Рабочая программа учебного курса "Мордовская литература во 2 классе"
рабочая программа по чтению (2 класс) на тему

Рабочая программа учебного курса "Мордовская литература во 2 классе"

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Мордовско-Полянская основная общеобразовательная школа»

«Рассмотрено»

на  заседании ШМО

учителей начальных классов

Руководитель МО ______________

/ Самошкина О.Н../

протокол№ ____от «___»_____2018г.

«Согласовано»

Заместитель директора по УВР

__________/Н.А.Лёвина/

«_____»_________2018г.

«Утверждаю»  

  Директор «МБОУ «Мордовско-

  Полянская ООШ»

 __________ /М.С.Поршунова./

Приказ №___от «___»________2018г.

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА

учебного курса

Мордовская литература  во 2 классе

на 2018-2019 учебный год

                                                                                                                                                                  Составитель: учитель начальных классов

                                                                                                                                                                     Криворотова Александра Николаевна

Пояснительнай запискась

Литературнай чтенияса (мордовскяй) программась соответствует федеральнай базиснай учебнай планти РФ общеобразовательнай учреждениянди и тиф  «Родной вал» учебникть коряс, авторсь Баранова Н. А.

2-це класса литературнай морафтомати (мордовскяй) макссеви ифке частт недяляти,

а сембоц кизоти – 34 частт.      

Рабочай программать содержанияц

              Тядянь кяльть эрявиксшинц лангс од ломанень касфтомста оцю мяль шарфнесь ученайсь - педагогсь К.Д.Ушинскяйсь, кона сермадсь: «Содамок тядянь кяльть , идсь тонаткшни аф аньцек валхненди,синь марса кочкамаснонды и полафнемаснонды, стане и касфнесыне эсь содамашинзон перьфпяльть колга, сонь вельденза ениякшни, эвондакшнихть мяленза - арьсеманза»

2-це классонь “ Родной вал  “ учебникти сувафтфт  мокшэрзянь содаф писательхнень и поэттнень произведениясна. Программаса кочкаф произведениятнень вельде тонафнихненди максовихть содамошит перьфпяльдень эряфть, шачема ширть, Родинать,  сонь аралаензон колга, оцюфнень и иттнень тевснон и эряфснон колга, перьфпяльса и эряфса апак лотксек полафткснень колга.  Тянь инкса программаса морафтомань материалсь максф темань коряс.Тематнень эса: морафтомс и наизусть тонафнемс произведеният , вешксфт морафтомань навыкнень , текстонь коряс работать и произведениянь виттнень содамаснон колга. Литературнай морафтомань урокса учительти эряви кирдемс мяльса ся, штоба иттне цебярьста шарьхкоделезь морафтови материалть. Аньцек эста, сонь шарьхкодеманц вельде касфтови выразительнайста и эрязста  морафтомась.

       Программаса оцю мяль шарфтови цебярьста морафтомать лангс. Морафтови материалть лац шарьхкодемс лезды валонь , планонь лангса работамась и текстонь содержаниянди анализонь тиемась и лия видонь работатне.

                Валть лангса работась лезды мазыста , цебярьста морафтомати и кяльть содаманцты. Васенда азондовихть содамошит валхнень ся смузьснон колга, кодамоса

синь молихть текста. Меле ученике тонафнихть текстста образнай выражениянь , карань - каршек и фкя лацонь смузьса валонь мушендома.

Иттне тонафнихть мушендома текстста ломаттнень , природать и лиянь колга мазыста азф васттнень. Синь тонафнихть аф аньцек текстонь коряс валонь мума, но и эсь корхтамазост тяфтама валонь сувафтома.            

Планонь лангса работась ушедови учительть лезксонц вельде. Тонафнихне арьсихть лепт максф текстть башка пяльксонзонды или максф лепнень вельде мушендсазь текстть эрявикс пяльксонзон. Ня работатнень вельде иттне эрявихть тонафтомс :

а) произведениять логическяй ширде шумордаф эрь пяльксонц мушендома

б) фкя-фкянь мархта башка пялькснень сотовомаснон шарьхкодема.

2-це классонь литературнай морафтомань (мордовскяй) урокса етафневихть иттнень мархта творческяй задания мархта упражненият.

Морафтомань урокнень сотнемс музыкань , изобразительнай искусствань урокнень мархта. Тя лезды иттненди шарьхкодемс художникнень , композиторхнень произведенияснон.

Цельхне и задачатне

Тонафтомс иттнень лац прянь вятема, шачема ширть, Отечествать кельгома

Тонафтомс перьфпяльдень мазышить содама и шарьхкодема

Тонафтомс иттнень выразительнайста,  беглайста правильнайста морафтома.

Максомс кеме содамошит мазыста корхтамаса, морафтомаса.

Содамс мокшень народоньконь эряма койснон, род-плямаснон

Содамс эсь эряма -ащема  вастстост перьфпяльдень предметтнень (ошень, велень, ляень, вирень, пандонь, лотконь, нармонень, жуватань и лиянь) лемдема.

Содамс  фольклорть (моротнень,ефкснень,валмуворкснень,содама ефкснень, налхксематнень)

Содамс шабрань ломаттнень мархта соткснень.

Маштомс азондома текстть планть коряс .

Маштомс самостоятельна явондомс текстть пяльксова, максомс эрь пяльксти лем,

тиемс план текстть коряс.

Маштомс азондомс текстть краткайста, выборочна.

Маштомс текстста мушендома аф содаф валхнень, содамс синь смузьснон, нолдамс тевс эсь корхтамасост .

Маштомс макссемс оценка морафтф произведениятненди, азондомс эсь отношенияцень.

Маштомс  макссемс ялганди кизефкст текстть коряс.

Маштомс отвечамс кизефкснень лангс

Маштомс морафтф текстть азондома пяльксова и марнек текстть.

Маштомс текстста геройхнень колга материально   кочкама,синь прянь вятемаснонды оценкань максома, геройхнень колга азксонь арьсема.

Маштомс текстста образнай валонь и выражениянь мума, конат лездыхть природати и ломаттненди характеристикань максома.  

Маштомс книгать мархта работама - мушендомс оглавлениясь, эрявикс текстсь.

Содамс правилатнень, кода ванфтомс книгась

Инголе моли сатфксне

Личностнайхне:

-шарьхкодемс мокшень кяльть вастонц эряфса, фкя-фкянь ёткса корхтамста, перьфпялень ванфтомста

-маштомс кочкаф содамошитнень и сатфкснень нолямс школань и эрь шинь эряфса;

-касфтомс маштомашитнень ялга и оцю мархта прянь вятема; шабрань ломаттнень мархта сотксонь     кирдема;-

- содамс иттненди народоньконь эряфста: мокшетнень эряма койснон, унксснон;

Метапредметнайхне:

- шарьхкодевиста марямс кайги мокшень кяльть ;

-  маштомс азома вайгялькснень и синь букваснон сермадома

- маштомс валхнень, валрисьмонь кочкама;

- — корхтамать валрисьмонь-валрисьмонь явома, валрисьмоть валонь-валонь явома, слогть — вайгяльксонь-вайгяльксонь явома;

—  калгода и ляпе согласнай мархта слогста ащи валонь азома;

-кафта или сяда лама ряцок ащи согласнай мархта валонь; (ь) тяштеня мархта валонь; льх, лх, рьх, рх,йх, ых, буква мархта валонь, калгода и ляпе (ь) тяштеня мархта валонь явома;

- маштомс учительть мархта , ськамост сёрмадома ; максомс  анализ и оценка тиф заданиятненди;

- маштомс корхтама мокшень кяльса.

Предметнайхне:

- валть эса ударениять путома;

- устна и сёрмадозь ответонь максома фкя темань коряс путф кизефксонь лангс;

- валрисьмонь арьсема и сёрмадома фкя темань лангс;

- аф оцю морафтф статьянь пяльксонди лемонь максома;

- эсь налхксемань и тевонь колга азксонь арьсема.

- видеста и мазыста сёрмадома буквать, валть, валрись¬моть; сёрмадома книгаста, доскаста, диктавамань коряс;

-  проверяма эсь сёрматфснон и петема нолдаф эльбятькснень.

Учебно-тематический план.

Наименование разделов и тем

Всего часов

1

Удалаза кинте, иднят!

2

2

Кизонять- мазынять лятфнемац

6

3

Сёксеть маладомац- самац  

4

4

Мокшень фольклорста  

4

5

Тячи , ялгат, ёфкст луфтама, сяда ёнюнят ульхтяма

4

6

Тяла  атяньке,  шумбрат!

4

7

Тялоть сяськозе тундать, тядянь-авань шиське сась

5

8

Цебярь тефне касфтыхть мяль

3

9

 Тяфтамкс тяда ара.

2

ИТОГО

34

Календарно-тематическяй планированиясь

Календарно-тематический план

Календарно-тематическяй планированиясь

п/п

                               

                          Урокть темац

Максф часттне

                    Урокса тонафнихнень тевсна

Ётафтомань шитне

По плану

факт

                                                                Удалаза кинте, иднят! (2 ч)

1

«Тага вятихть школав китне» В. Корчеганов,  « Од кис» А. Ежов.

1 ч

Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть.

Маряма и шарьхкодема текстть лувомда меле. Маштома     эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

Сентябрь1нед

2

Лемсна аф юкстави .  Пётр Иванович Левчаев

« Карандаш пеня» П. Левчаев

Маряма и шарьхкодема текстть лувомда меле. Маштома     эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

2нед

                                                      Кизонять- мазынять лятфнемац (6 ч)

3

« Киза, киза, кизоня» И. Кудашкин

1 ч

Маряма и шарьхкодема текстть лувомда меле. Маштома     эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста,

3нед

4

« Кизонять-мазынять лятфнемац»

Т. Циликин.

1 ч

Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

4нед

5

 « Коряй пайгоня.» В. Брындина

1 ч

Кулхцондомс тонафневи произведениять содержаниянц.Оценкань максомась лувити. Вятемс диалог: шарьхкодемс кизефксонь максыть

Октябрь

1нед

6

 «Сере пря куй» Ю. Кузнецов  

1 ч

Ванондомс картинкать. Картинкать смузец произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

2нед

7

« Пангонь содайхть» О. Колядина

1 ч

Эсь пачкаст лувома: няфтемс текста пялькснень, максомс каршек вал   кизефкснень ланс.

3нед

8

Лемсна аф юкставихть. Михаил Имяреков« Нюдихнень ёткса» М. Имяреков..  

1 ч

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

4нед

Сёксеть маладомац- самац  (4 ч)

9

« Сёксесь якшафнесы ушеть…»

В. Корчеганов.

1 ч

Маштома текстть лемонц коряс азксть содержаниянц содама. Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Мушендома эльбятькснень , маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди. Наизусть азондома стихотворнай текст.Маштома текстть коряс кизефксонь путома.

Ноябрь

1нед

10

11

12

«Васень сёксе» А. Кудашкин.    

Лемсна аф юкставихть. Леонид Фёдорович Макулов.

 « Кемгафтува пурхцкя» Л. Макулов

               

1 ч

1 ч

1 ч

2нед

3нед

4нед

                                                                        Мокшень фольклорста   ( 4 ч)

13

Ваннемань моронят

1 ч

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Мушендома эльбятькснень , маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди.

Декабрь

14

« Нюрямонь мороня» Р.Орлова

1 ч

1нед

15

16

2нед

Прибауткат .

Лувомкат.

               

1 ч

1 ч

3нед

4нед

                                                           Тячи , ялгат, ёфкст луфтама, сяда ёнюнят ульхтяма ( 4 ч)

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Мушендома эльбятькснень , маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди.

Январь

17

 «Кода пинесь эстейнза ялга мусь»

1 ч

1нед


18

 « Катось и пинесь» М. Сайгин

1 ч

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти.

2нед

Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

19

20

Лемсна аф юкставихть. Яков Максимович Пинясов.

« Сязьгата». Я. Пинясов.

1 ч

1 ч

Ванондомс:картинкать. Картинкать смузец произведенияти.  Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

3нед

                                                                    Тяла  атяньке,  шумбрат! (4 ч)

21

« Тялоня, тялоня…» И. Кудашкин.

 

1

1 ч

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Кочкама устнай азкс план и картинка коряс.Оценкань максома тонафни ялгнатненди.

.

Февраль

1нед

22

 « Кузнясь тусь вири» Н. Циликин

1 ч

Маштома текстть лемонц коряс азксть содержаниянц содама. Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

2нед

23

 « Мазы тялонь вирсь»

1 ч

 3нед

24

Лемсна аф юкставихть. Захар Фёдорович Дорофеев. « Удыхть кузнятне

1 ч

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Мушендома эльбятькснень , маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди.

4нед

                           Тялоть сяськозе тундать, тядянь-авань шиське сась (5 ч)

 25

 «Тялоть сяськозе тундать» В. Брындина

1 ч

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Мушендома эльбятькснень , маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди.  Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти .   Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.

Март1нед

1

1нед

1не

 26

 « Жаворонкат» А. Прохоров

1 ч

2нед

27

 « Ня кяттне» В. Волков

1 ч

3нед

28

  «Туркс вал» П. Родькина

1 ч

Апрель1нед

1

29

 « Шинжаромань видьмоня» А. Ямашкина

1 ч

2нед

                                                  Цебярь тефне касфтыхть мяль ( 3 ч)

30

  « Лихтибря» Я. Пинясов

1 ч

Ванондомс:картинкать. Картинкать смузец произведенияти.  Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста.Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти..

3нед

31

  « Сонь лемоц Ока» М. Грошев

1 ч

4нед

32

 «Кода аерксть вирьста панезь»Г. Петелин

1 ч

Май 1нед

                                                                  Тяфтамкс тяда ара. ( 2 ч)

 

Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Наизусть азондома стихотворнай текст.Максома оценка тонафни ялгатненди.

2нед

33

 « Якайхть часттне» В. Брындина

1 ч

3нед

34

  « Колма прят» Н. Голенков

1 ч

Работамс текстть мархта. Максомс анализ произведенияти. Эльбятьксфтома, выразительнайста и эрявикс интонациянь вятема лувомста. Мушендома эльбятькснень , маштома синь петнемост.Максома оценка тонафни ялгатненди.

4нед

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа по родной литературе 3 класс в условиях ФГОС

В программе изложены личностные, предметные, метапредметные результаты, УУД по предмету....

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА УЧЕБНОГО ПРЕДМЕТА МАТЕМАТИКА 1 КЛАСС, НАЧАЛЬНАЯ СТУПЕНЬ Срок реализации программы 2013-2014 учебный год

Рабочая программа составлена на основе авторской  программы Аргинской И.И., Ивановской Е.И., Кормишиной С.Н. «Математика 1 класс», «Система Л.В.Занкова»,  Самара: Издательство «Учебная...

Рабочая программа по татарской литературе 4 класс

Пояснительная записка и календарно-тематическое планирование по татарской литературе для 4 класса ФГОС 2004....

Рабочая программа по Адыгейской литературе 2 класс

Данная национально- региональная программа "Адыгейская литература" для 2 класса общеобразовательных учреждений Республики Адыгея с русским языком обучения и многонациональным составом учащихся составл...

рабочая программа учебного курса "Литература Алтайского края" 3 класс

Курс  "Литература Алтайского края" для младших школьников( 3класс  )направлен на знакомство учащихся с произведениями алтайских писателей и поэтов , раскрывает весь спектр литературы для дет...

Рабочая программа по адыгейской литературе 4 класса составлена по авторской программе Апиш.ФН.

Рабочая программа по предмету «Адыгейская литература»  разработана на основе ФГОС начального общего образования, с учетом межпредметных и внутрипредметных связей, логики учебного...