РАБОЧАЯ ПРОГРАМма занятий внеурочной деятельности по родному (мокшанскому) языку для 5 класса 2020 - 2021 уч. года..
рабочая программа (5 класс)
Тонафнемань курсть основной целенза: Максомс сатомшка содамошит фонетикаса, лексикаса; пачфтемс марнек эряфса кяльть асувонц сяда тов касоманц и виияманц колга
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
vneurochka_rodn._yazyk_5_kl._programma_.doc | 205.5 КБ |
Предварительный просмотр:
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
«МОРДОВСКО – ПОЛЯНСКАЯ ОСНОВНАЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА»
ЗУБОВО – ПОЛЯНСКОГО МУНИЦИПАЛЬНОГО РАЙОНА
РЕСПУБЛИКИ МОРДОВИЯ.
РАССМОТРЕНО СОГЛАСОВАНО УТВЕРЖДАЮ
на заседании ШМО Зам. директора по УР Директор школы
учителей гуманитарного _____________Н.А.Левина __________________М.С.Поршунова
цикла предметов.
Протокол №1
От 2020г
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
занятий внеурочной деятельности по родному (мокшанскому) языку
для 5 класса на 2020 – 2021 учебный год
Учитель: Моисеева Л.М.
2020-2021 учебный год
Тонафнемань курсть основной целенза: Максомс сатомшка содамошит фонетикаса, лексикаса; пачфтемс марнек эряфса кяльть асувонц сяда тов касоманц и виияманц колга
Тонафнемань курсть характеристикац: Рабочай программась тиф Мордовия Республикань Образованиянь Министерствать программанц коряс Г.С. Иванова, Т.И.Ломакина «Мокшень кялень программат 5-11 классненди» (Саранск Мордовскяй книжнай издательствась 2017к.), рецензенттне: МРИО-нь гуманитарнай наукань кафедрась, М.Н. Морозова, мокшень кялень и литературань высшай категориянь учитель.
5-це класса тонафневихть синтаксиссь (нюрьхкяняста), фонетикась, графикась и орфографиясь, лексикась, валонь пяльксне и валонь тиевомась. Сембоц макссеви 34 част.
Тонафнемань эрь кизоть ушедомста и аделамста ётафть лятфтаманкса программаса нолдафт башка частт. Синь эрявихть ётафтомс васендакиге ся пялькснень и тематнень лятфтамста, конатнень тонафнихне содасазь сяда лафчста. Оцю мяль шарфтави марнек ётафть шарьхкодеманцты.
Программаса эрь разделти и темати максфт башка част.
Лия предметтнень мархта соткссь.
Кяльть тонафнемста оцю мяль шарфневи лия предметтнень мархта соткссь. Сембода кемот ня сотксне кяльть и литературать ёткса, сяс мес кяльть тонафнемста дидактическяй материалсь сявондеви васендакиге художественнай литнратураста. Корхтама маштомать касфтомаса ламоц работатневок фкат литературать мархта (сочинениятне, изложениятне, азксне, планонь сёрмадоматне и стак тов)
Кирдевихть соткст биологиять, географиять, историять и лия предметтнень мархта. Сявондевихть синь корязост текстт, эрь кодама работат (ётафтомс рузонь кяльста текст, арьсемс валрисьмот, сёрмадомс сочиненият, изложеният и стак тов).. ванондовихть урокса мокшэрзянь композиторхнень и художникнень произведениясна, синь лац лездыхть содамс мокшетнень и эрзятнень седиснон-ваймоснон, эряфснон.
Ценностнай ориентирхне: Мокшень кяльсь школаса кода тонафнемань предмет занци пяк эрявикс васта, сонь оцю тонафнемань и цебярь потмовиень касфтомань смузец.
Школаса родной кяльсь тонафневи сянкса, штоба анокламс культурнай, сембе ширде содай ломатть, максомс тейст мокшень литературнай кяльса морафтомань, корхтамань и сёрмадомань содамошит.
Шачема кяльть цебярьста содамац пяк лезды келептемс аерьфпяльть колга содамошитнень, сон максы пара лезкс рузонь кяльть тонафнемста, грамматиканц, марнек козяшинц и виенц шарьхкодемста.
Курсть тонафнемань результаттне: Тонафнихненди эряви максомс сатомшка содамоши родной кялень фонетикаста, лексикаста, морфологияста, валонь тиевомаста, синтаксиста и стилистикаста; пачфтемс марнек эряфсакяльть асувонц колга, сяда тов касоманц и виияманц и масторлангонь лия кяльхнень ёткса сонь вастонц колга. Шачема кяльть лезксонц вельде, сонь лангозонза нежедезь, эряви касфтомс иттнень логическяй мяльснон-арьсемаснон, ёжемарязь морафтомань и корхтамань маштомошиснон. Максомс сёрмадомань, пунктуациянь и интонациянь кеме маштомошит, кеподемс синь мяльснон цебярьста содамс, кельгомс и ванфтомс тядянь-алянь кяльть.
Лия предметтнень мархта соткссь.
Кяльть тонафнемста оцю мяль шарфневи лия предметтнень мархта соткссь. Сембода кемот ня сотксне кяльть и литературать ёткса, сяс мес кяльть тонафнемста дидактическяй материалсь сявондеви васендакиге художественнай литнратураста. Корхтама маштомать касфтомаса ламоц работатневок фкат литературать мархта (сочинениятне, изложениятне, азксне, планонь сёрмадоматне и стак тов)
Кирдевихть соткст биологиять, географиять, историять и лия предметтнень мархта. Сявондевихть синь корязост текстт, эрь кодама работат (ётафтомс рузонь кяльста текст, арьсемс валрисьмот, сёрмадомс сочиненият, изложеният и стак тов).. ванондовихть урокса мокшэрзянь композиторхнень и художникнень произведениясна, синь лац лездыхть содамс мокшетнень и эрзятнень седиснон-ваймоснон, эряфснон.
«Мокшанский язык» дисциплинать содержанияц
1-це разделсь. Кяльсь – корхтамань инь эрявикс средства.
2-це разделсь. Начальнай класснень эса тонафнефть лятфтамац.
Валсь. Валть пяльксова явомац.
Корхтама пяльксне. Самостоятельнай и служебнай корхтама пяльксне.
Валрисьмось. Валрисьмонь главнай и зависимай пяльксне. Аф распространённай и распространённай валрисьмотне.
3-це разделсь. Синтаксиссь. Пунктуациясь. Цебярьста корхтамась.
Валзюлмось. Валзюлмоса главнай и зависимай валхне. Валзюлмось и валрисьмось, синь ётксост аф фкаксшись. Корхтамать целенц коряс валрисьмотнень видсна: азондомань, кизефтемань и кошардомань. Серьгядемань валрисьмотне. Валрисьмоть главнай пяльксонза: подлежащайсь и сказуемайсь. Валрисьмоть зависимай пяльксонза: дополнениясь, определениясь, обстоятельствась. Кафта главнай пялькс мархта аф распространённай и распространённай валрисьмотне. Фкя составонь валрисьмотнень шарьхкодемсна. Однороднай пялькс мархта валрисьмотне. Однороднай пялькснень ёткса и, а, но союсне. Однороднай пялькснень видеса запятойсь. Пъшкядемась. Пъшкядмать видеса лотксема тяштенятне. Союз мархта валрисьмотне, Мзярда эрь пялькссь моли кафта пялькс мархта. Запятойсь сложнай валрисьмоть пяльксонзон ёткса и, а, но, што, штоба, сяс мес, кона, кодама, мзярда, къда, коса валхнень инголе. Виде корхтамась. Виде корхтмась авторть валда меле и инголе. Виде корхтамать видеса лотксема тяштенятне. Ламонь корхтамась. Ламонь корхтамать шарьхкодемац. Ламонь корхтамать видеса тиресь.
Маштомс:
- вайгяльть лац вятема азондомань, кизефтемань, кошардомань и серьгядемань валрисьмотнень азомста и морафтомста;
- выразительнайста ламонь корхтама текстонь морафтома;
- синтаксисонь коряс аф пяк сложнай текстти лотксема тяштенянь путнема и путнемаснон азома
4-це разделсь. Фонетикась. Графикась и орфографиясь. Цебярьста корхтамась.
Корхтамань вайгяльксне. Корхтамань вайгялькснень тиевомасна. Гласнай и согласнай вайгяльксне. Слогсь. Валхне слогова явомасна. Гласнай вайгяльксне. Рядонь коряс гласнай вайгялькснень явомасна кяльть кеподеманц коряс гласнай вайгялькснень явомасна. Тървань и аф тървань гласнайхне. Согласнай вайгяльксне. Кайги и аф кайги согласнайхне. Калгода и ляпе согласнайхне. Ударениясь. Орфоэпиясь. Вайгяльксне и букватне. Фкя строчкаста омбоцети валонь ётафтомась.
Маштомс:
- гласнай и согласнай вайгялькснень признакснон содама и азома;
- валти фонетикань разбороньтиема;
- валхнень слогонь-слогонь явома;
- валса ударениять видеста путома;
- сёрмадомста я, е, ё, и, ь букватнень вельде согласнайхнень ляпошиснон няфтема;
- фкя строчкаста омбоцети валонь ётафнема;
- орфографиянь валкс мархта работама
5-це разделсь Лексикась. Цебярьста корхтамась.
Лексикать шарьхкодемац. Валть смузец. Валть фкя и лама смузенза. Валть виде и аф виде смузенза. Омонипне. Омонипнень типсна. Синонипне и антонипне, корхтамаса синь рольсна. Кевонзаф валзюлмотне (фразеологизматне). Мокшень кяльть валлувксонь составоц. Мокшень литературнай кяльсь и диалекттне. Сире валхне: историзматне и архаизматне. Од валхне (неологизматне). Мокшень кялень валкснень содамасна.
Маштомс:
- текстса или устнай корхтамаса валхнень виде и аф виде смузьснон содама;
- омонипнень лама смузьса валхнень эзда содама;
- синонимонь рядонь кочкама, синонимонь рядонь эрявикс вал мархта валрисьмонь арьсема;
- смузень коряс антонимонь парань кочкама и мархтост валрисьмонь арьсема;
- текстста фразеологизмань мушендома и смузьснон шарьхкодема;
- лия кяльста сявф валхнень и фразеологизматнень устнай корхтамаса и письменнай работаса маштозь тевс ноляма;
- валкс мархта работама.
6-це разделсь. Валбяльксне и валонь тиевомась, орфографиясь. Цебярьста корхтамась.
Валбяльксне. Валюрсь и валбесь. Апак тик и тиф валъюрхтсь. Гласнай и согласнай валъюрхтсь. Афкуксонь, полатф кирьфтаф валъюрхтсь. Валъюрхсь, суффикссь и валбесь кода валса смузень няфти пялькст. Сотксонь гласнайсь. Валонь тиевомась. Суффикс вельде валхнень тиевомасна и синь сёрмадомасна. Сложнай валхне. Сложнай валхнень тиевомасна и синь сёрмадомасна. Парнай валхне. Парнай валхнень тиевомасна и синь сёрмадомасна.Кирьфтаф сложнай валхне кода рузонь кяльста сявф валлувксонь единицат. Синь азомасна и сёрмадомасна.
Маштомс:
- Валбяльксова валть явома, сонь смузень няфти пяльксонзон мума;
- апак тик, тиф и валонь тии валъюрхттнень ёткса аф фкаксшить содама; гласнай и согласнай, афкуксонь, полатф и кирьфтаф валъюрхттнень содама;
- фкя валъюронь мархта валонь кочкама;
- валъюрста или валъюрхтста суффикс вельде од валонь тиема и видеста синь сёрмадомост;
- простой, сложнай, парнай сложнай и кирьфтаф сложнай валхнень фкя-фкянь эзда явома;
- сложнай валхнень валзюлмотнень эзда, кода и парнай сложнай валхнень эзда, явома и видеста сёрмадома;
- кирьфтаф сложнай валхнень корхтамста видеста тевс ноляма, азома и сёрмадома.
7-це разделсь. Кизоть песта тонафнефть лятфтамац.
Тематическяй планированиясь
№ П/П | Разделхнень и тематнень наименованиясна | Часттне | Эздост | ||
Теоретичскяй тонафнемась | Контрольнай работатне | Корхтама маштомань касфтомась | |||
2. | Начальнай класснень эса тонафнефть лятфтамац. | 2 | 2 | - | - |
3. | Синтаксиссь. Пунктуациясь. Цебярьста корхтамась. | 10 | 10 | - | - |
4. | Фонетикась. Графикась и орфографиясь. Цебярьста корхтамась. | 9 | 9 | - | - |
5. | Орфоэпиясь. | 1 | 1 | - | - |
6. | Лексикась. Цебярьста корхтамась. | 6 | 6 | - | - |
7. | Валбяльксне и валонь тиевомась, орфографиясь. Цебярьста корхтамась. | 4 | 4 | - | - |
8. | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац | 2 | 2 | - | - |
Сембоц: | 34 | 34 |
|
Календарно-тематическяй планированиясь
№ | Разделхне/ Урокнень темасна | Часттне | Занятиять видоц | Культурань касфтомань урокт | Контрольнай работат | Уроконь ётафтома шитне | Примечания | ||
Планть коряс | Ётафтома шись | ||||||||
. | Начальнай класснень эса тонафнефть лятфтамац. | 2 | |||||||
1.1. | 1 | Валсь. Валть пяльксова явомац. | 1 | Кемокстамань и лятфтамань урок | 03.09. | ||||
1.2. | 2 | Корхтама пяльксне. Самостоятельнай и служебнай корхтама пяльксне. Валрисьмось. | 1 | Кемокстамань и лятфтамань урок | 10.09. | ||||
2. | Синтаксиссь. Пунктуациясь. Цебярьста корхтамась. | 10 | |||||||
2.1 | 3. | Валзюлмось. Валрисьмось и валзюлмось аф фкя лацонь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 17.09. | ||||
2.2 | 4. | Корхтамать целенц коряс валрисьмотнень явомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 24.09. | ||||
2.3 | 5. | Валрисьмоть главнай пяльксонза. Подлежащайсь. Сказуемайсь. | 1 | Комбинированнай урок | 01.10. | ||||
2.4 | 6. | Валрисьмоть зависимай пяльксонза. Дополнениясь. Определениясь. Обстоятельствась. | 1 | Комбинированнай урок | 08.10. | ||||
2.5. | 7. | Фкя составонь валрисьмотнень шарьхкодемасна. Определённо – личнай, аф определённо-личнай валрисьмотне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 15.10. | ||||
2.6 | 8. | Аф личнай и номинативнай валрисьмотне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 22.10. | ||||
2.7 | 9. | Однороднай пялькс мархта валрисьмотне (Однороднай пялькснень ёткса и, а, но союсне. Однороднай пялькснень видеса запятойсь). | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 05.11. | ||||
2.8. | 10. | Пъшкядемась. Пъшкядемать видеса лотксема тяштенятне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 12.11. | ||||
2.9. | 11. | Союз мархта сложнай валрисьмотне, мзярда эрь пялькссь моли кафта главнай пялькс мархта. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 19.11. | ||||
2.10. | 12. | Виде корхтамась. Виде корхтамать видеса лотксема тяштенятне. Ламонь корхтамась. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 26.11. | ||||
3. | Фонетикась. Графикась и орфографиясь. Цебярьста корхтамась. | 9 | |||||||
3.1 | 13. | Корхтамань вайгяльксне. Гласнай вайгяльксне. | 1 | Медио-урок | 03.12. | ||||
3.2 | 14. | Ингольце рядонь а (а) гласнай вайгялькссь, сонь тиевомац, азомац и сёрмаса няфтемац. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 10.12. | ||||
3.3 | 15. | Лафча (ъ) гласнай вайгялькссь, сонь тиевомац, азомац и сёрмаса няфтемац | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 17.12. | ||||
3.4. | 16. | Согласнай вайгяльксне. Кайги и аф кайги согласнайхне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 24.12. | ||||
3.5. | 17. | Калгода и ляпе согласнайхне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 14.01. | ||||
3.6. | 18. | Слогсь. Валхнень слогова явомасна. Ударениясь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 21.01. | ||||
3.7. | 19. | Вайгяльксне и букватне. Алфавитсь. Согласнай вайгялькснень сёрмаса ляпошиснон няфтемасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 28.01. | ||||
3.8 | 20. | Е, ё, ю, я букватнень вайгяльксонь смузьсна и синь сёрмадомасна. Лх, льх, рх, рьх, йх буквань сюлмотнень вайгяльксонь смузьсна. | 1 | Урок-презентация «Ляпе тяштенясь» | 04.02. | ||||
3.9. | 21. | Калгода (ъ) и (ь) явфты тяштенятне мокшень и лия кяльста сявф валхнень эса. Фкя строчкаста омбоцети валонь ётафтомась. Фонетикань разборсь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 11.02. | ||||
4. | Орфоэпиясь. | 1 | |||||||
4.1 | 22. | Орфоэпиясь. Гласнай и согласнай вайгялькснень, согласнаень сюлмотнень азомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 18.02. | ||||
5. | Лексикась. Цебярьста корхтамась. | 6 | |||||||
5.1 | 23. | Валть смузец. Валть фкя и лама смузенза. Валть виде и аф виде смузенза. | 1 | Урок-презентация «Валть смузец» | 25.02. | ||||
5.2. | 24. | Омонипне. Синонипне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 04.03. | ||||
5.3 | 25. | Антонипне. Кевонзаф валзюлмотне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 11.03. | ||||
5.4. | 26. | Мокшень кяльть валлувксонь составоц. Лия кяльста сявф валхне. Рузонь валхне. Интернациональнай валхне. | 1 | Урок-практикум | 18.03. | ||||
5.5. | 27. | Мокшень литературнай кяльсь. Диалектнай валхне. Мокшень литературнай кяльса диолекттнень рольсна | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 25.03. | ||||
5.6. | 28. | Историзматне и архаизматне. Од валхне. Мокшень кялень валксне. | 1 | Урок-исследования | 08.04. | ||||
6. | Валбяльксне и валонь тиевомась, орфографиясь. Цебярьста корхтамась. | 4 | |||||||
6.1. | 29. | Валть составоц и валонь тиевомась. Валъюрсь. Аф производнай и производнай валъюрхтсь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 15.04. | ||||
6.2. | 30. | Гласнай и согласнай валъюрхтсь. Афкуксонь, полатф и кирьфтаф валъюрхтсь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 22.04. | ||||
6.3. | 31. | Валонь тиевомась. Суффикс вельде валхнень тиевомасна и синь сёрмадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 29.04. | ||||
6.4. | 32. | Сложнай валхне. Парнай валхне. Кирьфтаф сложнай валхне. Синь азомасна и сёрмадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 06.05. | ||||
7. | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац. | 2 | |||||||
7.1. | 33. | Корхтама вайгяльксне. | 1 | Комбинированнай урок | 13.05. | ||||
7.2. | 34. | Лексикась и валбяльксне. | 1 | Комбинированнай урок | 20.05. | ||||
35. | Резервнай урок | 1 | 27.05. | ||||||
Сембоц | 34 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа. Профильный труд (подготовка младшего обслуживающего персонала) 5 класс 2020-2021 учебный год
Рабочая программа. Профильный труд (подготовка МОП) 5 класс....
Рабочая программа учебного предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» 9-А класс 2020 - 2021 учебный год
Комплексная учебная программа по основам безопасности жизнедеятельности (ОБЖ) для 9-х классов - разработана на основе федерального компонента Государственного стандарта по основам безопасности ж...
Рабочая программа учебного предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» 9-г класс 2020 - 2021 учебный год
Комплексная учебная программа по основам безопасности жизнедеятельности (ОБЖ) для 9-х классов - разработана на основе федерального компонента Государственного стандарта по основам безопасности ж...
Рабочая программа учебного предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» 8-А класс 2020 - 2021 учебный год
Программа составлена на основе примерной программы основного общего образования по основам безопасности жизнедеятельности, разработана на базе федерального компонента государственного стандарта, руков...
Рабочая программа учебного предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» 8-В класс 2020 - 2021 учебный год
Программа составлена на основе примерной программы основного общего образования по основам безопасности жизнедеятельности, разработана на базе федерального компонента государственного стандарта, руков...
Рабочая программа учебного предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» 8-г класс 2020 - 2021 учебный год
Программа составлена на основе примерной программы основного общего образования по основам безопасности жизнедеятельности, разработана на базе федерального компонента государственного стандарта, руков...
Рабочая программа учебного предмета «Основы безопасности жизнедеятельности» 10-Б класс 2020 - 2021 учебный год
Комплексная учебная программа по основам безопасности жизнедеятельности (ОБЖ) для 10-х - 11-х классов разработана на основе федерального компонента Государственного стандарта по основам безопасн...