Мои уроки
методическая разработка (6 класс) на тему
Урок план\.
7 класс
Тема: Глагол=н с=патл= формисем.
Урок т\с\: аса илъ, п\т\млетъ урок\
Урок-=м=рту
Урок т\ллев\сем: 1.Глагол=н с=патл= формисем ёинчен аса илсе п\т\млетесси.
2. Ёамр=ксене с=пайл= пулма, атте-аннене, ваттисене хисеплеме в\рентесси.
Урокра кирл\ хат\рсем: доска, компьютер, к\неке, ъкерч\ксем
Урок юх=м\:
Класа урока й\ркелени:
( сывл=х сунни, кам пуррипе ёуккине палл= туни, урок т\ллев\семпе паллаштарни) (2 мин)
Учитель: Паян эпир сир\нпе глаголсен с=патл= формисем ёинчен в\реннине аса илсе ёир\плетсе х=вар=п=р, п\ч\к =м=рту ирттер\п\р, ё\нтеръё\сене пал=рт=п=р. ( ачасем ик\ ушк=на пайланаёё\. Вырнаёса лараёё\.)
Команд=сем х=йсене валли ят шутласа к=лараёё\, девизне калаёё\.
П\ррем\ш команда: «Ёеёп\л ёеёкисем»
Девиз: Эпир Ёеёп\л ёеёкисем,
Ё\н\ пурн=ё калчисем!
Икк\м\ш команда: « Яковлев м=нук\сем»
Девиз: Яковлев м=нук\сем-
Яланах чи малтисем!
Заданисем:
- Капитансен =м=рт=в\: ( 5 мин) ( команд=ри ачасем теп\р команд=ри капитана ыйтусем параёё\. Кам веёех п\лет - =на ё=лт=р памалла) Ыйтусем ёаксем пулма пултараёё\.
- М\н в=л глагол?
- М\нле форм=на пурл= форма теёё\?
- м\нле форм=на ёукл= форма теёё\?
- Ч=ваш ч\лхинче миёе наклонени?
- м\н в=л наклонени?
- Хальхи в=х=три глаголсен ыйт=в\сем м\нлерех-ши?
- К=тарту наклоненин миёе в=х=т?
- Иртн\ в=х=т миёе т\рл\?
- /м\т наклонений\ м\не п\лтерет?
2. Пан= глаголсен наклоненине, в=х=тне, с=патне( пур пулсан), хисепне, формине ёырмалла. ( кашни т\р\с хуравш=н п\рер ё=лт=р памалла, п\рер\н-п\рер\н тухса доска ёине ёыраёё\ ( 3 мин)
« Ёеёп\л ёеёкисем» | «Яковлев м=нук\сем»
|
Ёырат=п, юрламар\ё, ташлам, пыр\чч\, итл\пин | Вуламаст=н, ташлатт=н, пыр=тт=м=р, ан тыт, итл\ёин |
Ёырат=п – к=т.накл., хальхи в=х., 1 с=п., п\р. хис., пурл= форма.
Юрламар\ё – к=т.накл., п\р.иртн\ в=х=т, 3 с=п., нум.хис., ёукл.форма.
Ташлам - хушу накл., 1 с=пат, п\р.хис., пурл= форма.
Пыр\чч\ - \м\т накл., 3 с=п., п\р.хис., пурл= форма
Итл\пин – кил\шъ накл., 1 с=п., п\р.хис., пурл= форма.
Вуламаст=н – к=тарту накл., хальхи в=х., 2 с=п., п\р.хис., ёукл.форма.
Ташлатт=н – к=тарту накл., темиёе иртн\ в=х=т, 2 с=п., п\р.хис., пурл= форма.
Пыр=тт=м=р - \м\т накл., 1 с=п., нум.хис., пурл= форма.
Ан тыт – хушу накл., 2 с=п., п\р.хис., ёукл= форма.
Итл\ёин – кил\шъ накл., 3 с=п., нум.хис., пурл= форма.
- Ъкерч\к т=р=х п\ч\к калав й\ркелемелле, к=тарту наклонений\нчи глаголсемпе ус= курмалла. (5 мин)
« Ёеёп\л ёеёкисем» | «Яковлев м=нук\сем»
|
« Октябрь кун\» | « Й\пе юр» |
« Октябрь кун\»ъкерч\к т=р=х ёырн= калав: Ку ъкерч\кре эпир к\ркуннехи в=х=та куратп=р. Таврара еш\л с=н ёухалн=. Йыв=ёсем сар=, х\рл\ тум т=х=нн=. Сив ёил в\рнипе йыв=ёсем унталла-кунталла сулланаёё\. Йыв=ёсем ёинче т=рса юлн= юлашки ёулё=сем ё\р ёинелле в\лт\ртетсе анаёё\, к\ёех сив\ х\л ёит\.
« Й\пе юр» ъкерч\к т=р=х ёырн= текст: Ку ъкерч\кре эпир х\ллехи в=рмана куратп=р. П\л\те кармашакан ёурта пек тъп-тър\ хырсем, еш\л ч=р=шсем – пурте шап-шур= тумпа вит\нн\, й=лтах юр айне пулн=. Таврара ш=п, п\р сас-ч\в\ те илт\нмест. Унта-кунта ёеё мулкач й\р\ кур=нкалать. ( глаголсем: куратп=р, вит\нн\, пулн=, илт\нмест, кур=нкалать.
Учитель: ёак ъкерч\ксен автор\ - Валерий Филиппович Кузнецов. В=л 1940 ёулта В=рнар район\нчи Утар (Отары) текен ялта ёуралн=. И.Я.Яковлев яч\пе хисепленекен Ч=ваш патшал=х педагогика институтне в\ренсе п\терн\. Раёёей художник\сен союз\н член\. Ун=н \ё\сем Украина, Мари ел, Испани, Германи, Финлянди, Болгари, Голланди музей\сенче упранаёё\. ( 1 мин)
- Текста ч=вашла куёар=р. Глаголсене туп=р. ( 5 мин)
«Ёеёп\л ёеёкисем» | « Яковлев м=нук\сем» |
Мама: мама! Я помню руки твои с того мгновения: как я стал сознавать себя на свете? За лето их всегда покрывал загар: он уже не отходил и зимой: _ он был такой нежный. Оглянись же и ты: юноша: мой друг: оглянись: как я: и скажи: кого ты обижал в жизни больше: чем мать. Не от меня ли: не от тебя ли, не от наших ли неудач: ошибок и не от нашего ли горя седеют наши матери? Мама: мама! Прости меня: потому что ты одна: только ты одна на свете можешь прощать. Положи на голову руки: как в детстве: и прости (А?Фадеев)?
| Закрой глаза. Прислушайся. Ты услышишь мамин голос. Он живет в самом тебе, такой знакомый и родной. Его не спутаешь ни с одним другим голосом. Даже тогда, когда станешь взрослым, ты будешь всегда помнить мамин голос, мамины глаза, мамины руки. Будучи ребенком, когда ты еще не умел говорить, мама понимала тебя и без слов. Она угадывала, что ты хочешь, что у тебя болит. Именно она научила тебя ходить, говорить, как вести себя среди людей.
|
Анне ёинчен калаёу ирттермелле. Анне ёинчен юр= итлеттермелле. Унти глаголсене каламалла.
- У: Доска патне кашни команд=ран п\рер ача тухать. В\сен глаголсене пан= наклонени т=р=х с=патламалла.( 3 мин)
«Ёеёп\л ёеёкисем» | « Яковлев м=нук\сем» |
Вула глагола кил\шъ наклоненинче, п\ррелл\, нумайл= хисепре, пурл=, ёукл= форм=ра | Вула глагола \м\т наклоненинче, п\ррелл\, нумайл= хисепре, пурл=, ёукл= форм=ра |
Ёав в=х=тра ыттисене тупмалли юмахсем парать, кашни т\р\с хуравш=н п\р ё=лт=р памалла. Х=ш команда маларах т\р\с хурав парать, ёавна ё=лт=р памалла.
Тупмалли юмахсем:
- Ат=л урл= пурё=н тилхепе карт=м. ( Асамат к\пер\)
- Асл=к ёинче тур лаша к\ёенет. ( Аслати)
- Ёуна каять, турти юлать. ( П=р кайни)
- Ёунатс=р в\ёет, урас=р чупать.( П\л\т)
- П\ри т=кать, тепри \ёет, виёё\м\ш\ ъсет. ( Ёум=р, ё\р, ъсен-т=ран)
- Тулта тухатм=ш пур: в\рет, сурать, алхасать, ур=м-сур=м тулашать.
- Ёулленех п\р мучи килет, шур кашмине илсе килет.
- Шыва к\рсен те тип\ ёърет.( Хур-к=вакал)
- Ул=х тулли утл= ёар, пурте вутла выляёё\.( Ё=лт=рсем)
- Каёхине в=ранать, к=нт=рла ёыв=рать.( Т=мана)
- Учитель ваттисен с=мах\сен пуёлам=ш пайне вулать, ачасем малалла т=саёё\. Кашни т\р\с хуравш=н п\рер ё=лт=р памалла. (3 мин)
Ваттисен с=мах\сем:
- Ватти =с памас=р……………( \ё =нмасть).
- П\рле улах ларнине ан ил, ………….(п\рле ут= ёулнине ил).
- +с тенине м\н виличчен ……………….(пухаёё\).
- +сл= ёын ё\р ёынна ё=лать, =сс=рри……………… (х=йне те ё=лаймасть).
- Ал=ра \ё пулт=р, ……………………( пуёра =с пулт=р).
- Т\р\сл\хе мухтаёё\,………………(ултава ылханаёё\).
- П\ч\к ч=нл=х пыс=к суяна……………………( ё\нтерет).
- Т\р\сл\х вутра ёунмасть,…………………….(.шывра та путмасть.)
- +сл=л=х ё=лт=рсем патне……………………….. (ёитерет.)
- Кам нумай вулать,………………………..(ёав нумай п\лет.)
- П\р-п\рне валли правил=сем ёырмалла, хушу наклонений\нчи глаголсемпе ус= курмалла. (3 мин)
Т\сл\хрен:
- Ч\л\м ан турт=р.
- Эрех ан \ё\р.
- Спортпа тусл= пул=р.
- Аёу-аннъне пул=ш=р.
- Ват= ёынсене хисепл\р.
-Юлташусене упр=р.
- Т=вансене ан п=рах=р.
- Т=ван ё\р-шыва юрат=р, т=шмантан хът\л\р.
8. Музыка т=хтав\: п\р-п\р юр= юрламалла, ыттисен ёав юр=ра т\л пулакан с=патл= форм=ри глаголсене тупмалла. (5 мин)
Тест:
| I Глагол | |
| 1. япалан паллине пěлтерет | |
| 2. япалан шутне пěлтерет | |
| 3. япалан ěçне-хěлне пěлтерет | |
| 4. япалана пěлтерет | |
|
| |
| II Глагол ыйтăвěсем | |
| 1. кам? мěн? | |
| 2. мěнле? | |
| 3. миçе? | |
| 4. мěн ту? | |
|
| |
| III Чăваш чěлхинче сăпатсен шучě | |
| 1. 3 | |
| 2. 4 | |
| 3. 5 | |
| 4. 6 | |
|
| |
| IV 1-мěш сăпат, пěрреллě хисеп | |
| 1. эпě | |
| 2. эсě | |
| 3. вăл | |
| 4. эпир | |
|
| |
| V 2-мěш сăпат, пěрреллě хисеп | |
| 1. эпě | |
| 2. эсě | |
| 3. вăл | |
| 4. эпир | |
|
| |
| VI 3-мěш сăпат, пěрреллě хисеп | |
| 1. эпě | |
| 2. эсě | |
| 3. вăл | |
| 4. эпир | |
|
| |
| VII Глагол предложенире | |
| 1. Пур член та пулма пултарать | |
2. Дополнени кăна пулать |
| |
| 3. Определени кăна пулать | |
| 4. Обстоятельство кăна пулать | |
| VIII Хальхи чăваш чěлхинче наклоненисен шучě | |
| 1. 1 | |
| 2. 2 | |
| 3. 3 | |
| 4. 4 | |
|
| |
| IX. Наклоненисен ячěсем | |
| 1. Хальхи, пулас, пěрре иртнě, темиçе иртнě | |
| 2. Кăтарту, ěмěт, хушу, килěшÿ | |
| 3. Паллă, паллă мар,çуклăх,таврăну | |
| 4. Шут, йěрке,валеçÿ,пěтěмлетÿ | |
|
| |
| X Вулатпăр глагол | |
| 1. Пулас вăхăтра | |
| 2. Темиçе иртнě вăхăтра | |
| 3. Хальхи вăхăтра | |
| 4. Пěрре иртнě вăхăтра | |
|
| |
| XI Йěр, кěр, кÿр, пар, пер, пыр, тăр, хур, яр глаголсен пěрре иртнě вăхăт форминче ларт=р | |
| 1. Й сасă тухса ÿкет | |
| 2. Ě сасă тухса ÿкет | |
| 3. Р сасă тухса ÿкет | |
| 4. Нихăш сасси те тухса ÿкмест | |
| XII Вула, çыр, калаç, ташла, вěр глаголсем | |
| 1. Хушу наклоненийĕнче | |
| 2. Ěмěт наклоненийĕнче | |
| 3. Кăтарту наклоненийĕнче | |
| 4. Килěшÿ наклоненийĕнче | |
Киле \ё пани: 107-м\ш х=н-ру, 58 стр. текстпа \ёлемелле. Изложени ёырма хат\рленмелле.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_plan_7_klass.doc | 231 КБ |
otkrytyy_urok_l_sarine_kukamay.doc | 46 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок план\.
7 класс
Тема: Глагол=н с=патл= формисем.
Урок т\с\: аса илъ, п\т\млетъ урок\
Урок-=м=рту
Урок т\ллев\сем: 1.Глагол=н с=патл= формисем ёинчен аса илсе п\т\млетесси.
2. Ёамр=ксене с=пайл= пулма, атте-аннене, ваттисене хисеплеме в\рентесси.
Урокра кирл\ хат\рсем: доска, компьютер, к\неке, ъкерч\ксем
Урок юх=м\:
Класа урока й\ркелени:
( сывл=х сунни, кам пуррипе ёуккине палл= туни, урок т\ллев\семпе паллаштарни) (2 мин)
Учитель: Паян эпир сир\нпе глаголсен с=патл= формисем ёинчен в\реннине аса илсе ёир\плетсе х=вар=п=р, п\ч\к =м=рту ирттер\п\р, ё\нтеръё\сене пал=рт=п=р. ( ачасем ик\ ушк=на пайланаёё\. Вырнаёса лараёё\.)
Команд=сем х=йсене валли ят шутласа к=лараёё\, девизне калаёё\.
П\ррем\ш команда: «Ёеёп\л ёеёкисем»
Девиз: Эпир Ёеёп\л ёеёкисем,
Ё\н\ пурн=ё калчисем!
Икк\м\ш команда: « Яковлев м=нук\сем»
Девиз: Яковлев м=нук\сем-
Яланах чи малтисем!
Заданисем:
Капитансен =м=рт=в\: ( 5 мин) ( команд=ри ачасем теп\р команд=ри капитана ыйтусем параёё\. Кам веёех п\лет - =на ё=лт=р памалла) Ыйтусем ёаксем пулма пултараёё\.
- М\н в=л глагол?
- М\нле форм=на пурл= форма теёё\?
- м\нле форм=на ёукл= форма теёё\?
- Ч=ваш ч\лхинче миёе наклонени?
- м\н в=л наклонени?
- Хальхи в=х=три глаголсен ыйт=в\сем м\нлерех-ши?
- К=тарту наклоненин миёе в=х=т?
- Иртн\ в=х=т миёе т\рл\?
- /м\т наклонений\ м\не п\лтерет?
2. Пан= глаголсен наклоненине, в=х=тне, с=патне( пур пулсан), хисепне, формине ёырмалла. ( кашни т\р\с хуравш=н п\рер ё=лт=р памалла, п\рер\н-п\рер\н тухса доска ёине ёыраёё\ ( 3 мин)
« Ёеёп\л ёеёкисем» | «Яковлев м=нук\сем» |
Ёырат=п, юрламар\ё, ташлам, пыр\чч\, итл\пин | Вуламаст=н, ташлатт=н, пыр=тт=м=р, ан тыт, итл\ёин |
Ёырат=п – к=т.накл., хальхи в=х., 1 с=п., п\р. хис., пурл= форма.
Юрламар\ё – к=т.накл., п\р.иртн\ в=х=т, 3 с=п., нум.хис., ёукл.форма.
Ташлам - хушу накл., 1 с=пат, п\р.хис., пурл= форма.
Пыр\чч\ - \м\т накл., 3 с=п., п\р.хис., пурл= форма
Итл\пин – кил\шъ накл., 1 с=п., п\р.хис., пурл= форма.
Вуламаст=н – к=тарту накл., хальхи в=х., 2 с=п., п\р.хис., ёукл.форма.
Ташлатт=н – к=тарту накл., темиёе иртн\ в=х=т, 2 с=п., п\р.хис., пурл= форма.
Пыр=тт=м=р - \м\т накл., 1 с=п., нум.хис., пурл= форма.
Ан тыт – хушу накл., 2 с=п., п\р.хис., ёукл= форма.
Итл\ёин – кил\шъ накл., 3 с=п., нум.хис., пурл= форма.
Ъкерч\к т=р=х п\ч\к калав й\ркелемелле, к=тарту наклонений\нчи глаголсемпе ус= курмалла. (5 мин)
« Ёеёп\л ёеёкисем» | «Яковлев м=нук\сем» |
« Октябрь кун\» | « Й\пе юр» |
« Октябрь кун\»ъкерч\к т=р=х ёырн= калав: Ку ъкерч\кре эпир к\ркуннехи в=х=та куратп=р. Таврара еш\л с=н ёухалн=. Йыв=ёсем сар=, х\рл\ тум т=х=нн=. Сив ёил в\рнипе йыв=ёсем унталла-кунталла сулланаёё\. Йыв=ёсем ёинче т=рса юлн= юлашки ёулё=сем ё\р ёинелле в\лт\ртетсе анаёё\, к\ёех сив\ х\л ёит\.
« Й\пе юр» ъкерч\к т=р=х ёырн= текст: Ку ъкерч\кре эпир х\ллехи в=рмана куратп=р. П\л\те кармашакан ёурта пек тъп-тър\ хырсем, еш\л ч=р=шсем – пурте шап-шур= тумпа вит\нн\, й=лтах юр айне пулн=. Таврара ш=п, п\р сас-ч\в\ те илт\нмест. Унта-кунта ёеё мулкач й\р\ кур=нкалать. ( глаголсем: куратп=р, вит\нн\, пулн=, илт\нмест, кур=нкалать.
Учитель: ёак ъкерч\ксен автор\ - Валерий Филиппович Кузнецов. В=л 1940 ёулта В=рнар район\нчи Утар (Отары) текен ялта ёуралн=. И.Я.Яковлев яч\пе хисепленекен Ч=ваш патшал=х педагогика институтне в\ренсе п\терн\. Раёёей художник\сен союз\н член\. Ун=н \ё\сем Украина, Мари ел, Испани, Германи, Финлянди, Болгари, Голланди музей\сенче упранаёё\. ( 1 мин)
Текста ч=вашла куёар=р. Глаголсене туп=р. ( 5 мин)
«Ёеёп\л ёеёкисем» | « Яковлев м=нук\сем» |
Мама: мама! Я помню руки твои с того мгновения: как я стал сознавать себя на свете? За лето их всегда покрывал загар: он уже не отходил и зимой: _ он был такой нежный. Оглянись же и ты: юноша: мой друг: оглянись: как я: и скажи: кого ты обижал в жизни больше: чем мать. Не от меня ли: не от тебя ли, не от наших ли неудач: ошибок и не от нашего ли горя седеют наши матери? Мама: мама! Прости меня: потому что ты одна: только ты одна на свете можешь прощать. Положи на голову руки: как в детстве: и прости (А?Фадеев)? | Закрой глаза. Прислушайся. Ты услышишь мамин голос. Он живет в самом тебе, такой знакомый и родной. Его не спутаешь ни с одним другим голосом. Даже тогда, когда станешь взрослым, ты будешь всегда помнить мамин голос, мамины глаза, мамины руки. Будучи ребенком, когда ты еще не умел говорить, мама понимала тебя и без слов. Она угадывала, что ты хочешь, что у тебя болит. Именно она научила тебя ходить, говорить, как вести себя среди людей. |
Анне ёинчен калаёу ирттермелле. Анне ёинчен юр= итлеттермелле. Унти глаголсене каламалла.
У: Доска патне кашни команд=ран п\рер ача тухать. В\сен глаголсене пан= наклонени т=р=х с=патламалла.( 3 мин)
«Ёеёп\л ёеёкисем» | « Яковлев м=нук\сем» |
Вула глагола кил\шъ наклоненинче, п\ррелл\, нумайл= хисепре, пурл=, ёукл= форм=ра | Вула глагола \м\т наклоненинче, п\ррелл\, нумайл= хисепре, пурл=, ёукл= форм=ра |
Ёав в=х=тра ыттисене тупмалли юмахсем парать, кашни т\р\с хуравш=н п\р ё=лт=р памалла. Х=ш команда маларах т\р\с хурав парать, ёавна ё=лт=р памалла.
Тупмалли юмахсем:
Ат=л урл= пурё=н тилхепе карт=м. ( Асамат к\пер\)
Асл=к ёинче тур лаша к\ёенет. ( Аслати)
Ёуна каять, турти юлать. ( П=р кайни)
Ёунатс=р в\ёет, урас=р чупать.( П\л\т)
П\ри т=кать, тепри \ёет, виёё\м\ш\ ъсет. ( Ёум=р, ё\р, ъсен-т=ран)
Тулта тухатм=ш пур: в\рет, сурать, алхасать, ур=м-сур=м тулашать.
Ёулленех п\р мучи килет, шур кашмине илсе килет.
Шыва к\рсен те тип\ ёърет.( Хур-к=вакал)
Ул=х тулли утл= ёар, пурте вутла выляёё\.( Ё=лт=рсем)
Каёхине в=ранать, к=нт=рла ёыв=рать.( Т=мана)
Учитель ваттисен с=мах\сен пуёлам=ш пайне вулать, ачасем малалла т=саёё\. Кашни т\р\с хуравш=н п\рер ё=лт=р памалла. (3 мин)
Ваттисен с=мах\сем:
Ватти =с памас=р……………( \ё =нмасть).
П\рле улах ларнине ан ил, ………….(п\рле ут= ёулнине ил).
+с тенине м\н виличчен ……………….(пухаёё\).
+сл= ёын ё\р ёынна ё=лать, =сс=рри……………… (х=йне те ё=лаймасть).
Ал=ра \ё пулт=р, ……………………( пуёра =с пулт=р).
Т\р\сл\хе мухтаёё\,………………(ултава ылханаёё\).
П\ч\к ч=нл=х пыс=к суяна……………………( ё\нтерет).
Т\р\сл\х вутра ёунмасть,…………………….(.шывра та путмасть.)
+сл=л=х ё=лт=рсем патне……………………….. (ёитерет.)
Кам нумай вулать,………………………..(ёав нумай п\лет.)
П\р-п\рне валли правил=сем ёырмалла, хушу наклонений\нчи глаголсемпе ус= курмалла. (3 мин)
Т\сл\хрен:
- Ч\л\м ан турт=р.
- Эрех ан \ё\р.
- Спортпа тусл= пул=р.
- Аёу-аннъне пул=ш=р.
- Ват= ёынсене хисепл\р.
-Юлташусене упр=р.
- Т=вансене ан п=рах=р.
- Т=ван ё\р-шыва юрат=р, т=шмантан хът\л\р.
8. Музыка т=хтав\: п\р-п\р юр= юрламалла, ыттисен ёав юр=ра т\л пулакан с=патл= форм=ри глаголсене тупмалла. (5 мин)
Тест:
I Глагол |
1. япалан паллине пěлтерет |
2. япалан шутне пěлтерет |
3. япалан ěçне-хěлне пěлтерет |
4. япалана пěлтерет |
II Глагол ыйтăвěсем |
1. кам? мěн? |
2. мěнле? |
3. миçе? |
4. мěн ту? |
|
III Чăваш чěлхинче сăпатсен шучě |
1. 3 |
2. 4 |
3. 5 |
4. 6 |
IV 1-мěш сăпат, пěрреллě хисеп |
1. эпě |
2. эсě |
3. вăл |
4. эпир |
V 2-мěш сăпат, пěрреллě хисеп |
1. эпě |
2. эсě |
3. вăл |
4. эпир |
VI 3-мěш сăпат, пěрреллě хисеп |
1. эпě |
2. эсě |
3. вăл |
4. эпир |
VII Глагол предложенире |
1. Пур член та пулма пултарать |
2. Дополнени кăна пулать |
3. Определени кăна пулать |
4. Обстоятельство кăна пулать |
VIII Хальхи чăваш чěлхинче наклоненисен шучě |
1. 1 |
2. 2 |
3. 3 |
4. 4 |
IX. Наклоненисен ячěсем |
1. Хальхи, пулас, пěрре иртнě, темиçе иртнě |
2. Кăтарту, ěмěт, хушу, килěшÿ |
3. Паллă, паллă мар,çуклăх,таврăну |
4. Шут, йěрке,валеçÿ,пěтěмлетÿ |
X Вулатпăр глагол |
1. Пулас вăхăтра |
2. Темиçе иртнě вăхăтра |
3. Хальхи вăхăтра |
4. Пěрре иртнě вăхăтра |
XI Йěр, кěр, кÿр, пар, пер, пыр, тăр, хур, яр глаголсен пěрре иртнě вăхăт форминче ларт=р |
1. Й сасă тухса ÿкет |
2. Ě сасă тухса ÿкет |
3. Р сасă тухса ÿкет |
4. Нихăш сасси те тухса ÿкмест |
XII Вула, çыр, калаç, ташла, вěр глаголсем |
1. Хушу наклоненийĕнче |
2. Ěмěт наклоненийĕнче |
3. Кăтарту наклоненийĕнче |
4. Килěшÿ наклоненийĕнче |
Киле \ё пани: 107-м\ш х=н-ру, 58 стр. текстпа \ёлемелле. Изложени ёырма хат\рленмелле.
Предварительный просмотр:
ОТКРЫТЫЙ УРОК Л.САРИНЕ. |
Л. Сарине ёырн= «Кукамай» калав (районти ч=ваш ч\лхипе литературине в\рентекен учительсен ум\нче ирттерн\ уё= урок. Пуш уй=х\, 2010 ёул) Урок т\с\: хайлав текстне тишкермелли хут=ш урок. Сап=рл=х т\ллев\: хайлаври герой й=н=ш\сене курса харп=р х=й й=н=ш\сене =нланма, тŖрлетме в\рентесси. П\лŖ т\ллев\: калав=н содержанине калама, цитат=лл= план тума х=н=хтарасси. Аталантару т\ллев\: калаври \ёсен й\ркине =нланма, сюжет ёых=н=вне пал=ртма, п\т\млетŖ тума х=н=хтарасси; с=нарсен х=тлан=в\сене, в\сен шух=ш-туй=м\сене тар=нрах =нланма пул=шасси. Урок мел\семпе меслеч\сем: т\пчев; шырав; калаёу; ыйту-хурав; илемл\ вуласа тишкерни; цитат=лл= план туни; п\т\млетŖ туни; илемл\х мел\сене тупса пал=ртни. Пуплеве аталантарасси: илемл\ вулав; т\р\с ыйту пама тата =на туллин хуравлама х=н=хтарасси; ыйтусене хуравлан= май шырав \ё\ тума в\рентесси. Словарь\ё\:Метикасси,Чурач=к,ёŖпёе,ёен\кри,ч=лан,сентре, кŖрш\,ё=ра уёёи,м=нкун,ал=к с=л=п,тур=х ч\рес\ Кирл\ хат\рсем: Л. Сарине портреч\. Урок эпиграф\: «Ватта сума с=вакан х=й те ват= пулакан» (Ват.с=м.) Урок й\рки: *Паянхи урок=н теми:Л.Сарине ёырн= «Кукамай» калав.Урок=н эпиграф\:»Ватта сума с=вакан х=й те ват= пулакан» *Ачасем, иртн\ урокра эпир сир\нпе «Кукамай» калав=н 1-м\ш пайне вуласа тухр=м=р.Камсем-ха кунта т\п с=нарсем? -отв.Толя тата ун=н кукам=ш\.(През.3,4 слайд) * « Х\вел =шши пурн=ё кŖрет,ёынн=н =шши телей кŖрет» тени -пит\ т\р\с.Х\вел ёут= т\нчене тытса т=рать.Ёын та ёаплах:ёынн=н ыр= к=м=л\, чун-ч\ре =шши теп\р ёынна ус= кŖрет,телейл\ пулма пул=шать,х=й патне туртать. Толя та ,х=й кукам=ш\ ум\нче ай=па к\рсен те,=на кŖрентернине туйсан та ун патне к\рес килет ун=н,кукам=ш\пех клаёас килет. *Калаври \ёсем малалла м\нле аталан\ё-ши? М\н пулса ирт\-ши с=нарсемпе? Хал\ эпир сир\нпе калава малалла вул=п=р; хам=р ч\лхене ё\н\ с=махсемпе пуянлат=п=р; с=нарл=ха туйма х=н=х=п=р; ёынна ыр= т=вас туй=мсене малалла аталантар=п=р.(Ачасене черетпе калава малалла вулаттарни.Вулан= май презентацири 6,7 слайдсене к=тартни) *Халь,ачасем,калава п\т\м\шл\н п=хса тух=п=р.Тетрадьсене уёатп=р та паянхи число, тема ёыратп=р.Текстра =нланман с=махсем т\л пулч\ё. Словарь \ё\ т=в=п=р.(През.8 слайд) (Слайдри с=махсене вуласа =нлантарасси.Ачасем ёырса илеёё\) *Иртн\ урокра вуланине эпир план тун=чч\.Халь каМлав=н паян вулан= пай=н планне т=в=п=р.(Малтан ачасемпе калаёса план т=в=п=р,унтан презентации ёинчен ёырса ил\п\р (през.слайд9) *К=штах канса илер.Вттисен с=мах\сене т\р\с п\летп\р-и-ха эпир? (През. Слайд10) *Малалла калав в\ё\нчи ыйтусемпе \ёл\п\р. -Вуланине лай=х аст=ват=р-и? (1,2,3 ыйтусем ёине ачасене хуравлаттарни) -Хайлава м\нле =нлант=р?( През.слайд11) (Слайдри 3 ыйту ёине ответлен\ хыёё=н 5 ыйту ёине ответлени) *Кукамая с=нлани (През. Слайд 12) Текстпа \ёлени. А) с=н-с=пач\ - с.85 (4,5 абз.) Q) сасси – с.81 (2 абз.) Б) калаё=в\ - с.79 (5 абз.) В) утти – с.85 (6 абз.) Г) ёын ёине п=хни – с.79 (юлашки абз.) *Доска ёинче кластер туни (ачасем черетпе тухса ёыраёё\,кайран през.ёинче к=тартни)(През.слайд12) -С=нарл= с=маха туйма в\рен\р. 1. (Малтан ачасене х=йсене шух=шлаттарса калаттарни, унтан Презентации ёинчи 14-м\ш слайдра вулаттарни) 2.Иртн\ урокра кукамай е асанне ёинчен п\ч\к калав ёырма киле \ё пан=чч\.(Ачасене черетпе доска умнее к=ларса ёав калавсене вулаттарни) *Паян пир\н патра х=нара тахёанах кукамай тата м=н кукамай ятне илтн\, ёак шкулта к\ё\н класри ачасене в\рентн\ учительница Волкова О.И..Паян в=л сире,ачасем, с=пайл=х,сипетл\х ёинчен с=мах каласш=н. *П\т\млетŖ. Ай=па к\т\н-и,ёынна кŖрентерт\н-и - й=н=ша ас=рхаса тŖрлетме п\лни кирек кама та пит\ кирл\.М\нле майпа тŖрлетме пулать-ха й=н=ша?Каёару ыйтма,ыр= \ёпе тав=рма пулать.Анатолий Михайлович ёакна чылай ёул иртсен тин =нланса илн\.Ыр= та =сл= ват= ёын =шши Толь=на й\ркелл\ ёын пулма пул=шн=.
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.
При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке....
Методическая разработка урока литературы по теме «Творчество Сергея Есенина»(11 класс). Тема урока - «Голубая Русь» Сергея Есенина. Тип урока –урок-исследование.
Знакомство со стихотворениями С.Есенина, посвящёнными теме родины, с творческим методом поэта....
Конспект открытого урока по технологии в 6 классе. Тема урока: Игровые технологии на уроках обслуживающего труда. Одежда и требование к ней. Снятие мерок для построения чертежа юбки. (Презентация к уроку)
Разработка урока с презентацией помогает учителю более доступно и понятно познакомить учащихся с историей юбки. На уроке используются игровые технологии, что помогают учащимся лучше усвоить материал у...
Урок изобразительного искусства в 5-ом классе.Тема урока: « Деревья как люди». Вид работы: рисование по представлению Тип урока: комбинированный, урок – сказка
Тема урока: « Деревья как люди».Вид работы: рисование по представлениюТип урока: комбинированный, урок – сказка Цель урока:ü Средствами изобразительного языка ...
Класс 9 Урок №24. Тема урока: Системы счисления. Перевод чисел Тип урока; Урок «построения » системы знания.
Урок для учащихся 9 класса по теме "Системы счисления. Перевод чисел". Урок в разделе программы по счету третий. Цель:Образовательная: систематизация и расширение знаний обучающихся о операциях п...
Урок обобщающего повторения по теме Южная Америка.Урок-игра.Особый колорит уроку придаёт просмотр ролика"Танго и футбол", вопрос от шеф повара с угощением мамалыгой и синквейн. Легенда рассказанная в начале урока настраивает ребят на работу.
Урок географии в 7-м классе по теме "Южная Америка". Подготовила и провела: учитель географии 1квалификационной категории Васильева Елена Тихоновна в МБОУ СОШ №21 г. Коврова, в рамках подго...
Сходства и различия уроков с метапредметным подходом с интегрированными уроками и уроками с межпредметными связями (на примере уроков русского языка в 8 классе) Метапредметный подход на уроке русского языка в 8 классе
Сходства и различия уроков с интегрированными уроками и уроками с межпредметными связями (на примере уроков русского языка в 8 классе)...