полугодовая работа 6 класс невлад. группа
методическая разработка (6 класс)
Полугодовая контрольная рабта в формате ОГЭ для 6 класса невл. группы
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
polug._6_kl._oge.docx | 64.15 КБ |
Предварительный просмотр:
7-ǽм астæуккаг скъолайы 6-æм « » къласы ахуырдзау
_______________________________________________
афæдзы æмбисы контролон куыст ирон æвзагæй.
Цыппурсы мæйы 15 -æм бон.
Вариант 1
Раздел 1 (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А-В, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок . |
- Уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.
- Зындгонд поэт.
- Хъӕлдзӕг рӕстӕг.
- Фыццаг грамматикӕ.
- Рӕсугъд афӕдзы афон.
А.Хетæгкаты Къоста у ирон адæмон поэт, ирон литературæйы бындурæвæрæг. Райгуырд 15 октябры 1859 азы Нары хъæуы. Йæ ныййарджытæ уыдысты Леуан æмæ Мария. Къоста уыди нывгæнæг дæр. Нывгæнæджы дæсныйадыл ахуыр кодта Бетъырбухы Аивæдты академийы.
Æ.Чермен ӕмӕ Георги сты ӕмкъласонтӕ.Черменӕн йӕ гуырӕн бон вӕййы фӕззӕджы, Георгийӕн та- зымӕджы. Лӕппутӕ сӕ гуырӕн бонмӕ ӕрбахонынц сӕ хӕлӕртты. Сывӕллӕттӕ хъӕлдзӕгӕй арвитынц сӕ рӕстӕг.
Б.Зымӕг райдыдта. Боныхъӕд тынг фӕуазал. Зӕхх ныссалд. Адӕм сӕ хъарм дарӕс скодтой. Зымӕг-нывгӕнӕг ихӕй рудзгуытыл скодта диссаджы нывтӕ. Хъызт зымӕг бирӕ уарзынц сабитӕ.Уыдон бырынц дзоныгътӕ ӕмӕ къахдзоныгътыл, хъазынц миткъуыбӕрттӕй. Зымӕг у рӕсугъд афӕдзы афон.
В.Зындгонд къупецаг Мӕскуыйӕн балӕвар кодта аивадон галерей. Уым ӕмбырд ӕрцыдысты уырыссаг нывгӕнджыты куыстытӕ. Къупецаг уыдис меценат, хӕларӕй цардис бирӕ нывгӕнджытимӕ. Уым ис 6 мин уацмысӕй фылдӕр. Уый у уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.Уӕрӕсейы вазыгджындӕр культурон центртӕй иу.
Текст | А | Ӕ | Б | В |
Заголовок |
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 2-8 соответствуют содержанию текста(1-раст у), какие не соответствуют (2- раст нӕу). Подчеркните правильный ответ. |
Хӕххон адӕмы архитектурӕ.
Нӕ рагфыдӕлтӕ дӕсны уыдысты егъау мӕсгуытӕ, фидӕрттӕ ӕмӕ цӕрӕн хӕдзӕрттӕ аразынмӕ. Уыдон архайдтой ӕрдзы ӕмӕ хӕххон царды фадӕттӕм гӕсгӕ. Хохаг хӕдзӕрттӕ уыдысты тъӕпӕнсӕр, мӕсгуытӕ та уыдысты цыппӕрдигъон, сӕ сӕртӕ та арӕхдӕр – тъӕпӕн, цӕмӕй сӕ дымгӕ ма фехӕлдтаид. Сӕ дуӕрттӕ уыдысты бӕрзонд ӕвӕрд. Мӕсгуыты бын уыдис рацӕуӕнтӕ адӕмӕн, фосӕн. Хӕхбӕсты ма арӕзтой кувӕндӕттӕ ӕмӕ зӕппӕдзтӕ. Хохаг архитектурӕйы бирӕ цыртдзӕвӕнтӕ махмӕ ӕрхӕццӕ сты незамантӕй.
2. Нӕ рагфыдӕлтӕ нӕ архайдтой хӕххон царды фадӕттӕм гӕсгӕ.
1) раст у 2) раст нӕу
3. Хохаг хӕдзӕрттӕ уыдысты тъӕпӕнсӕр.
1) раст у 2) раст нӕу
4. Мӕсгуытӕ нӕ уыдысты цыппӕрдигъон
1) раст у 2) раст нӕу
5. Нӕ рагфыдӕлты дуӕрттӕ уыдысты бӕрзонд ӕвӕрд
1) раст у 2) раст нӕу
6. Мӕсгуыты бын уыдис рацӕуӕнтӕ адӕмӕн.
1) раст у 2) раст нӕу
7. Хӕхбӕсты нӕ арӕзтой кувӕндӕттӕ ӕмӕ зӕппӕдзтӕ.
1) раст у 2) раст нӕу
8. Хохаг архитектурӕйы бирӕ цыртдзӕвӕнтӕ ӕрхӕццӕ сты незамантӕй.
1) раст у 2) раст нӕу
Раздел 2 (задания по грамматике и лексике)
Прочитайте приведённый ниже текст. Выберите из слов, напечатанных в конце строк, обозначенных номерами 9-12, те слова, которые грамматически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски выбранными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 9-12. |
Ног ахуыргӕнӕг.
9. Райсомы_____________________ (уӕлдӕфǽн, уӕлдӕфы, уӕлдӕфӕн) ныззыланг кодта дзӕнгӕрӕг.
10.Мах_____________________(фӕндзай, фӕндзӕм, фӕндзӕмы) къласы ахуырдзаутӕ нӕ бынӕттӕ бацахстам.
11. Ӕнхъӕлмӕ кастыстӕм__________________________(ахуыргӕнӕгӕй, ахуыргӕнӕджы, ахуыргӕнӕгӕн) ӕрбацыдмӕ.
12.Мӕнӕ__________________ (къласы, къласӕй, къласмӕ) ӕрбахызтис ӕрыгон чызг.
Прочитайте и выберите только ту строку, которая соответствует правильному варианту ответа. В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа . |
Мечтать о славе
- Бӕласы сыфтӕр
- Бӕласы сыфтӕртӕ
- Бӕлӕсты сыфтӕр
Дзуапп:
- Ирон ӕвзаджы урокы
2) Ирон ӕвзаджы урочы
3) Ирон ӕвзаджы урокыл
Дзуапп:
Времена года:
1) Афӕдзы нымӕцтӕ
2) Афӕдзы мӕйтӕ
3) Афӕдзы афонтӕ
Дзуапп:
Слова в форме дательного падежа
1) чызгæн, мадæн, фæткъуыйæн
2) чызджы, мады, фæткъуыйы
3) чызгæй, мадæй, фæткъуыйæ
Дзуапп:
Зимние месяцы: |
1) Зымӕджы мӕйтӕ
2) Зымӕджы бонтӕ
3) Зымӕджы афонтӕ
Дзуапп:
7-ǽм астæуккаг скъолайы 6-æм « » къласы ахуырдзау
_______________________________________________
афæдзы æмбисы контролон куыст ирон æвзагæй.
Цыппурсы мæйы 15 -æм бон.
Вариант 2
Раздел 1 (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А-В, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок . |
- Уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.
- Зындгонд поэт.
- Хъӕлдзӕг рӕстӕг.
- Фыццаг грамматикӕ.
- Рӕсугъд афӕдзы афон.
А.Зындгонд къупецаг Мӕскуыйӕн балӕвар кодта аивадон галерей. Уым ӕмбырд ӕрцыдысты уырыссаг нывгӕнджыты куыстытӕ. Къупецаг уыдис меценат, хӕларӕй цардис бирӕ нывгӕнджытимӕ. Уым ис 6 мин уацмысӕй фылдӕр. Уый у уырыссаг аивады стырдӕр хӕзнадон.Уӕрӕсейы вазыгджындӕр культурон центртӕй иу.Уыцы музей лӕууы дунейы стырдӕр музейты ӕмрӕнхъ.
Æ.Хетæгкаты Къоста у ирон адæмон поэт, ирон литературæйы бындурæвæрæг. Райгуырд 15 октябры 1859 азы Нары хъæуы. Йæ ныййарджытæ уыдысты Леуан æмæ Мария. Къоста уыди нывгæнæг дæр. Нывгæнæджы дæсныйадыл ахуыр кодта Бетъырбухы Аивæдты академийы. Зындгонд сты йæ нывтæ «Донмæ», «Дурсæтджытæ», йæ диссаджы портреттæ.
Б.Чермен ӕмӕ Олег сты ӕмкъласонтӕ.Черменӕн йӕ гуырӕн бон вӕййы сӕрды, Олегӕн та- зымӕджы. Лӕппутӕ сӕ гуырӕн бонмӕ ӕрбахонынц ӕмкъласонты, сӕ хӕлӕртты. Уазджыты ӕрбацыдмӕ фынг срӕвдз кӕнынц. Сывӕллӕттӕ хъӕлдзӕгӕй арвитынц сӕ рӕстӕг.
В.Зымӕг райдыдта. Боныхъӕд тынг фӕуазал . Адӕм сӕ хъарм дарӕс скодтой. Зымӕг-нывгӕнӕг ихӕй рудзгуытыл скодта диссаджы нывтӕ. Хъызт зымӕг бирӕ уарзынц сабитӕ.Уыдон бырынц дзоныгътӕ ӕмӕ къахдзоныгътыл, хъазынц митӕй. Зымӕг у рӕсугъд афӕдзы афон.
Текст | А | Ӕ | Б | В |
Заголовок |
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 2-8 соответствуют содержанию текста(1-раст у), какие не соответствуют (2- раст нӕу). Подчеркните правильный ответ. |
Рагон сахар.
Нæ рагфыдæлты бæстæйы канд хъæутæ нæ уыдис,фæлæ ма сахартæ дæр. Ахуыргæндтæ сбæрæг кодтой, астæуккаг æнусты ныры Заманхъулæй цалдæр километры дарддæр, фæндагмæ æввахс, кæй уыдис стыр хъæу. Куыдфæстæмæ хъæу ссис сахар. Æртындæсæм æнусы мангойлаг æфсæдтæ сахар басыгътой æмæ йын йæ бынаты сарæзтой сæхи сахар Уæллаг Дзылат. Ам цардысты алыхуызон адæмыхæттытæ. 14-æм æнусы Цæгат Кавказмæ æрбабырста скæсæйнаг тыхгæнæг Тимур. Уый схæцыдис манголтимæ æмæ сыл фæуæлахиз ис, Уæллаг Дзылат дæр ныппырх кодта. Сахары пырхæнтæ фæстæдæр схуыдтой Тæтæртупп.
2 Нæ рагфыдæлты бæстæйы уыдис хъæутæ дӕр,ӕмӕ сахартæ дæр.
1) раст у 2) раст нӕу
3. Заманхъулæй дӕс километры дарддæр уыдис стыр хъæу.
1) раст у 2) раст нӕу
4. Куыдфæстæмæ хъæу ссис сахар.
1) раст у 2) раст нӕу
5. Æртындæсæм æнусы мангойлаг æфсæдтæ сахар басыгътой.
1) раст у 2) раст нӕу
6. Сарæзтой сæхи сахар Дæллаг Дзылат.
1) раст у 2) раст нӕу
7. Тыхгæнæг Тимур Уæллаг Дзылат дæр ныппырх кодта.
1) раст у 2) раст нӕу
8. Сахары пырхæнтæ схуыдтой Тæтæртупп.
1) раст у 2) раст нӕу
Раздел 2 (задания по грамматике и лексике)
Прочитайте приведённый ниже текст. Выберите из слов, напечатанных в конце строк, обозначенных номерами 9-12, те слова, которые грамматически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски выбранными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 9-12. |
Ирон фӕндыр.
9. Ӕз ныллӕгъстӕ кодтон______________________ (гыццийǽн, гыццимӕ,гыццийыл).
10.Худ дын балхӕнон ӕмӕ _______________________ (нӕхиимǽ, нӕхимǽ) ацӕуӕм.
11. Ӕз дӕр йӕ____________ (фӕдыл, фӕды, фӕдӕн) ӕнкъардӕй къахдзӕфтӕ ракодтон.
12. Балхӕдта___________(нын, сын, мын) чиныг.
Прочитайте и выберите только ту строку, которая соответствует правильному варианту ответа. В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа . |
Мечтать о славе
1) Зымӕджы боныхъӕд
2) Зымӕгӕн боныхъӕд
3) Зымӕгон боныхъӕд
Дзуапп:
- уарзон чиныгимӕ
2) уарзон чиныгыл
3) уарзон чиныгӕн
Дзуапп:
Времена года:
1) фыдӕлты зӕппӕдзтӕ
2) фыдӕлты фидӕрттӕ
3) фыдӕлты мӕсгуытӕ
Дзуапп:
Слова в форме родительного падежа
1) чызгæн, мадæн, фæткъуыйæн
2) чызджы, мады, фæткъуыйы
3) чызгæй, мадæй, фæткъуыйæ
Дзуапп:
Привязаться к чему-либо |
1) зӕрдӕмӕ айсын
2) зӕрдӕмӕ цӕуын
3) зӕрдӕмӕ дзурын
Дзуапп:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Срезовые полугодовые работы в форме ЕГЭ для учащихся 9 и 11 классов
Предсавлено 4 варианта срезовой полугодовой работы по математике в 9 и 11 классах...
Итоговая полугодовая работа (I полугодие 7 класс) в форме ЕГЭ
Приоритетом при конструировании полугодовой работы является необходимость проверки предусмотренных стандартом видов деятельности (с учетом тех ограничений, которые накладывают условия массовой письмен...
Урок в невлад.группе
Обобщающий урок по теме....
полугодовая работа для 10 класса невлад.группа
учебно-методический материал...
полугодовая работв для 11 класса невл.группы формат ОГЭ
полугодовая работа для 11 класса невл.группы...
полугодовая работа для 8 класса невл группы
полуголовая работа 8 кл...