« Do you like shopping»
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

конспект урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon shopping_6_klass.doc89.5 КБ

Предварительный просмотр:

   

                                      Тема урока:

   « Do you like shopping»

                   

                   Конюхова Вера Ивановна

                                                 учитель английского языка

                                                 Муниципальное общеобразовательное

                                                 учреждение

                                                 Средняя общеобразовательная школа № 24

                                                 г.Белгорода

                                                 Имени героя Советского Союза Ивана  

                                                 Петровича  Крамчанинова

                                      Белгород 2010


                                Аннтотация к уроку:        

  1. Предмет – английский язык;
  2. 6 класс
  3. Продолжительность занятия – 30 минут
  4.    Учебно-методический комплект:
  1. Примерная федеральная программа Кузовлев В.П., «Английский язык – 6 класс», «Просвещение»,2005 г.
  2.  Учебник (Student’s Book): « Английский язык-6 класс»,             Кузовлев В.П., «Просвещение», 2006г.
  3.  Книга для учителя (Teacher’s Book);
  4.  Рабочая тетради (Activity Book);
  5.  Книга для чтения (Reader);
  6.  Дидактические карточки-задания по английскому языка,6 класс
  7. Аудиодиски.
  1. Оборудование: иллюстрированный материал, магнитофон, компьютерная презентация по теме.
  2. а)  Тип: урок изучения и первичного закрепления нового материала.
  3. b)  Форма: урок в традиционной форме.

         7. Приемы: драматизация, ситуативные упражнения, игровая деятельность, восприятие на  слух и обсуждение прослушанного;

               Методы: словесный, наглядный, поэтапного контроля, стимуляции  и мотивации учебной деятельности, закрепления и выработки  навыков устной речи.

        8.Список литературы:

   1)  Кузовлев В.П. Учебник «Английский язык-6 класс».-

М.: Просвещение,2006.

   2) Штарина А.Г. Компетентностный подход в преподавании английского языка: Технологииразработки уроков.-Волгоград: Учитель, 2008.

  3) Зайкова о.А. Увлекательный английский, 3-9 классы:внеклассные мероприятия.- Волгоград: Учитель, 2008.

4) http://www.openclass.ru

5) http://k-yroky.ru

6) http://www.it-n.ru 

   

                                      Конспект урока:

Цели:

Познавательный аспект –

  1. Организовать деятельность учащихся по изучению и первичному закреплению фраз: « Can I help you?», «Here you are»,  « I'd like»,

« Just look around»;

  1.  Организовать деятельность учащихся по изучению  культуры изучаемого языка на основе уже имеющихся знаний,  реалий Британии ориентируясь на современную жизнь;
  2. Организовать деятельность учащихся по формированию лексико-грамматических навыков чтения и говорения, совершенствованию произносительных навыков, развитию навыков диалогической речи по теме  «Shopping»;

Развивающий аспект –

  1. Ориентировать учащегося на развитие личностно-смыслового отношения к изучаемому предмету;
  2. Ориентировать учащегося на развитие внимания, памяти, наблюдательности, коммуникативной культуры.

Воспитательный аспект –

  1. Создать условия для формирования культуры общения, положительного отношения к британской культуре;
  2. Создать условия для приобщения  учащегося к изучению традиций страны, изучаемого языка.

                                         

                                                 Ход урока:

  1. Организационный момент:                                                            (ознакомление с темой урока, целями), (слайд 1).
  1. Good afternoon, сhildren! How are you? Are you fine? Sit down, please. What day is it today? Let’s start our lesson.



Teacher



Children

Good afternoon!

Good afternoon!

How are you?

We are fine. And what about you?

I’m fine, thank you. I’m OK, thank you.

I’m fine too. I’m glad to see you.

T.:  Today I’ll be your teacher of English. My name is…..

  1. Teacher (goes to and fro): I know that someone has gone shopping today. Is it so, …..? Show it to us, please

( ученик встают и показывает пакет с продуктами питания)

T.: (обращаясь к классу)let’s name these products. Where can you buy these products?

T.: What will we speak about? Will we speak about shopping?              T.: Today we’ll speak about the shopping in Great Britain to know as much as possible during lesson and  learn how to buy products. This is the aim of our lesson.

II. 1. Фонетическая разминка (Коррекция фонетики. Активизация лексики)

          Before we will continue, let’s train some sounds.(чтение)

          а) revising phonetics for the lesson: (слайд 2)

         [t] – meat, tomatoes, tin, tins, potato, hate;

         [d] – do, do shopping, dish, food, dairy, don’t;

         [r] – grocer’s, greengrocer’s, gram, interesting, free;

        [w] – sweets, water, want, twice a week, would, would not.

         

III. Основная часть урока.

  1. Задание 1:Some of you have riddles on your desks. Now,raise your hand and read. Who knows? (слайд 3)(Приложение 1)

1.In this shop we can see salt, sugar and other products (grocer’s)
2. In this shop we can see bread, cakes (baker’s)
3. In this shop we can buy apples (greengrocer’s)
4. In this shop we can see meat (butcher’s)
5. In this shop we can see many books (bookshop)
6. In this shop we can see milk and butter (dairy).

  Задание 2. So, let’s have a look at the next task.(самостоятельная работа) Choose word combinations by adding one word. Do it in a writing form. Do it like this:( приложение 2)(слайд 4)

0  …of milk                     a  a can                  b a bottle

1…of Coke                        a  a can                b  a tin

2…of sweets                a  a packet                b  a box

3…of coffee                 a  a jar                b  a can

4…of bread                        a  a piece                b  a loaf

5…of nuts                           a  a box                b  a packet

6…of chocolate                a  a bar                b  a tin

7…of juice                        a  a carton                b  a box

8…of fish                           a  can                     b a tin

T.: Are you ready?  Hand in, please, I’ll tell you your marks at the next lesson.

 Задание 3 And now, I’ll give you the names of the shops and the names of the products. Find your partner, take a seat near him, match the names of the shops with the products can buy there, and make up a sentence with these words. For example:  ( слайд 5 )(приложение 3) ( найти пару)

0  butter                             0  the dairy

I can buy some butter at the dairy.

1 fish                                 a  the dairy

2 meat                        b  a supermarket

3 bread                        c  fishmonger’s

4 milk                                d  the greengrocer’s

5 fruit                                e  the grocer’s

6 matches                        f  the butcher’s

7 lots of things                g  the baker’s

I can buy (some) ….at the (a)…..

T.: I also have a card. Let’s start.

  1. How often do you go to the shop?

Whom can you see there? Can you see a counsel or shop assistant  there?

Look at the blackboard. Here you see a proverb. Let’s read and translate.

            “Good counsel has no price."

(чтение, перевод)

  1. Do you agree with this?
  2. How  to be a good counsel?  You have to be polite.

      T: What does a shop assistant say when people come into the shop? What do you think?

Cl: …

(Учитель спрашивает учащихся, что обычно говорит продавец покупателю.)

T: Listen to the dialogue and say what  the shop assistant usually tells customers when they come into the shop? ( учитель просит прослушать диалог между покупателем и продавцом и выяснить, что сказал продавец.)

  1. Good morning!
  1.   Good morning!
  2.  Can I help you?
  3. Just look around ( in a few minutes)

  I'd like a bar of  coffee, please.

  1.  Do you want a bottle of milk?
  2.  Yes, please.
  3. Here you are
  4.  Thank you.
  5. Would you like anything else?
  6. No, thanks.

How much is it?

  1. 1 pound 20 pence,please
  2. Thank you. Have a nice day.
  3. Good bye.You are welcome.

( слушают еще раз, если не понимают, то

What is your name?, How old are you?, where are you from? На доску фразы)

T: To show your politeness, you have to use such phrases as  «Can I help you?», «Here you are».  (учащиеся повторяют за учителем). What phrases can be used besides these one? When  customers buy something they never forget polite phrases. Listen once again and say if  it is so. (аудирование, находят фразы вежливости).

St.: “I’d like”, “Just look around”.

T.: Let’s listen this dialogue once again and read it. (учащиеся читают диалог по ролям)

    3.Pair-work.  Everyone has a dialogue on his desk. You have two minutes. Fill in the gaps. And then dramatize your dialogue.  (Приложение 4)

    Customer: ...

    Assistant: Hello. …

    Customer: Just look around.(two minutes later)

    Customer: I’d like cheese

    Assistant: …

    Customer:

(Учащиеся выполняют это задание самостоятельно, работая в паре. Они должны заполнить пропуски в диалоге, инсценировать диалог).

     4.  Homework: Make your own dialogue in a written form and learn by heart.

IV. Завершающий этап.

        -Let’s play a game “ Tick and Tack”  Look at the blackboard, here you see a       with the word. You task is to make up a sentence with these words. Don’t forget to be polite.  You are to divide into two groups.

 I’d like to thank you for good work at the lesson. I give excellent marks to …, good – to …, etc. the lesson is over. Good luck, children! See you!

                                                                                                       Приложение 1

  

1.In this shop we can see salt, sugar and other products (grocer’s)
2. In this shop we can see bread, cakes (baker’s)
3. In this shop we can buy apples (greengrocer’s)
4. In this shop we can see meat (butcher’s)
5. In this shop we can see many books (bookshop)
6. In this shop we can see milk and butter (dairy).

 

                                                                                                                                              Приложение 2

0  …of milk                     a  a can                  b a bottle

1…of Coke                        a  a can                b  a tin

2…of sweets                a  a packet                b  a box

3…of coffee                 a  a jar                b  a can

4…of bread                        a  a piece                b  a loaf

5…of nuts                           a  a box                b  a packet

6…of chocolate                a  a bar                b  a tin

7…of juice                        a  a carton                b  a box

8…of fish                           a  can                     b a tin

                                                                                                   Приложение 3

1 fish                                 a  the dairy

2 meat                        b  a supermarket

3 bread                        c  fishmonger’s

4 milk                                d  the greengrocer’s

5 fruit                                e  the grocer’s

6 matches                        f  the butcher’s

7 lots of things                g  the baker’s

I can buy (some) ….at the (a)…..

                                                                                           Приложение 4

    Customer: ...

    Assistant: Hello. …

    Customer: Just look around.(two minutes later)

    Customer: I’d like cheese

    Assistant: …

    Customer:

                                                               

 



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по английскому языку "I like shopping and you?" 6 класс

Данная разработка урока включает в себя целеполагание, выбор типа и форм урока. В содержании урока отражена работа по активизации речемыслительной деятельности учеников 6 класса на завершаюшем уроке Р...

Проектная работа "A shop I would like to run". Технология работы.

Технология работы по проекту "A shop I would like to run"....

"I like shopping. And you?" открытый урок в 6 классе

Урок проводился после изучения темы. На нем повторяется весь материал раздела"Покупки"....

"Do you like to go shopping?"

Это очень важная тема.Урок направлен на активизацию знаний, умений ,навыков уч-ся по теме: "Do you like to go shopping?" Ученики поставлены на уроке в условия, когда они могут уверенно чуств...

Конспект урока по английскому языку на тему "Do you like to go shopping?"

В данном конспекте представлен урок по английскому языку 6 класса...

Разработка урока английского языка в 6 классе "I like to go shopping/ And you?"

Урок английского языка разработан по теме «I like to go shopping. And you?»к УМК English для обучающихся 6 класса под редакцией В.П. Кузовлева, «Просвещение», 2015 г., в соотве...

«I like shopping! Аnd you?»

Все школы активно используют дистанционное образование. В недавней непредсказуемой ситуации, во время пандемии новой коронавирусной инфекции в которой оказался весь мир - это было единственно возможны...