КОС къырымтатар эдебиятындан незарет ишлер 5 сыныф
методическая разработка (5 класс)

Исмаилова Селиме

В КОС собраны матеерилы контрольных работ по курсу крымскотатрская литература

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Укромновская школа»

Симферопольского района Республики Крым

   297536, ул. Путилинская, 24, с. Укромное, Симферопольский район, Республика Крым тел. (3652) 322-233,

e-mail: school_simferopolsiy-rayon33@crimeaedu.ruОКПО 00793779, ОГРН 1159102009747, ИНН/КПП 9109008893/910901001

        

СОГЛАСОВАНО

заместитель директора по УВР

___________ Э.Д. Сейдалиев

Приложение

к фонду оценочных средств

 утверждено

 Приказом №__________

 от «____»___________2024г.

        

                        

Контрольно-оценочные средства

по предмету

 «Родная литература (крымскотатарская)»

Уровень образования: ООО

Класс: 5-А,5-Б

Учитель: Исмаилова Селиме Маремовна, учитель крымскотатарского языка и литературы

Учебный год: 2024/2025

Укромное

2024г

                                  Пояснительная записка

  Задания КОС по учебному предмету «Родная литература (крымскотатарсая)» составлены в соответствии с изученными темами с учѐтом требований ФГОС к знаниям и умениям и возрастных особенностей учащихся.

Задания КОС составлены в виде тематических контрольных  и проверочных работ (тестов).

Цель данных работ - осуществить систематический контроль знаний по учебному предмету; выявить пробелы в знаниях обучающихся и своевременно корректировать их.

На выполнение контрольных заданий отводится 40-45 минут, проверочных работ 20-25 мин.

Основными типами письменных работ по крымскотатарскому являются:

  • классная работа;
  • домашняя работа;
  • контрольная работа;
  • проверочная работа;  
  • работы по развитию речи;
  • сочинения;
  • чтение молча.

   Текущие контрольные работы имеют целью проверку усвоения изучаемого и проверяемого программного материала; их содержание и периодичность определяется при составлении рабочей программы учебного предмета. Для проведения текущих контрольных работ отводится весь урок или только часть его.

Итоговые контрольные работы проводятся после изучения наиболее значительных тем программы и/ или в конце четверти/полугодия.

Основными формами и видами контроля знаний, умений и навыков литературного чтения в 5-9 классах являются: текущий контроль – в форме устного, фронтального опроса, индивидуальных задании, тестов, проверочных работ; контрольные работы для проверки умения работать с книгой; проверим себя и оценим свои достижения по окончании каждого раздела; проектные работы; проверка техники чтения.

Тешкерюв иш№1

Тувгъан къырымтатар эдебият

Къырымтатар фольклоры

1.Фольклор бу не?

А) бедиий эдебият

Б) халкъ агъыз яратыджылыгъы

2.Ашагъыдаки жанрлардан къайсы бири халкъ агъыз яратыджылыгъына аиттир:

А)  икяе

Б) роман

В) масал

3.Айненни бу недир:

А) аталар сёзю

Б) икяе

В) бешик йырлары

4.«Ватан - экинджи ананъ» ибарелер насыл жанрларгъа аит?

А) тезайтым

Б) тапмаджа

В) аталар сёзлери

5.  «Къат-къат къапыста,

    ичи толу къырмыскъа» насыл жанргъа аит?

А) тезайтым

Б) тапмаджа

В) саювлар

6. Догъру багъланъыз

Саювлар

Папийим, папийим,

кель козюнден опейим…

Аталар сёзлери

Эвелеме, девелеме,

деве къушны къувалама,

аппул-уппул,

чыкъ да къуртул.

Йыр

Акъ чайнике акъ къапакъ,

кок чайникке – кок къапакъ

Тезайтым

«Аталар сёзю –акъылнынъ козю»

7.Халкъ масалларыны ким ярата?

А)  халкъ яраткъан

Б)  языджылар яраткъан

8.  Халкъ масалыны тапынъыз:

А)  «Аюв дагъ»

Б)  «Багъчаларда кестане»

В) «Мераметли  къарынджа»

Контрольная работа за 1 полугодие

«Къырымтатар фольклоры» ве «Тувгъан табиатынынъ шиириети»

(«Крымскотатарский фольклор» и «Поэзия родной природы»)

1.Фольклор бу не?

А) бедий эдебият

Б) халкъ агъыз яратыджылыгъы

2.Ашагъыдаки жанрлардан къайсы бири халкъ агъыз яратыджылыгъына аиттир:

А) шиир

Б)икяе

В) тапмаджа

3.Айненни недир:

А) аталар сёзю

Б) икяе

В) бешик йырлары

4.Наврез байрамы насыл байрам?

А) къадын-къызлар

Б) дин иле багълы байрам

В) баарь байрамы

5.Халкъ масалларыны ким ярата?

А) халкъ яраткъан

Б) языджы, шаир яраткъан

6  «Ант эткенмен..»шиирни  ким язды?

А) Шакир Селим

Б) Идрис Асанин

В) Номан Челебиджихан

7. Номан Челебиджихан къайда дюньягъа кельди?

А) Джанкой

Б) Судак

В) Кезлев

8. «Ана тили» шиирни насыл муэллиф язды?

А) С. Эмин

Б) И. Абдураман

В) Ю. Кандым

9. И. Абдураман насыл шиирни язды?

А) «Ана тили».

Б) «Топрагъым»

В) «Меним Ватаным – Къырым»

10. «Бир сабий олгъанда, дёртаякълап  юргенде …» насыл шиирнинъ сатырлары?

А) «Ана тили».

Б) «Топрагъым»

В) «Меним Ватаным – Къырым»

11. Тиль акъъында насыл аталар сёзлери келише?

А) Татлы сёз балдан татлы

Б) Ватан экинджи ананъ

В) Аталар сёзю –акъылнынъ козю

12.

1. Эпитет

а) сесдешлик

2. Рифма

б) шекильнен энк белли бир ольчю

3 .Везин

в) предметлернинъ аляметлерини косьтерген ифадели  сёзлер

1

2

3

Тешкерюв иш№2

Тувгъан къырымтатар эдебият

Ахлякъ дерслери

  1. Ахлякъ дерслери бу недир?

А) Уроки мужества

Б) Уроки нравственности

В) Уроки смелости

  1. Эсерлернинъ серлеваларыны муэллифлрнен багъланъыз

«Чанта»

И.Паши.

 «Фындыкъ джыйгъанда»

Шерьян Али

«Энъ татлы», «Юзюм», «Анамнынъ дувасы».

Эмиль Амит

«Эдиечик ве Эдип», «Селямсыз Саре»

Нузет Умеров

  1. Насыл  эсер «Достлукъ» акъкъында?

А) «Чанта»

Б) «Фындыкъ джыйгъанда»

В) «Анамнынъ умюти».

  1. Бу сатырлар къайсы эсерден алынгъан

          Ашыр меним энъ якъын достум. Мен онынънен бир сыныфта окъуйым ве бир раледе отурам. Бир де биримиз олмасакъ, аш биле ашамаймыз. Дерслеримизни де берабер азырлаймыз. Ойнамагъа кельгенде де шай.

______________________

  1. План пунктларыны догъру ерлештиринъиз:

Чобаннынъ севинчи

Якъын достлар

Къочкъарнен расткелюв

Фынндыкъ джыйгънда

Танъ маали

  1. Берильген сёзлер къайсы эсерден?

Сервер, эски чанта, Левиза, чёль чечеги дестеси, «Мен санъа янъы чанта алырым».

_________________________

  1. Э. Амитнинъ «Анамнынъ умюти» эсерде насыл мевзу ачыла?

А)

Б)

В)

  1. Шерьян Алининъ «Селямсыз Саре»  шииринде Сарени насыл сёзлернен тасвирлей

______________________________________________________________________

  1. Нузет Умеров къайсы шииринде ана тилимиз акъкъында айта?

А) «Анамнынъ дувасы».

Б) «Юзюм»,

В) «Энъ татлы»

  1. Эдебият назариети

Рассказ

Сюжет

Монолог

Диалог

Прозе

Литературный герой

Портрет

Тешкерюв иш№3

Тувгъан къырымтатар эдебият

Шаирлернинъ ве языджыларнынъ эсерлеринде Къырым табиаты

  1. Табиат манзарасы бу недир?

А)  пейзаж природы

Б) портрет человека

В)  натюрморт

  1. Эсерлернинъ серлеваларыны муэллифлернен багъланъыз

«Балкъуртлар»

М. Нузет

«Акъбардакъ».

М. Дибагъ

«Озен», «Эчкичик»

Т.Халилов

«Къыш келе», «Гедже», «Акъшам денъиз ялысында»

Э. Шемьи-заде

  1. Насыл  эсерде «Къызыл китапкъа» кирсетильген осюмлик акъкъында айтыла?

А) «Акъшам денъиз ялысында».

Б) «Озен»

В) «Акъбардакъ»

  1. Бу сатырлар къайсы эсерден алынгъан

          Насибе апте учь-дёрт адым четте  былтырки отлар арасында бем-беяз, сабий къальби киби темиз-пак, ер тюбюнден баш котерип, дюнья юзюне бакъып тургъан чечекни корьди.

______________________

  1. М. Дибагънынъ «Балкъуртлар» икяе боюнджа план пунктларыны догъру ерлештиринъиз:

Янъы балкъурт сепети

Балкъуртларнынъ къаравулда хор яшайышы

Саран ве топал къаравул

Баарь бахтсызлыгъы

Эмен терегининъ къувушы

  1. Берильген сёзлер къайсы эсерден?

Солакъ бал, шекер шербети, къарт эменнинъ къувушы, аюв  къобасы, армут тереги, янъы балкъурт себети.

_________________________

  1. М. Нузетнинъ ««Озен» шиирде насыл мевзу ачыла?

А)

Б)

В)

  1. Э. Шемьи-заденинъ «Акъшам денъиз ялысында»шииринде  табиат  насыл сёзлернен джанландырыла?

______________________________________________________________________

  1. Э. Шемьи-заденинъ «Къыш келе» джанландырув васталр иле табиат насыл тасвирлене?

_________________________________________________________________________

  1. Эдебият назариети

Къыяс (Сравнение)

Сёзлернинъ башкъа бир манада къулланувы

Меджаз (Метафора)

Джансыз табиатны джанлы киби тасвирлев

Джанландырув (Олицетворение)

Бир шахысны, адисени башкъа адисеге, неснеге ошатув, тнъештирюви

Контрольная работа за 2 полугодие.

Тувгъан къырымтатар эдебият

Ахлякъ дерслери. Шаирлернинъ ве языджыларнынъ эсерлеринде Къырым табиаты

  1. Мевзуларны терджиме этинъиз:

Ахлякъ дерслери

Великой Отечественной войны

Сюргюнлик

пейзаж природы

Табиат манзарасы

Уроки нравственности

Улу Ватан дженки

Депортация

  1. Эсерлернинъ сатырларыны  муэллифлернен багъланъыз?

Эмиль Амит «Чанта»

 И.Паши «Фындыкъ джыйгъанда»

Сервер аптесине бакъты. Аптеси онъа энди балабан къыз олып корюнди. Дюльберлиги де ойле… Лякин къалын сачлары арасында къыстырылгъан пападие чечеги солгъан…

Нузет Умеров «Анамнынъ дувасы».

Ашыр меним энъ якъын достум. Мен онынънен бир сыныфта окъуйым ве бир раледе отурам. Бир де биримиз олмасакъ, аш биле ашамаймыз. Дерслеримизни де берабер азырлаймыз. Ойнамагъа кельгенде де шай.

Шерьян Али «Эдиечик ве Эдип»

  1. Берильген эдебий васталарыны эсерлернинъ сатырларнен багъланъыз?

Къыяс (Сравнение)

Акъ сакъаллы къыш келе…

чырай сыта куськюн ава

Меджаз (Метафора)

…былтырки отлар арасында бем-беяз, сабий къальби киби темиз-пак, ер тюбюнден баш котерип, дюнья юзюне бакъып тургъан чечекни корьди.

Джанландырув (Олицетворение)

Кунь этеги ерге къонды, кок къоюджа антер кийди, алтын пуллу шербенти

  1. Эсерлернинъ муэллифлерни серлеваларынен багъланъыз:

____________________

Э. Арифов

«Ватан къызы»

Аблямит Умеров

«Абдул Тейфукъ»

Риза Фазыл.

«Ювез», «Тапсам да анамны»,  «Анамнынъ седасы».

Черкез-Али

«Амет-Ханнынъ йылдызы»

  1. Э. Арифов «Абдул Тейфукъ»

  1. Аблямит Умеров. «Ватан къызы» (отрывок из повести)

_____________________________________________________________

  1. Риза Фазыл. «Амет-Ханнынъ йылдызы» (отрывок из документальной повести)

  1. Черкез-Али «Ювез», «Тапсам да анамны»,  «Анамнынъ седасы».Ш. Аппазов «Хатыра»

  1. Айдер Осман «Таныш козьлер»

_________________________________________________________________________

  1. Эдебият назариети

Къыяс (Сравнение)

Къыскъа бир адисе акъкъында кучюк  эсер

Икяе

Бир шахысны, адисени башкъа адисеге, неснеге ошатув, тнъештирюви

Джанландырув (Олицетворение)

Эсернинъ баш къараманы, эсас иштиракъчысы

Эдебий къараманы

Джансыз табиатны джанлы киби тасвирлев


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Къырым ханлыгъы девринде къырымтатар эдебиятнынъ алтын асыры.

1. Къырым ханлыгъы девринде къырымтатар эдебиятнынъ алтын асыры.2. Къырым ханлыгъы.  1428 сенесинден та 1783 сенесине къадар Къырым Ханлыгъы деври деп адландырылгъан бу заманда халкъымыз мустакъ...

Татар теле. 5 сыныф. Дуслар белән күңелле.

5 сыйныф укучылары өчен дәрес эшкәртмәсе...

Джумленинъ баш азалары.2 сыныф

Талебелер джумле азалары акъкъында бильгилерни менимсейлер, джумденинъ баш азаларыны къайд этелер....