Герои-в нашей памяти всегда!
план-конспект урока (7 класс) по теме
На уроке разговор идёт о Грише Антонове, который после школы учился в техникуме. Призывником попал на войну. Сражался, уничтожил 3 танка. Погиб как герой.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
11konspekt_otkr._uroka1.doc | 76.5 КБ |
Предварительный просмотр:
-1-
7 класра чёваш литературипе ирттерн. у=ё урок конспекч.?
Урок теми% Паттёрсем хыпарсёр =ухалма==. (В? Алентей.н «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=. тёрёх)?
Урок т.с.% Килти вулав урок.? Сёнавлё тишкер\лл. урок?
Тишкер\ сулём.% Хайлаври сёнарлёха ёнланса илесси?
П.л\ т.ллев.% 1? Гриша Антонов паттёр салтак пурнё=.пе к.реш.вне
ку= умне кёларса тёратасси?
2? Пове=ри паттёрлёхпа =ынлёха тишкересси?
3? Сёнара хак пама в.рентесси?
Сапёрлёх т.ллев.% 1? Пурнё=а юратма хавхалантарасси?
2? Вёр=ёра пу= хунё паттёрсен ятне яланах асра
тытасси?
Илемл.х т.ллев.% 1? +ут =анталёк илемне туйса пурнё=а хаклама
в.рентесси?
2? Гриша Антонов сёнар. урлё пурнё= хакне т.р.с
палёртма хёнёхтарасси?
3? Илемл. кала=у ч.лхине аталантарасси?
Словарь .=.% залив – тин.с кукри: шыв авёр.
туйра - =амрёк юман
повестка – вёр=а кайма ч.нн. хут
ячейка – п.ч.к окоп
ката – вёрман х.рри
бруствер – окоп умне купаланё тёпра
парка \сн. - =ёра йёвё
Курёмлёх хат.р.сем% проигрыватель: магнитофон: вёр=ё темипе
хайланё юрёсем: В? Алентей к.некисен выставки:
вёр=ё темипе =ырнё к.некесен выставки?
Урок эпиграф.% ???Кашла==. =илпеле хуллен
+урт ум.нчи шур хурёнсем?
Маттур салтак =инчен куллен
Юрла==. тей.н юрёсем?
-2-
Ра==ей.н аслё хир.нче
Выртать салтак: тёван салтак?
Утать вёл халёх ас.нче
Ялан малта: ялан малта?
Николай Теветкел
Урок юхём.%
Фонограмма янёрать? «Баллада о солдате» юрё?
- Ачасем: м.нле юрё-ши ку; М.н =инчен калать вёл; Хёш вёхёта сёнласа панё кунта; (Ачасем хуравла==.)
- +апла: 1941-1945 =улсенчи хаяр вёр=ё =ул.пе утакан салтак сёнар.пе паллашрёмёр эпир? +.нтер\ салюч. к.рлен.ренпе 61 =ул иртр.? Апла пулин те пир.н халёх нихё=ан та манм. юн юхнё 1418 куна: нихё=ан та асран кёларм. вёр=ё хир.нче пу= хунё паттёрсене?
Паянхи урока эпир вёр=ёра паттёрлёх кётартнё: хыпарсёр =ухалнё салтаксене халаллатпёр?
Урок теми – «Паттёрсем хыпарсёр =ухалма==.»? В?Алентей =ырнё «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=. тёрёх? +ак пове=ри т.п сёнарён – салтакён пурнё=.пе к.реш.вне ку= умне кёларса тёратёпёр: сёнара хак пама в.рен.п.р? Т.п сёнар урлё пурнё= =ыншён м.н тери хаклё пулнине ёнланма тёрёшёпёр?
Учитель урок эпиграфне вулать?
- Шёпах =акёнти й.ркесемех кала==. тей.н «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=ри т.п сёнар =инчен? Хал. пире повесть автор. В? С? Алентей =инчен к.скен Баранова Оксана каласа пар.?
В.ренекен В? Алентей биографине аса илет: унён юратнё герой.се-не: к.некисене асёнать?
Учитель_ Тавтапу=? В? Алентей.н фронтри тус-юлташ.сенчен нумайёш. пу= хунё: тёван ял.нчен – К.теснертен – вёр=а тухса кайнё тантёш.сенчен чылайёш. вутлё хиртех выртса юлнё? В.сене асра тытса =ырнё та писатель «Хырсем .м.рех ем-еш.л» пове=е?
М.нш.н пове=е «Хырсем .м.рех ем-еш.л» тесе ят панё; Кам м.нле ёнланать; (Хырсен тум. них=ан та кивелмест: .м.рех ем-еш.л? Салтак паттёрлёх. те яланах =ап-=уппён =уталса тёрать? Нихё=ан та т.кс.мленмест?
- Произведенире м.нле .=сем пулса ирте==.; (К.ске сюжет)?
В.ренекен%
Гриша Антонов – пове=ри т.п сёнар? Вёл улттёра ашш.с.р: тёххёрта амёш.с.рюлнё? П.ч.клех .=е к\л.нн.: к.т\ к.тн.? Вёл =ут =анталёка: уй-хире юратнё? Вётам шкул хы==ён ял ху=алёх техникумне пётерет: авланать? Сасартёк вёр=ё тухать те: Гриша фронта тухса каять? Фронтра вёл паттёр =апё=ать? П.р =апё=ура вёл тёр п.ччен тёрса юлать? Парёнмасть: п.ччен пулсан та ним.=сен 3 танкне п.терет: салтак.сене в.лерет? Хёйне те тёшмансем аманта==.? Юлашки
-3-
=апё=у пулать =акё Гриша Антоновшён? Хёй вилн. пулсан та: ун яч. вил.мс.р?
Учитель% Тавтапу=? Хал. Гриша Антоновён сёнарне тишкер.п.р? Ача чухнехи К.ркури =инчен эсир м.н калама пултаратёр;
В.ренекен% К.ркури тёлёх =ит.нн.???
Учитель% К.ркури сёнарне хаклама эсир м.нле сёмахсемпе усё курнё пулёттёр;
-- Кластер хат.рлетп.р? Ачасем кала==.: п.ри доска =ине =ырса пырать%
.=чен мал .м.тл.
сёпайлё К,РКУРИ ырё кёмёллё
туйёмлё пархатарлё
сис.мл.
Учитель% Хёвёр =ырса хат.рлен. дневниксенчи шухёшсемпе паллашар-ха тата?
Ви==.лл. дневник%
Паллё самантсем | Автор =апла =ырать | Эп. =апла шухёшлатёп |
К.ркури тёлёха юлни | Тёххёрти К.ркури =апах та килне хупса никам патне те кайман? | М.н п.ч.кренех К.ркури малашнехи пурнё= =инчен шухёшланё? |
Тимахви пичч.ш.пе к.т\ к.тни? | «Т.нчере чи хитри м.н вёл; Каласа пар-ха: пит. п.лес килет»? | +амрёк пулин те вёл т.нче пирки шухёшлать: пурнё= т.ллевне тупма тёрёшать? |
Икк.лл. дневник%
Т.п шухёш | Эп. =апла ёнланатёп |
К.т\ к.тн. чух шёрчёксемпе кала=ни? | К.ркури =ут =анталёка юратни курёнать? Вёл тавралёхпа киленет =е= мар: ёна упрама та п.лет? |
«Йывёр пулсан та пурнё=ран пахи =ук»? | Пурнё=а юратма: мирш.н: тёнё=-лёхшён к.решме К.ркури м.н ачаранах хёнёхса пынё? Пир.н та =апла пулма в.ренмелле? |
Учитель% П.темлетсе м.н калама пулать; П.ч.к чухнехи К.ркури пир.н ума м.нле тухса тёрать-ха;
Ачасем синквейн калёпла==.%
-4-
К,РКУРИ
Тёрёшуллё: сёпайлё
Шухёшлать: сёнать: .=лет
+ут =анталёка юратать
Мал .м.тл. ача?
Учитель% Акё Гриша шкул п.терч.? Малалла вёл ё=та в.ренме каять;
Ачасем хуравла==.?
«Священная война» юрё янёрать?
Учитель% Вёр=ё тапранса тухать? Гришён та: ытти ар=ынсемпе п.рлех: фронта каймалла пулать? Теп.р куннех повестка килет ун валли? Антонов вара Марук мёшёр.пе тата =уралса .лк.реймен ачипе сывпуллашса вёр=а тухса каять? Гриша вёр=ёра епле =апё=ать; Хёйне м.нлерех тытать вёл;
Ачасем хуравла==.?
Учитель% Вёр=ёри Гриша Антонов салтак пир.н ума м.нлерех тухса тёрать;
Кластер хат.рлетп.р%
хёюллё мёна=лё паттёр салтак
к.решекен ГРИША парёнманскер
патриот патвар мухтавлё
Учитель% Маттур: ачасем? Эсир хат.рлен. дневниксенчи шухёшсемпе паллашар-ха тата?
Ви==.лл. дневник%
Паллё самантсем | Автор =апла =ырать | Эп. =апла шухёшлатёп |
+апё=ура юлташ.сене =ухатни | ???Анчах Захаров вилн.: Шмелева бомба сирп.т-н.? Гриша ик аллипе пу=не ярса тытр.? | Пирвайхи =апё=урах юлта-ш.сене =ухатсан вёл пит. кулярать: =ак хуйха ч.ри патне илет? Тавёру туйём. татах та вёйланать? |
Юлашки =апё=у | Салтак автоматне ярса тытр.? «Эх: =апё=са юлас виличчен!» | Вёл хёй хётёлаймасса п.-лет: =апах м.нле те пулсан фашистсене ытларах п.те-ресш.н? |
-5-
Икк.лл. дневник%
Т.п шухёш | Эп. =апла ёнланатёп |
«Тёшмана =.м.рсе тёксанах таврёнат-пёр» | Вёр=ё м.н тери хаяр: тискер иккенне: =ухату-сем пуласса п.лн. вёл? Апла пулин те =.нте-р.ве чи малтанхи кунсенчех .ненн.: шаннё? |
«Эп. тумлам юн юл-миччен тёшмана хи-р.= =апё=ма тупа тунё» | Салтакшён Тёван =.р-шыв ум.нче тытнё при-сяга (тупа) пурнё=ран та пысёк п.лтер.шл. пулнё? +авёнпа присягёна асра тытса юлашки =апё=ёва та харсёррён =.кленн. вёл? |
Марукён =ырёвне юлашки хут вулани? | Гриша хёй часах вилессе п.лет? Арём.н =ы-рёвне вуласа вёл унпа сывпуллашать? Хёй вёр=а тухса кайсан =уралнё ывёлне телейл. пурнё=: ырё кун-=ул сунать? |
Мёшёр. Гришёна ну-май =улсем к.тни? | Марукён Гриша вилнине .ненесси килмен? Вёл ёна яланах к.тн.? Марукён ч.ринче нихё=ан та шанчёк с\нмен? |
Хырсем яланах Гриша Антонов ятне ас туса тёра==.? | Хырсем – халёх: =ынсем? Вёр=ё паттёр.сене халёх нихё=ан та манм.? |
Учитель% Хал. Гриша Антонов салтакён сёнарне п.т.млетсе синквейн ёсталёпёр%
ГРИША АНТОНОВ
Паттёр: хёюллё
Парёнмасть: =апё=ать: к.решет
Тёван =ер-шыва тёшманран х\т.лет
Чён-чён паттёр салтак?
Учитель% +апла: халёх манмасть вёр=ё паттёр.сене? Хыпарсёр =ухалнё салтаксене асра тытать? Анчах та паттёрсем хыпарсёр =ухалма==.? В.сем халёх ас.нче: пове=ри пек: =ут =анталёк ас.нче юла==.?
Проигрывательпе «Реквием» к.в. янёрать?
Учитель% Яланах к.тет Марук хёй.н савнё мёшёрне: п.чченех ывёлне =ит.нтерет? Салтак арём.? М.н тери йывёр пулнё в.т-ха ёна пурёнма: ачисене \стерме: йывёр =ухатёва т\ссе ирттерме? Итлесе пёхар-ха
Н? Котышён «Чайка» произведенири сыпёка?
Магнитофон янёрать?
Учитель% Пир.н ялтан вёр=а кайса хыпарсёр =ухалнё салтаксем пулнё? В.сен яч.сене п.лет.р-и эсир;
-6-
Ачасем хуравла==.
Учитель% П.рле тёрёшнипе эпир хамёр ял паттёр.сем: вёр=ёра хыпарсёр =ухалнё Астраханцев Александр Васильевичён: Баранов
Иван Архиповичён: Торговцев Геннадий Сергеевичён фронтран янё =ырёв.сене тупма пултартёмёр? Вуласа пёхар-ха в.сене?
Ачасем =ырусене вула==.?
Учитель% Урока п.т.млетсе =акна калама пулать? Паттёрлёх й.р хёвармасёр =.тмест? Паттёрсем хыпарсёр =ухалма==.?
Киле .=? Вёр=а хутшённё хёвёр тёванёр =инчен м.н п.лнине =ырса килмелле?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Герои продолжают жить в нашей памяти» (литературно – музыкальная композиция, посвященная выпускникам Казанской средней школы, погибшим на фронтах Великой Отечественной войны)
Литературно-музыкальная композиция для прведения школьной конференции старшеклассников, созданная на основе реальных событий из жизни учеников Казанской средней школы довоенных и военных лет. Традицио...
Презентация "Юные герои в нашей памяти живут"
Презентация о юных героях-антифашистах...
Чернобыль, ты в нашей памяти всегда
26 апреля — Международный день памяти жертв радиационных аварий и катастороф. В этот день в 1986 году на Чернобыльской атомной электростанции (ЧАЭС) произошла авария — самая изв...
Методическая разработка по проведению цикла мероприятий "Герои никогда не умирают, герои в нашей памяти живут"
Методическая разработка по проведению цикла мероприятий "Герои никогда не умирают, герои в нашей памяти живут"...
"Герои никогда не умирают, герои в нашей памяти живут"
Проект по увековечиванию памяти героев ВОВ...
Сценарий ко Дню Героев Отечества "Наши герои"
Сценарий внеклассного мероприятия, посвященного Дню Героев Отечества, участникам СВО Приволжского района...