Открытый урок по теме: Welcome to fairy-tale!
материал (6 класс) по теме

 

 

 

Цель урока: 

совершенствовать навыки выразительного рассказывания стихотворений;

повысить интерес ребят к изучению английского языка;

познакомить их с английским поэтическим фольклором;

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon welcome_to_fairy.doc46.5 КБ
Файл welcome_to_fairy_tale.pptx72.69 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок по теме: Welcome to fairy-tale!

Цели:

совершенствовать навыки выразительного рассказывания стихотворений;

повысить интерес ребят к изучению английского языка;

познакомить их с английским поэтическим фольклором;

Задачи:

развивающие: развивать способности к выявлению языковых  закономерностей выведение грамматического правила: правильные и неправильные глаголы в Past  Simple и Present Perfect, сравнению и сопоставлению, к выявлению языковых закономерностей, произвольному и непроизвольному запоминанию;

учебные: совершенствовать грамматические навыки ( Past  Simple и Present Perfect), лексические и орфографические, развивать умение понимать на слух (с целью извлечения конкретной информации);

Оборудование: проектор, экран, наглядные материалы, раздаточный материал, костюмы.

Ход урока.

Teacher: Good morning, good morning

Good morning to you!

Good morning my children

I’m glad to see you!

Children: Good morning, good morning

Good morning to you!

Good morning our teacher

We are glad to see you!

T: Today We have unusual lesson. Our lesson is called “Welcome to fairy-tale!

Сегодня у нас необычный урок. Наш урок называется «Добро пожаловать в сказку».Наша задача сегодня сравнить два грамматических времени The Past  Simple и The  Present Perfect Tenses не просто в теории, а показать сравнение на практике. Сначала мы с вами рассмотрим как образуются эти два времени, а затем постараемся применить нашу теорию на практике , а практика у нас будет не простая, а сказочная.

Ребята как у нас образуется The Past Simple Tense?

Yura: Время образуется при помощи прибавления окончания – ed к правильны глаголам, и употребление 2 формы у неправильных глаголов.

Указывает действие которое прошло вчера, два года назад, две недели назад.

T: Как образуется The Present Perfect Tense?

Diana:  Мы употребляем это время когда мы хотим подчеркнуть важность действия в настоящем, а не время, когда оно произошло. Когда мы говорим о действиях, завершившихся в неистёкший период времени. Образуется при помощи have, has +  III форма неправильных глаголов и  прибавления окончания – ed к правильны глаголам .

Teacher: Now my dears Let’s take a little sun lights and train our two  tenses. Your tasks will be to make sentences from the words of  previous lesson . Don’t forget to say what tense is used in these sentences. А  теперь давайте возьмём немного солнечных лучей и попробуем составит предложения используя выражения предыдущего урока, не забудьте сказать в каком времени ваше предложение.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Teacher: Look, children our sun changes into puff-ball. Don’t you know why? Посмотрите ребята, наше солнце превратилось в колобок. Странно почему?. Да, ребята сейчас мы с вами посмотрим великую, народную сказку « Колобок»в исполнении наших одноклассников, но немного в измененном виде.

 What have we done to perform the fairy-tale?Что мы сделали чтобы поставить эту сказку, Рауль.

Рауль :

  1. We have found talents
  2. We have written the programme
  3. We have discussed what we need to organize a fairy-tale
  4. We have drawn the poster
  5. We have invited the guests

Teacher: Yes. So, let’s begin.

Story-teller: Puff-ball hasn’t got parents. He is very unhappy. One day he goes to find some friends. He walks on and on.

Puff-ball:  

Good morning, Good morning,

Good morning to you!

This cold winter morning

How do you do?

Good morning, Good morning,

Good morning to you!

This cold winter morning

I am well, and you?

Story-teller:  At last he meets a Mouse.

Puff-ball:  

Where are you going to,

My little Mouse?

The Mouse:  

I am going to town

To buy a blouse.

Puff-ball:  

What? A blouse for a mouse?

A mouse with a blouse?

Who ever saw

A mouse with a blouse?

Puff-ball:  I’m looking for a friend. Do you want to be my friend?

The Mouse:  Of course. Please, take me with you. I know a rhyme:

Hickory, dickory, dock!

Hickory, dickory, dock!

The mouse ran up the clock.

The clock struck one,

The mouse ran down,

Hickory, dickory, dock!         

Хиккори-диккори-док!

Мышь на будильник скок!

Будильник бим-бом,

Мышка бегом!

Хиккори-диккори-док!

Story-teller:  So Puff-ball and The Mouse walk on and on. At last they meet a Red Fox.

Puff-ball:  

Where are you going to,

My little Fox?

The Red Fox:  

I am going to town

To buy a box.

Puff-ball:  

What? A box for a fox?

A fox with a box?

Who ever saw

A fox with a box?

The Red  Fox:  Are you looking for a friend? You are two and I’m alone. Please, take me with you. I know a rhyme:

Little miss Muffet

Little miss Muffet

Sat on a tuffet

Eating her curds and whey

Along came a spider

Who sat down beside her

And frightened Miss Muffet away!        

Малютка мисс Бумби

Сидела на тумбе

Хлебала свою простоквашу.

Но выглянул вдруг свирепый паук

И спугнул нашу Бумби бедняжку!

Story-teller:  So Puff-ball, The Mouse and the Red Fox  walk on and on. At last they meet a White Hare.

Puff-ball:  

Where are you going to,

My little Hare?

The White Hare:  

I am going to town

To buy a pear.

Puff-ball:  

What? A pear for a hare?

A hare  with a pear?

Who ever saw

A hare with a pear?

The White Hare: Are you looking for a friend? You are three and I’m alone. Please, take me with you. I want to be your friend. I know a rhyme.

Pussy-cat, pussy-cat

Pussy-cat, pussy-cat,

Where have you been?

I’ve been to London

To look at the Queen.

Pussy-cat, pussy-cat,

What did you do there?

I frightened a little mouse

Under her chair.         

        Где ты была сегодня, киска?

У королевы английской.

Что ты видала при дворе?

Видала мышку на ковре.

Пер. С. Маршака

Story-teller:  So Puff-ball, The Mouse, the Red Fox and the White Hare  walk on and on. At last they meet a Grey-Wolf.

Puff-ball:  

Where are you going to,

A Grey-Wolf?

The Grey Wolf:  

I am going to town

To buy a dog.

Puff-ball:  

What! A dog for  a Wolf?                  

A Wolf with a dog?

Who ever saw

A Wolf with a dog?

The Grey-Wolf:  I am a grey wolf. I can jump and sing. I want to be your friend. Please, take me with you. I know a rhyme:

Humpty-Dumpty sat on a wall

Humpty-Dumpty sat on a wall.

Humpty-Dumpty had a great fall.

All the king’s horses and

All the king’s men

Couldn’t put Humpty

Together again.         Шалтай-Болтай сидел на стене.

Шалтай-Болтай Свалился во сне.

Вся королевская конница,

Вся королевская рать

Не может Шалтая,

Не может Болтая,

Шалтая-Болтая,

Болтая-Шалтая,

Шалтая-Болтая собрать.

Перевод С. Маршака

Story-teller:  So Puff-ball, The Mouse , the Red Fox , the White Hare and the Grey Wolf walk on and on. At last they meet a Brown Bear.

Puff-ball:  

Where are you going to,

My little Bear?

The Brown Bear:  

I am going to town

To buy a chair.

Puff-ball:  

What? A chair for a bear?

A bear with a chair?

Who ever saw

A bear with a chair?

The Brown Bear: I am a Brown Bear. I am strong and big. But I am very unhappy. I have no friends. Please, take me with you. I know a rhyme:

Little Jack Horner

Little Jack Horner

Sat in a corner

Eating a Christmas pie

He put in his thump

And pulled out of a plum

And said: “What a good boy I am!”

Джеки-дружок

Сел в уголок,

Сунул в пирог свой пальчик.

Изюминку съел

И громко пропел:

«Какой я хороший мальчик!»

The Story-teller: So Puff-ball, the Mouse, the Red Fox, the White Hare, the Grey Wolf and the Brown Bear are very happy, because they are together. They like to sing songs. Let’s sing it together! I see you are very good friends.

Let us dance together!

Give your hand to me!

We will make a circle

Dancing merrily.

Song.

Clap, clap, clap your hands

clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet

stamp your feet together!

Nod, nod, nod your heads,

nod your heads together!

Sing, sing, sing your song,

sing your song together!

Dance, dance, dance a dance,

dance a dance together

Teacher: Did you like the tale?

Children: Yes, we liked.

Teacher: Look at the screen and try to say what tenses are used in the poems.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Teacher: Yes you were right. For the working you get good marks. Our lesson is over. Good- bye, children!

Children: Good- bye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Welcome to fairy tale!

Слайд 2

Preparing a fairy-tale. We have found talents We have written the programme We have discussed what we need to organize a fairy-tale We have drawn the poster We have invited the guests

Слайд 3

Хиккори - диккори - док ! Мышь на будильник скок! Будильник бим-бом , Мышка бегом! Хиккори-диккори-док !

Слайд 4

Малютка мисс Бумби Сидела на тумбе Хлебала свою простоквашу. Но выглянул вдруг свирепый паук И спугнул нашу Бумби бедняжку

Слайд 5

Где ты была сегодня, киска? У королевы английской. Что ты видала при дворе? Видала мышку на ковре.

Слайд 6

Шалтай-Болтай сидел на стене. Шалтай-Болтай Свалился во сне. Вся королевская конница, Вся королевская рать Не может Шалтая , Не может Болтая, Шалтая-Болтая , Болтая-Шалтая , Шалтая-Болтая собрать.

Слайд 7

Джеки-дружок Сел в уголок, Сунул в пирог свой пальчик. Изюминку съел И громко пропел: « Какой я хороший мальчик !»

Слайд 8

Clap , clap, clap your hands clap your hands together! Stamp, stamp, stamp your feet stamp your feet together! Nod, nod, nod your heads, nod your heads together! Sing, sing, sing your song, sing your song together! Dance, dance, dance a dance, dance a dance together

Слайд 9

Hickory, dickory , dock! Hickory, dickory , dock! The mouse ran up the clock. The clock struck one, The mouse ran down, Hickory, dickory , dock

Слайд 10

Little miss Muffet Little miss Muffet Sat on a tuffet Eating her curds and whey Along came a spider Who sat down beside her And frightened Miss Muffet away!

Слайд 11

Humpty-Dumpty sat on a wall Humpty-Dumpty sat on a wall. Humpty-Dumpty had a great fall. All the king’s horses and All the king’s men Couldn’t put Humpty Together again.

Слайд 12

Little Jack Horner Little Jack Horner Sat in a corner Eating a Christmas pie He put in his thump And pulled out of a plum And said: “What a good boy I am!”

Слайд 13

Find mistakes : I do the shopping yesterday. We has collected secondhand books . Tom do tricks two years ago. Have we water flowers? We did helped elderly and lonely people yesterday.

Слайд 14

Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговый урок по теме “Welcome to America” 9кл.

Итоговый урок по теме “Welcome to America” 9кл....

Открытый урок на тему: « You are welcome to London» учитель Хрулева Лала Владимировна

Урок составлен на основе УМК под редакцией В.М.Кузовлева, имеется презентация и индивидуальные карточки....

конспект урока по теме "Welcome to Great Britain"

Конспект интерактивного  урока из раздела страна изучаемого языка....

Конспект урока на тему "Welcome to english grammar. Present Perfect"

Конспект урока для учителей на закрепления грамматического времени Present Perfect....

План урока по теме "Welcome to Australia"

Урок английского языка по теме «Добро пожаловать в Австралию»....