Рабочая программа по бурятской литературе
рабочая программа (6 класс) по теме
Рабочая программа по бурятской литературе в 6 классе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rabochaya_programma_po_buryatskoy_literature_v_6_klasse.docx | 41.91 КБ |
Предварительный просмотр:
1. Пояснительная записка.
Рабочая программа по бурятской литературе составлена на основе федерального компонента государственного стандарта общего образования, утвержденного приказом МО РФ №1089 от 05.03.04.
Учебный план МБОУ «Улюнханская средняя общеобразовательная школа» составлен на основании:
- Закона РФ «Об образовании» (в действующей редакции);
- Федерального базисного учебного плана для образовательных учреждений, реализующих программы общего образования, утвержденного приказом МО и Н РФ №1312 от 09 марта 2004г.;
-Приказа МО и Н РФ №241 от 20.08.2008 «О внесении изменений в федеральный БУП и примерные учебные планы для ОУ РФ, реализующих программы общего образования МО РФ от 09.03.2004 № 1312»;
- Приказа МО и Н РБ №1168 от 03.09.2008 «Об утверждении регионального базисного учебного плана и примерных учебных планов для ОУ РБ, реализующих программы общего образования»;
- Приказа МО и Н РФ № 1994 от 03 июня 2011 года «О внесении изменений в федеральный базисный учебный план и примерные учебные планы для образовательных учреждений, реализующих программы общего образования»;
- Приказа МО и Н РБ № 1093 от 12 июля 2011 года «О внесении изменений в региональный базисный учебный план примерные учебные планы для образовательных учреждений, реализующих программы общего образования»;
- Приказа МО и Н РФ от 1 февраля 2012 г. №74 «Изменения, которые вносятся в федеральный БУП и примерные учебные планы для ОУ РФ, реализующих программы общего образования, утвержденные приказом МО и Н РФ от 9 марта 2004г. №1312»;
-Приказа МО и Н РФ от 27 декабря 2011 года №2885 «Об утверждении федеральных перечней учебников, рекомендованных (допущенных) к использованию в образовательном процессе в ОУ, реализующих образовательные программы общего образования и имеющих государственную аккредитацию, на 2012-2013уч.г.»;
- «Санитарно-гигиеническим требованиям к условиям обучения в общеобразовательных учреждениях» (Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 29 декабря 2010 года № 189);
- Образовательной программы МБОУ «Улюнханская СОШ» на 2012-2013 уч.г.;
-Устава МБОУ «Улюнханская СОШ»;
- Приказа № 1 по школе от 28 августа 2012 года «Об утверждении учебного плана школы на 2012-2013 уч.г.»
- Положения о рабочей программе МБОУ «Улюнханская СОШ» от 31 августа 2012 года.
Программа адаптирована для учащихся шестого класса Улюнханской средней общеобразовательной школы. Курс рассчитан на 2 часа в неделю (всего 68 часа в год) и реализуется в рамках национально-регионального компонента образовательного учреждения.
Для реализации данной программы используется УМК «Буряад литература», 6 класс (С.Д. Будаев, Ц.С.Жанчипова, Д.Х.Митупова), «Методическа дурадхалнууд» (С.Д. Будаев, Ц.С.Жанчипова, Д.Х.Митупова).
Рабочая программа конкретизирует содержание предметных тем образовательного стандарта и дает распределение учебных часов по разделам курса.
Актуальность программы обусловлено тем, что качественные изменения характера национальной политики нашего государства, а также отношения общества к проблеме развития и возрождения национальных языков и культур, делают преподавание национальных языков народов России необходимым условием и неотъемлемой частью литературного образования школьников. Национальные языки становятся действенным фактором национально-культурного развития общества. Все это существенно повышает их статус и значение как общеобразовательной учебной дисциплины.
Программа составлена с учетом принципов научности, системности, доступности, диалога культур, а также преемственности и перспективности между различными разделами курса.
Рабочая программа выполняет две основные функции:
Информационно-методическая функция повышает уровень литературного образования школьников, способствует формированию у школьников целостной картины мира. Бурятский язык расширяет лингвистический кругозор учащихся, способствует формированию культуры общения, содействует общему речевому развитию учащихся, формированию основ филологического образования школьников.
Организационно-планирующая функция предусматривает выделение этапов обучения, структурирование учебного материала, определение его количественных и качественных характеристик на каждом из этапов, в том числе для содержательного наполнения промежуточной аттестации учащихся.
ОБЩАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ПРЕДМЕТА «БУРЯТСКАЯ ЛИТЕРАТУРА»
Бурятская литература входит в общеобразовательную область «Язык и литература».
Бурятская литература является одним из главных элементов культуры бурятского народа - носителя данного языка. Она открывает учащимся непосредственный доступ к духовному богатству бурятского народа, повышает уровень их общего литературного образования, а также является средством межкультурной коммуникации. Поэтому ему отводится существенная роль в решении важных задач, стоящих перед современной школой в плане формирования толерантной личности, развития ее национального самосознания. Основной целью изучению бурятской литературы является выполнение коммуникативной задачи, которая предполагает не только практические умения, но и определенные качества личности: общительность, коммуникативная направленность и т.д.
ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ ОБУЧЕНИЯ БУРЯТСКОЙ ЛИТЕРАТУРЫ
Изучение бурятской литературы на ступени основного общего образования направлено на достижение следующих целей:
- развитие коммуникативной компетенции на бурятском языке в совокупности ее составляющих - речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной;
Социокультурная компетенция - приобщение учащихся к культуре, традициям бурятского народа, с учетом социально-экономических, этнокультурных, этнонациональных и других особенностей региона, в рамках тем, сфер и ситуаций общения, отвечающих опыту, интересам, психологическим особенностям учащихся основной школы на разных ее этапах (V-VII и VIII-IX классы); формирование умения представлять свою республику, культуру ее народов в условиях межкультурного общения;
Компенсаторная компетенция - развитие умений выходить из
положения в условиях дефицита языковых средств при получении и передаче информации;
Учебно-познавательная компетенция - дальнейшее развитие общих и специальных учебных умений; ознакомление с доступными учащимся способами и приемами самостоятельного изучения языков и культур, в том числе с использованием новых информационных технологий;
Ценностно-смысловые компетенции - компетенции в сфере мировоззрения, связанные с ценностными ориентирами ученика, его способностью видеть и понимать окружающий мир, ориентироваться в нем, осознавать свою роль и предназначение, уметь выбирать целевые и смысловые установки для своих действий и поступков, принимать решения.
Данные компетенции обеспечивают механизм понимания у школьников важности изучения бурятского языка и литературы в современных условиях развития нашего общества и потребности пользоваться им как средством общения, познания, самореализации и социальной адаптации; воспитание качеств гражданина, патриота; развитие национального самосознания, стремления к взаимопониманию между людьми разных национальностей, толерантного отношения к проявлениям иной культуры.
- валеологические:
- Соблюдение надлежащей обстановки и гигиенических условий в классе;
- Правильное чередование количества и видов преподавания (словесный, наглядный, аудиовизуальный, самостоятельная работа и т.д.);
- Контроль длительности применения ТСО (в соответствии с гигиеническими нормами)
- Включение в план урока оздоровительных моментов на уроке: физкультминутки, динамические паузы, минуты релаксации, дыхательная гимнастика, гимнастика для глаз.
- Соблюдение комфортного психологического климата на уроке.
- Создавать здоровый психологический климат на уроках, повышать мотивацию учащихся.
Ведущие принципы.
Реализация дидактических принципов:
-Принцип воспитывающего обучения (создание условий формулирования личности в целом);
- Принцип научности (содержание обучения должно отражать современное состояние науки, изучающей литературы - литературоведения, литературной критики. На уроках необходимо школьников обучать элементам научного поиска, основам исследовательской деятельности);
-Принцип связи обучения с практикой (использование уч-ся знаний в решении практических задач; применение полученных знаний в жизни; формирование собственной точки зрения, развитие у школьников устойчивости к информационному потоку, формирование критического мышления);
- Принцип системности и последовательности (обучение и воспитание в определенной системе, логическое построение содержания и процесса обучения);
- Принцип доступности (учёт особенностей развития учащихся, организация обучения, исключающая возможность психо-физических перегрузок уч-ся);
- Принцип наглядности (целесообразное и эффективное привлечение органов чувств к восприятию уч. материала через ТСО и ИК-технологии);
- Принцип сознательности и активности учащихся при направляющей и организующей роли учителя (сознание уч-ся цели обучения, самостоятельности школьников в планировании и организации своей деятельности; самоконтроль учеников, интерес к знаниям , самостоятельная постановка проблемы и поиск её решения);
- Принцип прочности (прочное усвоение знаний, переход знаний в умения и навыки на основе активности уч-ся, правильной организации повторения изученного, учёта индивидуальных особенностей уч-ся, структурирования материала с выделением главного и соблюдения логических связей, контроля результатов обучения ими их оценки);
Сроки и этапы реализации программы, ориентация на конечный результат
Бурятская литература входит в образовательную область «Филология». Она входит в учебный план в качестве национально-регионального компонента образования. Объем отводимых на его обучение часов определяется региональным органом управления, исходя из объема выделенных на НРК часов.
Национально-региональный компонент программы представлен изучением произведений известных писателей и поэтов-выходцев баргузинской долины Н. Дамдинова, С. Ангабаева, Д. Доржиевой, произведений устного народного поэтического творчества и составляет 10% от общего количества часов.
Формы текущего и итогового контроля.
Для проверки результатов учебной деятельности учащихся могут быть использованы следующие виды контроля: поурочный, тематический, промежуточный и итоговый, которые осуществляются в устной, письменной, практической формах и в их сочетании. Вид и форма проверочной работы определяются в зависимости от целей, этапа обучения, специфики структурирования учебного материала. Промежуточный и итоговый контроль результатов учебной деятельности учащихся осуществляется в соответствии с требованиями Единого режима учреждения общего среднего образования.
В проверочную работу включаются теоретические и практические задания. Задания проверочной работы должны выявлять уровень овладения каждым учащимся знаниями и умениями по предмету и быть посильными для учащихся. Недопустимо включение в проверочные работы заданий, выходящих за рамки требований образовательного стандарта и учебной программы.
Календарно- тематическое планирование Предмет – бурятская литература
Блок, саг | Үзэгдэхэ материал | Үзэхэ γдэр | Актуализаци | Шэнэ мэдэсэ, дадал ба шадабаринууд | Практическа ажал | Гэрэй даабари |
I 4 час | Арадуудай хани барисаан | |||||
1 час | Солбон Дондупович Ангабаев «Минии нγхэд олон юм даа» шγлэг | Уран зохёолшод, поэдγγд ба тэдэнэй шγлэгγγд. | Уран зохёолшын намтар. Арадуудай хани барисаан. Хани нγхэсэл. | Уран гоёор уншалга «Манай нютагай арадуудай хани барисаан» - найруулга
| «Зуун нγхэртэй байнхаар, зуун нγхэдтэй байhан дээрэ» гэhэн оньhон γгын удха тайлбарилха. «Минии нγхэд» найруулга | |
2 час | Ч.Цыдендамбаев «Талын аадар» рассказ | Оньhон γгын удха; Шγлэг 1-2 hурагшадта уран гоёор уншуулха; Рассказ тухай ойлгосо hануулха. Урда сагhаа хойшо мγнөө γе хγрэтэр ород ба буряад арадуудай хоорондохи нγхэсэлэй улам бэхижэhэниинь. | Антон Павлович Чехов – ородой агууехэ уран зохёолшо, эмшэн, сγлэлгын орон байhан холын хизаар Сахалин арал хγрэтэр мори тэргээр ошоhон. Нэгэдэхи нюур. | Уншалга. Зэргэсγγлгэнγγ-дые бэшэлгэ. А.П.Чеховые Норжимо хγгшэн ямараар зураглан хөөрэнэб? - олохо | Уншаха. Рассказ удхаарнь хэдэн хубида хубаагаад, нэрэ hанаха. Хабаадагша нюурнуудта хар-кэ γгэхэ. | |
1 час | Владимир Константинович Петонов «Минии Росси» шγлэг | «Талын аадар» рассказ Росси гγрэн | Поэдэй шγлэг соогоо агуу Россин арад зоной дэлгэр hайхан сэдьхэлые магталга; Туд зохёолой уран найруулгын шэнжэ шанар. | Логическа сохилто, зогсолтонуудые баримталжа (/ - багахан зогсолто, // - ехэ зогсолто, ↓ - логическа сохилто), энэ шγлэг уран гоёор уншахаяа бэлдэхэ. |
Уншалга | |
16 час | Арадай аман зохёолнууд | |||||
2 час | Оньhон γгэнγγд | Арадай аман зохёол | Оньhон γгэнγγд тухай ойлгосо. Оньhон γгэнγγдэй Бии бололго ба дэлгэрэлгэ. Тэдэнэй зγб hургаал заабари γгэhэн, hайн жэшээ харуулhан удха шанар. Оньhон γгэнγγдэй сэхэ ба далда удхатайгаар зохёогдоhониинь. | Оньhон γгэнγγдые уншалга; 2 – 2 оньhон γгэнγγдые бγлэг бγхэнhөө бэшэхэ. «Эдээр бэеэ шэмэглэнхаар, эрдэмээр бэеэ шэмэглэ», «Эрхые hуранхаар, бэрхые hура» - удха тайлбарилха. | 10 онь. γгэ сээжэлдэхэ. Оньhон γгэнγγдые бэдэрэн, дэбтэртээ бэшээд ерэхэ. | |
1 час | «Оньhон γгэнγγд – арадай сэсэн мэргэн γгэнγγд» - мγрысөөн | Оньhон γгэнγγдые дабталган. | Үхибγγдэй оньhон γгэнγγдэй удхыень ойлгоhониие тайлбарилха. | Конкурс бγхэндэ хабаадаха. | «Би гэhэн гансаараа, бидэ гэhэн хамтаараа» - гэhэн оньhон γгэдэ жэшээнγγ-дые hанаха | |
1 час | Хошоо γгэнγγд | Оньhон γгэнγγдэй удха | Хошоо γгэнγγд тухай ойлгосо. Тэдэнэй ажабайдалда ушарhан элдэб γзэгдэлнγγдые элирγγлжэ, сэгнэлтэ γгэhэн удхань. hайшааhан ба муушалhан удхатай хошоо γгэнγγд. Хошоо ба оньhон γгэнγγдэй илгаа. | Хошоо γгэнγγдэй удха дээрэ ажал. | Хошоо γгэнγγдые сээжэлдэхэ. Тγрэлхидэйнгөө, илангаяа хγгшэн эжы абынгаа хэрэглэдэг оньhон ба хошоо γгэнγγдые бэшэхэ. | |
1 час | Ё/з «Угсаата зоной угай hургаалhаа» | Буряад арадайнгаа ёhо заншалнуудые hануулха. | Элинсэг хулинсагайнгаа hургаал, заабари, захяа мэдэхэ. Хубсаhа хунар, гоёолто (зураг). | Бэшэхэ, зураг зураха. | Эхэ эсэгынгээ hургаал, заабари бэшэхэ. | |
1 час | Л/Т «Үльгэрнγγд тухай тобшо мэдээн» | Арадай аман зохёолнууд | Үльгэрнγγд | конспект | «Аламжа Мэргэн» уншаха | |
8 час | «Аламжа Мэргэн» γльгэр | Үльгэрэй удха | Аламжа Мэргэнэй арюун hайхан сэдьхэл, шэг зориг, хγсэ шадал. Тэрэнэй нариихан шарга мориной дγγргэhэн γγргэнγγд. Үльгэр соохи фантастическа найруулгануудай удха шанар. | Уншалга. Асуудалнуудта харюусалга. | Уншалга. Асуудал-нуудта харюусалга. Зураг зуралган. Үльгэрhөө Аламжын тγрэhэн γе саг, газар тухай хэhэг сээжэлдэхэ. | |
1 час | Ё/з Үхибγγдэй нааданууд. | Арад зоной ажабайдал. | Арадай наадануудай удха | Арадай наадануудые наадаха. | Шагайнуу-дые суглуулха. | |
1 час | Х/х «Аламжа Мэргэн – арадай баатар» сочинени. | «Аламжа Мэргэн» γльгэр бγхыдэнь дабтаха. | сочинени | Бэшэхэ. | Бэшэхэ. | |
21 час | Сагай шэнжэ | |||||
4 час | Ц.Дамдинжапов «Юрын буряад эхэ» рассказ | Арадай аман зохёол дабталга. Рассказ. | Цырен – Доржо Жана – Бадараевич Дамдинжаповай намтар. «Юрын буряад эхэ» рассказтайнь танилсалга. Цыренова Бγмбγγ Базаровнагай намтар. Энэ эхэнэрэй хаанта Россин γедэ зобоhониинь. Революци тэрээндэ жаргалта байдал асарhаниинь. Тэрэнэй ажабайдалай бγхы буряад эхэнγγдэй хуби заяантай адли байhаниинь. Бγмбγγ Базаровнагай хөөрөөн соо буряад арадай урданай ба мγнөөнэй байдалай харуулагдаhаниинь. | Уншалга. Цыренова Бγмбγγ Базаровнагай бага наhан, намтар бэшэхэ. «Халуун шулуу долёоhон хγн» фразеологизмын удха тайлбарилха. Мγнөө γхибγγдэй ажабайдал. | Хаанта Россин саг. Уншаха, асуудал-нуудта харюусаха. «Бγмбγγ Базаровна-гай γзэhэн гашуудал ба ба баяр» гэhэн тобшо найруулга бэшэлгэ. Удхыень хөөрэхэ, тγсэб табиха. Сочинени «Минии хγгшэн эжы» | |
1 час | Л.Тапхаев «Фермын γхибγγд» | Сагай шэнжэ: «Юрын буряад эхэ» рассказай саг. Манай нютагай фермэ – саг. | «Фермын γхибγγд» шγлэг. Поэдэй туд шγлэг соогоо хγдөө нютагай γхибγγдэй ажабайдал харуулhаниинь. Авторай γхибγγдые ажалда дуратайгаар хγмγγжγγлхэ тухай хэлэhэниинь. | Уран гоёор уншалга. Шγлэгэй уран найруулга. Хγдөө нютагай γхибγγдэй ажлда дуратай байhыень бэшэхэ. | Уран уншалга. Танай эжы, аба, хγгшэн эжы ба аба фермын γхибууд байhан гγ? –мэдээсэл бэлдэхэ. | |
6 час | Ц.-Б.Бадмаев «Будамшуугай орон нютагаар Серёжын аяншалга» повесть. | Үхибγγдэй хγдөөгэй ажабайдал. | Ц-Б.Бадмаевай намтар. Повестьhоо бγлэгγγд. Буряад арадай hайн hайхан ёhо гуримуудай, хγндэмγγшэ заншалнуудай зураглаhаниинь. Зохёол соохи хани барисаан. Ё/з: Буряад арадай hайндэрнγγд: даага дэллээн, имнеэ; сурхарбаан. Мориной зэр зэмсэг. Хударга. hээр шаалган. Буряад арадай эдеэн. Шагай наадан.г.м. | Хγдөө нютагай ба хотын илгаа. Уншалга, асуудалнуудта харюусалга. Ямар эдеэгээр хγндэлнэб – тγγжэ бэшэхэ. Ямар ёhо заншалнуудые Сережа мэдэхэ болоноб гэжэ бэшэхэ. | Уншаха. Зураг зураха. Шагай асарха. «Зуун тγхэригтэй банхаар, зуун нγхэдтэй бай» гэhэн оьhон энэ повестьдо ямар хамаатайб гэжэ элирγγлхэ. Сочинени «Серёжа ба Буда хоёрой хани нγхэсэл» Ондоо нютагта гγ, али хотодо нγхэдтэй байhанаа бэшэхэ. | |
2 час | Ё/з: «Арадаймнай ёhо заншалнууд» Хэшээл - мγрысөөн | Буряад арадайнгаа ёhо заншалнуудые мэдэхэ: айлшаниие угталга, 5 хушуу мал γдхэлгэ (илангаяа тэмээн, морин тухай). Буряад эдеэнγγдые, мори унахын дγй дγршэл, Морной зэр зэмсэг, даага дэллээн, hээр шаалга, шагай шγγрэхэ наадан, мориной хударга. | Айлшаниие угталга. 5 хушуу мал γдхэлгэ. 12 жэл. | Мγрысөөн. Кроссворд зохёолгон. | 12 жэлнγγдые дэбтэртээ бэшээд, сээжэлдэхэ. Тэмээндэ хар-кэ γгэхэ. | |
2 час | Ё/з Арадай hайндэр - Сагаалган | Буряад арадай ёhо заншалнууд | Сагаалганай тγγхэ. 12 жэлэй литэ. Гараhан жэлэй зурхай тухай. | Конспект. Зураг. Үреэл бэшэхэ, хэлэхэ. | «Манай гэр бγлэдэ сагаалган хγрэбэ» - найруулга. Үреэлнγγдые сээжэлдэхэ. | |
1 час | Г.Чимитов «Табан хурган» шγлэг. | Арадуудай хани барисаан, эб, нγхэсэл. | Табан хурганай тγрγγн арсалдаад, hγγлдэ эблэрhэн тухай. Энэ зохёолой ёгто маягтайгаар бэшэгдэhэниинь. | Табан хурга (гар) зураад, нэрыень бэшэхэ. Шγлэгэй удха тайлбарилха. Уран гоёор ролёор уншаха. | Эб, нγхэсэл тухай оньhон γгэнγγдые олохо. Сээжэлдэхэ. | |
3 час | Ч.Ц.Цыдендамбаев «Шэнэ байшан» | «Табан хурган» шγлэг сээжээр. Ч.Ц.Цыдендамбаевай намтар,зохёолынь. | Рассказай удха. Зохёол соо арад зоной мїнєє їеын хїгжэлтэ, ажаћуудалайнь улам бїри ћайжаржа байћые харуулћаниинь. Шэнэ гэр барилга хамтын ажалай, дїршэл шадабариин їрэ мїн. Балдан Санхировай, Нанзад, Ойдоб баабайнарай мэргэжэл, шадабари.
| Уншалга. Нютагайнь хγнγγдэй оруулhан хуби – дэбтэртээ бэшэхэ «Молхи хэлэеэ мухаруюлжа, гэр барихада, модо ябталжа бариhанhаа hураггγй бэлэн юм ааб даа!», «Хусаhан нохойе хусахагγй нохой hаатуулба» - уран найруулгануудай удхые тайлбарилха. «Гансата Москва баригдаагγй юм» - ямар удхатайб? | Уншалга. Нютаг соогоо шэнэ гэр бариhан хγнγγдые тоолон бэшэхэ; Шэнэ гэр барихада, хэр зэргэ алта мγнгэн хэрэгтэйб, юу абаха хэрэгтэйб, хэды хγн туhалха хэрэгтэйб? г.м. асуудалнуудта харюусаха. «Нютагай-мнай дархашуул», «Хамтын ажал хγсэтэй» гэhэн темэдэ сочинени бэшэхэ. | |
2 час | Х/х изложени | Хэлэлгэ хγгжөөлгэ | Изложени бэшэлгэн | |||
2 час | Классhаа гадуур уншалга (багшын γзэмжөөр) | |||||
12 час | Үлзытэ нютагайм байгаали | |||||
1 час | Б.Абидуев «Сонхоор малайhан hара» | Б.Абидуевай намтар, шγлэгγγд | Шїлэг соо байгаалиин амгалан ћайхан байдалай їнэншэмэ гоёор зураглагда-ћаниинь. | Уран гоёор уншалга. Уран аргануудые олохо. А.С.Пушкинай «Зимняя дорога», (Үбэлэй харгы» Ц.Галсановай оршуулга) шγлэгтэй зэргэсγγлгэ. | Сээжэлдэхэ. Зураг зураха. өөhэдөө багахан лирическэ шγлэг бэшэжэ туршаха. | |
1 час | Л/т Пейзаж, пейзажна лирикэ, олицетворени тухай ойлгосо. | «Сонхоор малайhан hара» шγлэгэй гол удха. | Пейзаж, пейзажна лирикэ, олицетворени тухай ойлгосо. | Конспект, уран аргануудые ололго Х/х: Пейзаж зураглажа бэшэлгэ | Ондоо шγлэгγγд соо уран аргануудые ололго. | |
4 час | Б.Батоев «Хээрын нγхэнэй нюуса» повесть | Пейзаж | Повестиин гол геройнууд Баатар Дугар хоёрой Хээрын нїхэндэ ошожо, нюусыень мэдэћэниинь. | Уншалга. Асуудалнуудта харюу бэшэхэ. Баатор ба Дугар хоёрто характеристикэ бэшэхэ.
| Уншалган. Ашагта малтамалнуудые бэшэхэ. Зураг зураха. «Минии нютагай баялиг» найруулга. | |
1 час | Д.Д. Дамдинжапов «Сэлэнгэ» | Үлзытэ нютагайм байгаали, баялиг: ашагта малтамалнууд, гол мγрэнγγд | Энэ шїлэг соогоо авторай Сэлэнгэ мїрэниие уран гоёор магтажа бэшэћэниинь. | Конспект. Уран гоёор уншалга. Шγγмжэлэл хэлгэ. | Сэлэнгэ мγрэн тухай дуу, шγлэг бэшээд ерэхэ. | |
1 час | Л/т: лирикэ тухай ойлгосо | Уран литературын hалбаринууд | Лирическэ зохёолнууд тухай ойлгосо | Конспект Шγлэг соохи эпитедγγд, олицетворени | Сээжэлдэхэ | |
2 час | Х/х: изложени | «Хээрэ хонолго» | ||||
1 час | Хэшээл – мγрысөөн «Одото саг» | Үзэhэн зохёолнуудаа дабталган | hурагша бγхэн мγрысөөндэ хабаадаха. | |||
1 час | Х/х Р.Мэрдыгеевэй «Баян тала» зурагаар ажал | Үлзытэ нютагайм байгаали, баялиг: 5 хушуу мал… | Зурагаар ажал хэжэ hургалга Уран зураашад, ба тэдэнэй зурагууд | бэшэхэ | Д.-Н. Дугаров «Тγрэл нютагтаа» зурагаар ажал | |
2 час | Классhаа гадуур уншалга | |||||
8 час | Нэмэлтэ зохёолнууд | |||||
3 час | Ц.Н.Номтоев «Эдэбхи» | Үлзытэ нютагайнгаа байгаали, баялиг гамнаха, хамгаалха ба шэнжэлхэ | Рассказай гол удха. Загаhа γсхэбэрилгэ хамтын ажалай, дγршэл шадабариин γрэ мγн. | Голой загаhадые бэшэхэ. Уншаха. | Зураг зураха, Асуудал-нуудта харюусаха. | |
4 час | Ж.Б.Балданжабон «Алханын нюусанууд» повесть | «Эдэбхи» | Алхана. Алханын нюусануудтай танилсалга «Үγдэн сγмэ» «Балжан хатан» | Уншаха «Алханын нюусанууд» найруулга. | Нютаг ороноо шэнжэлхэ | |
1 час | В.Б.Намсараев «Үбhэндэ» шγлэг | Зунай hайхан γдэрые поэдэй магтаhаниинь | Уран гоёор уншаад, шγγлбэри хэхэ. | «Үбhэ хуряалган» найруулга | ||
1 час | Х/х Шалгалтын хγдэлмэри | |||||
2 час | Классhаа гадуур уншалга |
Тγрэлхи литература
6 класс
Ускеева В.Ш., Цыренова Ц.Б., Жамбуева Ж.Д.
Хамта дээрээ: 68 час:
- Уран зохёол γзэлгэдэ: 49 час
- Ёhо заншалтайгаа танилсалга: 6 час
- Хэлэлгэ хγгжөөлгэдэ: 7 час
- Классhаа гадуур уншалгаар хөөрэлгэдэ: 6 час
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по бурятской литературе 7 класс
Рабочая программа по бурятской литературе за 7 класс содержит пояснительную записку, календарно-тематическое планирование по предмету....
Рабочая программа по бурятской литературе 5 кл
Рабочая программа...
Рабочая программа по бурятской литературе
Рабочая программа по бурятской литературе по ФГОС...
Рабочие программы по бурятской литературе
Рабочие программы по бурятской литературе для 5-11 классов...
Рабочая программа по бурятской литературе в 8классе
Рабочая программа по бурятской литературе в 8классе....
Рабочая программа по бурятской литературе в 9классе
Рабочая программа по бурятской литературе в 9классе...
Рабочая программа по бурятской литературе в 10 классе
Рабочая программа по бурятской литературе в 10 классе...