Разработка урока в 7 классе "Буряад орон". 2011год.
методическая разработка (7 класс)

Гынденова Любовь Юрьевна

Разработка урока по теме "Буряад орон" (Бурятия) в 7 классе по УМК Макаровой О.Г.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka_buryatiya_7_kl.doc35 КБ

Предварительный просмотр:

Хоринская средняя общеобразовательная школа №1 им.Д.Ж.Жанаева

Открытый

 урок - путешествие

«Бурятия»

Класс:7г

Учитель: Гынденова Л.Ю.

Хэшээл-аяншалга

Буряад орон. ( 7 класс)

Зорилгонууд:

   1) һургалгын: Буряад орон гэһэн темэ дабтаха - рассказ зохёолго. Мэдүүлэл зүб зохёожо шадахыень, творческо дадал шадабарииень дээшэлүүлхэ.

   2) хүгжөөлгын: ухаан, бодол, һанамжа абалга, анхарал хурсадхаха, аман ба бэшэмэл хэлэлгэ хүгжөөхэ.

   3) хүмүүжүүлгын: түрэл Буряад орондоо дуратайгаар ябахыень хүмүүжүүлхэ, буряад хэлэеэ сэгнэхэ, дуратай байха омогорхол түрүүлхэ.

   Хэрэгсэлнүүд: мультипроектор, интерактивна самбар.

I. Эмхидхэлэй үе. Слайд дээрэ Буряад ороной карта.

- Бидэ мүнөө хэшээлдээ аймагуудаар айлшалжа, аяншалга үнгэргэхэбди. Буряад орон тухай үзэһэн мэдэсэеэ бэхижүүлхэбди, дабтахабди, түрэл Буряад орон тухайгаа шүлэг бэшэжэ туршахабди. Зохёоһон шүлэгөө бултанай урда гаража уншахат.

1. Фонетическэ һорилго.

   Дайдатай, тайгатай, Саяантай, Байгалтай, Буряад оромнай.

2. Түрүүшын аймаг - Ярууна. Хэлэлгэ хүгжөөлгын ажал:

- Шинии тоонто юун бэ?

- Хаана байдагбши? Хаягаа хэлыш.

- Буряад ороной ниислэл хото юун бэ?

- Буряад орондо хэды городууд бэ? Карта дээрэ харуулан, нэрлэгты.

- Буряад орондо хэды аймагууд бэ?

- Буряад орондомнай ямар яһатан ажаһуудаг бэ?

  - Недавно прошёл международный день толерантности и мы с уверенностью можем сказать, что у нас в республике люди разных национальностей живут дружно, без вражды.

II. Гол шата.

1.Удаадахи аймаг - Хэжэнгэ. Слайд дээрэ бэшээтэй шүлэг үзэхэбди.

   Словарна ажал: мүнгэтэмэ гүн - серебристый, глубокий

                                    Түүхэ домог - история, легенда.

   Нарата үргэн дайдатай,

   Нарһата үндэр тайгатай,

   Мүльһэтэ үндэр Саяантай,

   Мүнгэтэмэ гүн Байгалтай -

   Түүхэ домогоороо баян

   Түрэл Буряад оромнай.

 

- Энэ шүлэг манай нютагай мэдээжэ уран поэт Дамба Зодбич Жалсараев (слайд харуулха) бэшэһэн юм.

 - Хаана түрэһэн поэт бэ? (Хориин аймагай Тэгда нютагта).

 - Тиимэ, үшөө манай республикын гимн бэшэһэн гэжэ мэдэхэ байнат.

- Юун тухай шүлэг бэ? (Буряад орон тухай шүлэг).

 - Удхань ямар бэ? ( Буряад ороноймнай баялиг харуулна: …).

   Выставкэ дээрэхи номуудынь урогойнгоо һүүлээр хараарайгты.

Уранаар уншалга: 1.Аудиозапись шагнана.

2. һурагшад уншана.

 

    Баунтын аймаг.

1. Теперь устно ключевые слова по теме скажите.( Буряад орон, Байгал, нуурнууд, тала дайда, хаданууд, аршаанууд, Улаан-Үдэ, үргэн, баян, Саяан уула, Мүнхэ-Һарьдаг г.м.)

2.Зурагаар ажал. «Буряад орон» гэһэн слайд гарана.  Устно составляем предложения. ( Байгал далай- Буряад ороной баялиг. Буряад орон олон хадануудтай. Буряад ороной байгаали һайхан. Эгээ үндэр хаданиинь- Мүнхэ-Һарьдаг гэжэ нэрэтэй г.м.)

3. Слайд. Вместо точек правильно впишите гласные:

   Бур..д орон, Б..гал, дал.., б..гаали, т.рэл, ..маг, арш..н, б.лаг, т..хэ тала д..да.

    Загарайн аймаг

4. - Мүнөө дабтаһан материалаа хэрэглээд, шүлэг зохёохот. Используя метод «сиквейн» - это французский стих из 5 строк, будете писать стихотворение про Бурятию. Сейчас раздаю вам заготовки, посмотрите, как вы будете писать. На первой строчке - одно существительное, на второй - 2 прилагательных, на 3-ей строчке - 3 глагола пишете, а на 4-той строчке - предложение из 4-х слов, на 5-той - одно существительное, синоним первой строчки.

   Үхибүүд шүлэг бэшэнэ (5-6 минута соо).

   - Бэшэжэ дүүргээд, үхибүүн бүхэн шүлэгөө бултанай урда уншажа үгэнэ.

Диалог үнгэргэхэ.

III. Хэшээлэй түгэсхэл.

1.Дүн гаргалга.

 - Ямар һонин юумэ мэдэхэ болобот? (…)

- Энэ хэшээл дээрээ творческо ажал хэбэбди, Буряад орон тухай темээр бэхижүүлгэ үнгэргэбэбди.

2. Сэгнэлтэ.

3.Гэрэй даабари: 1-дэхи ряд - Буряад орон тухай, 2-дохи ряд - Хори нютаг тухай найруулга бэшэхэ.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"

Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...

Разработка урока Булжамууртын орон («Юрын мэдүүлэл» гэһэн сэдэбээр мэдэсэ, дадал, шадабари согсололгоболон, хэлэ хүгжѳѳлгын хэшээл.)

Булжамууртын орон («Юрын мэдүүлэл» гэһэн сэдэбээр мэдэсэ, дадал, шадабари согсололгоболон,  хэлэ хүгжѳѳлгын хэшээл.)Зорилго:1....