Джумленинъ баш азалары.2 сыныф
план-конспект урока

Ислямова Венера Меркезовна

Талебелер джумле азалары акъкъында бильгилерни менимсейлер, джумденинъ баш азаларыны къайд этелер.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dzhumlenin_bash_azalary.docx27.5 КБ

Предварительный просмотр:

План – конспект урока

МБОУ «Черноморская средняя школа №2»

ФИО учителя

Ислямова В.М.

Предмет

Крымскотатарский язык.

Дата проведения урока

№ урока в соответствии с КТП

Класс\Сыныф

1-2

Тема урока \ Мевзу

Джумленинъ  баш азалары.

Целеполагание

Дерснинъ макъсадлары

Цели урока:

образовательная: талебелерде «джумле  азалары» тюшюнджесини шекиллендирмек, «муптеда» ве «хабер» тюшюнджилерини шекильдирмек;

развивающая: джумледе баш ве экинджи дередже азаларны бельгилемек беджерикликлерини шекиллендирмек;

воспитательная: талебелернинъ агъзавий ве язма нутукъларыны, коммуникатив къабилиетлерини  инкишав  эттирмек, сёз байлыгъыны арттырмакъ.

Тип  урока

Дерс чешити:

янъы материалны огретюв дерси.

Планируемые результаты

Бекленильген нетиджелер:

Личностные: талебелер джумле азалары акъкъында бильгилерни менимсейлер,джумленинъ баш  ве экинджи дередже азаларыны къайд  этмек  теджрибесини къазаналар, берильген суаллерге догъру джевап бермеге тырышиакъ;
Метапредметные : оджа ярдымынен дерсте коюлгъан макъсадыны таинлемек; сёзлерни ве джумлелерни берильген алгоритмнен кочюрюв; озь ишлерни къысым незаретнен беджерюв; окъув субетте ве чифт ишлерде актив чалышмакъ;

Предметные: озь нутукъларыны, коммуникатив къабилиетлерини инкишаф  эттирелер, сёз байлыкъларыны арттыралар; эжнебий хаталаргъа ве башкъаларнынъ фикирине толерантлыкълы олмакъ;
- дерсте актив шекильде музакереде иштиракъ этмек.

Оборудование\ Донатмалар

ноутбук,ресимлер,карточкалар

Ход урока\Дерс кетишаты

1.  Тешкилий  дакъка

Селямлашув

- Бугунь къачинджи санъ?

 –Шимди насыл йыл мевсими?

 –Бугунь ава насыл?

 –Къышта табиатта насыл денышмелер ола? (субет).

Ишлемеге мен севем.

Анама ярдым этем.

Табан  ювам, сипирем,

Айванларгъа ем берем.

(С. Усеинов)

Оджа талебелерге шиир окъуй,суаллер бере:

- Шиир не акъкъында? (окъув, бильги акъкъында)

- Не ичюн инсангъа окъумакъ керек? (яхшы чалышмакъ ичюн )

- Келеджекте ким олмакъ истейсинъиз?

2. Эв вазифесини тешкерюв

3. Бильгилерни актуаллештирюв ве дерс макъсадларыны къоюв.

Аталар сёзни язып алынъыз ве манасыны анълатынъыз.

«Бугуньки ишни ярынгъа къалдырма.»

Сёз бирикмелерини тизинъиз

Къыш, къушлар, къар, орталыкъ, ягъа, уча, орьтюле, кельди.

Балаларгъа ресим косьтериле:къышта балалар ичюн –къыш эгленджелер.

Талебелер ресимге бакъып джумлелер тизелер, джумлелерде баш азаларны къайд этелер.

-Джумлелерде муптеданы насыл къайд эттинъыз?

-Баш азаларынынъ экинджиси –хабер. Олар насыл суаллерге джевап берелер?

Балаларгъа джумлелер язылы карточкалар дагъытыла, талабалер муптеда ве хаберни тапып тюбюни сызалар. 

  1. Аязлы къыш ……………….

кельди

ягъды

уфурды

  1. Дерсте  талебелер  ...............................   .            

 

                                     юкълайлар

                                     окъуйлар

                                     талашалар

  1. Бекир  озенден  ....................   тутты.                      

 

                           армут

                            балыкъ

                            китап

4.  Дерс мевзусы узеринде иш.

Дерсликнен чалышув. 26-мешгъ. Талебелер нокъталар ерине келишкен сёзлерни тапып язалар.

27-мешгъ. Балалар джумлелерни токътав ишаретлерини къойып окъуйлар, дефтерлерине язып алалар, муптеданы бир сызыкънен, хаберни эки сызыкънен къайд этелер, схемагъа келишкен джумлени тайин этелер.

Лугъат иши. Дерсликнинъ, маналары бир олгъан сёзлерни лугъат дефтерине язмакъ,оларнен джумле тизмек.( ягъды,уфурды, талашалар.)

5. Раатлыкъ дакъкъасы.

Къар ягъа,къар ягъа

Япалакълап къар ягъа.

Айда энди, балалар,

Къар топу ойнамагъа.

6. Мустакъиль иш

28-мешгъ. Талебелер джумлелерни окъуйлар, джумлелернинъ негизлерини бельгилеп, дефтерлерине язалар.

29-мешгъ. Балалар суаллер ерине келишкен сёзлерни тапып, джумлелерни дефтерлерине язалар.

7. Дерснинъ нетиджесини чыкъарув.

-Шимди, дерсимизни насыл анълагъанынъызны бильмек ичюн

«Эбет, ёкъ» оюныны кечиреджемиз.(Эр бир талебеге айры джедвеллер бериле)  

1.

Муптеда ве хабер джумленинъ баш дередже азалары

2.

Муптеда не япа? суальге джевап бере

3.

Муптеда ким?не?кимлер? нелер? суаллерге джевап бере

4.

Хабер не япа? не япты? не япаджакъ?суаллерге джевап бере

5.

Муптеда ве хабер –джумленинъ негизини тертип этелер

Рефлексия

 Бугунь мен озюме дерсте ачтым…

Дерсте мен огрендим…

Дерсте бойле япылгъан ишлерни бегендим…

Манъа меракълы эди…  

Эв иши

Къаиделерни текрарламагъа

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Татар теле. 5 сыныф. Дуслар белән күңелле.

5 сыйныф укучылары өчен дәрес эшкәртмәсе...