Рабочая программа по родному языку 6 класс 2017-2018уч.год
календарно-тематическое планирование (6 класс) на тему
Тонафнемань предметть основной целенза: Максомс содамошит морфологияста; ладямс системас и крхкалгофтомс иттнень содамошиснон теоретическяй материалть коряс и касфтомс синь практическяй навыкснон фонетическяй, лексическяй и морфологическяй рахборонь тиемста.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
mokshen_kyal_6_kl._programma.docx | 34.55 КБ |
Предварительный просмотр:
Рассмотрена и одобрена на за- «Согласовано» седании методического объе- Заместитель по УВР динения Председатель МО _________\Лёвина Н.А../ «____»____________2017г. «__»_______________2017 г. | «Утверждено» Директор МБОУ «Мордовско –Полянская СОШ» Зубово-Полянского муниципального района Республики Мордовия ______________ /Поршунова М. С./ Приказ № ____от «____»_______2017 г |
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
учебного курса «Мокшанский язык» в 6 классе
Составитель: Моисеева Людмила Михайловна
2017 - 2018
Тонафнемань курсть основной целенза: Максомс содамошит морфологияста; ладямс системас и крхкалгафтомс содамошиснон теоретическяй материалть коряс и касфтомс синь практическяй навыкснон фонетическяй, лексическяй и морфологическяй разборонь тиемста.
Тонафнемань курсть характеристикац: Рабочай программась тиф Мордовия Республикань Образованиянь Министерствать программанц коряс М.А Келин, Т.И.Ломакина «Мокшень кялень программат 5-11 классненди» (Саранск «Красный Октябрь» типографиясь 2001к.), рецензентсь О.Е.Поляков.
6-це класса тонафневихть синтаксиссь , орфографиясь, лексикась, валонь тиевомась. Сембоц макссеви 68 част. Тонафнемань эрь кизоть ушедомста и аделамста ётафть лятфтаманкса программаса нолдафт башка частт. Темань тонафнемда меле ётафневихть контрольнай работат. 5 диктантт. Тя тиендеви теоретическяй содамошитнень маштомошитнень кемокстаманкса и корхтама маштомать касфтоманкса.
Корхтама маштомать касфтоманкса работатне программаса занцихть сатомшка васта и макссевихть эрь класса тонафневи теоретическяй материалть мельге: 9 част. Программаса эрь разделти и темати максфт башка частт.
Лия предметтнень мархта соткссь.
Кяльть тонафнемста оцю мяль шарфневи лия предметтнень мархта соткссь. Сембода кемот ня сотксне кяльть и литературать ёткса, сяс мес кяльть тонафнемста дидактическяй материалсь сявондеви васендакиге художественнай литнратураста. Корхтама маштомать касфтомаса ламоц работатневок фкат литературать мархта (сочинениятне, изложениятне, азксне, планонь сёрмадоматне и стак тов)
Кирдевихть соткст биологиять, географиять, историять и лия предметтнень мархта. Сявондевихть синь корязост текстт, эрь кодама работат (ётафтомс рузонь кяльста текст, арьсемс валрисьмот, сёрмадомс сочиненият, изложеният и стак тов).. ванондовихть урокса мокшэрзянь композиторхнень и художникнень произведениясна, синь лац лездыхть содамс мокшетнень и эрзятнень седиснон-ваймоснон, эряфснон.
Ценностнай ориентирхне: Мокшень кяльсь школаса кода тонафнемань предмет занци пяк эрявикс васта, сонь оцю тонафнемань и цебярь потмовиень касфтомань смузец.
Школаса родной кяльсь тонафневи сянкса, штоба анокламс культурнай, сембе ширде содай ломатть, максомс тейст мокшень литературнай кяльса морафтомань, корхтамань и сёрмадомань содамошит.
Шачема кяльть цебярьста содамац пяк лезды келептемс аерьфпяльть колга содамошитнень, сон максы пара лезкс рузонь кяльть тонафнемста, грамматиканц, марнек козяшинц и виенц шарьхкодемста.
Курсть тонафнемань результаттне: Тонафнихненди эряви максомс сатомшка содамоши родной кялень фонетикаста, лексикаста, морфологияста, валонь тиевомаста, синтаксиста и стилистикаста; пачфтемс марнек эряфсакяльть асувонц колга, сяда тов касоманц и виияманц и масторлангонь лия кяльхнень ёткса сонь вастонц колга. Шачема кяльть лезксонц вельде, сонь лангозонза нежедезь, эряви касфтомс иттнень логическяй мяльснон-арьсемаснон, ёжемарязь морафтомань и корхтамань маштомошиснон. Максомс сёрмадомань, пунктуациянь и интонациянь кеме маштомошит, кеподемс синь мяльснон цебярьста содамс, кельгомс и ванфтомс тядянь-алянь кяльть.
«Мокшанский язык» дисциплинать содержанияц
1-це разделсь. Тонафнеть лятфтамац.
2-це разделсь. Корхтама пяльксне. Существительнайсь.
Существительнайсь.Одушевленнай и аф одушевленнай существительнайхне. Собственнай и нарицательнай
существительнайхне. Существительнайть лувксонь форманза. Существительнайть склонениянза. Падежсь . Парнай
существительнайхне.
Маштомс:
- Существительнайхнень аф определеннай, определеннай и притяжательнай склоненияса падежга полафнема и тейст видеста кизефксонь путома;
- Смузень и формань коряс существительнайхнень склоненияснон и падежснон содама;
- Сембе форматнень эса существительнайхнень видеста азома и сермадома, сявомок мяльс литературнай кяльть норманзон;
- Валонь тии, кирьфтамань- ляпошинь суффикс мархта, сложнай, парнай сложнай, существительнайхнень видеста сермадома.
3-це разделсь. Прилагательнайсь.
Прилагательнайсь.Качественнай и относительнай прилагательнайхне. Относительнай прилагательнайхнень
качественнай смузьса молемасна. Прилагательнайхнень сравнениянь степеньцна.
Маштомс:
- Прилагательнайть вельде предметонь признаконь азома;
- Перьфпяльдень предметтнень и явлениятнень сембода няевикс признакснон коряс прилагательнайся няфтема;
- Прилагательнайхненди синонимонь и антонимонь кочкама и мархтост корхтамста и сермадомста маштозь мялень- арьсемань ладяма;
- Прилагательнайхнень виде и аф виде смузьснон тевс лац ноляма;
- Качественнай и относительнай прилагательнайхнень фкя-фкянь эзда явома;
- Качественнай прилагательнайхнень эзда сравнениянь степень тиема и корхтамса ноляма;
- Лия корхтама пяльксста качественнай и относительнай прилагательнайхнень тиема и корхтамаса тевс ноляма.
4-це разделсь. Числительнайсь.
Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Простой, сложнай и составной числительнайхне. Количественнай
числительнайхнень разрядсна. Целай лувксонь числительнайхнень падежга полафнемасна. Целай лувксонь числ.
существ. мархта соткссна. Дробнай числительнайхне. Пуроптомань числительнайхнень тиевомасна и склонениясна.
Порядковай числительнайхнень тиевомасна и склонениясна.Числительнайхнень притяжательнай суффикс мархта
молемасна.
Маштомс:
- Математикань примеронь и задачань лувома, цифра мархта текстонь морафтомста и сермадомста простой, сложнай и составной числительнайхнень видеста азома и сермадома, сявомок мяльс мокшень литературнай кяльть норманзон;
- Лувксонь, лувомань и собирательнай числительнайхнень существительнаень мархта сотома, корхтамста видеста азома и сермадома.
5-це разделсь Местоимениясь.
Местоимениять смузец и валрисьмоса ролец. Местоимениятнень смузень коряс разрядсна. Лицань местоимениятнень
падежга полафнемасна,синонимикасна. Притяжательнай местоимениятне. Эсь возвратно-притяжательнай
местоимениясь. Указательнай и определительнай местоимениятне. Кизефтемань и относительнай местоимениятне. Аф
определеннай и отрицательнай местоимениятне. Синь синонимиксна. Местоимениятнень сермадомасна. Местоименияти
морфологиянь разборть тиемац.
Маштомс:
- Местоимениянь разряттнень фкя-фкянь эзда явома, сявомок мяльс синь смузьснон и валрисьмоса рольснон;
- Местоимениятнень падежга полафнема и видеста сермадома;
- Местоимениятнень устнай и письменнай корхтамаса тевс ноляма.
6-це разделсь Кизоть песта тонафнефть лятфтамац.
- Существительнайсь. Существительнайть аф определённай. Определённай и притяжательнай склонениянза.
Существительнайхнень падежга полафнемасна. Существительнайхнень тиевомасна.
- Прилагательнапйсь. Качественнай и относительнай прилагательнайхне, синь тиевомасна. Качественнай
прилагательнайхнень сравнениянь степеньцна.
- Числительнайсь. Лувксонь, лувомань. Пуроптомань, явомань числительнайхне. Простой, сложнай и состовной
числительнайхне. Числительнайхнень падежга полафнемасна.
- Местоимениясь, сонь разрядонза. Местоимениятнень падежга полафнемасна.
Тематическяй планированиясь
№ П/П | Разделхнень и тематнень наименованиясна | Часттне | Эздодост | ||
Теоретичскяй тонафнемась | Контрольнай работатне | Корхтама маштомань касфтомась | |||
1. | Тонафнеть лятфтамац. | 5 | 3 | - | 2 |
2. | Корхтама пяльксне. Существительнайсь. | 22 | 17 | 2 | 3 |
3. | Прилагательнайсь. | 12 | 9 | 1 | 2 |
4. | Числительнайсь. | 13 | 11 | 1 | 1 |
5. | Местоимениясь. | 13 | 11 | 1 | 1 |
6. | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац. | 1 | 1 | - | - |
Сембоц: | 68 | 54 | 5 | 9 |
Календарно-тематическяй планированиясь
№ | Разделхне/ Урокнень темасна | Часттне | Занятиять видоц | Культурань касфтомань урокт | Контрольнай работат | Мъзярда ётафтф | |
планть коряс | афкукс | ||||||
1. | Тонафнеть лятфтамац. | 5 | |||||
1.1 | Корхтама вайгяльксне. | 1 | Кемокстамань и лятфтамань урок | Сентябрь 1 нед. | |||
1.2 | Валть смузец. | 1 | Кемокстамань и лятфтамань урок | 1 нед. | |||
1.3 | Валбяльксне и валонь тиевомась. | 1 | Кемокстамань и лятфтамань урок | 2 нед. | |||
1.4 | К.К. Сочинения И.И.Левитанонь «Золотань сексе» картинанц коряс | Корхтамань маштомань касфтоманкса урок | 1 | 2 нед. | |||
1.5 | К.К. Сочинениять анализоц Работа эльбятькснень коряс. | Коррекциянь урок | 1 | 3 нед. | |||
2 | Корхтама пяльксне. Существительнайсь. | 22 | |||||
2.1 | Существительнайть смузец и грамматическя признаконза. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
2.2 | Одушевленнай и аф одушевленнай существительнайхне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
2.3 | Собственнай и нарицательнай существительнайхне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
2.4 | Существительнайть лувксонь форманза. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4,5 нед. | |||
2.5 | Существительнайть склонениянза. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | Октябрь 0,5 нед. | |||
2.6 | Падежсь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 1 нед. | |||
2.7 | Аф определеннай склонениясь.Аф определеннай склонениять эсь лацонь ширенза. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 1 нед. | |||
2.8 | Аф определеннай склоненияса существительнайхнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
2.9 | Определеннай склоненияса существительнайхнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
2.10 | К.К.Изложения «Сексеть мазышиц» текстть коряс. | Корхтамань маштомань касфтоманкса урок | 1 | 3нед. | |||
2.11 | Контрольнай диктант грам. задания мархта «Существительнайть определённай и аф определённай склонениянза» темать коряс. «Зиянц повомась» текстть коряс. | Контролень урок | 1 | 3 нед. | |||
2.12 | Эльбятькснень лангса работась. | 1 | Коррекциянь урок | 4 нед. | |||
2.13 | Притяжательнай склонениясь.Притяжательнай склоненияса существительнайть полафнемац. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
2.14 | Притяжательнай склоненияса существительнайхнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | Ноябрь 2 нед. | |||
2.15 | Существительнайхнень пъшкядемань формасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
2.16 | Суффикс вельде существительнайхнень тиевомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
2.17 | Сложнай существительнайхнень тиевомасна и сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
2.18 | Парнай существительнайхнень тиевомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
2.19 | Кирьфтамань-ляпошинь суффикс мархта существительнайхнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
2.20 | Кемокстамань урок. Существительнайти морфологиянь разборть тиемац. Тест коряс тев. | 1 | Кемокстамань урок. | Декабрь 1 нед. | |||
2.21 | К.К. Сочинения- описания «Помещениять потмонц (интерьерть) описанияц» темать коряс. | Корхтамань маштомань касфтоманкса урок | 1 | 1 нед. | |||
2.22 | Контрольнай диктант грам. задания мархта «Существительнайсь» темать коряс. «Куйгорож» текстть коряс. | Контролень урок | 1 | 2 нед. | |||
3 | Прилагательнайсь. | 13 | |||||
3.1 | Работа эльбятькснень коряс. Прилагательнайсь кода корхтама пялькс. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
3.2 | Качественнай и относительнай прилагательнайхне. Качественнай прилагательнайхнень синонимонь рядсна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
3.3 | Административнай контрольнай работа грамматическяй задания мархта. | 1 | Контролень урок | 3 нед. | |||
3.4 | Работа эльбятькснень коряс. Относительнай прилагательнайхнень качественнай смузьса молемасна. | Комбинированнай урок | 4 нед. | ||||
3.5 | Прилагательнайхнень сравнениянь степеньцна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
3.6 | Предметонь признаконь кирьфтамань касфтомань няфтема спосопне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | Январь 2 нед. | |||
3.7 | Прилагательнайхнень тиевомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
3.8 | Прилагательнайхнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
3.9 | Рузонь кяльста сявф прилагательнайхне и синь сермадомасна. Прилагательнайхнень существительнай смузьса молемасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
3.10 | Кемокстамонь урок. Прилагательнайти морфологиянь разборть тиемац. Тест. | 1 | Кемокстамонь урок | 4 нед. | |||
3.11 | К.К. Изложения «Мокшень литературнай кяльть историяц» текстть коряс. | Корхтамань маштомань касфтоманкса урок | 1 | 4 нед. | |||
3.12 | Контрольнай диктант грам.задания мархта «Прилагательнайсь» темать коряс. «Тундань сельмоветть» | Контролень урок | 1 | Февраль 1 нед. | |||
4 | Числительнайсь. | 13 | |||||
4.1 | Работа эльбятькснень коряс. Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. | 1 | Комбинированнай урок | 1 нед. | |||
4.2 | Простой, сложнай и составной числительнайхне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
4.3 | Количественнай числительнайхнень разрядсна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
4.4 | Целай лувксонь числительнайхнень падежга полафнемасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
4.5 | Целай лувксонь числительнайхнень существ. мархта соткссна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3нед. | |||
4.6 | К.К. Сочинения – описания «Тундась малаткшни» темать коряс. | Корхтамань маштомань касфтоманкса урок | 1 | 4 нед. | |||
4.7 | К.К. Сочинениять анализой. Дробнай числительнайхне. | 1 | Комбинированнай урок | 4 нед. | |||
4.8 | Пуроптомань числительнайхнень тиевомасна и склонениясна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | Март 1 нед. | |||
4.9 | Порядковай числительнайхнень тиевомасна и склонениясна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 1 нед. | |||
4.10 | Числительнайхнень притяжательнай суффикс мархта молемасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
4.11 | Числительнайхнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 2 нед. | |||
4.12 | Числительнайти морфологиянь разборть тиемац. Кемокстамань урок. Тест коряс тев. | 1 | Кемокстамонь урок | 3 нед. | |||
4.13 | Контрольнай диктант грам. задания мархта «Числительнайсь» темать коряс. | Контролень урок | 1 | 3 нед. | |||
5 | Местоимениясь. | 15 | |||||
5.1 | Работа эльбятькснень коряс. Местоимениять смузец и валрисьмоса ролец. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4,5 нед. | |||
5.2 | Местоимениятнень смузень коряс разрядсна. Лицань местоимениятне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | Апрель 0,5 нед. | |||
5.3 | Лицань местоимениятнень падежга полафнемасна,синонимикасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 1 нед. | |||
5.4 | Притяжательнай местоимениятне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 1 нед. | |||
5.5 | К.К. Выборочнай изложения. | 1 | 2 нед. | ||||
5.6 | К.К. Изложениять анализоц. | 1 | 2 нед. | ||||
5.7 | Эсь возвратно-притяжательнай местоимениясь. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3 нед. | |||
5.8 | Указательнай и определительнай местоимениятне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 3нед. | |||
5.9 | Кизефтемань и относительнай местоимениятне. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
5.10 | Аф определеннай и отрицательнай местоимениятне. Синь синонимиксна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | 4 нед. | |||
5.11 | Местоимениятнень сермадомасна. | 1 | Од содамошинь сатомань урок | Май 1 нед. | |||
5.12 | Местоименияти морфологиянь разборть тиемац. Кемокстамонь урок. Тест коряс тев. | 1 | Кемокстамонь урок. | 1 нед. | |||
5.13 | К.К.Азксонь сермадомась. 312 – це уражнениять коряс стр. 153. | Корхтамань маштомань касфтоманкса урок | 1 | 2 нед. | |||
5.14 | Административнай контрольнай диктант грам. задания мархта. «Эряфонь шуфта» текстть коряс. | Контролень урок | 1 | 2 нед. | |||
5.15 | Эльбятькснень лангса работась. | 1 | Коррекциянь урок | 3 нед. | |||
6 | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац. | 2 | |||||
6.1 | Корхтама пяльксне. Существительнайсь и прилагательнайсь. | 1 | Кемокстамонь урок. | 3 нед. | |||
6.2 | Числительнайсь и местоимениясь. | 1 | Кемокстамань урок. | 4 нед. | |||
Резервнай урокт | 2 | 4 нед. | |||||
Сембоц | 68 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по родному языку и литературе в 11 классе С(К)ОУ VIII вида
Рабочая программа по предмету "Родной язык и литература" в 11 классе специальной (коррекционной) школы VIII вида состоит из пояснительной записки и календарно-тематического планирования по двум модуля...
Рабочая программа по родному языку 7 класс 2017-2018уч.год.
Тонафнемань курсть характеристикац: Рабочай программась тиф Мордовия Респубикань Образованиянь Министерствать программанц коряс М.А.Келин, Т.И.Ломакина "Мокшень кялень программат 5-11 классненди...
Рабочая программа по родному языку и родной литературе 5 класс
Рабочая программа для родного русского языка...
Рабочие программы "Русский родной язык" 5-9 класс и "Русский язык" 5-9 класс по УМК В.В.Бабайцевой
В рабочих программах представлены планируемые результаты освоения учебного предмета "Русский язык" и "Русский родной язык", содержание учебного предмета по классам, сетка часов и к...
Рабочие программы по родному языку и родной литературе, методические материалы
Рабочие программы по родному языку и родной литературе, методические материалы...
Рабочие программы по родному языку (русскому) и родной литературе (русской) 8-9 классы
Рабочие программы по родному языку (русскому) и родной литературе (русской) 8-9 классы соответствуют требованиям ФГОС ООО....