Звук (а). Буква Я.
план-конспект по иностранному языку по теме

 Урок проводится в игровой форме по сказке "Колобок"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zvuk_a._bukva_ya..docx18.77 КБ

Предварительный просмотр:

Тема:Звук (а).Буква Я»

Тема:  (а) сас=. Яя саспаллисем.

Т\ллев: Яя саспаллисем ёемёе хуп= сас= хыёё=н (а) сасса п\лтернипе паллаштарасси; вулама, ёырма в\ренессине, пуплеве аталантарасси; ёутёанталака упрама, пурн=ёа упрама,юратма в\рентесси, мирш\н к\решме в\рентесси.

Урок вали: учебник, «Й=ва» юмах, «Й=ва» юмахри геройсен ъкерч\к\сем, Яя саспалли, доска сине Й=Ван ёулне, в=рман ъкерн\.

Урок й\рки.

1.- Ачасем, эсир юмахсем юратат=р-и? Ёак урокра эпир юмах т\нчине каятп=р. Ёак к\некене палат=р-и, м\н ятл= юмах? Т\р\с, хал=х  юмах\ -«Й=ва». М\нле пуёланать-ха юмах? (ачасем учительпе п\рле юмаха калаёё\).

2.В\реннине ёир\плетесси.1) Пур=нн= тет п\р карч=кпа п\р старик(доска ёине карч=к, старик, пърт ъкерч\к\сем ёып=ётармалла). Старик калать: «Карч=к, й=ва п\ёерсе пар-ха…Карч=к й=ва п\ёериччен эпир п\лер-ха, м\нле сас палли пир\н урокра х=нара?     а)В=й= «Кам тимл\рех?». Ёак с=махсенче м\нле п\р пек сас= пур: х=яр, ялав, х=ях, ял. (Альбом листи ёине куё\-ё=варне ъкерн\ сас паллие доска ёумне ёапать).

=)Магнит доски ёинче сас паллисем: н, т, к, в, р, п, я.  В=й= «М\н ытлашши?»

б).В=й= «Капитансем»(ёав сас паллисемпех)

2)Карч=к й=вана сив\нме чърече ёине хун= (чърече ёине й=ва ъкерч\кне хумалла). Й=ва выртн=-выртн= та сасарт=к кусма тыт=нн=…

Й=ва ёулпа куса пырать, =на мулкач т\л пулать(мулкач ъкерч\к\).

- Й=ва-й=ва, эп сана ёисе ярат=п,-  тет мулкач.

- Ан ёи манна, к\ске хъре,- тет й=ва.

- Мана ёак с=махсене ёырма в\рентсен, эп\ сана ярат=п,- тет мулкач.

Х=яр, ялав, х=ях, ял с=махсене магнитл= доска ёине п\рер\н ачасем пичетлеёё\, ыттисем хут ёине ёыраёё\.

Я сас паллин п\лтер\ш\.

-Я сас палли =ёта вырнаён=, м\нле сасса п\лтерет? (С=мах пуёлам=ш\нче,уё= сас= хыёё=н (йа) сып=ка п\лтерет).

3.Я сас паллин икк\м\ш п\лтер\ш\пе паллаштарасси. Й=ва малалла куса каять. +на кашк=р т\л пулать.

- Й=ва-й=ва, эп сана ёисе ярат=п,- тет кашк=р.

- Ан ёи мана, тет мулкач.

а)- Я сас палли ёинчен м\н т\р ё\ннине в\рент, вара ярат=п, тет кашк=р.

«Ача вылять» предложение пичетлесси.

-Я сас палли =ёта вырнаён=, м\нле сасса п\лтерет? (Хуп= сас= ёемёе иккенне п\лтерет, (а) сасса п\лтерет).

=) Сып=ксем вуласа ёир\плетесси:

лю       ню       тю         юл         юн          ют

ля        ня        тя          ял           ян          ят

Мулкач малалла кусса каять. +на упа т\л пулать.

- Й=ва-й=ва, эп сана ёисе ярат=п, тет упа.

- Ан ёи мана, тет й=ва.

-К\некери с=махсене вуласа к=тарт, вара ярат=п, тет упа.

Юпасенчи с=махсене вуласси: а)учительпе п\рле, =)х=йсем т\лл\н, б) п\рер\н п\ршер юпа, в)ёын яч\сене, г)х=ш\сенче ёемёе хуп= сас=сем пур.

4. Физминутка.

5. Текстпа \ёлесси. Й=ва малалла кусса каять. +на тил\ т\л пулать.

- Й=ва-й=ва, эп сана ёисе ярат=п,- тет тил\.

-Ан ёи мана,-  тет й=ва.

- Ёак текста вуласа пар, вара ярат=п,- тет тил\.

1)Ъкерч\кпе \ёлесси.

-Ъкерч\к ёинче м\н курат=р, ачасем м\н т=ваёё\? Шапа мен т=вать, ма аллине ё\клен\-ши?

2)Текста вуласси: а)ачасем х=йсем т\лл\н.

=)+нланнине т\р\слесси:

- Ачасем шыв х\рринче м\н тун=?

- Шапа м\н тен\?

б) Сас=па хорпа вуласси. Ыйтусем парасси.

-Ч\р чунсене в\лерме юрать-и? Ёутёантал=ка упрамалла-и? Ачасем т\р\с тун=-и? Эсир ун пек туман-и?

в) Суйлавл= вулав: я саспаллилл\ с=мах тупса вул=р.

г)Шапан с=мах\сене теп\р хут вул=р . +на м\нле =нланат=р?

д)Ваттисен с=махне вуласси, =нлантарасси.

«Шапан та чун\ пур», ун=н вилес килмест. Ёынн=н чун\ пур-и, вилесси килет-и? Ачасем, п\лет\р-и, Асл= Отечествелл= в=рё=ра м\н чухл\ ёын вилн\?(26 миллион). В\сен вилес килн\-ши? Ма в\сем х=йсене шеллемен?(Т=ван ё\ршыва хът\лен\). Пире в=рё= кирл\-и? В=рё= ан пулт=р тесе эпир м\н т=ваятп=р?(Т=р=шса в\ренетп\р).

Январ\н 27 Ленинград хули блокад=ран х=т=лн=. Совет войскисем 900 кун ёак хулана ним\ёсенчен хът\лен\...(10 июль 1941ё. –1944ё.)

6. П\т\млетни. Й=ва малалла кусса каять. Эсир пул=шнипе й=ва сыв= юлч\. Маттур, ачасем. Сире урок кил\шр\-и? М\н кил\шр\? Мен в\рент\м\р ку урокра? Я сас палли ёинчен м\н п\лт\р?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Занятие по логопедической коррекции. Тема: Звуки [П], [П]. Буквы П, п. Соотнесение звуков с буквами. Уточнение и автоматизация звуков на материале лексической темы «Дикие птицы».

Открытое занятие по логопедиив рамках методической неделив Государственном областном бюджетном специальном (коррекционном) образовательном учреждении для обучающихся, воспитанников с огран...

урок произношения 2 класс Тема: звук и буква Ж. звук и буква Ш.

Задачи:1.     Уточнить  и закрепить артикуляцию и акустические признаки при  произношении изучаемых звуков Ш и Ж.2.     Дифференцировать звуки Ш и Ж...

Конспект урока УМК «Школа 2100» по обучению грамоте на тему: «Звуки, обозначаемые буквами и, г, п, т, р. Знакомство с согласными звуками. Разграничение понятий «звук» - «буква»

Конспект  открытого  урокаУМК «Школа 2100»по обучению грамотена тему: «Звуки, обозначаемые буквами  и, г, п, т, р.Знакомство с согласными звуками.        ...

«Согласный звук ш , буква ш. Наблюдение над словами с буквами гласных звуков после шипящего звука ш».

Данный конспект урока станет хорошим помощником для учителей начальных классов и для студентов педагогических ВУЗов...

Азбука – к мудрости ступенька. Звук [а]. Буквы А, а; их функции. Письмо строчной и заглавной буквы А, а. Кто скоро помог, тот дважды помог. Звук [о]. Буквы О, о; их функции в слоге-слиянии. Письмо строчной и заглавной букв О, о.

Азбука – к мудрости ступенька. Звук [а]. Буквы А, а; их функции. Письмо строчной и заглавной буквы А, а.Кто скоро помог, тот дважды помог. Звук [о]. Буквы О, о; их функции в слоге-слиянии. Письм...