Грамматическое словообразование
тест по английскому языку (9 класс) по теме

Костоусова Людмила Валентиновна

Разработанные задания позволяют тренировать настоящие времена английского глагола. Подобные упражнения можно использовать на стадии изучения или повторения настоящих времён английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon fill_in_the_gaps_dlya_kursov.doc59.5 КБ

Предварительный просмотр:

Грамматическое словообразование

Разработанные задания позволяют тренировать настоящие времена английского глагола. Подобные упражнения можно использовать на стадии изучения или повторения настоящих времён английского языка.

Fill in the gaps

A SPECIAL CHRISTMAS PRESENT

B4

David _______ to buy a Christmas present for a very special person, his mother. David's father gives him $5.00 a week pocket money and David puts $2.00 a week into his bank account.

WANT

B5

After three months David _______ $20.00 out of his bank

TAKE

B6

account and _______ to the shopping mall. He looks and looks for a perfect gift. Suddenly he sees a beautiful brooch in the shape

GO

B7

of his favourite pet. He says to himself, "My mother ______ jewelry, and the brooch costs only $17.00."

LOVE

B8

He ______the brooch and takes it home. He wraps the present in

BUY

B9

Christmas paper and places it under the tree He _______very excited and he is looking forward to Christmas morning to see the joy on his mother's face.

BE

B10

But when his mother _______ the present she screams with fright because she sees a spider.

OPEN

AN ENGLISH WOMAN IN CALIFORNIA

B4

 Twenty-four-year-old Emma _______ from Manchester, in the

COME

B5

north of England, but now she ______ in England; She lives in the

NOT LIVE

B6

United States. Her apartment _______near the beach in Santa Rosa, California. ‘It’s fantastic’ she says. ‘I go swimming every

BE

B7

morning’. Emma is an actress; she _____in Los Angeles because it’s near Hollywood, the home of the American film industry. ‘I love the way of life here,’ she says ‘ It is a beautiful

LIVE

B8

and exciting place … the weather is really good – it ___________

NOT RAIN

B9

very much, like at home!  - the people _____open and everyone looks so good! The only problem is that people think my accent is

BE

B10

strange…when I speak to taxi drivers, sometimes they _____ me.

NOT UNDERSTAND

B4

Two factory workers _______.

TALK

B5

The woman says, "I can make the boss give me the day off."

The man______, "And how would you do that?"

REPLY

B6

The woman says, "Just wait and see." She then hangs upside-down from the ceiling.

The boss comes in and says, "What ______ you_____?"



DO

B7

The woman replies, "I _____ a light bulb."

BE

B8

The boss then says, "You __________________ so much that

WORK

B9

you _____ crazy. I think you need to take the day off."
The man starts to follow her and the boss says, "Where are you going?"

GO

B10

The man says, "I'm going home, too. I _____ work in the dark."

NOT CAN

A Special Christmas Present

B4

wants

B5

takes

B6

goes

B7

goes

B8

buys

B9

is

B10

opens

AN ENGLISH WOMAN IN CALIFORNIA

B4

comes

B5

doesn’t live

B6

is

B7

lives

B8

doesn’t rain

B9

are

B10

don’t understand

B4

are talking

B5

replies

B6

are doing

B7

‘m, am

B8

've been working, have been working

B9

've gone, have gone

B10

can't

Тексты для разработки заданий взяты из интернета:

http://web2.uvcs.uvic.ca/elc/studyzone/200/reading/xmas1.htm

http://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=reading+in+present++tenses&source

http://iteslj.org/c/jokes.html


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по теме "Словообразование как раздел лингвистики. Основные способы словообразования"

Цели урока:познавательные :·        формировать представление о словообразовании как разделе лингвистики, о различиях морфемики и словообразования;·...

2015 г. - Компьютерные игры по формированию лексико-грамматических категорий и навыков словообразования у детей дошкольного возраста"

Мастер-класс "Компьютерные игры по формированию лексико-грамматических категорий и навыков словообразования у детей дошкольного возраста" предназначен для специалистов системы коррекционно-р...

словообразование для лексико-грамматической части экзамена

словообразование для лексико-грамматической части экзамена...

Способы словообразования. Активизация лексико-грамматических навыков по теме.

Цель урока:познакомить с основными способами словообразования (аффиксацией, словосложением) Задачи: 1. Образовательные: ознакомление учащихся с некоторыми общими языковыми особенностями...

Система контроля и оценки знаний учащихся. Периодический и итоговый контроль учащихся по лексико-грамматическим аспектам «Фразовые глаголы» и «Словообразование».

Система контроля и оценки знаний учащихся. Периодический и итоговый контроль учащихся по лексико-грамматическим аспектам «Фразовые глаголы» и «Словообразование»....

Словообразование контроль- 10th form. Подготовка к лексико - грамматическому заданию в разделе ЕГЭ.

Подготовка к лексико - грамматическому заданию в разделе  ЕГЭ....