Внеклассное мероприятие по теме “Merry Christmas!” 5- 6 класс
план-конспект

Яруллина (Севрикеева) Анастасия Андреевна

Предварительный просмотр:

Ход игры

I. Организационный момент.

Учащиеся входят в класс с приветствиями “Merry Christmas!”

Teacher: 

You are welcome. Take your seats please.

II. Начало.

Звучит фрагмент песни Bony M “Mary’s boy-child”.

Teatcher: Christmas is a favourite holiday in many countries. All children like it. And you? (обращается к учащимся): Do you like it? What do you know about Christmas?

Учащиеся:

Teacher: Today we will celebrate Christmas. That is why we are here now.

These kids are a Santa Clause team. Their Captain is ______. And these children are a Snowman team. Their Captain is ______.

Teatcher: Read and translate

CHRISTMAS DAY

Рождество 25 декабря - самый волнующий день в году для английских детей. В этот день они получают подарки и дарят подарки и рождественские открытки своим родителям и друзьям.

Вечером 24 декабря дети в канун Рождества вешают чулки у камина или возле кровати. Рождественский чулок не настоящий чулок. Он большой и красиво оформленный. Дед Мороз кладет в них подарки. Утром они обычно находят свои чулки наполненными маленькими игрушками и сладостями.

     На Рождество люди зажигают свечи, а у детей в семье часто бывают рождественские крекеры. Когда вы вытаскиваете взломщик, он делает грохот, а внутри обычно есть новогодняя шапка, маленькая игрушка и листок бумаги с шуткой на нем.

     Затем идет обед, традиционно с индейкой в ​​качестве основного блюда и рождественским пудингом на десерт. Дети часто кладут монету в пудинг. Это приносит удачу человеку, который его находит.

     Перед Рождеством люди помещают вечнозеленую елку

дома. Дети украшают елку колокольчиками, игрушками, блестящими шариками и флаги.

     Вся семья пытается собраться вместе на Рождество, чтобы сказать «Счастливого Рождества» друг другу.

T: Are you ready? Let`s begin to check. (Учащиеся называют предмет и называют традицию). Во время ответов учитель организует перекрестный взаимоконтроль между группами на понимание текста.

Teacher: The tasks are on the table. Move the top and follow the instructions.

You can get 1, 2 or no points for the task. The team with the biggest number of points will be the winner. Remember! If you break discipline, you will lode a point.

III. Основная часть — игра.

Teacher: Try to do your best. Be careful and helpful. Let’s start!

Ведущий приглашает игроков, начиная с капитанов, раскрутить волчок и прочитать задание.

-Please, come here and move the top. Read the task aloud.

(После выполнения каждого задания подводится итог):

-Both teams were great. They are getting 2 points each.

-This time the “__” were better. They are getting 2 points. The “___” are getting 1 point.

-This time both teams were not bad. They are getting 1 point each.

-The “__” have broken the rule of the game. They were too noisy. They are losing a point.

- The “___” haven’t done the task. They are not getting any point.

Учитель напоминает о времени выполнения задания, объявляет об истечении срока, просит предоставить или продемонстрировать выполненное задание, если нужно, призывает к порядку:

-You have 1 minute.

-Try to do your best.

-Be silent.

-Don’t waste your time.

-The time is up.

-Present your work.

- У тебя есть 1 минута.

-Попробуй сделать все возможное.

-Молчи.

-Не трать свое время.

Время истекло.

-Представьте свою работу.

Задания на листочках расположены текстом вниз вокруг юлы.

Task 1. Do the crossword about Christmas symbols and find the keyword.

Task 2. Recite Christmas poems.

Task 3. Sing a Christmas song

  1. We wish you a merry Christmas
  2. Jingle bells

Task 4. Fill in the missing letters on the Christmas song.

Christmas songs

Jingle bells

Key

1- the way!
2 - fun
3 open
4 - the snow
5 fields
6 Laughing
7 Keeping

8 to sing
9 tonight

10 to rid

Task 5. Play a Christmas game.

Christmas games

Find the Snowman \ Find the reindeer

Дети встают в круг и по считалке выбирают водящего Санта Клауса. Санта надевает колпак и выходит за дверь. Дети назначают затейника- Снеговика\ Оленя.

Задача затейника начинать различные движения за спиной вошедшего по сигналу Санта так, чтобы тот не заметил кто меняет движения. Задача участников игры — повторять движения за затейником. Санта ходит по кругу, пытаясь угадать затейника. Когда угадывает — затейник становится Санта Клаусом и игра продолжается.

Task 6. Act out the role play “Santa Clause is ill”\ “The Snowman is ill”

IY. Заключительная часть

Подведение итогов.

Teacher: The game is over. Now we will see who the winner is.

(Учитель подходит к каждой команде и вместе с игроками хором подсчитывают количество полученных фишек)

Учитель обращается к команде-победителю и вручает приз: It was a pleasure to watch your game. You are the winners. Congratulations! This is your prize. (Вручается приз)

Затем обращается к другой команде: You are not the winners but you did your best. This is a prize for your good job. (Вручается приз)

Teacher: Christmas is time for receiving and giving gifts. What presents have you made for Christmas?

Pupils:

-I have made a nice Christmas card. I will give it to my mum

-I will give my card to my granny. She will be happy.

-I will give my card to my friend.

Включается запись песни “Mary’s boy child”, под которую участники со словами “Merry Christmas!” уходят из класса.

1 команда.

Jingle bells, jingle bells
Jingle all (1)_______!
O what (2) ____ it is to ride
On a one-horse (3) _____ sleigh
Oh! Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way!
O what fun it is to ride
On a one-horse open sleigh

Dashing through (4) ____
On a one-horse open sleigh
Over (5)______we go

2 команда.

(6) _________all the way
Bells on bob-tails ring
(7) _____ spirits bright
Oh What fun it is (8)______
A sleighing song (9) ____

Oh! Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way!
O what fun it is (10) _____
On a one-horse open sleigh
Oh! Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way!
O what fun it is to ride
On a one-horse open sleigh.

Roleplay

- Hello, doctor!

- Hello, Santa. You don’t look happy today.

- I don’t feel well.

- What’s the matter?

- I’ve got a backache. The bag with presents is too big.

- Take some ice-cream and stay in bed for two days.

-I will follow your advice.

- I hope you will feel better soon.

Hello, doctor!

- Hello, Snowman. You don’t look happy today.

- I don’t feel well.

- What’s the matter?

- I’ve got a headache.

- Take some ice-cream and stay in bed for two days.

-I will follow your advice.

- I hope you will feel better soon.

CHRISTMAS DAY
Christmas Day, December 25th, is the most exciting day of the year for English children. On that day they get presents and give presents and Christmas cards  to their parents and friends.

In the evening of the 24th of December children hang stockings at the fireplace or near their beds on Christmas Eve. A Christmas stocking is not a real stocking. It is big and beautifully decorated.. Santa Clause  puts presents into them. In the morning they usually find their stockings filled with small toys and sweets.

     On Christmas  people  light candles and children in the family often have Christmas crackers. When you pull a cracker it makes a bang and inside there is usually a Christmas hat, a small toy and a piece of paper with a joke on it.

     Then comes lunch, traditionally with the turkey as the main dish and Christmas pudding for dessert. Children often put a coin  into the pudding. It brings good  luck to a person who finds it.

     Before Christmas people place the evergreen tree (Christmas tree) in their

homes. Children decorate the Christmas tree with bells, toys, shining balls and

flags.

     The whole family tries to come together on Christmas Day to say "Merry Christmas" to each other.

CHRISTMAS DAY
Christmas Day, December 25th, is the most exciting day of the year for English children. On that day they get presents and give presents and Christmas cards  to their parents and friends.

In the evening of the 24th of December children hang stockings at the fireplace or near their beds on Christmas Eve. A Christmas stocking is not a real stocking. It is big and beautifully decorated.. Santa Clause  puts presents into them. In the morning they usually find their stockings filled with small toys and sweets.

     On Christmas  people  light candles and children in the family often have Christmas crackers. When you pull a cracker it makes a bang and inside there is usually a Christmas hat, a small toy and a piece of paper with a joke on it.

     Then comes lunch, traditionally with the turkey as the main dish and Christmas pudding for dessert. Children often put a coin  into the pudding. It brings good  luck to a person who finds it.

     Before Christmas people place the evergreen tree (Christmas tree) in their

homes. Children decorate the Christmas tree with bells, toys, shining balls and

flags.

     The whole family tries to come together on Christmas Day to say "Merry Christmas" to each other.

Do the crossword about Christmas symbols and find the keyword.

Recite Christmas poems.

Sing a Christmas song

Fill in the missing letters on the Christmas song.

Play a Christmas game.

Act out the role play “Santa Clause is ill”\ “The Snowman is ill”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по теме :Горные породы", 6 класс

Позволяет раскрыть удивительные  страницы геологической истории Сибири. Осуществить контроль за освоением знаний учащихся по теме : "Горные породы" в 6 классе. Ощутить сопричастность  к миру...

Внеклассное мероприятие по теме "Halloween" для 4 класса

Внеклассное мероприятие  по теме "Halloween" для 4 класса....

Внеклассное мероприятие по теме "Великобритания.Лондон" (6 класс)

Проводится с учащимися 5-6 классов с целью закрепить материал по теме "Достопримечательности Лондона"...

Методическая разработка внеклассного мероприятия по теме "Merry Easter!"

Данная методическая разработка может быть реализована в рамках предметной недели по теме "Праздники и традиции англо-говорящих стран"....

Внеклассное мероприятие на тему "Школа" в 5 классе по УМК М.З.Биболетова

План-конспект внеклассного мероприятия для 5 класса, целями котрого является повтрение и закрепление лексико-грамматического материала на тему"Школа"....

Внеклассное мероприятие на тему "Halloween" 5-6 классы.

Внеклассное меропритятие может проводиться в рамках недели английского языка в общеобразовательных учреждениях....

Конспект урока по теме " Merry Christmas" (2 класс)

Конспект предназначен для систематизации знаний и обобщения материала  (совершенствование навыков: графического изобраажения английских букв; звуко буквенных соответствий; активизация изученной л...