План открытого урока по теме "Благотворительность"(Charity)
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме

Тибилова Залина Ильинична

 Урок по теме "Благотворительность" способствует воспитанию милосердия и проявлению сострадания к инвалидам, сиротам, пожилым людям, жертвам стихийных бедствий, войн и техногенных катастроф.

Скачать:


Предварительный просмотр:

План открытого урока учителя английского языка гимназии №1522 СЗУО Тибиловой З.И., проведенного 26.01.2007 году для директоров школ города Москвы – в рамках окружного семинара.

Date:         26 January, 2007

Class: 7 A

Number of students: 13

Duration of the lesson: 45 min.

Level: Pre-Intermediate

Theme: “Charity”

Learning objectives:        1) To practise the vocabulary of Unit 8.

                                2) To talk about charity.

3) To practise listening for specific information and for lexical items.

4) To introduce new vocabulary.

5) Acting out a dialogue.

Aids:         1) Student’s Book. Click on 3

        2) Video Activity Book. Click on 3.

        3) The blackboard.

        4) A cassette recorder.

        5) A video cassette recorder.

6) Pictures.


Lesson Plan

I. Introduction.

1. Greeting. Checking attendance.

2. Presenting the theme of the lesson.

II. Warmer.

1. Give it a name:

a) a situation in which a large number of people have little or no food for a long time and many people die. (famine)

b) a long period of dry weather when there is not enough water for plants and animals. (drought)

c) money given to a charity. (donation)

d) someone who has been forced to leave their country, especially during a war. (refugee)

e) helping poor and sick people, giving them money and things. (charity)

2. Comment on the saying: Charity begins at home.

3. Describe the pictures. Who do you see in the pictures? (refugees, homeless people, the elderly, victims of famines, a child with AIDs)

4. Who is this woman? What do you know about Mother Teresa?

III. Vocabulary Practice. (Checking homework)

Ex.29, page 103 (SB)

IV. Vocabulary Check.

Students fill in the spidergrams in teams.

Charity                                        Provide

V. Talking about charitable organizations. (Ex.30, p.103, SB)

Name. Target. History. Form of help.

VI. Our school sponsors.

VII. Reading. Not only grown-ups take care of children, but also children help those in need. (Ex.2, page 181)

DISCUSSION

1. What do these young people do to help children in need?

2. How do they feel about what they do?

3. What do the children in the texts have in common?

VIII. Communication. Listening. (Applying for voluntary work)

1. Listening. Ex.28, page 103 (SB)

2. Acting out the dialogue.

IX. Communication. Pair work.

What kind of voluntary work would you like to do? 

I’d like to                                                 plant trees.

I’d choose to                                         clean up polluted land.

I’d prefer to                                         spend time with the elderly.

I think it’s important to                                 help refugees.

look after sick animals.

look after the disabled.

help orphans.

X. Introducing new vocabulary.

To involve (to include smth as a necessary part or result);

To raise money (to collect money so that you can use it to help people)

Celebrity (a famous person especially in the show business)

Mascot (An animal or a toy that represents a team or organization, and is thought to bring them good luck)

A patch (a piece of material that you wear over your eye to protect it when it has been hurt)

XI. Watching Video. (V.A.B.)

1. Describing pictures. Ex.1, page 36.

2. Watching video. Ex.3, page 37.

3. A dialogue. Ex.4, page 37.

4. Sing the song! Ex.5, page 37

XII. Homework.

1. Ex.26, page 53 (WB)

2. Read the texts, compare them and talk about the problems of the elderly.

XIII. Conclusion

XIV. Marks.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

ПОУРОЧНЫЙ ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА На тему: «Название Москвы. Мое открытие Москвы» 1 клас История изобразительного искусства.

Тема: «Названия Москвы. Мое открытие Москвы» Цели: Познакомить учащихся с интересными названиями города Москвы.Познакомить  со знаменитыми местностями и названиями улиц, переулков. Расширить...

План открытого урока по ИЗО в 5 классе .Тема урока: Фасад – лицо избы, окна - её глаза.

Познакомить учащихся с понятием изба как традиционного русского жилища, единством её конструкции и декора. Знакомство с основными элементами русского жилища, их символическим значением. Воспитыва...

План открытого урока в рамках школьного семинара “Эврика” по теме “Великие географические открытия”

План открытого урока в рамках школьного семинара “Эврика”по теме “Великие географические открытия”...

План открытого урока с учащимся 2-го класса "Тема урока: Работа над художественными произведениями на начальном этапе обучения в классе скрипки."

Идея этого урока в том, чтобы продемонстрировать некоторые способы работы над формированием образа, характера произведения, а также определить конкретные движения рук для наилучшей передачи задуманног...

План открытого урока по математике. Тема урока: «Круговые диаграммы» (6 класс)

План открытого урока по теме:  «Круговые диаграммы»  (математика, 6 класс)....

Поурочный план открытого урока по русскому языку. Учитель Халиуллина Р.Х. Класс: 6-а Тема урока: Имена прилагательные женского рода.

Поурочный план открытого урока по русскому языку.  Учитель Халиуллина Р.Х. Класс:  6-а   Тема урока: Имена прилагательные женского рода....

ПЛАН открытого урока с обучающимися 2 класса хореографического отделения на тему: «Развитие координации обучающихся на уроки ритмики с использованием предмета».

Тема урока: «Развитие координации обучающихся на уроки ритмики с использованием предмета». Цель урока: развитие координации путем повторения и отработки пройденных движений. Выяв...