaciya_k_uroku.pptx1.42 МБ

Предварительный просмотр:

Тема урока: “My Family”

Класс: 6

Тип урока: комбинированный

Цель урока: 1. систематизировать изученную лексику по теме «My family»;

 2. учить строить высказывания с элементами рассуждения.

3. развитие навыков  монологической речи.

Задачи урока:

обучающие:  - повторение и закрепление ранее пройденного лексического материала по теме “Family”

-преодоление коммуникативного и эмоционального барьера при говорении на английском языке;

- составление проектной работы по теме «Семья»

развивающие:

- развивать навыки аудирования;

- развивать навыки самостоятельной работы;

- развивать внимание, мышление,  логику высказывания.

воспитательные:

 - воспитывать интерес к англоязычной культуре, быть вежливым;

- развивать интерес к изучению английского языка;

Оборудование: компьютер, проектор.

Методы обучения:

- словесный  метод;

- наглядный  метод;

- практический  метод;

- метод самостоятельной работы.

     -использование технологии личностно-ориентированного подхода

    - использование компьютерных, здоровье сберегающих технологий

 Формы организации познавательной деятельности:

- индивидуальная;

- фронтальная;

Средства обучения:

- аудиовизуальные (компьютер, медиапроектор);

- информационные (компоненты УМК, раздаточный материал);

- медиа ресурсы (презентация).

ХОД УРОКА

I. Организационный момент:

 Приветствие:

- Good morning, children! I’m glad to see you! How are you?

Who is absent today?

What weather is it today?

Denis, what is your mother’s name? etc.

Постановка целей, задач урока (Видео-песня о семье)

- Let’s start our lesson. Listen and watch the song. It helps you to learn our theme of the lesson.

- What is the theme of our lesson?

- You are right. Very good. Today at the lesson we are revising all we know about the family. That is the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the family. We’ll also read and listen to the texts about the family, guess the crossword and others.

- Let’s start!

II. Фонетическая зарядка

- Look at the screen and read the words. Translate them, please. Match the pairs. (Слайд 2,3)

- Very well.

III. Повторение пройденного: (Слайд 4)

Лексика:

- Try to guess who this is using the definition!

Your father and your mother are your …(parents)

Your mother’s father or your father’s father are your …(grandfathers)

Your mother’s mother or your father’s mother are your …(grandmothers)

Your father’s sister or your mother’s sister are your …(aunts)

Your father’s brother or your mother’s brother are your …(uncles)

Your aunt’s or uncle’s children are your …(cousins)

The daughter of your brother or a sister is your …(niece)

The son of your brother or a sister is your …(nephew)

IV. Закрепление изученной темы. Проекты учеников.

- Who want to speak us about your family? (Презентации ребят)

- Can we say that parents, uncle, aunt, nephew, niece are a big family? - Yes, we can. We can say that they are a big family.

-Can you imagine your life without your family? Why?- 1)No, I can’t. I can’t imagine my life without my family because my family is my parents. I love them very much.

2)Our parents help us to live and grow up.

3) They give us good advice in difficult situations.

4) They can help children to solve different problems.

- Can we say that the family plays an important role in children’s life?- Yes, we can.

-  We know, that relations in the family are very important. And of course children and parents have their own responsibilities. (Слайд 5,6)

Answer the questions, please:

  1. What are parents’ responsibilities?
  2. What are children’s responsibilities?
  3. What responsibilities do you have at home?
  4. What do you like doing around the house?
  5. What types of housework don’t you like?  (I like helpihg in the garden, but I don’t like washing up.)

- Listen the poem (ученица рассказывает стихотворение. Help your mother)

Helping mother.

Help your mother set the table

With a knife and fork and spoon.

Help your mother set the table every afternoon.

Help your mother clear the table

Take the knife and spoon.

Help your mother clear the table

Morning, night and noon.

V. Физкультминутка. (Слайд 7)

VI. Развитие навыков письменной речи и орфографии. (Слайд 8)

- Yesterday we received a letter from our American friends, but we can’t read it because some letters were lost! Please, help us! Now I’ll give you this letter and you must write the words with missing letters correctly.

 

“The Browns are a fam-ly  of five. They are Mr. Brown, Mrs. Brown, Their two s-ns, Bob and Tom, and a d-ughter Liz. The Browns are from Great Britain. They live in Lond-n. Mr. Brown is a d-ctor. Children like their f-ther. Bob is t-n and Tom is eight. Their moth-r does not work. Their s-ster is a nice funny girl. The family has got a d-g. His n-me is Rex. The Browns are a happy family.”

- A friendly family, what does it mean?

 Let’s do the ex.23, p.130

  1. What do you think about home? – I think, that home is also our family.
  2. Listen the poem My heart is in the Highland (рассказывает Валерия)
  3. My heart's in the Highlands, my heart is not here,
    My heart's in the Highlands a-chasing the deer —
    A-chasing the wild deer, and following the roe;
    My heart's in the Highlands, wherever I go.

     Farewell to the Highlands, farewell to the North —
     The birth-place of Valour, the country of Worth;
     Wherever I wander, wherever I rove,
     The hills of the Highlands for ever I love.

    Farewell to the mountains high cover'd with snow;
    Farewell to the straths and green valleys below;
    Farewell to the forests and wild-hanging woods;
    Farewell to the torrents and loud-pouring floods.

     My heart's in the Highlands, my heart is not here,
     My heart's in the Highlands a-chasing the deer —
     Chasing the wild deer, and following the roe;
     My heart's in the Highlands, wherever I go.

VII. Подведение итогов урока.

  1. Today we have done a lot of work. We have practiced listening, writing, speaking and reading.
  2. That’s all for today.
  3. Write down your homework. Tell  about your family. (Слайд 9-10)

  1. And now, your marks… (оценки прокомментировать).

  1. The lesson is over. Good- bye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

My family Plan 1. Family 2. Responsibilities 3. Relations

Слайд 2

[a:nt] тётя [‘ fa:ðə ] папа [‘ grænpa :] дедушка [ ʌŋkl ] дядя [‘ nevju :] племянник [‘ mʌðə ] мама [‘ grænmʌðə ] бабушка [‘ brʌðə ] брат [ ni:s ] племянница [ kʌzn ] двоюродные брат или сестра Read the transcriptions of thе words and translate them.

Слайд 3

a grandmother a mother an uncle a daughter a brother a son a sister a grandfather a father an aunt Match the pairs

Слайд 4

m other’s or father’s brother is … uncle m other’s or father’s sister is … aunt m other and father are … parents s ister’s or brother’s son is … nephew s ister’s or brother’s daughter is … niece Read the descriptions of people and say what they are…

Слайд 5

What do you do to help your family?

Слайд 6

What should we do at home?

Слайд 7

Let’s have a rest!

Слайд 8

“The Browns are a fam-ly of five. They are Mr. Brown, Mrs. Brown, Their two s-ns , Bob and Tom, and a d- ughte r Liz. The Browns are from Great Britain. They live in Lond -n . Mr. Brown is a d- ctor . Children like their f- ther . Bob is t-n and Tom is eight. Their moth-r does not work. Their s- ster is a nice funny girl. The family has got a d-g . His n-me is Rex. The Browns are a happy family.”

Слайд 10

Homework: T ell about your family

Слайд 11

Thank you for your work!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока в 10классе по теме"Familie"

План-конспект урока немецкого языка по теме"Семья" с прилагаемой к нему презентацией.Урок комбинированный с использованием устной,монологической речи,чтения и письма....

Конспект урока 8 класс Масленица + презентация к открытому уроку

Цель урока: повторить и обобщить знания по ДПИ, правила создания коллажа.Задачи: Обучающие:     показать особенности изображения одного и того же явления в разных видах ...

План-конспект урока английского языка "An Ideal Family. What\'s it like?" ("Идеальная семья. Какая она?")

Урок по теме "Семья " для 7-9 классов. На уроке совершенствуется монологическая и диалогическая речь, а также развивается умение письменной речи по теме "Семья"....

конспект урока с презентацией "American TV families" (culture corner) Spotlight 5

Урок и презентация к нему к умк Spotlight 5. Module 4 "Family ties/ Culture corner "American TV families"....

Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.

Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...

Конспект урока 5 класс Тема: «My family».

Конспект урока 5 классТема: «My family»....

Конспект урока 6 класс обществознание. Урок разработан по технологии РКМЧП. Тема урока: «Межличностные отношения».

Тема  урока:  « Межличностные отношения».План урока:Какие отношения называются межличностными.Чувства- основа межличностных отношений.Виды межличностных отношений.Планируемые рез...