Разработка урока по крымскотатарскому языку "Наречие" 7класс
план-конспект урока (7 класс) на тему

Ислямова Венера Меркезовна

На уроке учащиеся знакомятся снаречием,умение правильно использовать в предложении.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zarf_7s.docx26.18 КБ

Предварительный просмотр:

Дерс  мевзусы: Зарф.

Дерс макъсады:

  1. Исимфииль, алфииль  ве сыфатфииль акъкъында малюматны текрарламакъ.
  2. Зарф  мевзусынен  багълы умумий малюмат бермек, зарфларнынъ манна ве  грамматик хусусиетлерини бильдирюв  ве пекитмек.
  3. Талебелернинъ агъзавий  ве язма нутукъларыны зенгинлештирмек, инкишаф  эттирмек.
  4. Талебелерде инсаниетлик, ватанперверлик , батырлыкъ чизгилерини тербиелемек.

  Дерснинъ  донатмасы: дерслик,даркъатма  материал,джедвель.

  Дерснинъ  чешити: яны  мевзуны  огренюв  дерси.

  Дерс кетишаты:

  1. Тешкиль къысым.

Селямлашув. Невбетчининъ рапорты.

  1. Эв  вазифени тешкерюв.

Фронталь суаль-джевап.

1)Исимфииль,алфииль ве сыфатфииль фиильнынъ навыл шекиллеридир?

2)Олар насыл маналарыны бильдирелер ве насыл ялгъамалар ярдымынен япылалар?

Карточка  вастасынен вазифе: Берильген фииллерге ялгъамалар къошып исмфииль,алфиил ве сыфатфииль япынъыз.

Эзе,уча япа,сюзе,окъуй,чапа,юре.  

3) Исимфииль,алфииль ве сыфатфииль акъкъында къаиделерни текрарлав.

  1. Янъы мевзуны анълатув.

Тахтада язылгъан сёзлер:

Узакъта.солда,онъда,

Якъында,анда, мында,

Тышары,устте,арттан,

Тез, яваш, апансыздан.

Бу сёзлер насыл суальге джевап берелер?

Къайда ? Не ерде? Насыл?  - Догъру. Мына бу сёзлерге –зарф дейлер.

Демек , дерсимизнинъ мевзусы: зарф.

Тахтада язылгъан  джумледеки къайд олунгъан сёзлернинъ ифаделеген маналарыны ве джевап берген суаллерине талебелер бельгилейлер.

             /къайда?     /не къадар?                                   /не вакъыт?        /насыл?

Анифе       анда          чокъ             раатланса    да ,      саба                    зорнен      туды.

        /ер        /микъдар        /вакъыт                       /ал

Эвристик субет усулындан файдаланып,талебелер къаидени  менимсейлер.

Демек,зарфлар филь ифаделеген арекетнинъ хусусиетини ,ерини,вакътыны,алыны,тарзыны я да сыфат ифаделеген аляметнинъ аляметини бильдиргенини джедвельнен косьтереджек.

Талебелер джедвель тизелер.

Зарфларынъ мана ве грамматик хусусиетлери.

Ал

Вакъыт

Ер

Микъдар

        Насыл?

        Не вакъыт?

        Къайда?

        Не къадар?

        Насыл этип?

Не вакъыткъадже?

        Къайдан?

Не вакъыттан берли?

        Не ерде?

        Къаерде?

  1. Зарфлар тюрленмезлер ве тюсленмезлер
  2. Шекиль ве денъиштириджи ялгъамаларны къабул этмейлер.

Сыфат ве ал зарфнынъ фаркъы бар.

Меселя: ким?                                                                Не япа?

                Яхшы адам.                                                    Яхшы окъуды.

  1. Сыфат адамнынъ я да предметнинъ аляметини ифаделей.
  2. Ал  зарфы иш  арекетнинъ  хусусиетини костере.

  1. Пекетюв.

163 –мешгъулиет беджерюв.

  1. Талебе мешгъулиетнинъ вазифесини окъуй.
  2. Агъзавий шекильде вазифени беджере.
  3. Тахтагъа джумлени яза.
  4. Талебелер бир-бири артындан тахтагъа чыкъалар.

Тахтада:

  • …… сериндже ель эссе.
  •  Кунеш йылтырай, амма сыджагъы  ……  дуюлмай.
  •  ……  саат докъузда иштен чыкътым .

          (саба,бугунь,чокъ)

(берильген джумлелерде нокъталар ерине зарфларны къошып язынъыз.        

  1. Умумийлештирюв.

1. Каъаидени окъув.

2. Зарфларны текрарлав.

А) Зарфлар мана ве грамматик джеэттен къач группагъа  болюнелер.

Б) сыфат ве зарфнынъ феркъыны айтынъыз.

6. Дерсини нетиджелерини чыкъарув,талебелерге бааллар къоюв ве имзалав. Рефлексия.

7. Эв  вазифеси: къаидени эзберлев,


Дерс къысымы

(Этап урока)

Къысым макъсады

(Цель этапа)

Окъув малюматнынъ мундериджеси

(Содержание учебного материала)

ФОУД

Оджа фаалиети

( Деятельность учителя)

Талебелер арекети

( Деятельность обучающихся)

Инкишаф эттирильген Универсаль Окъув Арекетлери

(Формируемые УУД)

I.Окъув арекетине себеплештирюв (Мотивация к учебной деятельности.)

Янъы малюмат алувына меракъ догъурмакъ.

Селямлашув, Сыныфны дерске азырлыгъыны тешкерюв, дуйгъулы алнынъ яратувы, мувафакъиетлер тилей.

Оджанен селямлашув.

Дерске озь  азырлыгъыны бельгилейлер.

Дерске илишмеси.

Оджа ве сыныфдашларына урьмет этюви. Озь-озюнинъ дерске азырлыгъыны баалав. (Л)

II. Эв вазифесини тешкерюв.

Талебелерге исимфииль,алфииль ве сыфатфииль кичильтюв ялгъамаларнынъ язылышы акъкъында бильгилерини текрарлана.

Фронталь суаль-джевап.

Исимфииль,алфииль ве сыфатфииль фиильнынъ навыл шекиллеридир?

Олар насыл маналарыны бильдирелер ве насылялгъамалар ярдымынен япылалар?

Карточка  вастасынен вазифе: Берильген фииллерге ялгъамалар къошып исмфииль,алфиил ве сыфатфииль япынъыз.

Эзе,уча япа,сюзе,окъуй,чапа,юре.  

Фронталь,

чифт,

шахсий

Сёзлерни окъуй.

Арекет вастасы иле чалыша, исимфииль,алфииль,сыфатфииль ялгъамаларны язалар. Озьлерини  ве бир-бирини тешкерелер,  къарар боюнджа баа къоялар.

Талиль этюв, тенъиштирюв, умумийлештирюв, нетидже чыкъармакъ арекет вастасы иле чалышув(П). Янъышларны тапмакъ ве догъуртмакъ, бааламакъ (Р). Озюни  ве бир-бирини тешкерюв (К).

III. Ишиндеки къыйынлык-лар,бильгилерини актуаль этюв.

IV.Меселе чезюв эсасында  янъы малюматны анълатув.

V.Нутукъ инкишафны пекитюв

VI.Рефлексия

VII. Эв вазифеси

Янъы малюмат боюнджа керекли окъутув мундериджеси-ни ачыкъламакъ.

Къыйынлыкълар ашувыны къайд  этмек.  (зафиксировать преодоление затруднения).

Агъзавий шекильде янъы мевзуны айтып берюв, озь бильгилерини янъыдан тюшюнип алмакъ.

Озь арекетининъ

нетиджесини баалав

Зарфнен таныштырув,зарфларнынъ манна ве грамматик хусусиетлерини бильдирюв,анна тилини инкишаф  этюв.

 

Фронталь,шахсий, чифт.

Фронталь,шахсий, чифт.

Бу сёзлер тахтада язылгъан.

Узакъта,солда,онъда,якъында , анда,мында, тышарыда,устте,арттан.тез, яваш,апансыздан.

Бу сёзлер насыл суальге джевап берелер?

 

Энди дерснинъ мевзу ве макъсадыны бельгилейик.

Тахтада язылгъан джумледе къайд олунгъан сёзлернинъ ифаделеген  маналарыны ве джевап берген суаллерине талебелер бельгилейлер.

Анифе  анда чокъ раатланса да , саба зорнен  турды.

 

     Не ерде?     Не къадар?        

              /             /

Асие  анда   чокъ      раатланса да,  

            /ер      /микъдар

  Не вакъыт?                Насыл алда?

         /                             /

     саба                    зорнен  турды.

      / вакъыт              /ал

Эвристик субет усулунен  файдаланып ,талебелер оджанынъ ярдымынен ашадаки меселе  боюнджа къаидени менимсейлер.

Демек ,зарфлар филь ифаделеген арекетнинъхусусиетни ,ерни,вакътыны алыны,тарзыны я да сыфат ифаделеген аляметнинъ аляметини бильдиргенини джедвельнен костереджекмиз..

Зарфларнынъ мана ве грамматик хуусиетлери.

Ал                вакъыт

/                     /

Насыл?        Не вакъыт?

Насыл этип? Не вакъыткъадже?

                     Не вакъыттан берли?

Ер                 микъдар

/                     /

Къайда?       Не къадар?

Къайдан?

Не ерде?

Къаерде?

1)Зарфлар тюрленмезлер ве тюсленмезлер.

2) Шекиль ве денъиштириджи ялгъамаларны  къабул этмейлер.

Къоюлгъан макъсадкъа  ириштинъизми? Насыл малюмат  сизинъ эсинъизде къалды?

Дерсте берильген малюматны

текрарламакъ.

№, №ишлерни беджермек.

Къайда? Не ерде? Насыл?

Талебелер джумлелер ичинде кельген зарфларны талиль этмек авале этиле.

Субет девамында эр бир сёзнинъ грамматик ве семантик хусусиетлери таинлене.

Талебелер джедвель тизелер.

Окъув вазифе эсасы бильген я да бильмеген малюмат боюнджа къоюла.

Назарий бильгилерини агъзавий шекильде айтып берелер.

Оджанынъ суаллерине джевап берелер.

Дёнеме  ишлер беджерилюви. (Р) Фикирлерни  козетюв эсасында сёйлеви. Дерснинъ мевзу ве меселесини ифаде этмек. (Р)

Талиль,Тенъишти-рюв,

умумийлештирме (П);

Маналы окъув (П);

Эсас ве экинджи дереджели малюматны тарифленюв. (П);

Моделирование (П);

Суаллер тизмек(К)

 Къыйын вазиетлерни мустакъиль чезюв.

Сербест  нутукъ  тюшюнджелерни  ве билюв  анъламларны къурмакъ бильмек. (П),

Бильги  тизилишини  беджерюви. (П)

Алгоритм  шеклинде ишини беджерюв. (П)

Арекет шартлар ве усул  рефлексиясы. (П);

Джерьяннынъ (процесс)  фаалиет  екюнини баалав. (П)

Озь фикирлерини толу ве етерли дереджеде ифаде этмек(К)

Чешит тюрлю тюшюнджелерни козь огюнде тутмакъ (К)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработкаурока по теме "История космических исследований"

Данный материал можно использовать на уроке в 7-8 классах по теме "Наши достижения" или как  материал для проведения внеклассного мероприятия по теме "Космос"...

презентация на тему "Махмуд Къашгъарий «Дивану лугъат-ит тюрк» сёзлюгининъ эмиети." по крымскотатарской литературе

презентация на тему "Махмуд Къашгъарий  «Дивану лугъат-ит тюрк» сёзлюгининъ эмиети." по программе крымскотатарской литературы предназначена для использования на уроке в 9- классе...

Технологическая карта урока крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС по теме "Словосочетания"

Конспект технологической карты урока крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС  по теме "Словосочетания" на крымскотатарском языке...

Динамика изучения крымскотатарского языка в общеобразовательных учреждениях г. Алушты

Для сведения педагогов, интересующихся изучением крымскотатарского языка в школах...

Проблема народоведения на уроках крымскотатарского языка и литературы

Родной язык является не только важным средством общения, но и способом мышления, получения знаний, саморазвития и самовыражения. Чем совершеннее человек владеет родным языком, тем легче он усваивает з...

Сценарий музыкально- литературной композиции крымскотатарской легенды «Арзы къыз» («Девушка Арзы»)

Цели:- познакомить с легендой крымских татар, пополнить знания учащихся новыми сведениями по краеведению;- воспитывать уважение ко всем народам, населяющим Крым;- привить учащимся интерес и любовь к л...

Изучение крымскотатарской литературы в интегрированном курсе "Литература"

Мы, люди разных национальностей, живущие по соседству, обязаны ради общего блага стремиться к взаимопониманию и учиться уважать друг друга. Изучая быт и культуру народа, живущего рядом с тобой, п...