11-ги класстын тыва дыл кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы
календарно-тематическое планирование (11 класс) на тему

Намзырай Анжелика Валерьевна

11-ги класстын тыва дыл кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 11a_tyva_dyl.docx51.85 КБ

Предварительный просмотр:

Тыва дыл,чогаал эртемнери. Предмет тувинский язык и литература.

Сист обучен

ФИО автора и название программы, 105год издания,кем рекомендовано

Полные реквизиты учебника и учебных пособий:

ФИО автора,название,издательство,год издания

Классы

5

6

7

8

9

10

11

А.К.Ойдан-оол.5-9 класстарга программалар:

Тыва дыл

Д.Х.Ооржак.Харылзаалыг чугаа сайзырадылгазы

Д.С.Куулар,А.М.Монгуш.Тыва аас чогаалы болгаш литература.Кызыл 1994.

ТР.Ооредилге министерствозу бадылаан.

Тыва чогаал.2001г. К.Х.Оргу,В.С.Кызыл-оол. Кызыл

+

Торээн чогаал.2002К.Х.Оргу,

Н.Ш.Куулар.

+

Торээн чогаал.2001г. К.Х.Оргу,

Х.М.Ойдан-оол

+

Тыва чогаал.2001г С.С.Сурун-оол,С.Б.Байыр-оол.

+

Тыва чогаал.2001г Ю.Ш.Кюнзегеш,М.А.Кужугет.

+

Тыва чогаал.2002г К.Х.Оргу,С.Х.Натпит-оол,Е.Т. Чамзырын

+

Тыва чогаал 2002г.Д.С.Куулар.

+

М.Д.Биче-оол,К.А.Бичелдей.Тыва дыл.2002г.К.Б.Март-оол,Д.А.Кимова,

А.А.Алдын-оол.Методиктиг сумелер.Кызыл-1992

+

Д.А.Монгуш,К.Б.Доржу.Тыва дыл Кызыл 2001 Д.А.Монгуш.А.К.Ойдан-оол Методиктиг сумелер.Кызыл-1992

+

Д.А.Монгуш,К. Б.Доржу.Тыва дыл Кызыл 2001 К.Б.Март-оол.5-9 класстарга тыва дылды башкылаарынын методиказы

+

Тыва дыл Школага грамматиктиг сайгарылгалар.Кызыл 2008

+

Тыва дыл Н.Д.Сувандии.Тыва дылдын практикумунга мергежилгелер.Кызыл 2003

+

А.К.Ойдан-оол,Б.К.Ондар,К.Б.Доржу,Е.М.Куулар

Тыва дыл. 2007г.

+

А.К.Ойдан-оол, Б.К.Ондар, К.Б.Доржу, Е.М.Куулар Тыва дыл.2007г. К.Б.Доржу.Амгы тыва литературлуг дылга мергежилгелер.Кызыл.2003.

+

Улдун аайы-биле тыва дылдын шактар улелгези. Распределение часов по четвертям. Тувинский  язык:

№ п.п

классы

Шактарнын саны.Количество часов

в  год

В неделю

I четв

II четв

IIIчетв

IYчетв

Планов.

контр

Админ.

контр

Чугаа сайзырадылгазы.Разв.речи

шупту

I

II

III

IY

1

5

105

3

26

22

33

24

6

15

3

4

5

3

2

6

105

3

26

22

33

24

6

6

1

3

1

1

3

7

105

2

26

22

33

24

6

25

5

6

8

6

4

8

70

2

17

14

24

15

6

6

1

3

1

1

5

9

35

1

10

6

11

8

6

8

1

2

3

2

6

10

35

1

10

6

11

8

6

8

1

2

3

2

7

11

36

1

10

6

11

9

6

8

1

2

3

2

Улдун аайы-биле тыва чогаалдын шактар улелгези. Распределение часов по четвертям: Тувинская  литература

№ п.п

классы

Шактарнын саны.Количество часов

в  год

В недел

I четв

II четв

III

четв

IY

четв

Планов.

контр

Админ.

контр

Разв.речи

Внекл чтение

шупту

I

II

III

IY

шупту

I

II

III

IY

1

5

70

2

19

14

22

16

6

28

7

8

7

6

2

6

70

2

19

14

22

16

6

16

3

5

5

3

3

7

70

2

19

14

22

16

6

17

3

5

6

3

4

8

70

2

19

14

22

16

6

15

3

3

6

3

5

9

70

2

19

14

23

15

6

10

2

2

4

2

6

10

70

2

19

14

22

16

6

5

1

1

2

1

7

11

70

2

19

14

23

15

6

5

1

1

2

1

Общий свод календарно-тематического плана по тувинскому языку и литературе

предмет

классы

По программе

Всего по плану

Развитие речи

контрольных работ

тесты

экскурсии

примечание

По плану

Адм.

монторингг

1

Т.я.

5

105

105

15

6

2

2

Т.я.

6

105

105

6

6

2

3

Т.я.

7

105

105

25

6

2

4

Т.я.

8

70

70

6

6

2

5

Т.я.

9

35

35

8

6

2

6

Т.я.

10

35

35

8

6

2

7

Т.я.

11

36

36

8

6

2

8

Т.л.

5

70

70

28

6

2

9

Т.л.

6

70

70

16

6

2

10

Т.л.

7

70

70

17

6

2

11

Т.л.

8

70

70

15

6

2

12

Т.л.

9

70

70

10

6

2

13

Т.л.

10

70

70

5

6

2

14

Т.л.

11

70

70

5

6

2

Тыва дылды  5-11 класстарга     ооредиринге  тайылбыр бижик.

Пояснительная записка программы обучения тувинскому языку в  5-11 классах.

Тыва-дыл тыва нациянын дылы болур.Ында тыва улустун торээн дылын сайзырадып келген байлак дуржулгазы,мерген угааны,угаан-бодалынын чедиишкиннери мооннеттинген.Ол-тыва культуранын-улустун аас чогаалынын,литературанын,театр уран чуулунун болгаш уран чуулдун оске-даа янзыларынын,парлалганын,эртемнин,ажыл-херек чорудулгазынын,ооредилганин болгаш кижизидилгенин дылы апарган.Ынчангаш тыва дылды ооредиринин программазы ундезин(базовая) деннелге Тыва Республиканын Ооредилге  яамызынын  « 5-11 класстарга Программалар.Тыва дыл.Харылзаалыг чугаа сайзырадылгазы.Тыва аас чогаалы болгаш литература» деп номунга ундезилеп делгеренгей(развёрнутая) кылдыр тургустунган.

Тыва школаларга,ооредилге черлеринге торээн дылды ооредири уругларнын угаан-медерелин сайзырадырынга,оларны эки мозу-шынарга кижизидеринге хой таарымчалыг аргаларлыг.Торээн дылын шингээдип алыры-оореникчилерге оске эртемнерни билип албышаан,долгандыр турар амыдырал,бойдус билиглерин калбартып,улуг салгалдын дуржулгазын ажыглап билиринге чанчыктырар.

Тыва дылды ооредиринин сорулгалары,кылыр ажылдары.

 Цели и задачи обучения тувинскому языку

Сорулгалары:

-оореникчилерге фонетика,лексика,сос чогаадылгазы,грамматика(морфология,синтаксис),стилистикага тодаргай билиглерни бээр,алган билиглерин практика кырынга ажыглап билиринин мергежилдерин ,чанчылдарын хевирлээр

-шын бижииринин,бижик демдектерин шын салырынын быжыг чанчылдарын бээр

-алган теориялыг билиглеринге даянып,программа негелделеринге дууштур боттарынын бодалдарын аас,бижимел  харылзаалыг чугаага илередири

-литературлуг дылдын нормаларынга чанчыктырар,сос курлавырын байыдар,чугаазынын культуразын бедидер

-ниитилел амыдыралынга тыва дылдын ужур-дузазын,хогжулдезин,оске дылдар аразында ээлеп турар туружун бодуун билиглер-биле таныштырар

-торээн дылынга камныг,сонуургалдыг,хандыкшылдыг болурунга кижизидер

-оореникчилерни номга,шын,медерелдиг,аянныг номчуурунга сундулуг болурунга кижизидер,боттары боданып оорениринге чанчыктырар

-мозу-шынар,эстетика,куш-ажыл талазы-биле кижизидилгеге буруну-биле ажыглаар

-харыысалгалыг болрунга,ооредилгенин,куш-ажылдын сагылга-чурумунга кижизидер

Бо сорулгаларны чедип алырда башкынын ниити культурлуг деннелин бедидери,дыл эртеми,методика,ниити педагогика,ИКТ,чаартылгалар  талазы-биле  белеткелин ургулчу бедидери, бодунун хулээлгезин харыысалгалыг,чогаадыкчы ёзу-биле кууседири

5-11 класстарга тыва дыл эртеминин утказы болгаш тургузуу.Основное содержание и структура программы тувинского языка 5-11 классов.

Школага тыва дыл эртемин(курузун) ооредиринин программазында фонетика,лексика,сос чогаадылгазы,грамматика(морфология,синтаксис)дугайында билиглерни,шын бижииринин,бижик демдектерин шын салырынын чанчылдарын,аас,бижимел чугаанын чанчылдарын,стилистика элементилерин,дыл дугайында чамдык билиглерин киирген.

Торээн дылдын школа курузунда теориялыг билиглерин тыва дыл эртеминин база амгы уеде дыл эртеминин чедиишкиннерин барымдаалап тайылбырлаан.

Программа шуушкак принцип ёзугаар тургустунган.Чамдык берге,улуг темаларны(лексика,сос чогаадылгазын)ангы-ангы класстарга чадаланчак ооредири кордунген.

5-9 класстарга торээн дыл курузу 1-4 класстарга ооренген чуулдеринин дорт уланчызы,системажытканы болур.

5 класска дылдын ниитилел амыдыралга ужур-дузазын коргускеш,эге класстарга ооренген чуулдерин катаптаан соонда «Синтаксис,пунктуация болгаш чугаа культуразы», «Лексика болгаш чугаа культуразы» «Сос тургузуу,сос чогаадылгазы,орфография», «Морфология, орфография, чугаа культуразы» деп улуг болуктун  «Чуве ады», «Демдеек ады», «Сан ады»деп кезектерин ооренир.

6 класска «Тыва дыл дугайында»деп эгени ооренгеш,ѳ класска ооренген чуулдерин катаптааш, «Лексика болгаш чугаа культуразы» ,«Сос тургузуу,сос чогаадылгазы,орфография,Чугаа культуразы» деп эгелерни,анаа улай «Морфология, орфография, Чугаа культуразы» деп улуг болуктун  «Ат орну», «Кылыг созу», «Наречие», «Эдеринчи болгаш дузалал аттар», «Артынчылыа», «Аян состери» деп чугаа кезектерин ооренип доозар.

7 класска «Тыва дылды носке дылдар-биле холбаазы»деп эгени ооренгеш,6 класска ооренген чуулдерин катаптааш,анаа улай «Синтаксис болгаш пунктуация »деп улуг болуктун «Сос каттыжыышкыны болгаш домак», «Бодуун домак»деп эгелерни ооренир.

8 класска «Тыва бижикти чогаатканы»деп эгени эрткеш,7 класска ооренген чуулдерин катаптааш,анаа улай «Тускайлаан кежигуннерлиг домактар», «Оске кижинин чугаазын дамчыдар аргалар», «Нарын домак»деп болуктун «Чагырышпаан нарын домак», «Чагырышкан нарын домак»деп эгелерин ооренир.

9 класска катаптаашкын кылгаш, « Синтаксис болгаш пунктуация »деп болуктун «Хой кезектерлиг нарын домак», «Дыл дугайында нити билиглер»деп эгени ооренир.

10 класска 9 класска ооренгенин катаптааш, «Тыва дыл-турк дылдарнын бирээзи», «Лексика болгаш фразеология», «Фонетика,графика,орфография», «Сос тургузуу болгаш сос чогаадылгазы», «Грамматика.Морфология»деп болуктерни ханыладыр ооренир .

11 класска 10 класска ооренгенин катаптааш, «Орфогрфия-шын бижилге», «Синтаксис болгаш пунктуация», «Созуглел»деп эгелерин ооренир

5-11 класстарга тыва дыл эртеминин утказы болгаш тургузуу ниити ооредилге программазынын негелделеринге дугжуп турар.

5-11 класстарга тыва дыл эртемин ооредиринин кол угланыышкыны,негелделери.

Основные требования к уровню подготовки учащихся5-11 классов при обучении тувинскому языку.

Программанын кол угланыышкыны- школага  тыва дыл эртемин(курузун) ооредиринин программазында фонетика,лексика,сос чогаадылгазы,грамматика(морфология,синтаксис) дугайында билиглер,шын бижииринин болгаш бижик демдектерин шын салырынын чанчылдарын,аас болгаш бижимел чугаанын чанчылдарын,стилистика элементилерин,дыл дугайында чамдык билиглерни киирген.

Торээн дылдын школа курузунда теориялыг билиглерни(медээлерни) тыва дыл эртеминин база амгы уеде дыл эртеминин чедиишкиннерин барымдаалап тургускан.

Торээн дыл башкыларынын ажылынын кол уг-шии оореникчилерни литературлуг дылдын нормаларынга чанчыктырар,оларнын чугаазын,боданыр аргаларын сайзырадыры болур.Программада  ооредилге материалын быжыг шингээттирери-биле катаптаашкынче  чугула кичээнгейни угландырган.Чылдын эгезинде болгаш тончузунде ону чорударынга тускай  шактар кордунген турар ужурлуг.

Программанын кол негелдези–тыва дыл кичээлдеринге ооредилге болгаш кижизидилге ажылын чангыс аай харылзаалыг чорудары.

Дыл –кижилернин аразында харылзажырынын чугула чепсээ,торээн дылынын байлак сос курлавырлыын,оон амыдыралга ужур-дузалыын практика кырында коргузери

Оореникчилернин билиглерни быжыг,медерелдиг шингээдип алырын чедип алыры,торээн чугаазын сайзырадыры:чаа состерни,фразеологизмнерни,дылдын уран чечен аргаларын шингээттирери,состун утказын кожуруп ажыглаарынга  мергежидери,сеткил-сагышты, бодалды,минниишкинни илередир дылды чедимчелиг  ажыглаарынга чанчыктырары

Практиктиг угланыышкынын куштелдирери-шын бижилгенин чанчылдарын чедип алыры,дурумнерни чижектер-биле бадыткап,ажыглап  билири

Сос-биле ажылче кичээнгейни салыры:состерни тема аайы-биле тускай лексиктиг болуктерге  чарары,олар-биле сос каттыжыышкыннары,домактар тургузары,тывылган тоогузун сайгарары,янзы-буру словарьлар-биле ажылдаары

Чараштыр бижилгеже,состернин,домактарнын грамматиктиг сайгарылгаларынче болгаш мозу-шынарынын кижизидилге-зинче  кичээнгей салыры.

5-11 класстарга тыва дыл ооредиринин Программазын боттандырарынга ажыглаар  чугула  методтар,технологиялар.

Основные методы,технологии при обучении тувинскому языку и  подготовки учащихся 5-11 классов.

Образовательная технология

Ведущие целевые ориентации

По организационным формам

1. Классно-урочная система

Формирование ЗУНов (знаний, умений, навыков)

2. Технология индивидуального обучения

Качественное усвоение ЗУНов. Развитие интеллектуальной сферы в зоне ближайшего развития учащихся

3. Технология индивидуализации обучения

Создание психолого-педагогических условий не только для развития всех учащихся, но и для развития каждого ребенка в отдельности

4. Технология группового обучения

Развитие коммуникативных и организационных качеств личности: рефлексия

По преобладающему (доминирующему методу)

Технологии личностно-ориентированного обучения

5. Технология проблемного обучения

Создание под руководством учителя проблемных ситуаций и активную самостоятельную деятельность учащихся по их разрешению

6. Технология развивающего обучения

Всестороннее и интенсивное развитие личности как субъекта деятельности

7. Технология обучения в диалоге

Формирование коммуникативной и дискуссионной культуры, развитие критического мышления, интеллектуальных умений

8. Игровые технологии

Развитие гибкого и продуктивного мышления, социализация, развитие коммуникативной культуры, приобретение ЗУНов

9. Технология «Портфолио»

Развитие рефлексивного мышления и самооценивания, самостоятельность в учебной деятельности

Мотивирующий фактор обучения

Демонстрация прогресса учения учащегося.

По типу управления познавательной деятельностью

10. Технология сотрудничества

Реализация демократизма, равенства, партнерства в субъект-субъектных отношениях педагога и ребенка

11. Информационно-коммуникационные технологии

Развитие информационной культуры. Создание условий для саморазвития с учетом индивидуальности ребенка

12. Исследовательская технология

Развитие положительной мотивации учеников к процессу обучения.

Способствует сознательному усвоению материала.

Умение самостоятельно добывать знания и применять их в нужной ситуации.

Умение самостоятельно критически мыслить;

Быть коммуникабельным, контактным.

Развитие творческой активности детей.

Углубление и закрепление имеющихся знаний, умений, навыков.

13. Проектная технология

Приобретение учащимися новых знаний в тесной связи с реальной жизненной практикой, формирование у них специфических умений и навыков посредством системной организации проблемно- ориентированного учебного процесса

14. Здоровьесберегающие технологии

Умение заботится о здоровье

Формирование элементарных санитарно-гигиенических навыков.

Воспитание сознательного отношения к своему здоровью.

15. Дистанционные технологии

Развитие индивидуальной культуры.

Создание условий для самообразования с учётом индивидуальности ребёнка.

Тыва дыл кичээлдеринге чуул-буру методиктиг аргаларны,коргузуг материалдарын,техниктиг херекселдерни, аудио, видео, медиа, ИКТ-ни ажыглаары чугула. Орус, даштыкы, тыва чурукчуларнын сюжеттиг чуруктарын ажыглаары.Сос курлавырларын байыдар,аас болгаш бижимел чугаазын идепкейжидер,эстетиктиг кижизидилгезинче  кичээнгейлиг болур.Методиктиг удуртулгалар, чаа дузаламчы ,чаа технологиялар-биле  ажылдаар. Чедиишкинниг ажылдын бир барымдаазы - оореникчинин кадыкшылын,культуразын камгалаары,амыдыралга  боду чогаадыкчы туруштуг болурун назы-харын,хууда онзагай талаларын  барымдаалап кижизидери шынарлыг болур. Школанын  Уставынга болгаш Лицензиязынга,ада-иелернин кузел-негелдеринге,башкынын  профессионал мергежилинге  дууштур ооредилге-кижизидилге ажылы дараазында Ооредилге программаларынга даянган:

- ниити ооредилгенин эге ниити программазы (общеобразовательной программы начального общего образования (УМК «Школа России»));

-ниити билигнин программазы( «Чаа школа»,ФГОС)(общеобразовательной программы  ( «Новая  школа», ФГОС));

Бугу номнар вариантылыг ооредилгенин бот тускайлан идепкейлиг(личностно-деятельный),  психологтуг, дидактиктиг , методиктиг  чангыс аай  негелдеге дууштур сайзырадырынга таарыштырган болгаш ТР-нын Ооредилге яамызынга деткээн.Ол номнарны ада-ие шилиир эргелиг.

5-11 класстарга тыва дыл эртеминге хыналда ажылдарнын унелели.

Характеристика контрольно-измерительных материалов при обучении тувинскому языку и  подготовки учащихся 5-11 классов.

Хыналда ажылдарнын созуглелдери амгы уенин негелделеринге,амыдыралчы дуржулгага барымдаалаан  кижизидикчи уткалыг болуру чугула.Олар уругларнын назы-харынга,ооренген темаларынга,амыдыралчы чижектерге  дуушкек болуру албан.Хевирлерин башкы ыяап-ла уругларнын билиинин,кадыкшылынын,ооренген темаларынын аайы-биле таарыштыр шилип алыр.

Тыва чогаалды ооредиринге тайылбыр бижик.

 Пояснительная записка программы обучения тувинской литературе.

Тыва аас чогаалы,чечен чогаал чоннун чогаадыкчы салым-чаяаныннын боттуг костуушкуннери болур.Аас чогаалы тыва чоннун ада-огбелеринин чус-чус чылдарда чогаадып,болбаазырадып келген состун уран чуулу болур.Оон эстетиктиг чанчылдарынга даянгаш,делегейнин улустарынын(эн ылангыя орус,моол)литератураларынын улегер-майыын эдерип,тыва чечен чогаал 20 чус чылдын чээрбиги чылдарындан бээр  боттанып келген.Амгы уеде тыва аас чогаалы болгаш литература Тыва Республиканын чонунун культуразынын эн улуг доктаамал эстетиктиг чанчылдарлыг уран чуулу болу берген.Ол ам чонну чаагай чанчылдарга  ,кижизидеринин,огбелернин алдарлыг тоогузун оорениринин,келир уеге бузуреп болурунун идегелин быжыглаар  чепсээ апарган. Ынчангаш тыва чогаалды ооредиринин программазы ундезин(базовая) деннелге Тыва Республиканын Ооредилге  яамызынын  « 5-11 класстарга Программалар.Тыва дыл.Харылзаалыг чугаасайзырадылгазы.Тыва аас чогаалы болгаш литература» деп номунга ундезилеп делгеренгей (развёрнутая) тургустунган.

Тыва чогаалды ооредиринин сорулгалары,кылыр ажылдары.

Цели и задачи обучения тувинской  литературе.

Аас чогаалы болгаш литература кижилернин медерелин сайзырадырынга,сагыш-сеткилин байыдарынга,аажы -чанын хевирлээринге,чоннун чаагай чанчылдарын эдереринге аажок улуг салдарны чедирип турар,ынчангаш оларны уран чуулдун оске-даа хевирлери-биле холбаштырып ооретпишаан,дараазында сорулгаларны салган:

-Тыва улустун  шаандагы болгаш амгы амыдыралы-биле,хосталга,аас-кежик дээш чоннун демисежип чораанын оореникчилерге таныштырар,тоогучу ёзу-биле угаап ооредир.

-Россиянын хой националдыг улустарынын акы-дунма харылзааларын,кожа-хелбээ чурттар,депшилгелиг чоннары-биле харылзааларын  коргускен чогаалдар-биле  чалыыларнын интернационалчы,патриотчу кижизидилгезин быжыктырар.

-Улустун аас чогаалынын,литературанын курлавырларын  аныяк салгалды чаагай идеалдарга,улусчу моральга,ужур-чурумга ,торээн чуртунга,чонунга,тоогузунге чоргааралды,бойдуска,кижиге,дириг амытаннарга гуманисчи хамаарылгалыг болурунга кижизидеринге  ажыглаар.

-Тыва литература амыдыралга тура-соруктуг,омак-сергек,бурунгаар чуткулдуг, хей-аъттыг,куш-ажылга  болгаш эстетикага кижизидип,ону алдаржыдып остуреринге чепсек болур.

-Улустун аас чогаалынын,литературанын теоретиктиг билиглерин быжыг шингээттиргеш,оларны амыдыралга ажыглап билиринге ооредир.

-Чогаалдарнын идейлиг утказын,уран-чеченин медередип,уран номчулгага быжыг хандыкшылдыг болурунга ооредир.

-Уе-уеде тыва литературанын  шиитпирлеп турганы хой айтырыгларын тыва чогаал эртеминин башкылаашкынынга чаа чогаадыкчы, тывынгыр,ханы билии,хей-аът киирикчи эрудициязы,бодунун улегерлиг  чоруу-биле  оореникчилернин дилеп тывар,сонуургалдыг  ажылдаарын чедип алыр.

5-11 класстарга тыва чогаал эртеминин утказы болгаш тургузуу.

Основное содержание и структура программы тувинской литературы  5-11 классов.

Тыва литературанын чогаалдарын ооредирин дараазында  чуулдерни  барымдаалап  шилээн:

-чогаалдарнын бедик идейлии,уран-чечени,амыдыралчызы,ооредиглиг,кижизидикчи ужур-дузазы

-тема аайы-биле хой талалыы,тоогулуг болуушкуннарнын,амгы уенин амыдыралынын чуулдеринин,болуушкуннарынын таарымчалыы

-жанрларнын,стильдернин хой янзылыы

-оореникчилернин хар-назынынга чогаалдарнын таарымчалыы

5-8 класстарнын программазын идея-темалыг принципти барымдаалап тургускан: Бойдус,шаандагы амыдырал, революция, патриотизм …темаларын  болуктээн. Улустун аас чогаалынын кол  жанрларын  чоорту нарыыдадып  хувааган,чогаал теориязынын эге, бодуун билиглерин ооредири программада кордунген.

5 класска ооренир чогаалдарнын болуктери:

-улустун аас чогаалы(тоолдар,улегер домактар,тывызыктар)улустун аас чогаалынга чоок чогаалдар(авторлуг тоолдар,баснялар)

-бичии уругларнын овур-хевирлерин коргускен чогаалдар

-тыва улустун патриотчу сеткилин коргускен чогаалдар

-акы-дунма улустарнын чечен чогаалдары

8 класс-шилчилгелиг байдалда болганда тыва чогаалчыларнын элээн хой чогаалдары,оларнын тоогузу-биле  холбаштырып тус-тузунда таныжар

9-11 класстарга тыва  литературанын тооогузун, авторларнын чогаадыкчы ажылын,чогаалдын тоогузун,хогжулдезин  холбаштырып тускай ооренир кылдыр  кордунген.

9 класска тыва литературанын 1930-ги чылдардан амгы уе- чадага  чедир эрткен оруктары-биле тодаргай таныжар. Программа литература тоогузун уе-уенин кол сураглыг чогаалдары-биле аралаштырып ооренирин негеп турар

10 класска авторлар дугайында  билиглерни, оларнын  допчу-намдарларын болгаш сурагжаан чогаалдарын дамчыштыр алыр

11 класска тыва чогаалчыларнын ийиги болгаш ушку салгалдары-биле таныжылга уламчылаар.

9-11 класстарга  чогаал сайгарылгалары-биле холбаштыр литература-теориялыг билиглер нарыыдаар

Программада кирген чогаалдар 3 болукке хувааттынган:

1.Албан номчааш,башкынын дузазы-биле сайгарып ооренир чогаалдар

2.  Немелде номчулгага хереглээр чогаалдар (5-7 кл.)

3.Класстан дашкаар номчуур ,оореникчилернин эстетиктиг билиглерин байыдар чогаалдар.Оларны оореникчилер эки тура-биле шилип номчуур.КДН-га чугле программада кирген данзыдан ангыда,оореникчилернин хар-назынынга,ниити деннелинге тааржыр  тыва болгаш Россиянын,делегей ,акы-дунма  хой националдыг литератураларынын тыва дылче очулдуртунган чаа номнарны башкы оореникчилерге ургулчу сумелээр.

5-11 класстарга тыва чогаал эртемин ооредиринин кол угланыышкыны, негелделери.

Основные требования к уровню подготовки учащихся5-11 классов при обучении тувинской литературе.

Аас чогаалы болгаш литература кижилернин медерелин сайзырадырынга,сагыш-сеткилин байыдарынга,аажы -чанын хевирлээринге,чоннун чаагай чанчылдарын эдереринге аажок улуг салдарны чедирип турар,ынчангаш оларны уран чуулдун оске-даа хевирлери-биле холбаштырып ооретпишаан,дараазында угланыышкынныг  негелделерни салган салган:

-аас чогаалы болгаш литература  тыва школаларда  уран чуулдун оске-даа хевирлери-биле холбаштырып  ыяап ооренир,башкылаар эртем

-тыва улустун аас чогаалы болгаш литература  Топ Азиянын болгаш оске-даа девискээрде чоннарнын литературалары-биле тудуш хогжуп,улусчу эстетиктиг принциптерге,реализмге ундезилеттингенин,уе-уеде тыва литературанын хой айтырыгларын,темаларын чогаалчы бурузу бодунун оскелерден ылгавырлыг уран-чечен аргалары-биле коргузуп турарын оореникчилерге билиндирер.

- тыва улустун аас чогаалы болгаш литературанын тоогузу нарын,оон оруунга  шаптараазыннар частырыглар турган дээрзин  чогаалчы бурузун ооредип тургаш  оюп эртпези чугула.

-тыва чогаалдардан ангыда,Россиянын болгаш делегей литературазынын тыва дылче очулдуртунган чогаалдарын база ооеникчилернин хар-назынынга,ниити деннелинге тааржыр чаа унгулээн чогаалдарны башкы сумелеп,кады сайгарар.

-бистин чурттун улустарынын,классиктиг болгаш акы-дунма хой националдыг литератураларнын байлак чуулдерин шингээттирип,литературлуг,интернационалчы,шыдамык,кээргээчел,дыннангыр,хундулээчел кижилер кылдыр озеринге идигни бээр

5-11 класстарга тыва чогаал эртемин ооредиринин методтары, технологиялары.

Основные методы, технологии при обучении тувинской литературе  и  подготовки учащихся 5-11 классов.

Чечен чогаалды школага башкылаарынын 4 кол методтары бар,ынчангаш оларны ажыглаарын сумелеп турар.

Чогаадыкчы хамаарылгалыг номчулганын методу  оореникчи бурузунунчечен состу чугаалап,дыннап, ажыглап билип чоруурун, оларнын сеткил-сагыжын доюлдуруп,литературлуг маадырларнын улегери ёзугаар ажыл-херектерге  хандыкшылын куштелдирер, чогаалга салым-чаяанныг оореникчилерни чедип алыр. Сос бурузунге,фраза,домак бурузунге  номчукчунун кичээнгейин негээр,бодалдарын  ханыладыр,доюлдурар нарын ажыл:башкынын аянныг номчулгазы,оореникчилернин аянныг номчулгазы, тайылбырлыг  номчулга,чогаал дугайында беседа,боданып харыы тывар айтырыглар салыры,бижип харыылаар онаалгалар бээри.

Бо методту ажыглап турар ойде оореникчилернин кылыр ажылдары: чечен чогаалды класска,бажынга номчуур,аянныг номчулга,идепкейлиг,кичээнгейлиг дыннаар,чогаалдын кезектеринин планын тургузар,созуглелдин утказын эдерти чугаалаар,созуглелди ажыглап сценарий тургузар,ооредилге ноунда чуруктарны кичээнгейлиг коор,чогаалга хамаарыштыр чуруктар чуруур,чогаал дугайында бодалдарын аас болгаш бижимел-биле илередир.

Дилеп тыварынын методунда -оореникчилернин ажыл-чорудулгазынын хевирлери ковудеп,нарыыдап эгелээри,башкынын салган айтырыгларынга, онаалагларынга оореникчилер харыы тып ооренир.Принциви-бодунун тыпкан билии уттундурбас.Чечен чогаалды сайгарарынын аргаларын шингээттирери,состун уран чуулунун хоойлуларын билип алыры,чогаалды шугуумчулелдиг  унелээринге ооредири.

Дилеп тыварынын методунда оореникчилернин кылыр ажылдары:башкынын салган айтырыгларынга,онаалгаларынга хамаарышкан цитаталарны шинчилел ажылындарындан болгаш чечен чогаадан тып чыыр,чогаалды сайгара арак эдерти чугаалаар,цитаталарын ажыглаар,бир чогаалды оске чогаал-биле деннеп тургаш теория болгаш оске эртемне-биле холбаштырып сайгаргаш,туннелин бижип илередир,чогаадыг бижиир,каталог ажыглаар,конспект кылыр,цитаталарны тып,ушта бижиир,бижимел ажылдарга  оларны ажыглаарынга чанчыктырар,улус мурнунга илеткелин кылып, камгалап  чугааланырынга ооредир.

Шинчилел методу-ооренген чогаалда кордунмээн айтырыгларны сайгарар,оореникчилернин бот-тускайлан чоруун илередир, шинчилекчи салым-чаяанын сайзырадыр база бир уре-туннелдиг чепсек.Шинчилел методунун туннели-илеткел,реферат,эртем ажылы,словарь,аудио,медиа,видео материалдар бооп болур.

Шинчилел методун ажыглап тургаш башкы оореникчилерге харыы негээр айтырыглар салыр,семинарлар темалары,илеткел бижиир,дыннадыг,презентация кылыр,номчаан болгаш сайгарган узундузунге чурук чуруур,программада кирбээн чогаалдар-биле деннелгелиг сайгарылгалар кылыр онаалгаларны бээр.

Дыннадыг методу-чечен чогаал ооредиринин,оореникчилер кижизидеринин эн-не делгеренгей ажыглаттынып турар чепсек.Номнарда,сеткуулдерде,ооредилге номнарында,шугумчулелдиг материалдарда чогаал дугайында билиглерни бээр метод.Оореникчилер бедик шынарлыг,бугу талазы-биле бодап тургускан барымдааларга,эртемге,теорияга даянган харыыларны бээр ужурлуг.Бир чогаалды оске домей чогаал-биле деннеп сайгарарын,дыннадырын негээр. Оореникчилерни,дыннап,туннеп,бодап,шингээдип ап чанчыгарынга кижизидер.Оске кижинин чугаазын кичээнгейлиг,шын,хундуткелдиг билип дыннаарынга кижизидер.

Дыннадыг методунга ажыглаар аргалар: чогаалчынын допчу-намдары болгаш оон чогаадыкчы ажыл-чорудулгазынын,чогаалга хамаарышкан ундезинниг,критиктиг статьялар дугайында башкынын янзы-буру  хевирлерлиг дыннадыглары (лекция, презентация, аудио,медиа, видео,коргузуг материалдары),кыдыраашка конспект кылыры,самбырага планнар тургузары,техниктиг херекселдерни(компьютер,экран,проектор,магнитофон..Интернет-ресурс) дээш о.о

Дыннадыг методун ажыглап тура башкы онаалгаларны амгы уенин амыдыралынга,ооредилге негелделеринге дуушкен бот тывынгыр чорукка ооредир онаалгаларны берзе чогумчалыг,ооредилге номундаайтырыглар ёзугаар онаалга бээр,чаа материалды медерелдиг шингээдип алырын негээр,коргузуг материалдарынын янзы-буру хевирлерин кылырын,чогаалды катап-катап номчуурун сумелээр.

Дыннадыг методунга оореникчилернин кылыр ажылдары янзы-буру:конспект планы тургузар,ону бижииринге чанчыктырар,айтырыгларга аас болгаш бижимел-биле харыылаар, илеткел,шинчилел ажылы кылыр,башкынын чугаазын идепкейлиг,киржилгелиг дыннаар.

Амгы уеде ооредилге херээнин чаа уе-чадазында  «Чаа школа»деп программа  школага башкылаашкынны бедик деннелге  кодурерин  шынгыы негеп келгенде,чечен чогаал башкылаашкынынын методтарынын амыдыралчы ужур-дузазын улам улгаттырар.Башкы бурузу чогаадыкчы ёзу-биле класстарга чогуур уезинде билдилиг ажыглаары,бодунун дуржулгазынга даянгаш,методтарны улам байыдары негеттинип турар.

Тыва чогаалга өѳредилге программазын боттандырарынга ажыглаар  чугула технологиялар.

Ведущими технологиями, обеспечивающими реализацию Образовательной программы тувинской литературы , являются:

Образовательная технология

Ведущие целевые ориентации

По организационным формам

1. Классно-урочная система

Формирование ЗУНов (знаний, умений, навыков)

2. Технология индивидуального обучения

Качественное усвоение ЗУНов. Развитие интеллектуальной сферы в зоне ближайшего развития учащихся

3. Технология индивидуализации обучения

Создание психолого-педагогических условий не только для развития всех учащихся, но и для развития каждого ребенка в отдельности

4. Технология группового обучения

Развитие коммуникативных и организационных качеств личности: рефлексия

По преобладающему (доминирующему методу)

Технологии личностно-ориентированного обучения

5. Технология проблемного обучения

Создание под руководством учителя проблемных ситуаций и активную самостоятельную деятельность учащихся по их разрешению

6. Технология развивающего обучения

Всестороннее и интенсивное развитие личности как субъекта деятельности

7. Технология обучения в диалоге

Формирование коммуникативной и дискуссионной культуры, развитие критического мышления, интеллектуальных умений

8. Игровые технологии

Развитие гибкого и продуктивного мышления, социализация, развитие коммуникативной культуры, приобретение ЗУНов

9. Технология «Портфолио»

Развитие рефлексивного мышления и самооценивания, самостоятельность в учебной деятельности

Мотивирующий фактор обучения

Демонстрация прогресса учения учащегося.

По типу управления познавательной деятельностью

10. Технология сотрудничества

Реализация демократизма, равенства, партнерства в субъект-субъектных отношениях педагога и ребенка

11. Информационно-коммуникационные технологии

Развитие информационной культуры. Создание условий для саморазвития с учетом индивидуальности ребенка

12. Исследовательская технология

Развитие положительной мотивации учеников к процессу обучения.

Способствует сознательному усвоению материала.

Умение самостоятельно добывать знания и применять их в нужной ситуации.

Умение самостоятельно критически мыслить;

Быть коммуникабельным, контактным.

Развитие творческой активности детей.

Углубление и закрепление имеющихся знаний, умений, навыков.

13. Проектная технология

Приобретение учащимися новых знаний в тесной связи с реальной жизненной практикой, формирование у них специфических умений и навыков посредством системной организации проблемно- ориентированного учебного процесса

14. Здоровьесберегающие технологии

Умение заботится о здоровье

Формирование элементарных санитарно-гигиенических навыков.

Воспитание сознательного отношения к своему здоровью.

15. Дистанционные технологии

Развитие индивидуальной культуры.

Создание условий для самообразования с учётом индивидуальности ребёнка.

5-11 класстарга тыва чогаал эртеминге хыналда ажылдарнын унелели.

Характеристика контрольно-измерительныхьматериалов при обучении тувинскому языку и  подготовки учащихся 5-11 классов.

Хыналда ажылдар-чогаадыглар,эдертиглер созуглелдери амгы уенин негелделеринге,амыдыралчы дуржулгага барымдаалаан  кижизидикчи уткалыг болуру чугула.Олар уругларнын назы-харынга,ооренген темаларынга дуушкек болуру албан.Хевирлерин башкы уругларнын билиинин,кадыкшылынын аайы-биле ыяап-ла таарыштыр шилип алыр.Дылдын уран-чечен аргаларын сайгарарынга,созуглелди билиринге,номчаанынга ,чогаал маадырларынга ,авторга,чогаалда болуушкуннарга хамаарышкан янзы-буру онаалгалар уругларнын чогаадыкчы чоруун сайзырадыр ужурлуг.

11-ги класстын тыва дыл кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы.

ПЛАНИРОВАНИЕ УРОКОВ ТУВИНСКОГО ЯЗЫКА В 11 КЛАССЕ

Тургузукчузу: Александра Каскоевна Ойдан-оол,Ш.Ч.Сат,Н.Д.Сувандии

Ному: 11 кл.  ниити ооредилге черлеринге /. А.К.. Ойдан-оол ,Б.К.Ондар,К.Б.Доржу,Е.М.Куулар.Тыва дыл. Кызыл 2007г.. –1-е издание.

Ооредилге планы-биле шупту-  36 шак. Неделяда -1 шак

Дыл эртеми болгаш оон болуктери.Тыва дылды шинчилеп келгенинин кыска тоогузу.Тыва дыллдын шинчилелдери -1 шак

Орфография (шын бижилге)-   5 шак (оон иштинден 1 хыналда ажыл)

Синтаксис болгаш пунктуация-  18  шак (оон иштинден 1 хыналда ажыл)

Созуглел-5 шак (оон иштинден 1 хыналда ажыл)

I-четверть-11 шак.(ХЧС-1 ш) II  четверть-6  шак.(ХЧС-2 ш) III четверть-10 шак(ХЧС-3 ш) .IY четверть-8 шак.(ХЧС-2 шак)

№ уро-

ка

Кичээлдин темазы.Тема урока

шагы

Кичээлдин чугула

билиглери

Основные понятия урока

Кичээлге ажыл хевири

Виды деятельности на уроке

Тип урока

Онаалга

Дом.

задание

Дата

Прове

дения

план

факт

1.

Дыл эртеми болгаш ООН болуктери. Тыва дылды шинчилээнинин тоогузу. Тыва дылдын шинчилелдери

1

Дыл эртеминин болуктери,тоогузу, шинчилелдери

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

Киирилде кичээл Таарыштырган кичээл(комбинир)

А.182 Мерг 4,6

2.

Шын бижилгенин берге таварылгалары Орфограммалар-биле ажыл

1

Шын бижилгенин берге таварылгалары

Шын бижилгеге хамаарышкан  шенелде ажылдар

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Пар 1 Мерг 18,21

3

Тыва орфография, оон ундезиннери, фонетиктиг-морфологтуг барымдаа. Дефистеп бижиир нарын состер. т-д, п-б уннерин шын бижиири

1

Тыва орфография, оон ундезиннери, фонетиктиг-морфологтуг барымдаазын ылгаары

Ном-биле, Мергежилгелер–биле ажыл

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Пар 2,3 Мерг 29

4

Тыва орфография, оон ундезиннери, фонетиктиг-морфологтуг барымдаа. Дефистеп бижиир нарын состер. т-д, п-б уннерин шын бижиири

1

Тыва орфография, оон ундезиннери, фонетиктиг-морфологтуг барымдаа.

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

5

Хыналда ажыл. Орфографтыг словарь-биле ажыл

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Орфографтыг, пунктуастыг дурумнер-биле ажыл

Хыналда кичээл

Ч.а., д.а., с.а., а.о. – морфологтуг сайгарылга

6

ЧСК. Частырыглар–биле ажыл

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Орфографтыг,Пунктуас-тыг  дурумнер-биле ажыл

чск

Дыннадыг, реферат. Орфографтыг сайгарылга

7

Синтаксис болгаш пунктуация.С.К дугайында билиг, холбаалары. Бодуун,нарын СК.

1

С.К дугайында билиг, холбаалары. Бодуун,нарын СК.

Сос каттыжыышкынынга сайгарылга

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

Пар 4,5 Мерг 35

8

Бодуун домак. Домактын чугула болгаш ийиги черге  кежигуннери.Домакта состернин туружу

1

Домактын чугула болгаш ийиги черге  кежигуннери. Домакта состернин туружу

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл,Синтаксистиг сайгарылга

Катаптаашкын.

Пар 6. Синтаксистиг

сайгарылга

9

Домактын чугула болгаш ийиги черге  кежигуннери.

1

Домактын чугула болгаш ийиги черге  кежигуннерин шын тып,сайгарары

Морфолог-синтаксистиг сайгарылга

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

Пар 5,6 Синт.

сайг

10

Бодун домактарнын янзылары. ИСД,ЧСД: тодаргай арынныг, т/э арынныг, арын чок, арынныг домактар ЧСК. Ниити арынныг домактар. Домак состер. Делгеренгей.д./эвес домактар

1

Бодун домактарнын ИСД,ЧСД янзыларын, Ниити арынныг домактарны ылгап тодарадыры

Морфолог-синтаксистиг сайгарылга

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Мерг 57

Синтакс.

сайгарылга

11

Iулдуннун хыналда ажылы.   Чогаадыг -сайгарылга

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Орфографтыг,пунктуас

Тыг дурумнер-биле ажыл

Хыналда кичээл

Мерг 58. Чогаадыг-сайгарылга

12

Частырыглар-биле ажыл. ИСД,ЧСД: тодаргай арынныг, т/э арынныг, арын чок, арынныг домактар ЧСК. Ниити арынныг домактар. Домак состер. Делгеренгей,д./эвес домактар

1

Бодун домактарнын янзыларын шын тодарадып,сайгарып билири

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

чск

Адалга болгаш киирилде состуг домак

13

Нарынчыттынган домактар: ЧАК домак. Тускайлаан домак. Адалгаларлыг, Киирилделерлиг домак.

1

Нарынчыттынган домактар, Тускайлаан, Адалгаларлыг, Киирилделерлиг домактар-ны тып,чогаадып,ажыглап билири.

Морфолог-синтаксистиг сайгарылга.Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Грамматиктиг сайгарылгалар

14

Мониторинг-хыналда. Диктант. Грамматиктиг сайгарылгалар.

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Орфографтыг,пунктуас-тыг дурумнер-биле ажыл

Хыналда кичээл

Мерг 65

15

Частырыглар-биле ажыл. Нарынчыт-тынган домактарга делгеренгей, д/эвес адалгаларны дууштур ажыглаары

1

Нарынчыттынган домактар-да  делгеренгей, делгерен-гей эвес  адалгалар

Орфографтыг,пунктуас-тыг дурумнер-биле ажыл

Катаптаашкын  чск

делгеренгей, д/эвес  адалгаларны Нарынчыттынган домактар чогаадыр

16

Диктант.  Грамматиктиг сайгарылгалар.

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Орфографтыг,пунктуас-тыг   дурумнер-биле ажыл

Хыналда кичээл

Мерг 78 Чогаадыг-сайгарылга

17

Частырыглар-биле ажыл.Нарын домак. Чагырышпаан нарын домактар, чагырышкан нарын домактар

1

Нарын домак.Чагырышпаан нарын домактар, чагырыш-кан нарын домактарны аас,бижимел чугаага ажыглаары

Созуглелдер-биле ажыл

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

Созуглел -биле ажыл. Сайгарылга- Мерг 85

18

Чагырышпаан нарын домактар, чагырышкан нарын домактар

1

ЧНД,ЧПНД ажыглал билиглеринин деннелин хынаары

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

Таарыштырган

(комбинирован)чск

А.234  Мерг.89

19

Тайылбыр домактарнын янзылары.

1

Билиглеринин деннелин хынаары :Тайылбыр домактарнын янзыларын шын тодарадыры, аас,бижимел чугаага  шын ажыглаары

Ном-биле,

Мергежилгелер –биле ажыл

Таарыштырган кичээл (комбинир)

Н.С.К. Домактарны ботары тургузар

20

Нарын  синтаксистиг конструкция. Оларга бижик демдектери, тургузуу,кезектеринин аразында харылзаазы

1

Нарын  синтаксистиг конструкцияны бодуун,нарын домактардан ылгаары

Ном-биле,

Мергежилгелер –биле ажыл

Созуглел-биле ажыл Катаптаашкын

Домактарны сайгарар

21

Созуглелде нарын с.к. тодарадып, шын аялга-биле номчууру

1

Нарын  синтаксистиг конструкцияны бодуун,нарын домактардан ылгаары

Созуглелде нарын с.к. тодарадып, шын аялга-биле номчууру

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

А.237  Мергежилге 92

22

НСК синтаксистиг сайгарылгазы.

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл,бижик демдектерин шын салыры

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Синтаксистиг сайгарылга

23

Оске кижинин чугаазын дамчыдар аргалар:дорт чугаа,доора чугаа,цитата,диалог,монолог

1

дорт чугаа,доора чугаа, цитата, диалог, монологта бижик демдектери

Созуглелде  дорт чугаа,доора чугаа, цитата, диалог, монологту  тодарадып, шын аялга-биле номчуп,ажыглаары

Чск. Таарыштырган кичээл(комбинирован)

М-95,Тыва дылдын тайылбыр словары-биле ажыл

24

Оске кижинин чугаазын дамчыдар аргалар:дорт чугаа,доора чугаа,цитата,диалог,монолог

1

Билиглеринин деннелин хынаары

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

А.242 Онаалгалар. Мерг.97

25

Пунктуация

1

Бижик демдектерин шын салырынга быжыглаашкын

Орфографтыг,пунктуас-тыг   дурумнерни билиндирери

Таарыштырган кичээл(комбинирован)

Мергежилге 100ар245

26

Созуглел.Созуглел дугайында билиг

1

Созуглел хевири: тоожулал, чурумал, угаап бодаашкын. Созуглелдин  илереттинген планы,утказынын планы

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл. Домактарда уткалыг харылзаа, оске домактардан хамаар-жыр,  хамаарышпас домактар

Практикум.ЧСК

А.247.Мерг-102

27

Абзац.

1

Абзацтын тургузуу:эге, тайылбырлыг,туннел кезектернин кол бодалы

Созуглелдер-биле ажыл,Номда мергежилгелер

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Айт.болгаш онаалгалар.Тест .ар 250

28

Бижимел чугаанын янзылары: тоожуушкун, чурумал, угаап бодаашкын

1

Билиглерин системчидери, оларнын  дыл талазы-биле онзагайын тодарадыры.

Ном-биле, Мергежилгелер –биле ажыл

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

Хол ужуу, тайылбыр бижиир

29

ЧСК Тезис, конспект, реферат, аннотация, рецензия бижиири

1

конспект, реферат, аннотация, рецензия бижииринин негелделери

Чогаадыкчы ажыл, созуглелдер-биле ажыл

Катаптаашкын.чск

Хол ужуу, тайылбыр бижиир

30

Чугаанын стильдери. Албан-херек бижиктери.ЧСК Практикум: тайылбыр, билдириишкин

1

Стильдернин жанрларын системчидери,оларнын  дыл талазы-биле онзагайын тодарадыры.

Тайылбыр, билдириишкин бижиири

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

чарлал, чалалга … бижиир

31

Албан-херек бижиктери: протокол, справка, хол ужуу, илеткел. ЧСК

1

Стильдер жанрларынын билиглерин системчи-дери,оларнын  дыл талазы-биле онзагайын, ылгалын тодарадыры.

Ном-биле,

Мергежилгелер –биле ажыл

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

протокол, справка, хол ужуу, илеткел. бижиир

32

Албан-херек бижиктери. Автобиография бижиири

1

Албан-херек бижиктери. Автобиография бижииринин негелделери

Негелде ёзугаар автобиография бижиири

Чаа чуул

ооредиринин кичээли

А.264  Айт.болгаш онаалгалар

33

Чугаа стильдери. Албан-херек бижиктери

1

Билиглерин системчидер, хыналда,билиглернин четпестерин эдери

Орфографтыг дурумнерге хыналда

ЧСК

Албан-херек бижиктеринин  оске хевирлери-биле ажыл

34

Хыналда ажыл

1

Ооренген темаларга билиглерин системчидер,  четпестерин  эдери

Орфографтыг,пунктуас-тыг  дурумнер-биле ажыл

Таарыштырган хыналда кичээли

(комбинирован)

Созуглел-биле ажыл «Эн-не чедингир сос»а.210

35

Созуглел-биле ажыл «УЕР»

1

Билиглерин системчидер, дылдын кезектеринин аразынла харылзаазы

Созуглелди хайгаарап, домактарнын уткалыг харылзааларынга созуглел

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

Чогаадыг-сайгарылга бижиир

36

Туннел кичээл-зачёт

1

Дылдын практиктиг ажыглалы

Созуглелди  хайгаараар

Таарыштырган кичээл

(комбинирован)

Амыдыралчы дурумнер-биле ажыл


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

5-ки класстын тыва дыл кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы.

5-ки класстын тыва дыл кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы.ПЛАНИРОВАНИЕ УРОКОВ ТУВИНСКОГО ЯЗЫКА В 5 КЛАССЕТургузукчузу: Алексендра Каскоевна Ойдан-оол, Шулуу Чыргал-оолович Сат, Н.Д.Суванди...

8-ки класстын тыва дыл кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы

8-ки  класстын тыва дыл кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы...

8-ки класстын тыва чогаал кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы.

8-ки  класстын тыва чогаал кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы....

9-ку класстын тыва дыл кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы.

9-ку  класстын тыва дыл кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы....

9-ку класстын тыва чогаал кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы.

9-ку  класстын тыва чогаал кичээлдеринин  календарь-тематиктиг планы....

10-гу класстын тыва чогаал кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы

10-гу класстын тыва чогаал кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы...

10-гу класстын тыва дыл кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы

10-гу класстын тыва дыл кичээлдеринин календарь-тематиктиг планы....