Праздник для обучающихся 2-4 классов "Merry Mood"
методическая разработка на тему
Праздник для обучающихся 2-4 классов "Веселое настроение"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Праздник для обучающихся 2-4 классов "Merry Mood" | 56 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Шелаболихинская основная общеобразовательная школа»
ПРАЗДНИК
для учащихся 2-4 классов «Веселое настроение»
“MERRY MOOD”
УЧИТЕЛЬ МАКЕЕВА Т.М.
с. Шелаболиха
ПРАЗДНИК
для учащихся 2-4 классов «Веселое настроение»
“MERRY MOOD”
Цель: создать условия для практического применения изучаемого иностранного языка;
способствовать развитию интереса учащихся к изучению иностранного языка.
Участники: учащиеся 1-4 классов.
Оформление: плакаты, картины, игрушки, магнитофон.
Форма праздника: утренник.
ХОД УТРЕННИКА:
Ведущие: Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning,
We are glad to see you!
1-й ведущий: You know that all children like to recite poems? Sing songs and act. Let’s give them a word.
Учащиеся 2-го класса исполняют песню “Happy Birthday to You”
Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday, dear mummy,
Happy birthday to you.
2-й ведущий: And the pupils of the first form like to recite poems. Children, you are welcome!
Учащиеся 1-го класса: 1) A black cat sat on a mat
And ate a fat rat.
2) Mind the clock and keep the rule,
Try to come in time to school.
3) Rain, rain, go away,
Come again another day
Little children want to play.
4) Good night, mother,
Good night, father,
Kiss your little son,
Good night, sister,
Good night, brother,
Good night, everyone.
5) Little grey mouse,
Little grey mouse,
Where is your house?
Little black cat,
Little black cat,
That is my flat.
6) Out goes the rat,
Out goes the cat,
Out goes the lady
With a big blue hat.
1-й ведущий: And the pupils like not only to recite poems, they like to sing.
Учащиеся 1-го класса исполняют песню “I am a pupil”:
I am a pupil,
He is a pupil,
She is a pupil, too.
I am not a teacher,
I am a pupil
And I like you.
Is she a driver?
Is he a worker?
Is she a doctor, too?
She is not a doctor,
She is a teacher
And she likes you.
2-й ведущий: Children, do you like riddles? The pupils of the first form know many of them. Please, guess them!
Учащиеся 1-го класса: 1) I am green. I am small. I like to jump. I like to swim.
2) I am black. I am big. I like to sleep and to drink milk.
3) I am grey. I’m not very big, but I like to run, to jump and to eat carrots.
4) I am red. I am big. I like to run and to eat hens.
1-й ведущий: Very good, children. You know many riddles, but the pupils of the third form like to act.
Учащиеся 3-го класса разыгрывают сценку “A Toy Bear”
- I have a bear, Luda.
- Oh no, you haven’t. Sasha, Peter has a bear.
- No, Peter, you have no bear.
- Yes, I have. Come and see. (ищет медведя) here is my bear? Oh! (радостно) Here it is. (открывает коробку, показывает всем) Do I have a bear or don’t?
- (друзья разочарованно) Oh! It’s a toy bear.
2-й ведущий: They don’t want to go away because they can read very well and know many poems. We are waiting for you, children.
Учащиеся 3-го класса читают стихотворение “Toys”
I have a bear,
I have a hare,
My toys are here,
My toys are there.
I have a fox,
I have a horse,
I have a brown cow,
I have a hen,
I have a sheep,
I am playing now.
1-й ведущий: Good of you children. And one of the pupils wants to read. Listen to him and be ready to answer his question.
Ученик читает текст из желтого учебника, стр.90. What does my brother want to be? (Зрители внимательно слушают чтение и отвечают на вопрос чтеца.)
2-й ведущий: I enjoy listening to you. And we listen to a song again.
Учащиеся исполняют песню “My Dear, Dear Mummy”.
My dear, dear mummy,
Let me kiss your face.
I want you to be happy
Today and always.
Be happy, be happy
Today and always.
1-й ведущий: Your mother would be glad to listen to the song. And now, the pupils of the 2nd form, the turn is yours.
Учащиеся 2-го класса читают стихотворение “Ten Toys” с элементами инсценировки.
One horse is under the tree,
Two cars are for you and me,
Three kittens are near the door,
Four puppies are on the floor,
Five balls are in the box,
Six dolls and a fox.
Seven cows are near the house,
Eight cats and a mouse.
Nine birds are in the nests,
Ten toys I like best.
2-й ведущий: And the pupils of the forth form are the oldest. They know many interesting things. Children, come here.
Учащиеся 4-го класса разыгрывают сценку “In the Zoo”
- Hello, Lena!
- Hi!
- Let’s play zoo.
- OK!
- What do you want to be?
- I want to be an elephant.
- A white elephant?
- No, I want to be a big grey elephant. I like elephants. They are very nice. And what do you want to be?
- I want to be a monkey. I want to jump and to run.
- OK. Then jump like a monkey… Oh, you are a funny little monkey.
- And you, elephant, run. Oh, you are a nice big elephant.
- It’s fun to be a monkey!
- It’s fun to be an elephant!
- It’s fun to play zoo!
Учащиеся 4-го класса исполняют песню “Every Time”
1.Every time I have a headache,
Mama takes me to the doctor.
Every time I have a headache,
Mama takes me to the doc.
I have a headache, I have a headache,
I don’t want to go to bed.
I have a headache, I have a headache,
I don’t want to go to bed.
2. Every time I have a stomachache,
Mama takes me to the doctor.
Every time I have a stomachache,
Mama takes me to the doc.
I have a stomachache, I have a stomachache,
I don’t want to go to eat my lunch.
I have a stomachache, I have a stomachache,
I don’t want to go to eat my lunch.
3. Every time I have a toothache,
Mama takes me to the dentist.
Every time I have a toothache,
Mama takes me to the dentist.
I have a toothache, I have a toothache,
I don’t want to clean my teeth.
I have a toothache, I have a toothache,
I don’t want to clean my teeth.
Учащиеся 2-го класса читают стихотворение “A Duck Family ”
Father Duck goes for a swim.
Mother Duck goes out with him.
And behind them, nice and clean,
Seven yellow ducklings swim.
Seven little yellow balls.
“Quack, quack-quack”, the mother calls.
What a pretty sight they make
Swimming in the lake.
Учащиеся 4-го класса разыгрывают сценку “Over the telephone ”
- Hello, Nastya.
- Hi, Seryozha! How are you?
- Fine, thanks. Let’s play.
- OK. What toys have you got?
- I have got many toys: balls and birds, dogs and cats, elephants and monkeys. What toys do you like to play with?
- I don’t want to play with toys. Let’ run or jump, or play leap-frog.
- I don’t want to run or to jump. Let’s play tag or hide-and-seek.
- OK. Let’s play tag then.
- OK.
Учащиеся исполняют песню “Clap Your Hands ”
1.Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
2.Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
3.Spin, spin, spin around,
Spin around together.
Spin, spin, spin around,
Spin around together.
4.Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together!
Учащиеся читают стихотворение “Do You Know Mary? ”
Do you know Mary?
Mary who?
Mary McDonald.
Of course, I do.
Do you know her parents?
Yes, of course, I do!
I know her father
And her mother, too.
Do you know her grandparents?
Yes, of course, I do!
I know her grandpa
And her granny, too.
Do you know her cousins?
Yes, of course, I do!
I know her nieces
And nephews, too.
1-й ведущий: I see, you know Mary McDonald. Do you know my friend Kolya? He wants to tell you about himself.
Ученик рассказывает о себе, своей семье и своем друге.
Заключительная песня «Улыбка» на английском и русском языках.
1.With a smile a gloomy day is bright,
And a rainbow in the sky at once appears.
Share your smile and everything’s all right,
And it will return to you and will be near.
Refrain:
Then for sure clouds in sky
Will be merry, dancing high,
A grasshopper’ll take at once a tiny fiddle.
From blue streams all rivers start,
Give a smile from all your heart!
Give a smile from all your heart,
Just from the middle!
2.Give a sunny, friendly, open smile,
And the rain will stop immediately crying.
And a sleepy wood’ll part for a while
With its calm and clap green hands, so gladly sighing.
Refrain:
3.And the smile will warm both great and small,
Both an elephant and even a tiny hare.
Let them smile and give your smiles to all,
Let all smiles look like bright lamps both here and there.
Refrain:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Волейбол- шоу" Спортивный праздник для обучающихся 1- 4 классов.
Командная игра для укрепление здоровья обучающихся; развития физических качеств, красивой осанки, пластики движений, обучение умению выполнять поставленные задания быстро и точно, продолжение работы п...
Merry Christmas. Сценарий рождественского праздника для учащихся 3-4 классов
Сценарий рождественского праздника для учащихся 3-4 классов представляет занимательный материал на английском и русском языках по теме "Christmas". В разработке использовано много стихов, сценки с изв...
Сценарий экологического праздника для обучающихся 6-7 классов "Земля - наш дом"
Экологический праздник для обучающихся 6-7 классов "Земля - наш дом" поможет развить творческую активность, организаторские качества обучающихся, посредством участия в массовых мероприятиях, ...
Сценарий новогоднего праздника для обучающихся 5-11 классов
Сценарий новогоднего праздника в год Обезьяны. Концертные номера, конкурсы в сценарий можно включить любые....
Праздник для обучающихся 5-7 классов “Seasons”
Сценарий внеклассного мероприятия "Времена года" для обучающихся 5-7 классов, изучающих английский язык...
Сценарий новогоднего праздника для обучающихся 5-7 классов
Сценарий новогоднего праздника для обучающихся 5-7 классов...
Сценарий новогоднего праздника для обучающихся 1-5 классов
Сценарий костюмированного новогоднего праздника для обучающихся младших классов с участием педагогов, детей и родителей...