разработка урока "Онтохон" 4 класс
план-конспект урока по теме

Батуева Любовь Цыреновна

Класс: 4

Темэ: «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» онтохон

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_po_chteniyu_khulgana_miisgey_petukh_gurban.docx24.19 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ «Хоринская средняя общеобразовательная школа№1 им Д.Ж.Жанаева»

Класс: 4

Темэ: «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» онтохон

                                                                                        Бэлдээ: Батуева Любовь Цыреновна,

                                                                                              учитель бурятского языка Хоринской

                                                                        СОШ №1 им. Д.Ж. Жанаева

2014 год

Класс: 4

Темэ: «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» онтохон

Зорилгонууд:

  1. Практическа:  hурагшадые  «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» гэhэн онтохонтой танилсуулха, онтохоной удхыень ойлгуулха, удхаарнь хθθрэлдθθ Yнгэргэхэ, шэнэ YгэнYYдтэй танилсуулха, тэдэниие зYбθθр YгYYлжэ, уншажа hургаха.
  2. hуралсалай:  арадай аман зохёолтой танилсуулха, онтохо  ролёор уншаха, онтохоной удхыень элирYYлхэ.
  3. хYмYYжYYлгын: амитадта дуратай болгоохо, хYниие хубсаhаарнь сэгнэжэ болохогYй (внешность обманчива) гэhэн ойлгосотой танилсуулха.
  4. хYгжθθлгын: hурагшадай ухаан бодолыень, хадуун абалгыень хYгжθθхэ, θθрынгθθ hанаан бодолоо хэлэжэ шадаха болохыень хYгжθθхэ.

ХэрэгсэлнYYд: нааданхайнууд: хулгана, миисгэй, петух, онтохон.

Хэшээлэй ябаса:

  1. А) Эмхидхэлэй Yе:

Сайн байна. МYнθθдэр бидэ хэшээлдээ : «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» гэhэн онтохонтой танилсахабди, онтохоной  удха дээрэ хYдэлхэбди.

Б) фон. зарядка: YхибYYд, манайда айлшад ерэбэ (нааданхайнууд: хулгана, миисгэй, петух).   Айлшадаа угтая.

                               Yльгэрэйм нYхэдYYд,

                                Хулгана, миисгэй,  петух,

                                Амар сайн!

                               Би айлшадтаа баяртайб!

                               Орогты, орогты манайда!

Энэ шYлэг  уранаар уншаха – хамта, ряд рядаар, 2-3 hурагшад.  

В) реч. разминка: Энэ юун бэ?(миисгэй, хулгана, петух). Энэ ямар миисгэйб(петух, хулгана)?

Шамда миисгэй бии гY?  Миисгэйшни ямар нэрэтэйб? Шинии миисгэй ямар бэ? и т.д.

II. Гол шата. «Хулгана, миисгэй, петух гурбан» гэhэн онтохо уншалга.

А) текст уншаха урдахи шата (этап антиципации).

  • YхибYYд, онтохомнай юун тухайб гэжэ hананабта?
  • МYнθθ онтохоёо hайнаар ойлгохын тYлθθ нэн тYрYYн шэнэ YгэнYYдтэй танилсая (снятие трудности):

Ан – животное                                зайхаяа гараба – вышла погулять

Аймшагтай –страшный         бусажа ерэбэ - возвратился

Номгохон – спокойный         наранда игаажа хэбтээ – лежал и  грелся на солнышке

Хуугайлаа – кричал

Айhандаа – от страха

бY айгаарай – не бойся

Тэнэг – глупый

(эдэ YгэнYYдые багшын хойноhоо уншана,  нэгэ нэгээр уншана).

hурагшад, тYрYYшын мэдYYлэл уншаад, гол геройниинь  юун гээшэб гэжэ хэлэгты. (хулгана).

Б) текст уншалгын шата.

  • (Установка). Таанад мYнθθ аман соогоо  уншаад, юун тухай хэлэгдэнэб гэжэ элирYYлэгты.
  • (вычленение основной информации) МYнθθ бидэ, ямар гол YйлэнYYд болооб гэжэ элирYYлэе:      

                                       А) хулгана зайхаа гараба (зураг)

                                       Б) хулгана петух хараба (зураг)

                                       В) хулгана миисгэй хараба (зураг)

                                       Г) хулгана эжыдээ хθθрэбэ (зураг)

  • YхибYYд, автор петухые(миисгэйе) ямар YгэнYYдээр зурагланаб ? Эдэ  YгэнYYдые олоод  уншая.
  • (сокращение).МYнθθ  бидэ абзац бYхэн соо гол мэдYYлэл олоод уншая.

А) Заахан хулгана зайхаяа гараба.

Б) Минии хажуугаарнь  гарахада, амаа ангайлгаад, хYлθθ Yргθθд шангаар хуугайлаа, айhандаа орохо газараа олоогYйб.

В) Тэрэш петух гээшэ. Хэндэшье хоро хэдэггYй юм, тэрээнhээ бY айгаарай.

Г) нYгθθдэнь наранда игаажа хэбтээ…. нам тээшэ харана.

Д)Тэрэшни миисгэй θθрθθ ха юм.

                   В) Текст уншаhажа дYYргэhэй hYYлээрхи  шата

  • Номоор хYдэлэлгэ:     Упр 24 н.55 (по тексту нужно выбрать правильный вариант ответа).

                                      Упр 25 н.55 (дополнить диалог репликами).

  • (интерпретация). Онтохон таанадта hайшаагдаа гY?Амитаниие гадаадахи талаарнь хараад, ямар амитан бэ гэжэ элирYYлхээр гY? ХYниие хубсаhаарнь сэгнэжэ болохо гY?
  1. Заключительный этап. Сэгнэлтэ. Гэрэй даабари: Упр 22 н. 54 Зураг хараад багахан рассказ зохёохо (ажалай дэбтэр).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка мастер-класса по географии 9 класс "Сюрпризы осени"

Конечная цель учебного проекта-создание сети блинных на территории Ростовской области, доказать их экономическую состоятельность....

Разработка Мастер-класса объединения детского театра мод – «GLAMOUR» Тема: «Проведение Мастер-класса по выполнению вечерней прически » .

Разработка Мастер-класса объединения детского театра мод – «GLAMOUR»Тема:  «Проведение Мастер-класса по выполнению  вечерней прически »Цель:     Дать учащимся возможность...

Разработка мастер-класса учителя по теме: "Признаки параллельности прямых" в 7-м классе.

Это разработка проведенно мастер-класса  учителем математики Бегзи Д.Д. на тему: "Прихнаки параллельности прямых" для учащихся 7-го класса....

Методическая разработка мастер-класса по батику Мастер-класс «Развивающие кубики для детей дошкольного возраста»

Методическая разработка мастер-класса по батику Мастер-класс  «Развивающие кубики для детей дошкольного возраста»...

Методическая разработка мастер-класса по батику Мастер-класс «Роспись праздничной открытки»

Методическая разработка мастер-класса по батику Мастер-класс  «Роспись праздничной открытки»...

Методическая разработка Мастер-класса Тема: «Мастер-класс «Антивирусинка»

Описание: Превосходным материалом для творчества является фоамиран. Из него можно сделать огромное количество оригинальных поделок. В этом мастер классе  я  расскажу: как сделать ...

Разработка мастер - класса Шубиной Ларисы Викторовны на тему: "Изучение элементов бурятского танца по некотрым разработкам Т.Е. Гергесовой"

Разаботка мастер - класса на тему: "Изучени элементов бурятского танца по некоторым разработкам ТЕ Гергесовой"...